Nekromanti Gotham City, Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: va?

Vad är det för logik i det här?
Nej, det visade sig ju att det inte var någon logik i detta (sorry). Tanken var ju att om Andersson varit hjälte och du sagt att han var skurk så hade detta inneburit att ni täckt för varandra. Nu hade ju även du och Herr Nils gjort samma test med positivt (=skurkigt) resultat

Således tar jag genast tillbaka anklagelsen.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Situation : Johoohno – the klarläggande

Jag är gladeligen beredd att lägga min röst på Johoohno. Men det jag skulle vilja veta är:

Om han skulle visa sig vara skurk, vad har hans offer gett oss skurkar att gå på? Vi måste förena nytta med nöje så att säga.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Angående Siare bland annat

Magoo sa också att det i hennes paket stod att hellzon var skurk vilket leder till att om AndersÅ's förmåga stämmer så är magoo alltså hjälte.
Det här var förstås ett missprint, och med tanke på att jag dessutom lyckades göra ett lika grovt fel i samma stycke (säga AndersÅ istället för andersson) så undrar jag lite hur jag mådde den kvällen. Det ska stå att magoo sa att anderså paket visat hellzon som hjälte (och eftersom hellzon inte var hjälte så ljög antingen magoo vilket hon bara skulle göra om hon var hjälte eller så var andersås förmåga fel).

Ok, det om det, vill du inte avslöja dina specialförmågekedjor förrens söndag så är inte jag den som stressar fram det.

Nu till siarfrågan. Så här vill jag att det ska vara. Jag kan tyvärr inte säga att jag är säker på att det är så, men det är en trolig förklaring som dessutom gör att vi ligger riktigt bra till.

All förvirring angående Siarna härstammar från Hellzons roll. Hans roll (i detta scenario) var inte bara paranoid siare utan såg också ut att vara hjälte på alla förmågor som kollade honom. Det är nämligen enbart på hellzon som vi _vet_ att andersson siat fel och som vi _vet_ att AndersÅs paket visat fel. I detta fina scenario så är således AndersÅ en levande siarevariant och andersson en helt vanlig siare, som också lever. Dessutom har vi någon slags kedjesiargrej med Herr Nils inblandad och vi har mig och Lindenius vilka som kvinnor också är skurkar (Lindenius kan liksom bara ur min horisont vara hjälte om det antingen var någon idiot till skurk som ljög om sitt kön första dagen).

I det här scenariot så tycker jag att enda risken att förlora är ifall det inte var en väktare (i nån variant) utan en smittbärare som var aktiv inatt. Men även då ligger vi hyfsat bra till. Om inget annat händer så kan jag tänka mig att rösta på johoo för att han är misstänkt och för att det är kul att se om Nils kan ha rätt "igen". För att inte bli lynchad så tror jag johoo först och främst måste specificera hur hans förmodade specialförmåga funkar (utan att på riktigt eller bluffande citera pm:et, regel ni vet), tills vidare
Röst: Johoono
Och gonatt för ikväll
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
En möjlig gåva till skurkarna (ni väljer)

Angående min förmåga så skyddas ja mot första anfallet mot mig å ja misstänker att ja blev anfallen eftersåm ingen dog. Kan nån annan bekräfta att de har liknande förmågor så e re ju bäst för skurkarna åm ni hemlighåller dem.

Men för mej e re ju naturligtvis roliare å få leva en runda till. (ingen värkar tro mej just nu, å då är de förmodlien inte mycke värt å säja att ja har en förmåga såm liknar Nightowls såm ja bara kan dra nytta av åm ja inte lynchas - låter ni mej slippa lynchas så kan ja få visa min förmåga å sen dödas av Hjältarna inatt istället).
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Angående Siare bland annat

ll förvirring angående Siarna härstammar från Hellzons roll. Hans roll (i detta scenario) var inte bara paranoid siare utan såg också ut att vara hjälte på alla förmågor som kollade honom. Det är nämligen enbart på hellzon som vi _vet_ att andersson siat fel och som vi _vet_ att AndersÅs paket visat fel. I detta fina scenario så är således AndersÅ en levande siarevariant och andersson en helt vanlig siare, som också lever.
Jag upprepar: hellzon var Scarecrow. Scarecrows roll i serierna är att skrämma folk. hellzon har specialförmågan att förvandla alla siare till paranoida siare som tror han är hjälte - de blir "rädda" för honom.

Siarna är tillbaka i min tillitssfär.

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Du bör göra en väldigt bra analys. För som jag ser det så är det bara en uppräkning av fakta för att få vårat förtroende, sen har han hängt på ovidkommande spekulationer. Han påvisar inga samband.

Det är -bra- att han inte påvisar några samband. Killen har börjat göra en fil på alla som är... nåja, kanske med vissa ovidkommande spekulationer, men i övrigt objektiv och ganska utförlig. Det är ett bra jobb, och hjälpsamt. Vi borde fortsätta på den om han dör, så har vi alla objektiva fakta, på ett ställe. Det är ju skitbra.

