Nekromanti Gotham City, Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Oh tack, äntligen någon som vill rösta bort Johoohno.

Jag struntar fullständigt i om han är skurk eller hjälte ärligt talat, jag läser inte ens hans jobbiga inlägg.

Men, hans tugg gör att han absolut ser ut som en hjälte i min bok, då endast hjältarna tjänar på förvirring.

Röst: Johoohno
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,183
Location
Uppsala (Umeå)
META: om tid

Jag är på resa i morgon och kan inte logga in innan eftermiddagen (jag kan ordna bekräftelse av forumit på detta om ni vill). Men jag vore glad om min frånvaro inte tas som bekräftelse på min hjältighet.

Dessutom kan jag inte vara inne mer ikväll p g a familjeförpliktelser.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Rösträkning? samt röst

Vad är det för vits med en lynchning om man inte är en del av en lynchmobb?

Jag röstar på Johoono tills jag får skäl att inte göra det. Jag tror inte på hans historia om att han blev räddad av en specialförmåga.

röst: Johoono
Erik
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Rösträkning? samt röst

Jag är så full av information att jag överhettas och det är inte lätt för en sån som mig.

Snart går jag offline och kommer i bästa fall åter en kort stund innan stopptid i morgon.

De enda jag känner mig helt säkra på är Nightowl och Johan K.
Nästansäkra är Herr Nils, Björn den Gode och Anders Åstrand.

Övriga kan mycket väl vara hjältar. Jag tror visst att det kan finnas en kvinnlig skurk och jag vill minnas att någon nämnde att det säkert fanns 4 hjältar (namngivna) tidigare (orkar inte leta rätt på det inlägget men här skriver Basenanji att det förmodligen bara finns tre. Varför?

Om Herr Nils och Nightowl är på så är jag med. Kill the croc!

Röst: Johoono
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Och hur kan det vara så säkert att det är två hjältar kvar? Om du har rätt i att det finns en smittspridare som dessutom har varit aktiv i natt så är ju antalet hjältar lika många som när spelet började.

Detta väcker ju också frågor.

Tänk om Anders Åstrand är smittad? Då kan han skicka meddelanden till de andra hjältarna och sedan ge dom alibi.

Tänk om Lindenius eller Björn den Gode är smittad? Då kan de ljuga om vem som är den sista kvinnan.

På Herr Nils iniativ så kommer här min lista:

Bevisade skurkar
Anders Åstrand
Björn den Gode
Lindenius

Tveksamma
magoo & Basenanji - Okej, ni har ont om tid. Jag tänker inte börja knäcka någon för att de inte kollar forumet jämt och ständigt. Det betyder inte att ni är säkra, dock.
thark - Jag vet ingenting om thark, egentligen. Kan någon upplysa mig?
Johoohno - Samma sak med Johoohno.
Herr Nils - Sorry Nils, men du är inte med i de pålitliga. Du är väldigt tonsättande i det här spelet, och nu har du bevis för Orfeus och magoos oskuld som du inte vill redogöra för. Jag vet inte. Det känns för manipulativt. Ditt bästa försvar är Anders Åstrands koll av dig, men om den förmågan hade varit osviklig så hade Anders Åstrand varit död nu. Jag granskar dig extra noga.

Misstänkta:
Orfeus - Jag gick igenom Orfeus inlägg. Oerhört kortfattade, inga riktiga resonamang man kan analysera, mest bara NT-inlägg, inga egna iniativ inom röstandet... Jag får intrycket av att Orfeus vill säga lika lite som Vicotnik, och samtidigt dölja detta med många inlägg. Herr Nils, om du har argument för Orfeus oskuld så skulle jag verkligen vilja höra dom asap.
Andersson - Vi har för många specialroller. Med hellzon bekräftad som skurk så har Andersson, som kallar sig siare, rasat i förtroende hos mig. Jag vill
Johan K - Jag har tagit upp misstankar mot honom tidigare, då han räddade Nightowl, och detta är svaret jag fick. Jag köper det inte, för på inget sätt så innebär detta att han är en klantig skurk snarare än en klantig hjälte.
Hjältarna är dessutom flera, och kan koordinera sig emellan. Att bara se till Johan K som person här är helknas, för det har ingen relevans om han faktiskt är en hjälte.

