Nekromanti GothCon2013 - vad gjorde du?

slanfan

Hero
Joined
16 Oct 2010
Messages
1,458
Location
Göteborg
Ja, det hela känns som ett töcken såhär i efterhand.
Jag hade väldigt trevligt på Gothcon puben.
Jag spelade ett gäng spel. Container,som var smutsigt och marknadsekonomiskt. Catacombs, som var en curlingliknande dungeoncrawler. Lite Coriolis. Några till. Min första Warhammermatch någonsin.
Jag köpte diverse mer eller mindre användbara begagnade böcker :heart:.
Och så satt jag genom hela 6timmars auktionen. Prylen min kompis väntade på ropades ut som 3 sista sak, så vi var rätt deppiga de sista två timmarna.
Och så en jäkla massa kaffe och falafelmackor.

Ett bra Gothcon!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Svarte faraonen said:
Förresten, någon glömde ett Full Light, Full Steam i indierummet. Det finns nu hos Bunny.
Det är Möllers.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Jaha, då var men hemma. Känns lite tråkigt att vara tillbaka till vardagen efter ett helt underbart Gothcon.

Torsdagen var Gothcon puben och som alltid en väldigt trevlig tillställning. Blev extremt förvånad då jag utsågs till vinnare av Kostymutmaningen, det var verkligen inte något jag förväntade mig eftersom jag vann den förra året också.

Fredagen och lördagen befann jag mig i Indierummet och styrde upp så många som möjligt fick chansen att spela, det krävde en hel del fokus och energi men var väldigt trevligt och roligt och skulle inte ha något emot att stå som ansvarig för indierummet på gothcon nästa år också. Han inte med så mycket annat, lyckades ta mig tre gånger till Spelmakar rummet för att hälsa på vänner och bekanta samt blinga min Gothcon mugg (tack Xhakhal) :gremsmile:

På söndagen blev det ingen spel för min del då vi var tvungna att åka tidigt för att hinna lämna igen hybilen.
 
Joined
31 May 2007
Messages
402
Location
Stockholm
Hade ett fantastiskt konvent. Med alldeles för jäkla lite spel. :gremsmile:

Efter en lite långsam start blev det snart en strid ström besökare i spelmakar-rummet - och många ville prata om Mutant: År Noll. Jättekul! Och lite läskigt. Insåg verkligen hur starka känslor många rollspelare har för ett spel som Mutant. Det här måste bli bra. Jäkligt bra.

Många bra snack blev det, med krank, Gillbrings och många andra. Och jag hann gå på föreläsning med Åsa Roos, och hälsa på brorsan i Warhammer-gympasalen.

Men alldeles för lite spel! Var förbi indierummet med hustrun och vi gjorde det fatala misstaget att tänka att vi skulle komma tillbaka senare. Det tillfället gavs förstås inte. Det blir bättring nästa år!

Bedrövligt att höra om kranks erfarenhet av SL till Coriolis. Vi pratar nu om hur vi ska undvika liknande urspårningar nästa år. Jag tror och hoppas att det var ett undantag. Jag är i alla fall grymt imponerad av de SL som vi själva rekryterat inför konventet - och lika mycket av forumisten Baldyr som arrangerade Svavelvinter på egen hand och gjorde ett enastående jobb! :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag var också i Indierummet så gott som hela tiden. Jag är väldigt nöjd med hur det gick för oss, och vill ge ett jättestort tack och kramar till Vico och alla spelledare som fyller i med energi och pepp när jag inte har det. Jag spelleder gärna de spel jag kan, men jag är inte så bra på att gå fram till bordet och säga "det här är mitt favoritspel och här är varför det är skitcoolt" som många av er andra. Flera gånger stod jag i närheten, svarade artigt på frågor om spel, och efter någon annans pitch tog jag hand om att spelleda gruppen. Det är svårt att prata med folk man inte känner.

