Jag är faktiskt förvånad att ingen någon av moddarna inte redan har brutit ut den här diskussionen.Jag tror det är dags för en ny definitionstråd där vi kan gräla om vad som betyder vad =D
Jag är faktiskt förvånad att ingen någon av moddarna inte redan har brutit ut den här diskussionen.Jag tror det är dags för en ny definitionstråd där vi kan gräla om vad som betyder vad =D
Instämmer, jag har inget emot att begrepp har viss bredd. Många gånger, om diskussionen ska ha fokus, tjänar den mer på att folk redan tidigt varit tydliga med vad de menar begreppen de använder. Det gör att en del av dilemmat med att tala förbi varandra försvinner.Just detta.
Det saknas samsyn av begreppen, jag skulle till och med kunna sträcka mig till att vi inte vill ha en exakt Definition.
Låter grymt.Vill ha grisfantasy (eller vill jag det, blir osäker när jag ser ordet).
Notera att fler än jag tycker att artikeln är oseriös. Från Talk-sidan:Low Fanatasy enligt Wikipedia's definition:
Low fantasy, or intrusion fantasy, is a subgenre of fantasy fiction in which magical events intrude on an otherwise normal world. The term thus contrasts with high fantasy stories, which take place in fictional worlds that have their own sets of rules and physical laws.
Ett längre inlägg om vad Low Fantasy egentligen är och omfattar: Low Fantasy and it's major subgenres

Nu är till och med jag förvirrad, Lotr om något är väl high fantasy? I vilket fall enligt den definition jag utgår från. Samtidigt visar det här problemet med begreppen, det saknas en samsyn då en utveckling skett av fantasy genren.