Därför är Nightowl inte heller med hos skurkarna jag har förtroende för. Sorry, Nightowl. Om du är i lag med Johan K så kan ni ha utnyttjat tillfället när Robin kolade för den perfekta täckmanteln. Du är inte bland mina huvudmisstänkta, men nu får inte komma upp på förtroendelistan heller.

Jag vill allra helst lyncha Johan K och få klarhet i den här frågan. Sedan vill jag ha ett försvar från, eller av Orfeus.
Står det mellan Andersson och Johoohno så väljer jag dock Andersson. För tillfället. Nu ska jag kolla lite på Johoohno...

Slutligen: De tre bevisade bovarna har vi bevis för, men det gör dom också toppmål för smittspridning. Dom här bör sias, om inte denna rundan så nästa.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Killer Croc infårmerar (långt meddelande)

Jältarna e många nu å lurar vissa av åss. Ja vill ha detta meddelande sakt innan ja lynchas så ni då kan kåmma tebaka å analysera hur fålk agerat ur min synvinkel.


Anders Åstrand (hjälte eller skurk?)
• Rösta på Coffe (va timme ett misstänksam på Coffe, Björn å Marco)
• Starta timme 2 me en kampanj mot mej å mitt sätt å skriva
• Rösta på Nightowl timme 2
• Skicka info till magoo att hellzon e hjälte (vi vet inte åm han kan kåntrållera sina pakets innehåll)
• Går ut me identitet The Riddler såm #13 i gruppen (071014 23:57) efter att ja publiserade listan.
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #4 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).

Andersson (kan va skurk: siare såm siar tvärtåm, eller hjälte beroende på va man tror om Herr Nils)
• Hävda att han siade på Arvidos #1 första timmen
• Sia på hellzon timme 2 å ser att han e hjälte.
• Går ut me identitet Mad Hatter såm #15 i gruppen (071015 08:13) efter att ja publiserade listan.
• Hakar inte på rösttåget mot Nightowl timme 2
• Sia på Herr Nils såm skurk
• Björn har fått paket (från Anders Åstrand) att Andersson e skurk. (Åbservera dåck detta här )

Arvidos/fd flurtis (ingen aning om dennes låjalitet)
• Rösta på hellzon timme tre.
• Går ut me identitet såm Twoface såm #9 (071014 10:20) på grunn av röstpåtryckningar.
• Har hållit låg profil.

Basenanji (skurk eller hjälte?)
• Rösta på Lindenius i timme 1
• Gär ut me identitet såm Synaptic Kid såm #11 (071014 22:16) efter att ja publiserade listan.
• Rösta på Nightowl timme 2
• Rösta på Johan K timme 3
• Har haft en helt annan stil från varulvsspelet då ja tyckte han va mycke mer acktiv (fasst å andra sidan stack var å en ut mer då eftersåm vi va färre).

Björn den Gode (hyfsat solid skurk)
• Kåm med förslaget att alla damer skulle presentera sej timme ett.
• Rösta på Coffe timme 1
• Går ut me identitet såm Catwoman såm #14 (071015 00:03) efter att ja publiserade listan.
• Rösta på Nightowl timme 2
• Andersson har fått paket (från Anders Åstrand) att Björn e skurk.

Herr Nils (hjälte?)
• Vill utse en lynchledare timme 1
• Offrar medvetet Coffe timme ett efter att denne gått ut me sinn dödgrävarförmåga.
• Sluter upp i planen att man ska avslöja identiteter och pressar timme två fålk att avslöja sig.
• Går ut me identitet såm Pingvinen såm #10 (071014 15:39) efter röstpåtryckning från mig och Vicotnik vill jag minnas.
• Låggar in inkognito (menar att han alltid gör det, men det e ju rett praktist åm man vill hålla sina PM-affärer hemliga)
• Röstade på Nightowl timme 2
• Rösta på Vicotnik timme 3 (va först ut, men va re en dimmridå? Rösten kåm rätt sent)
• Hävdar timme tre att följande personer är skurkar i hans bok (Anders Å,Björn den Gode, Lindenius, hellzon, magoo, Orfeus, thark)
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #1 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).

