Nekromanti Gotham City, Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Merparten av de inblandade var nu helt säkra på att hellzon var en äcklig hjälte, och de började att trycka upp honom mot en vägg och vifta med sina tillhyggen.

"Jag ska klå upp dig så mycket att din mamma inte kommer känna igen dig!" sa den förste.
"Jag ska prygla dig till en så'n vidrig blodklump att flugorna kommer låta bli att landa på dig!" sa den andre.
"Jag ska gröpa ur ditt innanmäte tills dina binnikemaskar börjar gråta!" sa den fjärde (den tredje var tyst)
"Jag ska mackulera dig så mycket att en dokumentförstörare skulle få prestationsångest om den såg mig!" sa den femte.
"Måste vi jiddra så mycket varje gång? Kan vi inte bara slå honom?" undrade den sexte.
"Det heter sjätte," korrigerade den sjunde.

Sedan mörsade de honom på alla möjliga vis, tills han liknade ett blodigt pussel - med några saknade bitar.

När de var klara så lyfte de på masken och såg att personen de lynchat var självaste Scarecrow, en vanlig brottsling.

"Men vänta! Vad är det där?" undrade någon, som tydligen inte fattade att dessa rop av förvåning efter varje lynchning liksom hade börjat följa ett visst mönster.

Vid ett hörn hittade de den livlösa kroppen maskerad som Vicotnik. Men något var annorlunda med den här kroppen. Den var inte utknockad på det tradtionella hjältesättet, utan såg snarare härjad ut, såsom plågad av köttätande parasiter och uppsvullen likt en enda stor, missfärgad abscess.

Försiktigt demaskerade de kroppen, och såg att det därunder doldes kroppen tillhörandes Robin - hjälten.

"Hurra!" ropade de alla. Trots att de var fullkomligt odugliga som lynchmobb så visste de ändå hur att fira när en äcklig hjälte fått sätta livet till. Det var extra tillfredsställande att en så ful och töntig hjälte som Robin fått möta detta oblida öde.

---

Med det sagt så börjar den fjärde timmen av spelet. Den slutar på Fredag: 21:00 som vanligt, men jag kommer inte skriva något "stopp"-meddelande på slutet (jag kommer faktiskt förmodligen vara ganska oanträffbar de senare timmarna av draget), men jag kommer ändå bara att räkna röster och meddelanden som postats senast 21:00. När jag anländer hem så kommer jag att skicka PM och skriva vad som hänt mellan timmarna.

Varsågod att fira - och spela.

Vicotnik och hellzon får i vanlig ordning skriva något "bah!" meddelande om de önskar. Men inte skriva någon som helst spelinformation om vad de gjort, vad de vill, vad de vet eller något annat. Inte ens generella meddelanden om misstankar eller agendor. Det är extra viktigt den här gången, eftersom jag vet att åtminstone en av spelarna har en massa frågetecken, men dessa kommer alltså inte att rätas ut förrän hela spelomgången är avklarad. Jag lovar dock att alla bitar kommer falla på plats när jag avslöjar speluppsättningen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Ähumh... va?

Jag är nöjd, såklart, eftersom en hjälte bet damm. Men urrh... Vad hände? Hur många "påverka slutomgången"- krafter har vi egentligen här? Förra gången räddades Nightowl under mystiska omständigheter (som fortfarande inte känns helt utagerade) och den här gången... ööööh, den här gången fick inte hjältarna spöa någon? Vajjert såklart, jag är inte dem som gnäller, men... vad hände just?

Nåja, jag misstänker fortfarande Nightowl.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Re: Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Jaha?! Då var det över för min del...
Allt jag kan säga är bara WTF? Jag så inte den komma...

Tack för en trevlig spel omgång, jag kommer följa den in i slutet.. Hejja Hjälten/arna.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Wö! + Resa

Äntligen, började tappa hoppet... Bra jobbat team... Eller Nightowl... Eller whatever. :gremwink:

Jag ska resa bort över helgen, men jag ska försöka hitta ett internetcafé över fredag och söndag kväll och titta till er. Om jag lever så länge den här gången. :gremtongue:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jaaaaaaaa!