Nåja, jag fick spela AW i tre varianter! Och alla gick bra:

Det första jag gjorde var att spela Dungeon World med vad som verkade vara en familj eller något, och alla typiska ingredienser var med – prästen som envisas med att riva ner alla falska avgudabilder trots att fienden närmar sig och man behöver fly, den djärve tjuven som rullar mellan benen på stora dumma troll, diskussioner om hur man ska göra för att få med sig den väldigt tunga skatten genom tunneln som nu har rasat igen, öppna hål i marken som leder ner till en lavasjö…
Jag är nöjd med: göra en lagom lång dungeon också, där rummen låg naturligt i förhållande till varandra och det blev en bra upplösning på slutet.
Jag är mindre nöjd med: hur Rangerns lejon ofta glömdes bort och blev irrelevant. Det är en del av vad som gör honom cool, jag borde dragit in det mer.

Det andra AW-hack jag spelade var Monsterhearts, som Svarte faraonen beskrev ovan. Jag varnade för att tonårsdrama inte är min starka sida och att spelarna skulle behöva hjälpa mig med energi, koncept och scensättning, och det blev en skön stämning av att skapa spelet tillsammans.
Jag är nöjd med: sätten jag lyckades sätta flera rollpersoner på samma plats för att öka på tempot i berättelsen, och hur fé-världen och dess invånare blev (The Fae är en playbook jag aldrig tänkt så mycket på eller gripits av innan)
Jag är mindre nöjd med: när jag tvekade, stallade och ibland fegade ut när jag skulle göra hårda moves. På ett konvent borde ett misslyckande få eskalera situationen ganska ordentligt, direkt. Jag gav många andra chanser.

Till sist spelade jag AW proper, med Lu-kaazh, gizmo, samma Linn (min flickvän) och en Henrik jag känner vagt från en brädspelsförening för ett par år sedan. Vi körde i princip rollpersonsskapande och ett halvt möte; en stor scen mellan Shitface the Chopper och Sorrow the Hocus (och deras gäng) var på gång men Henrik valde att åka hem istället för att vara kvar, trött, och ta en buss många timmar senare. Så vi bröt mitt i alltihop, och alla var så trötta att vi överens om att det nog hade blivit lite segt om vi fortsatt. Fortfarande synd att vi inte fick se hur det gick, dock. Ett hedersomnämnade får gizmo för mest sårbara och creepy Brainer jag sett – ett litet barn, inte ens 10 år, krympling, som roar sig med att plåga djur.
Jag är nöjd med: beskrivningarna av Resort, det gamla skidhotellet som Jackbird the Maestro D' hade gjort till sin restaurang. Beskrivningarna av Brainerns psykiska krafter – det blev creepy trots att hon aldrig hann lyckas med ett weird-slag.
Jag är mindre nöjd med: att jag inte vågade pusha min vision om platsen och människorna som bode där – vi fick ett vagt "byn" som folk gick till och letade efter folk i trots att jag tänkte innan att det vore tufft om alla bodde utspritt, för sig själva, och det enda pålitliga sättet att hitta dem var att resa till deras gård (verkligen deras turf) eller hänga på Resort tills de dyker upp.


Jag spelade såklart andra grejer också. Nämligen följande:

Två omgångar Null State, båda för att det fanns nya människor som ville spela men inte hade så mycket tid. Null State är så sjukt bra koncept för konvent, tack krank för att det finns!
Första gången återanvände jag en plott jag kört, med en utomjording som är ett slajm som äter allt organiskt, växer, och sprider sig skitfort. Alla gruppens planer byggde på agenten som hade specialitet 6 i "köra" (alla typer av fordon) som fick tag i en gaffeltruck. Ramma väggen, kör sönder luftslussen, lasta på en tunna flytande syre och rulla fram den, göm er bakom trucken… Men det var kul för de andra också, de var inte utan saker att göra. Den nordkoreanska kärnvapenexperten räddade dagen genom att hantera en raketmotor och bränna upp slajmet.
Andra gången lyckades jag, efter inspiration av en agent som valde "Neurohacking" som specialitet, göra ett uppdrag som kombinerade de två inspirationskällorna jag aldrig riktigt känt funkat – en rogue A.I. och Dollhouse-konceptet med hackade människor. En A.I. hade helt enkelt lyckats hacka alla människor i en hel skyskrapa, agenterna skickas in med foliehattar. Gruppen delades upp väldigt mycket, och i Null State hinner man paradoxalt nog med mindre om man är på fler ställen.
Jag är nöjd med: att jag båda gångerna fick ihop ett sammanhängande äventyr som inte klagade på trovärdigheten hos förrän efteråt. Precis innan, när folk har gjort rollpersoner, får jag alltid lite ångest och känner att "nej, jag kommer inte komma på något, jag kommer behöva bryta och skicka iväg dem på grund av spelledarkramp" men det släpper alltid i tid.
Jag är mindre nöjd med: hur långa stunder det blir när en viss person inte gör något, när gruppen är uppdelad. Hur sällan jag sköt ihjäl folk för småmisstag.

