Konvent Gothcon 2026

Är det doften av det nya släktet "kotte/igelkotting/kottefolk" jag känner?
Asså, min första tanke var någon nattfolksgalning som utan att vara någon ledare samlar stora skaror av nattknytt och annat bös, varpå Igg den Karvade mer eller mindre av misstag tar dem med på plundringståg i norra Zorakin, där man av naturliga skäl förfasas över deras framfart och brutalitet. Med rå styrka och en elak krigsmålning av svart kastanjkräm - rökandes nattkåda - drar Igg den Karvade fram. Söker. Och förgör!

Detta gör såklart klanhövdingar, de benäldste och andra överkämpar vansinninga, då nattfolken trots allt har struktur och långsiktiga planer. Något som Igg den Karvade helt missat, eller bara struntar i. Han tar natten som den kommer, och den kommer oftast med våldsamma festligheter!

Last edited:
Asså, min första tanke var någon nattfolksgalning som utan att vara någon ledare samlar stora skaror av nattknytt och annat bös, varpå Igg den Karvade mer eller mindre av misstag tar dem med på plundringståg i södra Zorakin, där man av naturliga skäl förfasas över deras framfart och brutalitet. Med rå styrka och en elak krigsmålning av svart kastanjkräm - rökandes nattkåda - drar Igg den Karvade fram. Söker. Och förgör!

Detta gör såklart klanhövdingar, de benäldste och andra överkämpar vansinninga, då nattfolken trots allt har struktur och långsiktiga planer. Något som Igg den Karvade helt missat, eller bara struntar i. Han tar natten som den kommer, och den kommer oftast med våldsamma festligheter!
Asså, det här är ju kul! Misfit bland misfits! Ok, nu är han fan etablerad!

Ska till GothCon imorgon för första gången sedan Gothcon XVII, då volonterade jag som "träl"? i garderoben och spelade AD&D 2:ed tills ögonen sved. Ska bli kul!
Nostalgi_TN_GC17-150x150.png

MOST WANTED
Du som ännu inte har bokat upp lördagskvällen.
Söker (efter sent avhopp) en spelare till Western lördag18-23.

Last edited:
Så kul att ha avverkat en dag på GothCon! Tänkte avsluta kvällen med lite pilsner. Är dock här helt själv och har noll koll på Göteborg. Kan någon rekommendera en trevlig bar?

Så kul att ha avverkat en dag på GothCon! Tänkte avsluta kvällen med lite pilsner. Är dock här helt själv och har noll koll på Göteborg. Kan någon rekommendera en trevlig bar?
Mitt gäng är på väg till Foxes. ingen aning om kvaliteter där dock.

Back