Nekromanti Gotham City, Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,320
Location
Göteborg
Re: Nightowl

Hur var det här med Orfeus, han var någon slags Ventri nånting? Jag hängde aldrig riktigt med där, var snäll och förklara.

Jag tänkte jag skulle ge min lista också så att folk inte stirrar sig för blinda på din.

Folk jag litar på: Nightowl, JohanK, Johoo, Herr nils
Folk som jag vill lita på men där det är något konstigt också: Lindenius, AndersÅ
Folk jag inte har någon bra koll på: Orfeus, thark, krank
Folk jag gärna ser hängda: Andersson, magoo, arvidos2, Basenjani

Hoppas ingen känner sig bortglömd
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Dåligt att rösta ut mig!

Jag är Mr Freeze och så långt bort från en hjälte man kan komma. Däremot har jag lyckats rösta helt wierdo, precis som ni andra f.ö.

Röstar ni ut mig tappar ni ett drag. Att pressa mig förlorar vi alla på.

Jag fick fel info från Anders Åstrand om Hellzon. Hellzon fick rätt info om mig från Anders Åstrand, men siade fel. Informationen i presenterna kan vi alltså inte använda oss av och det är ju synd.

Få se om kvällen ger några ledtrådar...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Så här ser det ut nu...enligt mig

Ok, så här många är med just nu:

Anders Åstrand
Andersson
Arvidos
Basenanji
Herr Nils
Johan K
Johoohno
krank
magoo
Nightowl
Orfeus
thark
Lindenius (Kvinna)
Björn den Gode (Kvinna)

Jag tror att hjältarna var tre från början. (Fyra är för många och två för få). Sedan tror jag också att Rising kan ha slängt in en seriemördare (obs- en sådan vill döda alla oavsett hjälte/skurkstatus) eller en seriemördare. BDG misstänkte att Batman kanske var en smittbärare, genom sin karismatiska läggning visavi kvinnor.

Nu är hjältarna bara två. Ha!

De här tror jag är skurkar:
Johan K
Nightowl
(Nightowl tog Robin och Johan K skyddade Nightowl)

Lindenius
BDG
(De är kvinnor. hjältarna skulle inte våga gömma sig bland kvinnorna)

Orfeus
thark
(Herr Nils går i god för dem)

Herr Nils
(Verkar förtroedeingivande och är strategisk. Har dessutom skrivit för mycket bra saker)

Anders Åstrand
Magoo
(Ok, paketen är inte att lita på men annars verkar de gröna. De är för inblandade i någon skum smörja för att vara hjältarna själva)

Basenanji
(Nej Herr Nils, jag är INTE hjälte)

Kvar återstår då:

Krank
Andersson
Arvidos
Johoohno

Andersson har jag misstänkt länge. Men han är skum, ibland smart och ibland tyst.
Johoohno verkar vara skurk ut i fingerspetsarna, men kanske har lyckats dupera oss alla?
Jag vet inte om Krank skulle vara speciellt mer misstänkt än någon annan, men...kolla det här inlägget tex. Han är den ende som har tjafsat med Her Nils btw (om jag inte missat något) Fast då verkar ju iofs Herr Nils tjafsa med allt och alla...

Det här tycker jag är ett coolt inlägg som dock verkar lite mystiskt. Dessutom är det i svar till Hellzon- som vi vet bevisligen var skurk!

Men mest skumt tycker jag att det här är:

Varför är det så viktigt att vi ska komma ihåg flurtis?

Försöker Arvidos hjälpa oss skurkar?

---

Min plan:

*Vi kan sia på någon av tjejerna för att ta reda på om de fortfarande är skurkar.

*Vi lynchar Arvidos, Krank, Johoohno eller Andersson.

Sedan har jag en idé om min skumma väktarförmåga- om jag provar den på mig själv kan jag inte skada någon annan än mig själv. Det borde ju funka?! Jag kan nämligen lova att Rising som gav mig rollen "naiv siare" förra gången gärna vill toppa med en ännu roligare roll:


(Wikipedia->Batman villains->the Synaptic kid):

"A deformed mutant telepath who attempts to enter Batman's mind and learn his secret identity for the purpose of blackmailing him, only to be rendered comatose when the attempt backfires."

Jojo. Han är för rolig den där Rising.

/Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Fast Herr Nils är nog grön!

Du kanske har blivit en sådan siare som ser olika varannan gång?

/Basenanji
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Situation : Johoohno

Vid nåt tillfälle tyckte någon att de hört att jag visste nåt om serien det byggde på och huruvida det kunde vara till nytta i spelet. Jag har ingen jävla aning, men:
Det finns en känd episod av den tecknade TV-serien om Batman där fyra skurkar sitter och super och spelar kort och berättar historier om hur de misslyckades med att döda Batman.