Jag spelade Värmedöd, även det beskrivet ovan av Svarte faraonen. Roligast blev diskussionerna mellan avsnitten, när vi spekulerar i vilken sorts historier som fortfarande går att berätta, vilka skådespelare som tagits in som proxies, och vilka produktionsbeslut som lett till att rollfigurer kapats.
Jag är nöjd med: de gånger jag lyckades ta en roll som jag inte vet så mycket om, och bara spela på som om ingenting ändå. Jag gjorde insatser som både Joffrey, Arya och Roose Bolton.
Jag är mindre nöjd med: att vi fick leta en del för att reglerna här och var är lite vaga.

Jag spelade The Cat of Excellence, som egentligen är mer av en improövning. Det var tio väldigt väl använda minuter, och Hennes Nåd Prinsessan Consueyla Bananahammock av Dominikanska Republiken belönades, till gästernas applåder, med Guldkatten för excellens och stil i helhet och detalj, dvs var Bäst Klädd på hela den stora balen. Sir Paul Butterworth var god tvåa.

Jag introducerade Genesis och tre av mina Chalmerskompisar (varav den ena, Anton, varit med på Värmedöd innan) för The Quiet Year, ett post-apoc kartritarspel. Jag gjorde en Vico: drog regler, såg till att de kom igång, gick och tittade till dem då och då men var annars inte med själv. De var nöjda, även om Genesis säger att det inte är hans typ av spel.



Vi gick också för att titta på Verbal Kombat, och som vanligt fanns det ruskigt bra improvisatörer som det alltid är kul att se, och som alltid överraskar. Vi gick ändå efter att ha sett allas första match. Jag har alltid tyckt att det blir lite för snusk-äckligt för min smak – varje jävla match ska ju dra in könsorgan, pungkulor osv som krossas, förstörs och/eller används som vapen. Jag förstår att det ingår i konceptet tillsammans med BLOD! och gore i allmänhet, men det är inte min favoritdel, och jag tror att less is more här. I år öppnade dessutom allt med en väldigt olustig ton när Den Sexistiske Rapparen (ett koncept som hade kunnat göras jätteroligt) öppnade med att i princip våldta sin motståndare som sin attack. Inte helt okej. Som sagt, man kan vänta med att langa fram kuken i en verbal kombat-match tills en bit in i matchen, eller kanske till och med ett par matcher in i turneringen.


Konventet i övrigt:

Ett uttalande som fick mig att bli lite varm inombords var när en av mina kompisar (icke-forumit) sade att jag var hans mentor när det kom till Apocalypse World – jag kände igen mig i hur jag avböjde att spelleda AW för Arvid förra året. Jag känner mig fortfarande ofta ung och oerfaren jämfört med er andra indierävar, men det är kul att jag börjar lära mig någonting.

Jag är sjukt nöjd med att så många olika spel spelades i Indierummet i år. Någon räknade samman antal spelade omgångar från listan vi satte streck på, och det blev 54. Det räknar in korta saker som Cat of Excellence och VERY FAST HOCKEY PUCK, men också femtimmarspass av AW.

Det sämsta med konventet var att jag inte fick spela varken hollowpoint eller Mumins Värld. Lu-kaazh ska skriva playbooks till det senare – då kanske det blir mer attraktivt – men det förra verkar det inte finnas någon annan räddning än att jag förbereder ett scenario och pitchar det stenhårt nästa konvent.
 

