Nekromanti Gotham City, Drag 4 - tar slut Fredag, 21:00

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Typiskt Rising eller?

Så om han inte kan kontrollera sin förmåga kan han vara hjälte emellanåt?
Möjligt. :/ Eller så gör dockan att han gör uppfuckade saker ibland - seriernas Buktalare är så pass galen att "Scarface" inte inser att han är en docka. (Batman lyckades en gång övertala Scarface att han hade en tjallare i sitt förbrytarband, och att det var Buktalaren - varpå "dockan" beordrade sina mannar att "döda tjallaren!"...)

Erik
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Re: Eftersom jag vet att jag är inte är oumbärlig.

till det har jag ingen anledning.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Att vara eller inte vara hjälte. Avsnitt: Arvidos

Vad har Nightowl vår levande Batman wikipedia att säga om Twoface som han hävdar att han är.
Tja, vi ska nog inte dra för stora växlar på det. Han kan ju vara Batgirl i drag, om han är hjälte.

Men Two-Face's främsta egenskaper är att han är besatt av dualiteter, och att han fattar beslut genom att singla slant - framför allt moraliska beslut. Så om han får lust att råna en bank singlar han slant, och vinner Ont gör han det; men om Gott vinner när han bestämmer vad han ska göra med det skänker han alla pengarna till Röda Korset, etc.

Erik
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Att vara eller inte vara hjälte. Avsnitt: Arvidos

Frågan är om Rising skulle slänga in Arvidos i något annat lag än det han var i första gången.

Fast iofs, eftersom han dog dag ett och inte hunnit använda någon förmåga så visste han säkert ingenting mer än det som skrivits i tråden, så då kanske det inte är något att hänga upp sig på.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Rösträkning:

Vet inte om den här är så viktig, men här kommer den iaf:

Johoohno (9) Herr Nils, krank, thark, Anders Åstrand, Nightowl, magoo, Björn den gode, Lindenius, Arvidos
Andersson (1) Basenanji
magoo (1) Andersson
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Stopp, stopp, stopp! [Lista]

Well, kalrt att du har rätt att vara misstänksam Arvidos. Det är jag åxå, mot de flesta.. Dock så står jag fast att jag är en brottsling & jag är Calender Man. Vet inte hur jag annars kan bevisa det för dig.Så jag hoppas att du tror på mitt ord.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Vilken vikt ska man lägga vid Johoohnos rollspel?

Är det av betydelse för vår bedömning om vem Johoohno är (förutom att man får mer lättlästa meddelanden i forumet)? Om han spelar "ärligt" har jag svårt att få ihop det till att någon hjälte skulle ha en sådan karaktär. Fast å andra sidan kan ju rollspelandet vara en bra rökridå som flera poängterat.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Ironi

De e lite ironiskt att anledningen till att ett rösttåg startas mot mej kåmmer sej av min ärlighet å bekänna att ja tror att ja va jältarnas måltavla förra natten å att en av mina två engångsförmågor ståppade dem.

Ja hade kunnat välja att ingenting säja att ja trodde de va därför såm ingen av åss blev mördade av Batman & c:o, men ja tycke att såm skurk e re ju schysst å informera va man tror hänt vi ett tillfälle där bara hjältarna har aningar å skurkarna är helt omedvetna åm va såm kan ha hänt.

Ja ja, verka rinte gå å ståppa tåget nu.

Sen e re ju dessutåm ironiskt så att när ja lynchas så sänker ni den skurk såm har bäst prosent bekräftade korrekta röstningar på hjältar (50% just nu).
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Ironi

Du har rätt i att det inte går att stoppa tåget nu, och inte ens dina hjältekompisar verkar ha ansett det eftersom det bara är två personer som inte röstat på dig.