Johan K (skurk, men opålitlig ändå)
• Vägra länge å säja åm han spela man eller kvinna.
• Går ut me identitet såm Calendar Man såm #2 (071012 13:15) efter röstpåtryckningar
• Rösta på mej timme 2
• Räddade förmodlien Nightowl timme 2
• Rösta på hellzon timme 3
• Extremt låg profil i övrigt.

krank (tveksam: skurk eller hjälte?)
• Summerade järna i början hur fålk röstade
• Rösta på Nightowl timme 2
• Går ut me identitet såm Mr Polka-Dot såm #5 (071013 11:58) efter röstpåtryckningar
• Rösta på hellzon timme 3
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #2 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).

Lindenius (tveksam: skurk eller hjälte)
• Bekräfta Björns meddelande åm fyra kvinnor varav en hjälte.
• Etablera tidit sin råll me små vinkningar av siggaretter å bjällror, men kåm ut vällit sent såm Harley Quinn (bland de sista)
• Rösta på Nightowl timme 2
• Rösta ut hellzon timme 3
• Håller ganska låg profil.

Magoo (tveksam, tror hon e skurk, tråts hellzonincidenten)
• Rösta på Nightowl timme 2
• Går ut me identitet såm Mr Freeze såm #18 (071015 06:41) men har hintat åm sin råll redan 071014 16:30
• Rösta på hellzon timme 3 å kan nog anges såm starten av röstandet i åck me sitt paket (från Åstrand) såm bekräftar hellzon såm hjälte)
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #6 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).

Nightowl (skurk tror ja)
• Vill lyncha i bokstavsårdning eller tvärtåm timme ett
• Röstar på Coffe timme ett
• Misstänker att ja e killer croc (vilket stämmer å kåmmer bekräftas när ja lynchas eller spelet e slut)
• Går ut me identitet såm Clayface såm #1 (071012 08:08) efter att hellzon siat hånåm såm jälte
• Rösta på hjälten Vicotnik timme 2 (tesammans me mej å Herr Nils)
• Mördade hjälte Vicotnik timme tre?
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #5 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).

Orfeus (hjälte/skurk?)
• Rösta på Nightowl timme 2
• Går ut me identitet såm Ventriloquist såm #17 (071015 14:49), Lindenius verifierar att han e Ventriloqust (Åbservera att re finns en kvinnli ventriloquist, även åm Orfeus gått ut såm man)
• Gissar att ja e Killer Croc (kan han ha nån förmåga?)
• Rösta på Nightowl timme 3
• Håller vällit låg profil

thark (hjälte?)
• Ha röstat på Nightowl alla tre nätterna.
• Ville i början avstyra alla planer överlag
• Går ut me identitet såm Egghead såm #16 (071015 13:31) efter att ja publisera listan
• Vill lyncha mej nu timme 4 såm #3 (kanske eftersom hjältarna märkte att det inte gick å klubba ner mej i det fördålda inatt).
• Håller ganska låg profil



Härvor å reda ut
* hur ligger re till me Anderssons å Anders Åstrands siarförmågor, vem litar vi på? Ja tror vi har å jöra me en hjälte å en skurk
* vem e Nightowl? Hans död kansje hade jett åss mer info timme 2, men å andra sidan döda han Vicotnik timme tre (frågan e åm re va en dimmridå)
* Kan vi lita på Herr Nils?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Jag kan också gå i god för Orfeus. Förmodligen av samma anledning som Herr Nils.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Är inte alls säker på att det bara skulle vara två hjältar kvar, men jag tänker eliminera dem än efter en.
Ta inte åt dig, jag svarade Basenanji.

Hur jag det kanske jag avslöjar på söndag.
Jaha... Kanske. :gremtongue:

Kan du förklara hur du menar att det skulle ha gått till?
Jag menar att det kan finnas en roll bland oss som har ihjäl hjältar första/varje gång man anfaller denna.

Vilka anledningar har du till att Andersson (som kanske är siare) skulle vara mer misstänkt än Johoohno
Just för att hellzon var en siare. Antingen så är Andersson en siare, eller så är han en hjälte, inget kanske där.

Men som sagt så har jag inte kollat upp Johoohno ordentligt än. Hans sammanfattning som han nyss postade gillar jag dock. Korskollar man uppgifterna där så har man nog goda skäl att lita på eller misstro honom.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Situation : Johoohno

Här finns tydlia bevis på mina tankar strax innan röstningen timme tre. Kanske kan jälpa skurkarna å välja en klokare väg en å lyncha sina egna (åm re endå lynchar mej hänvisar ja till mitt långa infomejl när ja väl e dö).