Scullicon

Veteran
Joined
27 Mar 2011
Messages
44
Location
Göteborg
Eftersom detta var första gången jag ansträngt mig för att besöka ett konvent. (något jag kommer att upprepa i framtiden) Så slänger jag väl in en liten rapport.

Fredagen började med just Gentlemännen utan skuggor, Där vi dessutom hade Gunnar som SL. Nästa spel skulle ha varit Eon IV men som pga av spelledarbristen inte blev av för våran del. De tog dock bara 10 min och en kort vandring ut på gården innan vi blev nerkallade till en annan byggnad, och hamnade på Fort Forsmark. Vilket var en kaotisk men mycket intressant upplevelse.
Sedan så provade vi på Guld och Bly, vilket slutade med att jag lämnade byggnaden först nångång runt 2 den natten.
Lördagen började med Coriolis och nästa skulle vart Kol och Stål som inte heller hade spelledare nog. De va där Gunnar dök upp andra gången som han säger och vi spelade Helt Mysteriskt istället. Skulle ha varit där på söndagen med men pga stor sömnbrist så kom jag aldrig iväg. Avslutningsvis så måste jag säga att jag aldrig tidigare spelat så mycket till fots, runtvandrande i lokalerna istället för att sitta vid ett och samma bord hela spelet.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Pilzeman said:
Null State är så sjukt bra koncept för konvent, tack krank för att det finns!
Var så god! =)

Pilzeman said:
Hur sällan jag sköt ihjäl folk för småmisstag.
Ja, det är en viktig del i Null State att folk dör till höger och vänster - ibland för att de blir anfallna, men lika ofta för att de tvekar lite för länge, eller helt enkelt för att SL ville att de inte ska tro att de kan gå säkra...

Pilzeman said:
Jag är mindre nöjd med: att vi fick leta en del för att reglerna här och var är lite vaga.
Här kan jag egentligen inte säga något; jag kan dock lova att försöka korrigera detta om de som faktiskt, till skillnad från mig, får till spel av VÄRMEDÖD ger lite konkret input om vilka regelsituationer som känns vaga =) Jag har också funderat på att skriva ihop det spelexempel Åsa Roos tyckte sig sakna i den recension hon skrev till spelet.


2013 kanske blir "patchåret" då jag uppdaterar gammalt istället för att enbart skriva nytt =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
Pilzeman said:
Det sämsta med konventet var att jag inte fick spela varken hollowpoint eller Mumins Värld. Lu-kaazh ska skriva playbooks till det senare – då kanske det blir mer attraktivt

När jag är klar med playbooksen så kommer alla som ser spelet automatisk börja tala Finlandssvenska.

//Lukas som också är besviken över att han inte fick spela mumin
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,679
Location
Värnhem, Malmö
krank said:
Här kan jag egentligen inte säga något; jag kan dock lova att försöka korrigera detta om de som faktiskt, till skillnad från mig, får till spel av VÄRMEDÖD ger lite konkret input om vilka regelsituationer som känns vaga =) Jag har också funderat på att skriva ihop det spelexempel Åsa Roos tyckte sig sakna i den recension hon skrev till spelet.
En grej jag kom att tänka på var att det inte finns några regler för platser. Man skriver upp en lista i början av spelmötet, men sedan används de inte till något. Vi tolkade det som att vi var begränsade till att använda de platserna (så Renly hängde bara runt vid the Kingsroad, till exempel), men inget hände med dem i spel.

En annan sak var att det kanske kan vara intressant att ha regler för genreförfall och inte bara försvunna karaktärer och upplösta relationer -- mitt favoritexempel är Baywatch Nights, en spinoff som började som en detektivserie där huvudpersonerna tog sig an rätt normala brott (med strandtema!), men som i andra säsongen, efter att X-Files blivit stort, helt bytte spår och handlade om ockulta mysterier (med strandtema!).
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
I torsdags gick vi (jag, Radioaktiv och Daflum) på Gothcon-puben, trötta av resan gick vi dock hem och sov relativt tidigt.