En av dem är Killer Croc. Hans historia är:
-Ja kasta en sten på Batman, men han ducka.
*tystnad*
-De va en väldit stoooor sten...

Iallafall, "Croc" i historien är Batman i en gummidräkt. Om Rising (eller Johoono) vill vara lustig kan det innebär att att Killer Croc är en täckmantel för Batman.

Jag vet inte.

Sedan litar jag jack shit på Anders Åstrand's/Riddlers förmåga just nu, även om jag inte tror han är en hjälte; jag tror den är kajk på något vis.

Erik, än så länge röst: Ingen
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Sedan tror jag också att Rising kan ha slängt in en seriemördare (obs- en sådan vill döda alla oavsett hjälte/skurkstatus) eller en seriemördare.
Min roll var en sorts seriemördare, men jag behövde bara döda en gång. Jag tror att hade det funnits en till hade vi märkt vederbörande redan.

Erik
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Sedan tror jag också att Rising kan ha slängt in en seriemördare (obs- en sådan vill döda alla oavsett hjälte/skurkstatus) eller en seriemördare.

Eh, va? :gremtongue:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Jag måste erkänna att jag vid det här laget är svårt bortkollrad. Mina tidigare misstankar har visat sig vara felaktiga.

Nå:

Jag tjafsade ett tag med Hr. Nils för att se om jag kunde få reaktion. Det fick jag, och jag är nöjd. Jag misstänker inte Hr. Nils i dagsläget, eller i vart fall inte mer än någon annan. Jag vill dessutom minnas att jag fick backning av någon, men jag minns inte vem det var... jaja, skitsamma.

Mitt problem är att jag just nu har hemskt svårt, eftersom jag verkligen misstänker de flesta - och mina tidigare gissningar har varit helt uppåt väggarna.

Jag tänker däremot passa på att lägga en röst.

röst: Johoohno

Av den enkla anledningen att jag misstänker att vederbörande försöker kollra bort oss genom synbarligen hyfsat användbara inlägg, samtidigt som ett helt sjukt jobbigt språk används. Lösa indicier, men ändå.

Något jag däremot inte kan få ur huvudet är att en tillräckligt smart hjälte kan leka skiten ur oss. Det vill säga, om - låt oss hypotetiskt säga - Johan K, Nightowl och Vicotnik skulle vara hjältarna; då har de just köpt en nästan garanterad immunitet genom att offra en av sig. Skitsmart. Nu vet jag inte om jag tror att det är så, men det är en möjlighet och det är nog för att jag ska kallsvettas.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Jag tror vi måste kalkylera med att det finns ett par roller – både bland oss och hjältarna - som kan ge bakvända signaler när de blir siade. D v s en del skurkar ger utslag som hjältar och vise versa. Detta försvårar i så fall hela processen avsevärt.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Nu bli ja ruggit mörkrädd asså! Ja e skurk, å ja tycker följande saker stödjer de så att re borde va uppenbart för er me:

1. Ja vet att ja har en förmåga såm ja tror skyddat mej inatt från att bli slaktad av hjältarna. (kan nån annan annars föklara vafför inte hjältarna yog nån?)

2. Ja va ivrig å sänka Vicotnik i går (läs här) å ja misstänker att åm Nightowl e skurk (vicket ja trodde ja kunde lita på i å me hans slakt av Robin) påverkades av såm vägledning - antingen via mej eller Herr Nils. Stämme re Nightowl?

3. Ja har alltid legat lågt me röstandet men igår när re jällde å ta VIcotnik fösökte ja värva fler mot honom!

Visst vill ni lyncha mej så gör de, men då går ni misste om ännu en skurk. Vi ha rinte rå å bli av me så många fler nu. Ja föreslår att fler personer särverar sina listor så vi kan väge rem mot varandra.

Ja ska kålla av lite inlägg å sen ska ja strax påsta min lista.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Du hade stöd av Andersson. Hellzon var inblandad men inte tydligt på någon sida. Under tiden passade Johoohno och Vicotnik på att lägga sina röster på mig i hopp om att dra med fler på det tåget.
Ah, så var det, ja. Plötsligt känns min röst ännu mer välplacerad.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

dock retar det mig att jag inte kunde låta fler röster rammlat in. Jag tror nämligen att vi hade hittat fler av Hjältarna där.
Inte nödvändigtvis. När jag var varulv, så försökte jag och Coffe att sprida våra röster mellan olika personer så länge som möjligt. För hjältarna spelar det ingen roll att det blir lottning mellan två olika skurkar. Det ökar helt enkelt ovissheten för oss.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Något konkret tips? (RÖST)

Jag vill verkligen inte sänka moralen, men vafan borde man göra isåfall?

Egentligen enkelt:

Om två hjältar kvar är det 1/7 på att vi tar en hjälte, vem vi än lynchar.