Men vi antar nu att det faktiskt kommer att stå att du var skurk när vi drar av masken, då skulle jag jättegärna vilja att innan detta händer du redogör för vilka du tror är hjältar, innan du dör, så lovar jag att ta hänsyn till denna information imorrn.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Avsnitt: Arvidos

Det talar till hans nackdel att han kom in som reserv (för flurtis var det va?). Anledningen som är ganska elak att dra upp, men i det här spelet tänker jag inte backa för något som inte är mot reglerna är att en skurk som inte känner att den har så mycket tid ofta kan fortsätta spela ändå, men för en hjälte som fått flera pm från sina hjältekamrater att hen måste skriva mer så blir det en helt annan press.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Avsnitt: JohanK

Det här säger jag mest ifall jag själv skulle dö senare så att det inte glöms bort. Men du hade alltså en förmåga som sa att du kunde rädda en person från lynchning en gång? Och du valde helt utan anledning att rädda Nightowl, trotts att flera sagt att även om Nightowl var skurk så gav hans död oss viktig information? Att Nightowl sen gick ut oemotsagd med att det var han som dödade vicotnik gör ju att det ser bra ut för dig. Och tills vidare så är du därför av kroken, men både möjligheten att ni båda är hjältar och möjligheten att bara du är hjälte kvarstår fortfarande, vi kommer till er var så säker.

Så svara gärna på mina frågor i början av detta meddelande nu, istället för senare.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Ironi

Här serverade ja min lista, ja håppas att du läst den, åm inte annat så kåmmer du ha skäl att återvända till den imorrn när ni återvänder efter ännu en lynchning av en skurk.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Re: Ironi

Jaha så du misstänker alltså bara:
AndersÅ
Andersson
Arvidos
Basenjani
Herr Nils
krank
Lindenius
Orfeus
Thark

Jo, men det ger mig mycket att gå på imorrn... alltså om det ska vara nån idé så måste du göra ett smalare urval, ge mig tre namn på dom du tycker är mest hjältiga, eller nåt sånt, den där listan är tyvärr inte mycket till hjälp.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Att vara eller inte vara hjälte. Avsnitt: Arvi

Som jag skrev här så ser jag Arvidos som stark kandidat till nästa huvudmisstänkt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Här skall drickas öl! (OT)

Ok, nu kommer jag lägga ner för ikväll.

Jag har bara hunnit titta in lite grand under dagen och nu ska jag parfymera mig, klippa mustaschen, lägga upp vecken, stryka tungan, linda läppen och dressera mig i något förföriskt så att Rising i fyllan och villan avslöjar vem som är Batman.

Det är ju sthlmsforumsölskväll ikväll.

Men det ska bli spännande att komma hem!

/Basse
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Sista listan från Killer Croc

Hä kommer min sista lista. (Såm ni ser tror ja re va fem jältar från början å nu ha vi ju nitat Vicotnik, vilket lämnar fyra satar kvar.) Ja tror inte re finns nån smittspridare å ja tror att siarna e på vår sida.

Jältar
thark
Basenanji
Herr Nils

En av dessa är den fjärde levande jälten
Orfeus
Lindenius
Krank

Skurkar (ju högre upp desto mer solitt skurkryckte)
Nightowl
Johan K
magoo
Arvidos
Björn den Gode
Anders Åstrand
Andersson



Killer Croc såm håppas kunna säja "va va re ja sa" från graven.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Sista listan från Killer Croc

En av dessa är den fjärde levande jälten
Orfeus
Lindenius
Krank
Jaharu? Vad baserar du det på, egentligen? Har jag gjort något hjältelikt på sistone?

Nejdu, den där gubben går inte.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Sista listan från Killer Croc

Eh, var är rising? inte var han på vår forumsöl iaf. Jag trpr atatt det betoro på att han är e efterbliven eller så... båpgiot fel måste det vara på hionom iafallacafl. hjahg riungde men ahn kom inte,, yusch ojch fy. jaf är reättl grytm på att striv,a. vör jag är nykter som en filbnyubaejikr.

EDIT: hahqa! jag ändrar torsts att det är fevetrboteb!... visst är jag härligt misogym med min signatur? du vet... alla kvinns är bara tillf ör att tillfredställa oss män... och de som inte gör det är lata dampsakllar,..
 
Top