I fredags gick vi till makarrumet, gav komplimanger till flera av de iblandade i More than Human, försökte desperat hitta de som spelade V:tes i S-huset. Sedan spelade vi (jag, Möller, Radioaktiv, Daflum + okänd person som dök upp) Once upon a time. Kul spel, kräver dock att man broderar ut lite, annars blir det nog tråkigt.

Efter detta försvann jag iväg och umgicks med V:tes-människor i någon timme innan jag återvände för att spela Kol & Stål med Zimith, Recca, Radioaktiv och Daflum. Förmodligen denna kvällens höjdpunkt för mig, trotts väldigt trött spelledare och en del andra detaljer. Kvällen avslutades med Zombie Cinema.

Lördagen spelade jag European Championship Qualifier till Vampire: the eternal struggle. Jag placerade mig elva, vann en T-shirt med skitsnyggt tryck och kvalificerade mig för andra gången till European Championships som hålls i Stockholm senare i år.

Efter detta mötte jag upp med Radioaktiv, Ubereil och Daflum. Samt två andra (en av dessa var Chrille 83 och den andras namn minns jag inte just nu). Vi spelade A taste for murder. Detta var min bästa erfarenhet av ett Story-spel någonsin då vi både skrattade och skämtade och lyckades hålla storyn relativt seriös på en gång, trotts att vi alla var ganska gröna på spelet i fråga.

Denna kväll avslutades med några partier av Guillotine, som var ett rätt kul spel men med en del kort som inte direkt uppmuntrade till att göra spelet roligt och som jag givetvis utnyttjade till fullo för att jag inte kan låta bli att spela för att vinna i kort- och brädspel. Kanske inte min bästa sida.

Söndagen tillbringades sovandes på hotellet tills det sommartiden gjorde att vi hade 15 minuter på oss att checka ut från hotellet och var tvungna att rusa ut. Efter en frukost mötte vi (jag och Radioaktiv) upp med Zimith, Recca, Krank, Vicotnik, Möller, Lu-Kaahz, Übereil för att åka hem.

KATEGORIER
Tyvärr kan det bara finnas en vinnare per kategori.
EXTREMT TREVLIGA UPPLEVELSER: Att åka minibuss ner och upp till Stockholm med en stor bunt riktigt trevliga typer och prata om allt möjligt inklusive bland annat skola, genus (såklart), produktionskostnader för rollspel, rollspelssystem, illustratörer och Mutant-humor.
PERSONLIG TRIUMF: Att jag lyckades kvala i ECQ.
PERSONLIGT BOTTENNAPP: Att jag förstörde spelet för de andra spelarna i Guillotine genom att spela så aggressivt som möjligt, trotts att det var ett casual game sent på natten.
BÄSTA ROLLSPELSUPPLEVELSEN: A taste for murder, var första gången jag spelat spelledarlöst där det inte blivit för extremt, för ångestigt, för tafatt, för kaotiskt eller för flamsigt.
SÄMSTA ROLLSPELSUPPLEVELSEN: Det vore helt orättvist att kalla Zombie Cinema för dåligt. Det var skitkul. Det är bara det att jag bara spelade tre rollspel under hela konventet och detta var det som jag fick ut minst av. Kanske bara för att jag inte är särskilt förtjust i zombierullar.
TREVLIGASTE LUGNA STUNDEN: När jag satt bredvid och bara fick lyssna på när Radioaktiv, Übereil och Daflum spelade Sjätte Inseglet. De flamsade på som galningar i någon slags Viktoriansk galenskap inkluderande olycklig kärlek till Karl Marx, Islands mycket onda premiärminister, några uppstoppade hundar och nakenbilder på Drottning Victoria. Under tiden log jag och skrev lite regler.
TREVLIGASTE NYA BEKANTSKAPEN: Zimith visade sig vara en riktigt trevlig prick.
MEST OLIK ROLLSPELARE: Jag tillbringade en del av Gothcon-puben med att prata med Gnomvid. Han och jag verkar spela rollspel på minst sagt olika sätt och uppskatta olika saker. Ändå går det alldeles utmärkt att diskutera och få ut vettiga saker ur ett ämne om man visar respekt och intresse. Hoppas han upplevde det lika givande som jag gjorde.
BESVIKELSER: Att jag insåg att jag bara han spela 3 rollspel under hela konventet och att jag inte fick spelleda någonting alls. Det blir det förhoppningsvis bättring på nästa år.
SAKER JAG INTE BORDE GJORT: Borde inte ha spelat kortspel mellan 11 och 20 på lördagen. Det var kul i början men kändes bara instängt fram mot slutet.
SAKER SOM GJORDE ANARCHCLOWN ARG: Coriolis-arrangemanget tävlar här med Coriolis-arrangemanget. Först blev jag ledsen att höra att Radioaktiv och Daflum inte hade fått spela trotts att de anmält sig och betalat. Sedan blev jag helt förskräckt när jag hörde om Kranks upplevelser när han faktiskt hade fått spela i det arrangemanget. Jag gissar på att Fria Ligan inte är särskilt nöjda med någon av de här två händelserna dock och att det förmodligen inte kommer att upprepa sig.