Om två hjältar är kvar, men vi räknar bort brudarna är det 1/6 att vi tar en hjälte, vem vi än lynchar.

Inte så dåliga odds egentligen.
Kanske borde man tänka i de banorna? Att vi kan ta vem som helst egentligen?

Isåfall lär vi ta den som är hjälte/seriemördare/smittspridare hursomhelst.

Jag vill nog gärna se det på det sättet. Samtidigt är det korkat att lita till slumpen. slutligen anser jag ändå att en lyser mer än de andra, men blir gärna motbevisad.

Just nu ligger min röst på:

Röst: Andersson

/Basse, positiv
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
SMITTSPRIDARE...

...menade jag. Ok, nu får man ju inte rätta, men det var alltså smittspridare jag syftade på.

Bara du krävde en förklaring, alla andra fattade!

Det krävs tydligen en insnöad akademiker för att missförstå ett jävla varulvssspel. :gremtongue:

/Basse
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Medhåll!

Nu blev du lite mindre misstänkt.

Johoohno är lite påfrestande, man blir så frustrerad ändå utan hans tugg. Samtidigt så ger det hela spelet en viss charm, så han ska cred ändå.

Det jobbigaste med hans snack är den paranoida tanken att det känns som ett jävla enkelt sätt att få oss andra att tro att han är skurk... Ett enkelt och effektivt sätt, liksom. Vackert på håll.

Något jag däremot inte kan få ur huvudet är att en tillräckligt smart hjälte kan leka skiten ur oss. Det vill säga, om - låt oss hypotetiskt säga - Johan K, Nightowl och Vicotnik skulle vara hjältarna; då har de just köpt en nästan garanterad immunitet genom att offra en av sig
Nej... Jag håller mig vaken om nätterna med tankar på att antingen Herr Nils, BDG eller Lindenius skulle ha blivit smittad. Isåfall är det tvärkört.

Aaaaaarrrrrrghh!

Fast vi får tänka positivt nu, vi lynchar någon som det är mest frågetecken kring, och hoppas på att vi hinner före hjältarna. Vi är trots allt tolv. De (förmodligen) bara två. Hehehe.

/Basenanji, börjar göra i ordning blyröret och knogjärnen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Nu vill man ju ändra sin röst... (NT)

NT = No Text (Ingen text)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Tja, observationer så här långt: Det är lätt att misstänka folk som kommer med tveksamma påståendet och anklagelser som kan antas vara eller visar sig vara felaktig, ger bristande information, och så vidare—men vi ser ju hur långt vi har kommit med sådana misstankar, den hjälte som faktiskt trillat av pinn var inte tack vare lynchning.

Vill man vara paranoid skulle man t ex kunna komma med några vilda gissningar om att det var ett extremt vågspel från hjältesidan där de offrade Vicotnik för att på så sätt fullständigt dra undan misstankar från både Nightowl och Johan K, som annars båda låg under kraftiga misstankar.

Men, en sådan sak skulle vara högt spel på styv lina, och vi kan ju se på den som vi faktiskt säkert vet var hjälte—Vicotnik—att han inte var inblandad i sådana manövrar utan istället försökt (och nära på skulle ha lyckats) komma undan via den enklare och säkrare taktiken, att undvika allt för bolda utspel.

För trots allt, det är vad folk har sagt som fastnar i minnet, inte vad de inte har sagt, och speciellt i en sån här omfattande omgång trådar där det är svårt att hålla koll på mer än de färgstarka utspelen.

Följaktligen, låtom oss då fortsätta gå på de som varit tystare—de som döljer sig som, inte ledarfigurer eller specialförmågebesittare utan som tillbakadragna ordinära skurkar.

Vilka är det?

De jag ser som kandidater är då, enligt min omedelbara (kanske felaktiga) bedömning Arvidos (förvisso inte helt rättvist), Johoohno och kanske krank, jag skulle lägga Lindenius till listan om det inte vore för att kvinnopakten fortfarande känns trovärdig.

Lägg därtill Johoohnos senaste desperata utspel; visst, det är just så färgstarkt som en hjälte vill undgå att vara, men när det börjar osa allt för hett om öronen kvarstår trots allt inget val. Jag kan ha fel, litar inte alls på mina egna instinkter längre, men någonstans måste kulan fallen.

Kommer inte Arvidos med några rejäla utspel under det här draget tycker jag definitivt han ligger under seriös misstanke.

Röst: Johoohno
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Så här ser det ut nu...enligt mig

Som tillägg: Stryker det trots allt ändå med en "oskyldig" skurk är det bättre, sett ur slutvinstperspektivet, att det blir en som inte tillför några specialkunskaper, vilket är ytterligare en anledning till att dessa bör vara mål för kraftiga misstankar.

(Bland dessa förvisso mig själv vilket jag är medveten om.)
 
Top