Konvent Gothcon 2026

Om man bara vill komma och säga hej en snabbis pga familj med sig, kan man göra det då eller är det supermegaviktigt att man anmält sig?
Vi brukar alltid öppna konventspuben kl 18 på skärtorsdagen. Anmälan är ett krav (slutet sällskap osv.) men det går i nödfall att göra i insläppet när man anländer. Av planeringsskäl ser vi gärna att så många som möjligt anmäler sig i förväg, men det är ingen bindande anmälan och inträdet betalas på plats.

Jag har också fixat med boende! Eller alltså, jag har till slut fått jobb i Göteborg och ska flytta in hos flickvännen på Hisingen lagom till GothCon, så det är fritt fram att fira mig i dagarna tre. 🥳

Ska spelleda nåt pass De fördömda, och så tar jag nog med mig lite retro-indie till det jubilerande Indierummet. Vore kul att få in något figurspel också, Rost & Röta eller Hjärnor kanske.
Hjärtligt välkommen till Hisingen!

Hemresan för familjen är numera bokad och betald också. Men usch vad de inte gör det lätt för folk att åka tåg när de är lediga. Man säljer verkligen inte in tåg som transportmedel. Omvägen "snabbtåget" tar är horribel och lägger på flera timmars restid.
"SNABBTÅG" = 6 timmar och 32 minuter... OM allt går enligt plan dvs... förra året blev det "tågkö" på ngn sträcka när vårt tåg hade letat sig inåt landet på omvägen (fortfarande inge rörelse mot destinationen i det läget) som la till 1,5 timmars restid på det hela :(
1772994174399.png

Back