Finns det förtroende nog bland oss så skulle varje person kunna granska en annan och rapportera in för att underlätta infosamlandet.

Tyvärr tror jag att du, begick ett misstag just nu genom att försöka rädda Johoohno på ett så uppenbart sätt. Du kan i och för sig andas ut, för du kommer inte att bankas blodig förs än nästa timmer.
Okej, tack farbror Nils. :gremtongue:

Nightowl tar upp en himla bra poäng här.
Ifall hellzon nu var knäpp så borde Andersson vara the real deal.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
snacka mindre, spela mer

Kort nu: jag vill hålla lägre profil den här gången för att det är påfrestande med en spelare som gör som Johoohno tex.

När jag var pajas i förra omgången fick jag rätt mycket kritik, om ni minns.

Sedan är min senaste teori att hjältarna söker efter sina farligaste motståndare, varpå man vinner på att inte tydligt utgöra ett mål.
->Alltså, ligg lågt.

Eller rätttare sagt, Lagom lågt!

Däremot är du misstänkt Arvidos...

/Basse
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: En möjlig gåva till skurkarna (ni väljer)

allltså jag vill ju tro dig, och om det är som du säger så är det förstås rätt trist för oss att vi har ihjäl dig, men det verkar ändå långsökt att rising skulle ha gett dig två helt skilda specialförmågor, jag menar hur många smaker på glass kan man egentligen ha?

nä, det där räckte tyvärr inte, du ska dö.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Eftersom jag vet att jag är inte är oumbärlig.

Herr Nils, hur kommer det sig att du har överlevt?

Åtminstone jag finner mig bländad av din retorik, och hade jag varit hjälte, så hade du varit död. Hur kommer det sig att du lever?

Detta inlägg provocerades av att jag faktiskt inte är övertygad om Johoono:s ickeskurkaktighet, men det representerar en faktisk undran.

Röst: ingen
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Angående Siare bland annat

Vi kommer nog att varje dag misstänka den andre för att blivit smittad under natten, tur att du och jag inte är siare, då hade vi bara spått varandra
petitess iofs men det här stämmer inte, jag skulle bara sia dig varje natt när hjältarna inte slagit ihjäl någon (som inatt alltså). :gremwink:

Och, ja, det finns dåliga och bra lägen att släppa information, tänk bara på också att det är svårt att släppa information om man är död (om det inte är info som någon mer delar då förstås vilket kanske är fallet här låter det som).
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Stopp. (Röst)

Nej, det är den inte riktigt. Han behövdes inte för att starta den, han behövs inte för att fortsätta den, och jag kan inte på rak arm säga ifall han har gjort oss en tjänst med den, dvs om allting stämmer. Skulle det göra det så går han upp ett snäpp, men det är ingen lynchräddare.

Jag tänkte rösta på Johan K, men sedan släppte Johoohno den här. Det är nog det enskilt mest misstänkta och desperata drag jag sett i spelet.

Tyvärr, J. Andersson, jag litar på dig.

Röst: Johoohno
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
All Right.

Detta annulerar mitt tvivel om Johoono, givet att du är skurk.

Skall lägga in denna disclaimer i andra inlägget också.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Re: Eftersom jag vet att jag är inte är oumbärlig.

Strunta i det sista stycket. Jag är dock fortfarande förbryllad över att du lever.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Ventri. Det är nog jag det.

Jo, så är det. Vetnri någonting är en buktalare med en handdocka som liknar Capone, och som ger honom order att begå brott (jag har läst på!)
Jag trivs med ditt smeknamn fö.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Eftersom jag vet att jag är inte är oumbärlig.

Herr Nils, hur kommer det sig att du har överlevt?
Pfft, det har han redan svarat på. Så lätt ska du inte lyckas höja din trovärdighet =)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: En helt vild teori (röst)

Folks siarförmågor verkar helt opålitliga. Förlitar vi oss på dessa blir vi förvirrade. Förvirrade är dåligt.
Ok, nu är det inte bara jag som misstror våra förmågor. Puh!

Jag misstänker mest Andersson och har röstat på honom, men nu börjar en misstanke gro gentemot Herr Nils också...

Är han för bra för att vara skurk?

/Basse
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ventriloquist

"Buktalaren" på svenska. Han kontrolleras av sin docka Scarface, som i själva verket är en av hans dubbla personligheter.

Ibland har han lyckats göra sig av med Scarface, och funkar då tämligen hyggligt.

Erik
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Typiskt Rising eller?

Så om han inte kan kontrollera sin förmåga kan han vara hjälte emellanåt?

Det är sådana här saker som gör åtminstone mig tveksam till vem man ska lita på. Nu vore det bra med en lista på vem som är vilken skurk igen.

/Basse
 
Top