Konvent Gothcon 2026

GothConpuben torsdag kväll är ett ytterst trevligt arrangemang.

Jag brukar också rekommendera de olika brädspelsturneringarna och indierummet för de som kommer utan egen spelgrupp.
Dessutom brukar det finnas ett gäng brädspelsbarer som arrangeras av olika spelföreningar som har spel till utlån. Där går det att anmäla intresse om att vara med på nästa spelomgång (eller för den delen få tips om olika spel som kan passa en beroende på preferenser).

Hej
Åker till gbg själv och besöker Gothcon för första gången, kommer vara nere från torsdag till söndag. Ingen av mina vänner hade möjligt att hänga på. Har skrivit upp mig på en del spelpass och undrar vad man inte bör missa som första gången besökare. Finns det sociala event under dessa dagar man evt kan gå på som sker i samband med konventet?

Konventspuben på torsdag kväll brukar vara trevlig.

Fenix Awards som går av stapeln på fredag 18-19 kan vara kul att kolla in.

Bland butikerna finns flera spelmakare och tillika forumiter att surra med.

Eftersom GothCon släppte fler spelpass i onsdags finns även en del lediga platser till rollspelen.

Halloj igen! Jag söker med ljus och lykta efter en 6e spelledare då en SL behövde ställa in.

Det är till Mästerskapen i Drakar och Demoner - Ath Ungols Hemlighet (Drakborgen). Om du ska dit och kan tänka dig vara SL mellan 14-18 på fredag så hör av dig! Det vore så trist att behöva ställa in ett bord.

Hej
Åker till gbg själv och besöker Gothcon för första gången, kommer vara nere från torsdag till söndag. Ingen av mina vänner hade möjligt att hänga på. Har skrivit upp mig på en del spelpass och undrar vad man inte bör missa som första gången besökare. Finns det sociala event under dessa dagar man evt kan gå på som sker i samband med konventet?
Sedan kan man ju flanera runt i butikerna också. Speciellt i rum N205 där man kan tjöta med mig (om man lyckas få en syl i vädret - jag är världens pratkvarn när jag kommer igång). :D

Snaaaart!

Hoppas få träffa så många som möjligt av er på puben i morgon kväll.

På själva konventet kommer jag mest att bära en kaffekopp mellan kafeterian och olika rum i Norra.
Men perfekt då kan du sitta vid mitt bord några timmar på fredag och kränga Drakborgen medan jag modererar min turnering ;)

Last edited:
Jag utgår från att jag som vanligt åker till göteborg och bor hos min hyfsat närboende kamrat. Och att jag som vanligt mest töntar runt ett par av dagarna – inte deltar i några arr, inte spelar eller spelleder något på konventet. Håglöst tittar in i butikerna, pliktskyldigt köper något. Hejjar på en massa forumiter (detta är huvudskälet att ens dyka upp).

Men i övrigt mest sitter hemma hos kamraten och umgås med denne.
Nu är det iaf klart att om man råkar på mig och petar på mig så finns det en chans att man kan få titta på ett alldeles för mörkt provtryck av Mutant Chronicles: Luna City Blues…

Absolut inte rätt tryckeri eller papper och det saknas fortfarande ett par illustrationer, men det kändes rätt att åtminstone testa att få ut boken i fysisk form för att ha något att klämma och känna på efter flera års jobb…

Gissa vem som legat uppe och kräkts med feber hela natten. Ska ta en dag, har något slags fåfängt hopp om att det bara är någon matförgiftning, men det ser rätt brunt ut, tbh.

Ordentligt bitter, hade precis hunnit få mina Teufelsamling-exemplar som jag skulle saluföra, och sett asmycket fram emot att spelleda @pellejones Drakborgen. Det störigaste av allt är att det har varit väldigt mycket förhandlande med min familj för att få komma iväg :(

Last edited:
Gissa vem som legat upp och kräkts med feber hela natten. Ska ta en dag, har något slags fåfängt hopp om att det bara är någon matförgiftning, men det ser rätt brunt ut, tbh.

Ordentligt bitter, hade precis hunnit få mina Teufelsamling-exemplar som jag skulle saluföra, och sett asmycket fram emot att spelleda @pellejones Drakborgen. Det störigaste av allt är att det har varit väldigt mycket förhandlande med min familj för att få komma iväg :(
Å nej! Vi lider med dig. Krya på dig kvickt, och så får vi se till att ses på något annat konvent under året.

Så surt @verlandes. men om det är någon tröst verkar du inte vara ensam om det här. Har hört två andra bekanta från vitt skilda håll förtälja liknande berättelser. Sköt om dig och krya på dig. :heart:

Gissa vem som legat uppe och kräkts med feber hela natten. Ska ta en dag, har något slags fåfängt hopp om att det bara är någon matförgiftning, men det ser rätt brunt ut, tbh.

Nej! Bu för baciller!

Jag kommer till Gbg imorgon. Missar därmed konventspuben, men om någon eller några vill styra upp en öl imorgon kväll vore det roligt 😊

Hittade en spelledare på ålata nr 6 men jag tappade nu en spelledare till 🫠

Sååååå någon som är sugen?? Har tre spelare som inte får vara med annars tyvärr.

Jag är nu i Göteborg. Skall bara fiska upp min väska och ta en flygbuss.

Jag tänkte promenera från Scandic Rubinen till puben runt 18 eller så om någon vill göra mig sällskap.

Nej va faen, fan va trist. Hoppas att du blir bättre snart så att du eventuellt kan ta dig dit ändå. Jag håller tummarna för dig.

På tal om sjuka...
Vår halfling från vår lilla spelgrupp skrev i gruppen igår att hen inte kunde följa med.
Asså, jag blev så himla depp, ända tills jag kom på att det var 1 april. Då kunde jag mig mest dum.
Men men, vi, jag och tre rookies kommer upp på lördag lagom till lunch hoppas jag. Vi lär väl ses inne bland kaffekoppar och tärningar tänker jag.
Funderar på om jag ska ha på mig min pirathatt bara för att visa att det är jag.:unsure:

Back