Äntligen! (För att citera Gert Fylking)

Ok, då lättar dimman något! Återkommer imorgon med mer.

Känns det ensamt nu lille Läderlapp? :gremelak:

/Basenanji
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
F'låt Hellzon (röst)

Men hurra för Nightowl (som nitade Robin kisskalsong? Och i sådana fall Johan K som räddade honom).

Hmmm… Hellzon, Nightowl och Johan K är förmodligen skurkar.

Det här MÅSTE betyda att Magoo är en hjälte.
Just dessa tre misstänker hon helt enkelt lite för ivrigt. Och här igen!

*Plockar fram rep och lägger*

Röst: Magoo

Det ska till mycket bra bevisning för att jag ska byta den rösten mot någon annan.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Satan vad Rising ska vara krånglig då!

Alltså, nu måste ju antingen
a) Magoo vara hjälte/annan roll som tjänar på att vi slår ut skurkar.
b) Min förmåga vara keff.

I fallet a var hennes lögn lite väl genomskinlig eftersom vi vet nu att hon ljög.

Får se vad folk som blivit förmågade säger den här rundan.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Nightowl

*tar på sig handsken igen på sina frätande händer* Jepp.

Och om jag förstår Rising rätt varken kan eller måste jag inte mörda några fler själv. (Jag måste alltså använda förmågan den här natten - om jag inte valt något hade Rising slumpat.)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Nåja, jag misstänker fortfarande Nightowl.
Visst! Såklart att jag plågar ihjäl mina sidekicks sådär. I am the goddamn Batman! :gremsuck:

*Jag* slog ut Robin, så jag anser mig av alla krokar, krank.

Om någon annan vill påstå han gjorde det, vassego. :gremsmirk:

Erik
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
So long, and thanks for all the fish.

Skriver detta innan jag läst några av inläggen efter Risings lynchinlägg, för säkerhets skull

Rising said:
Det är extra viktigt den här gången, eftersom jag vet att åtminstone en av spelarna har en massa frågetecken
No shit. Jag får tacka alla inblandade för en klockren runda tre, jag har inte kliat mig i huvudet så förvirrat på länge. :gremgrin:

Annars så får jag önska min sida lycka till (vag lyckönskan enligt Risings önskemål). Se nu till att vinna.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Nightowl

Dumt att säga kanske, men jag har svårt att se varför jag skulle tros som säker skurk (om det inte bekräftats av någon förmåga och jag missat det), har ju inte t ex kommit med några avgörande korrekta gissningar t ex (förvisso har jag heller ännu inte i slutändan röstat på den som åkte dit, men), så detta förtroende gör mig nästan misstänksam mot Nils. Men, börjar vi nu misstro Nils, Björn och Anders förmåga så känns det som hela korthuset rasar och nånstans måste man placera tillit; det känns osannolikt att alla dessa skulle vara hjältar och lika osannolikt att någon ensam av dem skulle vara det och ändå komma undan med så högt spel, så okej.

Räknar jag rätt om jag tror att vi började med sjutton varav fem dött, med andra ord troligen 9 skurkar och 3 hjältar kvar? (Plusminus beroende på om det fyra eller fem hjältar från början.)

Mina lynchningsviljor riktas just nu mot Johan K av anledningarna som jag sa sent i förra omgången—antingen hjälte eller dåligt spel, vilket jag vidhåller även om det är en gissning som skulle visa sig vara korrekt—samt mot Lindenius och Andersson; båda har varit ganska tillbakadragna, båda var (förvisso i sällskap med flera trovärdiga skurkar, däribland hårfint nära till att jag också valde att göra det) väl villiga att rösta på hellzon.

(Orkar nån gräva upp slutgiltiga röstställningar från alla tre omgångarna för att fullständigt bekräfta de lägena? Tråden börjar bli så himla långdragen.)