SLUTLIGEN
Jag hade skittrevligt. Hoppas jag inte glömt något viktigt. Vilket mastodontinlägg.

EDIT: Glömde en kategori
SJÄLVGODASTE SPELSKAPAREN 2013: Krank, som funderar på att döpa systemet till sitt nya spel Rotsystem till Krank-systemet. Hoppas att han uppskattar denna vinst.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Svarte faraonen said:
En grej jag kom att tänka på var att det inte finns några regler för platser. Man skriver upp en lista i början av spelmötet, men sedan används de inte till något. Vi tolkade det som att vi var begränsade till att använda de platserna (så Renly hängde bara runt vid the Kingsroad, till exempel), men inget hände med dem i spel.
I will check that out like a motherfucker. Jag har för mig att jag hade en tanke där, men att den hängde med hela vägen till regeltext vågar jag inte svära på.

Någon påpekade också för mig att det inte står om man får spela proxys. Jag hade egentligen inte haft en tanke alls där, men nu när jag läst om Dvärgen så stpr det klart att nä, det blir nog faktiskt roligast om proxies inte kan spelas av spelare utan mest kan finnas med som set dressing och något att i begränsad mån agera mot.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Svarte faraonen said:
Förresten, någon glömde ett Full Light, Full Steam i indierummet. Det finns nu hos Bunny.
That would be me. Det är inte akut saknat - nästa GC kan funka. Eller så löser vi det på annat vis.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Pilzeman said:
Jag spelade The Cat of Excellence, som egentligen är mer av en improövning. Det var tio väldigt väl använda minuter, och Hennes Nåd Prinsessan Consueyla Bananahammock av Dominikanska Republiken belönades, till gästernas applåder, med Guldkatten för excellens och stil i helhet och detalj, dvs var Bäst Klädd på hela den stora balen. Sir Paul Butterworth var god tvåa.
Vad är The Cat of Excellence? :gremsmile:

Pilzeman said:
I år öppnade dessutom allt med en väldigt olustig ton när Den Sexistiske Rapparen (ett koncept som hade kunnat göras jätteroligt) öppnade med att i princip våldta sin motståndare som sin attack. Inte helt okej. Som sagt, man kan vänta med att langa fram kuken i en verbal kombat-match tills en bit in i matchen, eller kanske till och med ett par matcher in i turneringen.
Neeeej, vad lamt, hahaha. Jag känner den sexistiske rapparen, han är en del av improscenen här i stan, men har ingen tidigare erfarenhet av VC, GC... eller ens rollspel? Både han och Victoria från gbgimpro skrev sen på Facebook att de var i chock över publiken, och då är de ändå ganska vana vid aktiv publik, haha.

Känner lite blandade känslor över att proffsimprovisatörerna tagit sig in i Verbal Combat. Det blir högre kvalitet, men de glada amatörerna som tävlingen borde handla om blir chanslösa.