Vill även säja till övria skurkar att följande personer va vällit mycket uppkopplade å kommenterade mycket precis innan hellzon lynchades: Basse, Johan K, Arvidos, Herr Nils, Nightowl, Johoohno (magoo; krank). Ja kikade titt såm tätt in på vicka såm va inlåggade å ja hann inte se nåra privata PM-skick, kansje relevant info för nån såm håller på å läger upp skurk/hjälteprofil på re övria.

Herr Nils, ja tycker ditt rationella tänkande har fallit enormt, men fortfarande finns korn av klokskap hoss dej. Ja har varit misstänksam mot rej nästan hela tiden å du e fortfarnade en 50/50 fö mej.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Shit, man... Jag ska just göra färdigt för mn resa imorgon, och sen gå och lägga mig. Det kommer dröja innan jag kan göra en ärlig analys av den, men okej, rent generellt:

Irrelevant:
-Vilka som vill eller inte vill lyncha Johoohno
-Personliga grejer ("Låggar in inkognito" - Herr Nils "en kampanj mot mej å mitt sätt å skriva" - Anders Åstrand)

Vad som är relevant:
-Vem som siat på vem (Här skulle det egentligen behövas en lista på hur de avlidna har siats också för att hitta ett mönster i sanna och falska sianden)
-Vilka som har hållt låg profil.

Några snabba påpekanden:
Basenanji:
Har haft en helt annan stil från varulvsspelet då ja tyckte han va mycke mer acktiv (fasst å andra sidan stack var å en ut mer då eftersåm vi va färre).
Bra poäng.

Herr Nils:
Offrar medvetet Coffe timme ett efter att denne gått ut me sinn dödgrävarförmåga.
Höll på att glömma.

thark:
• Ha röstat på Nightowl alla tre nätterna.
• Ville i början avstyra alla planer överlag
Måste kolla upp det.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Situation : Johoohno

Kanske kan jälpa skurkarna å välja en klokare väg en å lyncha sina egna (åm re endå lynchar mej hänvisar ja till mitt långa infomejl när ja väl e dö).
Grejen var att vicotnik var så oerhört efter hellzon att det inte ens var kul. Att rösta på honom i det läget var egentligen mest symboliskt. Du kände inte till min förmåga, och allt tydde på att det bara skulle vara hellzon som gick åt, inte vicotnik.

Det är inte bevis mot dig, men ditt påstående stödjer dig inte heller.

Erik
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
En helt vild teori (röst)

Andersson (kan va skurk: siare såm siar tvärtåm, eller hjälte beroende på va man tror om Herr Nils)
• Björn har fått paket (från Anders Åstrand) att Andersson e skurk. (Åbservera dåck detta här )

Björn den Gode (hyfsat solid skurk)
• Andersson har fått paket (från Anders Åstrand) att Björn e skurk.
Nu har jag funderat. Ni inser ju förstås att om Andersson visar sig vara hjälte, så är Björn den gode det också. Mitt förslag är således att vi.

Röst: Andersson

Och på det sättet kan vi rentvå Björn – eller slå två flugor i en smäll. Folks siarförmågor verkar helt opålitliga. Förlitar vi oss på dessa blir vi förvirrade. Förvirrade är dåligt.

För övrigt skulle jag kunna tnka mig att anledningen till att Hellzon plingade som hjälte hos Magoo var att han hade en oförmåga som gjorde att han gav fel utslag på siarförmågor. Det kan ha varit en anledning till att Rising var extra noga med att ingen fick säga någonting.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Situation : Johoohno

Igår va ru mer misstänksam mot Vicotnik å ville hellre lägga en röst på hånom än på hellzon (kan va en dimridå) eftersåm du tyckte Vicotnik va skumm. Även åm re i sej inte e ratsionellt så baserar du förmodlien de på Vicotniks slätstrukenhet i sina inlägg å allmänna tystnad å låga profil.

Nu bårtser du från dessa två inlägg (här å här) såm varje sund skurk ser är relevanta eftersåm de märker att de är sanna (vicket du själv verifierat här angående dej själv samt att ja förmodlien misstänker ungefär samma personer såm hjältar som alla skurkarna.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: En helt vild teori (röst)

För övrigt skulle jag kunna tnka mig att anledningen till att Hellzon plingade som hjälte hos Magoo var att han hade en oförmåga som gjorde att han gav fel utslag på siarförmågor. Det kan ha varit en anledning till att Rising var extra noga med att ingen fick säga någonting.
hellzon var ju Scarecrow, vars superskurkförmåga i serierna är att injaga skräck i alla!