När hellzon nu visat sig vara skurk tror jag på hans bekräftande via paket att magoo är skurk; skulle finnas det så himla många olika rollbytare och missvisningsförmågor att inget går att lita på så är vi i slutänden rätt körda ändå att jag måste anta att det inte är fallet för att kunna komma nångonstans.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

*Jag* slog ut Robin, så jag anser mig av alla krokar, krank.
Det gör nog jag också. For now.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Nightowl

Räknar jag rätt om jag tror att vi började med sjutton varav fem dött, med andra ord troligen 9 skurkar och 3 hjältar kvar? (Plusminus beroende på om det fyra eller fem hjältar från början.)
Mina siffror säger att vi började med 19, och att 5 dött. 1 hjälte, 4 skurkar. Har jag fel?
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Jältarna försökt nog nita mej inatt!

UNDERBART Nightowl! Dä fick vi Robin!

Ja misstänker även att jältarna försökte ta ut mej delvis på grunn av min hårda kampanj att skaffa röster på just Vicotnik igår kväll. Tyvärr (för jältarna) å som tur va för för mig å skurkarna e ju inte Killer Croc så lätt å få tag i när han sjunker ner i dyn i kloakerna :gremlaugh:!

Under dan ska ja fundera på hur min lista över jältar å skurkar ser ut. Den kåmmer nog skilja sej från Herr Nils en del.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Anders Åstrands förmåga

Angående din förmåga:

a. Den fungerar, men du styr juh ente va re andra säjer att de fått för info (vicket e osannolikt eftersåm då stämmer ente härvan kring magoo å hellzon)

c. Den fungerar, men e väldit opålitli va ren skickar ut för info.

b. Du kåntrållerar fullständigt va du skickar iväg för info. I det fallet e du = jälte.

Ska kika in på dina å andras inlägg kring den ikväll å bestämma va ja tror.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Herr Nils "lista"

Suveränt,tusen plus poäng till dig.

Tack också till Johan K, för att du räddade Nightowl, dock kvarstår min reprimand för att du gick ut med informationen alldelens för sent.

Dessa är säkra enligt min lista
Anders Åstrand
Orfeus
thark
Nightowl
Johan K
Ytterst märklit att ja inte e me där såm drev en kampanj mot Vicotnik innan röstningen. Fast å andra sidan e ja för tillfället osäker på åm ja vill va me endå. Herr Nils verka inte överväldigande gla över att ja tog över stafettpinnen mot Vicotnik. humm humm
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
...påstod att hellzon var hjälte

Alltså funkar den inte.

Alternativt fungerar den, och då ljög magoo. Men... varför skulle då *hellzon* ha ljugit om att magoo var skurk i sådana fall.

Förmågan är åtminstone inte 100% säker. Jag antar att det kickar en del korthus.

Eller så är den *luddig*. Det är ju *Riddler* som skickar ut den. Eftersom våra förmågor förväntas fälja ett tema från den tecknade serien, och Riddlers grej är att han inte klarar av att inte säga saker rent ut, samt att han...

...herregud...

...är mentalt oförmögen att begå ett brott utan att ge Batman en ledtråd först!

Kan Rising vara så jävvlig att hjältarna får någon sorts skum hjälp varje gång Andersson använder sin förmåga?

Erik
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Anderssons förmåga och present

Min siarförmåga säger att Herr Nils är en vanlig brottsling. Dock sade ju min siarförmåga förra gången att hellzon var en hjälte...

Sedan fick jag en hemlig present också. Den sade att även Björn den gode är en vanlig brottsling.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Re: ...påstod att hellzon var hjälte

Kan Rising vara så jävvlig att hjältarna får någon sorts skum hjälp varje gång Andersson använder sin förmåga?
Du menar väl när Anders Åstrand använder sin förmåga?

Min förmåga visar nog tvärtom. Det vore väldigt Mad Hatter.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Nu då? (röst)

Jag hade fel om hellzon - men den här gången låter jag indicierna snarare än siandet avgöra att det blir en
Röst:magoo
 
Top