Konvent Gothcon 2026

Jag och tre kollegor till mig kommer köra upp för att besöka mässan. Vart skulle ni säga är det smartaste stället att parkera?
På Hvitfeldtskas skolgård och i de större P-husen runt om kring ligger priset på 32kr/tim. Gatuparkeringar längs de större gatorna runt omkring ligger på 18kr/tim och på mindre gator kan man komma ner till 12kr/tim. Sedan gäller det ju att hitta en ledig plats på dessa billigare platser...

Om det inte går att hitta någon ledig plats till rimligt pris i närheten, så brukar det finnas gott om plats på den stora parkeringen vid Medicinaregatan för 10kr/tim. Men då är det cirka 1½ km bort från konventet. En bit att gå, men det finns ju spårvagn (linje 7) som tar er bort till Kapellplatsen nära konventet.

Last edited:
På Hvitfeldtskas skolgård och i de större P-husen runt om kring ligger priset på 32kr/tim. Gatuparkeringar längs de större gatorna runt omkring ligger på 18kr/tim och på mindre gator kan man komma ner till 12kr/tim. Sedan gäller det ju att hitta en ledig plats på dessa billigare platser...
Jag säger som jag brukar bara för att provocera; pengar är inget problem!
Jag betalar utan några som helst huvudbryn lite mer för att slippa gå lite längre.

Jag tycker att det är förkastligt at jag inte kan betala med ädelstenar eller duploner. Tack för länken landkrabba! 🙏 😁
Sådana betalmedel godtas i de mer "shady" delarna av hamnen. Vilket du som erfaren pirat självklart är van vid. Ni gållde det dock droskupoställning en bit från hamnen, då gäller helt annan kutym!

Back