Konvent Gothcon 2026

GothConpuben torsdag kväll är ett ytterst trevligt arrangemang.

Jag brukar också rekommendera de olika brädspelsturneringarna och indierummet för de som kommer utan egen spelgrupp.
Dessutom brukar det finnas ett gäng brädspelsbarer som arrangeras av olika spelföreningar som har spel till utlån. Där går det att anmäla intresse om att vara med på nästa spelomgång (eller för den delen få tips om olika spel som kan passa en beroende på preferenser).

Hej
Åker till gbg själv och besöker Gothcon för första gången, kommer vara nere från torsdag till söndag. Ingen av mina vänner hade möjligt att hänga på. Har skrivit upp mig på en del spelpass och undrar vad man inte bör missa som första gången besökare. Finns det sociala event under dessa dagar man evt kan gå på som sker i samband med konventet?

Konventspuben på torsdag kväll brukar vara trevlig.

Fenix Awards som går av stapeln på fredag 18-19 kan vara kul att kolla in.

Bland butikerna finns flera spelmakare och tillika forumiter att surra med.

Eftersom GothCon släppte fler spelpass i onsdags finns även en del lediga platser till rollspelen.

Halloj igen! Jag söker med ljus och lykta efter en 6e spelledare då en SL behövde ställa in.

Det är till Mästerskapen i Drakar och Demoner - Ath Ungols Hemlighet (Drakborgen). Om du ska dit och kan tänka dig vara SL mellan 14-18 på fredag så hör av dig! Det vore så trist att behöva ställa in ett bord.

Hej
Åker till gbg själv och besöker Gothcon för första gången, kommer vara nere från torsdag till söndag. Ingen av mina vänner hade möjligt att hänga på. Har skrivit upp mig på en del spelpass och undrar vad man inte bör missa som första gången besökare. Finns det sociala event under dessa dagar man evt kan gå på som sker i samband med konventet?
Sedan kan man ju flanera runt i butikerna också. Speciellt i rum N205 där man kan tjöta med mig (om man lyckas få en syl i vädret - jag är världens pratkvarn när jag kommer igång). :D

Back