Således: alla som siade om honom blev paranoida siare!

Helt logiskt.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,624
Location
Rissne
Re: Situation : Johoohno

Vet du vad jag har börjat undra över?

Varför du fortfarande lever.

(Denna tanke redovisas helt öppet, vilket det finns för- och nackdelar med...)

Du är oerhört drivande, samlar information och för logiska resonemang. Om jag vore hjälte, så skulle du vara en relativt stor måltavla. Fast det kanske bara är jag som skulle bli en kass hjälte? Det är alltid farligt med motståndare som är organiserade, och organisation är precis vad du tillhandahållit.

Det här är ingen renodlad misstanke på något sätt, bara en liten fundering jag fick.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
Johoo och andersson

Ok, jag köper att johoo kan vara misstänkt om man inte tror på att han hade en specialförmåga som gjorde att han kunde skydda sig själv från hjältespö en natt, det är till och med så att jag har fått en teori som stämmer rätt bra in med att johoo är hjälte. Tanken är att vi inte alls har någon väktare som lyckats utan att det inatt istället var dags för smittbäraren att träda in, och att dom då passar på att låta johoo försöka claima skurkstatus med en specialförmåga.

Jag spyr snart på alla dessa specialförmågor.

Men, vad hände med andersson, hur kan du argumentera för att han är en dålig röst? Han är antingen siare eller hjälte, men om han är siaren så är han en rätt dålig sådan eftersom han först siade en döing, sen siade FEL om hellzon och sen kollade han herr nils (rätta mig om jag har fel). Visserligen fick jag ett paket som sade att han var en vanlig skurk, men jag är ännu inte helt övertygad om att det inte är så att anderså är en hjälte som sprider vilka paket han vill.

Om jag vore smittbärare så skulle jag dessutom smitta herr nils, som på något sätt fått oerhört mycket status. Och om jag vore Herr Nils så skulle jag då försöker leda bort misstankarna från andersson om han också var hjälte. Lika väl som johoos röst på Vicotnik inte friar honom så ger inte herr nils aggresiva kampanj som kom alltför sen för att verkligen kunna ha effekt något frikort.

Med det sagt så har det redan nämnts en teori om dessa siarförmågor som jag gillar ganska mycket, men den tar vi lite senare.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,624
Location
Rissne
Re: Jag vet varför.

Riktigt hur vill jag inte just nu berätta, som du förstår.
Ah.

Jaja, det får duga som svar. För tillfället.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,316
Location
Göteborg
svar till krank

Något jag däremot inte kan få ur huvudet är att en tillräckligt smart hjälte kan leka skiten ur oss. Det vill säga, om - låt oss hypotetiskt säga - Johan K, Nightowl och Vicotnik skulle vara hjältarna; då har de just köpt en nästan garanterad immunitet genom att offra en av sig. Skitsmart. Nu vet jag inte om jag tror att det är så, men det är en möjlighet och det är nog för att jag ska kallsvettas.
Spännande strategi, ja, men skitsmart skulle jag inte kalla den, förr eller senare när det blir mindre folk så kommer folk nämligen att minnas sånt och om det kommer en siare (som vi till slut kommer fram till att vi kan lita på som kollar en av dom, osv). En sån taktik kan köpa lite tid men är oftast inte bra i längden (iofs om jag vore hjälte så skulle jag ha svårt att låta bli att försöka nåt sånt när man kan pma varandra och bygga upp riktigt snygga saker, vanligtvis när jag spelar kan ju hjältarna alltså inte prata med varandra förutom på natten).

Alltså, om hjältarna vill showa så låter vi dom göra det så länge och tar dom så småningom, när vi blivit av med andra högt misstänkta. (och om skurkar kunde sluta göra allt för att bli misstänkta så skulle den listan kortas fortare, ex JohanK som jag nu tror är skurk men som verkligen gör allt för att verka vara en hjälte)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Fcuk!

Där rök den teorin. :gremblush: Nåväl, det borde ju även innebära att Andersson kan avskrivas. Jag låter dock min röst vara kvar där av bekvämlighetsskäl så länge.

Vi borde verkligen skaffa en konfirmationslista på alla som är och inte är konfirmerade av någon
 
Top