Hela gårdagen (utom sista timmen) spenderades i närheten av Gothcon och i dess anda.
Heldag på hotellet Lorensberg.
Min familj (sambo och son 10år) samt spelkompisfamiljen som är varbergsbaserade (Mamma. Pappa, son 13, dottrar 10 och (6-7?). Spelade spindelkonungens pyramid
Det jag inte räknat med var att ALLA ville göra egna karaktärer, så där gick en hel del tid innan vi började spela. Vid 13ish tog vi paus för mcD påfyllnad och spelade sen vidare till 1730, imnan vi gick upp till Gcon för en snabb vända i butikerna och Gothmojjemiddag (för min familj).
Vi hann långt ifrån klart, men den argsinte demonen Putch är besegrad. Det gick hem hos kidsen rejält.
Sonen sa de skrämmande orden vid lunchen när jag frågade hur det var och om han hade kul. "Det är ok", vilket jag ver för honom är besvikelse eller missnöja. men inte katastrof. Dock var det efter lite fiskande för att han nästan missade hela striden med Spinn och Dell. Han hade envisats med att klättra upp för pyramidens baksida, ensam, medan de andra tog trappan upp.
Så ja, framgång på vad jag ville uppnå. Vi ska se om vi kan få till ett slutförande via discord framöver. Det var iaf alla kidsen jättepå!
Jag har inte haft 7 spelare sen yngre tonåren då jag spellet. Så det var en udda känsla.
EDIT: de tre äldre kidsen hade också lyckade spelpass dagen innan med STOR (cyborg lett av
@Sigstus), där jag kunde berätta innan vad jag trodde skulle funka för dem. Och det gjordes galant (lite yngre spelare och sinne än vad jag tror STOR normalt har), samt ett pass med västspelsrunmet riktade till de yngre spelarna.
MYCKET lyckat med "smitta med rollspel" för min son med andra ord, vilket var mitt huvudmål med Gothcon. 3 pass, alla gick hem den här gången. Nu när tröga pappa lyckats förstå formeln för sonen.