Pilzeman said:
Ett uttalande som fick mig att bli lite varm inombords var när en av mina kompisar (icke-forumit) sade att jag var hans mentor när det kom till Apocalypse World – jag kände igen mig i hur jag avböjde att spelleda AW för Arvid förra året. Jag känner mig fortfarande ofta ung och oerfaren jämfört med er andra indierävar, men det är kul att jag börjar lära mig någonting.
Typiskt att jag inte kunde stanna i år!

Vad tyckte du om lokalerna? Jag tyckte de var bättre än förra året. Synd att vi inte kunde få ett stort fint rum bara, annars var ju lösningen med tre små rum ganska fiffig.
 

Blasphemy

Swashbuckler
Joined
4 Jul 2000
Messages
2,369
Location
Göteborg
GothCon var ett trevligt år trots allt kaos. Som vanligt fick jag inte spela något utan satt snällt i spelmakarrummet och krängde spel. Jag passade även på att rensa ut lite ur mina hyllor genom att göra fulhögar med både rollspelsböcker och DVD-filmer som folk fick dra från som bonus när de köpte något.

Det bästa var såklart att möta alla personer som man brukar träffa annars sisådär en gång per år på konventet. Och självklart alla eoniter som kommer med förslag och iakttagelser. Vet inte hur många gånger jag svarade på frågorna: "När kommer Eon IV" och "Vad är nytt i Eon IV".

Som tur är så satt Gillbringarna alldeles invid så jag hörde att de fick exakt samma frågor gällande Western IV. Så vi delade lidandet.

Men som vanligt trevligt. Nu ska jag vila upp mig och ser redan fram så smått mot nästa GothCon.
 

Sun

Veteran
Joined
1 Apr 2013
Messages
4
Location
Göteborg
2013 blev ett av mina bästa spelår på Gothcon! Hann med fler spel än jag trodde!

Mannen i Svart,
Krigsmaskinen
Under Ytan
Stjärnfall
(Fiasco på indierummet)

Fick syn på flera bekanta ansikten och lärde även känna nytt folk! De flesta är grymt trevliga på konvent :gremsmile: Jag gillade verkligen Mannen i Svart och Krigsmaskinen. Funderar definitivt på att köpa det förstnämnda om den säljs på SF-bok i GBG.

Önskar att de här tre dagarna fortsatte hela veckan nu när jag har lov! :gremfrown: Väldigt sugen på fler rollspel - bland annat därför jag registrerade mig här idag.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,903
Location
Nordnordost
Blasphemy said:
Som tur är så satt Gillbringarna alldeles invid så jag hörde att de fick exakt samma frågor gällande Western IV. Så vi delade lidandet.
Det måste vara fruktansvärt att ha en fanbase, :)
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Chrille83 said:
Min Indy-spelsdebut skedde med A Taste for Murder, det var riktigt skoj. Efter lite diskussioner i anslutning till Indyrummet har jag lite bättre koll på de olika indy-spelen och är mer sugen på att spela.
Vem var du? Har jag dig på bild? Vem ledde dig i A Taste for Murder?
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Möller: Det var vi. Mer specifikt var det Radioaktiv som förklarade reglerna och skötte scener och så.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,563
Location
Rissne
Blasphemy said:
GothCon var ett trevligt år trots allt kaos. Som vanligt fick jag inte spela något utan satt snällt i spelmakarrummet och krängde spel. Jag passade även på att rensa ut lite ur mina hyllor genom att göra fulhögar med både rollspelsböcker och DVD-filmer som folk fick dra från som bonus när de köpte något.
Fulhögar och fulhögar; jag tror jag kommer att ha mer egentlig nytta av de där Torg-äventyren och Planescape-äventyret än jag kommer att ha av Neotech Offensiv faktiskt =)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
Pilzeman said:
I år öppnade dessutom allt med en väldigt olustig ton när Den Sexistiske Rapparen (ett koncept som hade kunnat göras jätteroligt) öppnade med att i princip våldta sin motståndare som sin attack. Inte helt okej. Som sagt, man kan vänta med att langa fram kuken i en verbal kombat-match tills en bit in i matchen, eller kanske till och med ett par matcher in i turneringen.
Jag missade början vilket säkert var tur det.
 
Top