Nekromanti Gotham City, Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vafan...

Just nu känns det som att vem som än får stryk så kommer det vara ett misstag.

Ge mig ett riktigt bra argument för vem jag ska rösta på, så lägger jag min röst sedan.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Tjoho, guys!

Där har du nog den troliga förklaringen, samt i mitt fall även att jag är total nybörjare på detta spel.

Så dra inte några alltför djupa analyser av mitt röstande i korrelation till när, hur, hur ofta eller samtidigt som nån annan, jag följer hjärtat och stundtals även hjärnan.


Alright.

Tyvärr så är det ju inte så mycket annat man kan analysera i det här spelet än ert röstande. :gremsmile:
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Till Herr Nils, en fråga kring thark

Vafför e han me på din "zone of trust"-lista? När ja skummar ijenom hans meddelanden känns han vällit hjälteaktig (han tillför ingen egen linje å sluter alltid upp efter alla anra)! Å inte minskade den känslan efter åvanstående inlägg av hånom.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Vafan...

Häng på mott Vicotnik (hans låga profil utan nån förklaring jör att han e jälte såm driver me å vänder kappan efter vinden).
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Å hu kommer re sej att han inte e me å röstar?

De borde väl va i hans intresse å överleva (han har ju jett lite ledning åm att han har nån förmåga han vill testa, då borde han ju va här nu eller åtminstone lägga en röst för å säkra sin överlevnad)?
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Min röst

Happ. Jag låter min röst ligga kvar. Jag har varken blivit klokare eller rikare (vilket ju såklart är allas våra vår agenda – borträknat för Batterimanen)

Nu ska denna lilla flicka titta på fotboll och kommer sedan tillbaka för att se hur det gick denna den tredje timmen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Kaosteorin

Arvidos said:
Hellzon
Utpekad av magoo, med Anders Åstrands förmåga, och utav Andersson. Möjliga förklaringar:
1) Hellzon är en hjälte
2) Hellzon har blivit frame:ad av hjältarna
3) Hellzon har en roll som framstår som hjälte då han blir siad
4) Anders Åstrands OCH Anderssons förmågor är inte helt tillförlitliga.

Nightowl:
Utpekad av Hellzon. Möjligheter:
1) Nightowl är hjälte
2) Hellzon är galen (Är detta bekräftat, eller vadå?)
3) Nightowl är frame:ad
4) Nightowl har en roll som framstår som hjälte då han blir siad

Andersson:
Utpekad av Hellzon. (Väl?)
1) Andersson är hjälte
2) Hellzon är galen
3) Andersson är frame:ad
3) Nightowl har en roll som framstår som hjälte då han blir siad
Hur många gissningar hittade ni i den där leken?

Här är listan på deltagarna just nu (förhoppningsvis komplett):
Anders Åstrand
Andersson
Arvidos
Basenanji
Björn den Gode
hellzon
Herr Nils
Johan K
Johoohno
krank
Lindenius
magoo
Nightowl
Orfeus
thark
Vicotnik

Som jag har förstått det är följande skurkar bekräftade av varandra (på något snärjigt sätt som jag inte orkar leta efter i den här megalomaniska tråden):

Herr Nils-Lindenius-BDG

Om jag har förstått allt rätt utgår alla beräkningar från den trion? Kan någon bekräfta eller dementera detta?

Men tänk om någon av dem har switchat? Tänk om någon av dem var justa tills de blev hjälte (helt plötsligt)? Då spricker ju beräkningarna!

Ok, nu menade inte jag att vi i första hand borde misstänka de där- jag tycker att Johan K:s beteende är mer misstänkt tex. Att vilja skydda Nightowl måste betyda att Johan K känner till saker om Nightowl som vi andra inte vet. Och jag kanske har missat något, men Johan K svävade mer på målet, angående det där, än vad som känns sunt.

Jag vill egentligen inte misstänka Nightowl efter att jag gjorde bort mig så gruvligt förra gången vi spelade varulvsspelet, men det är skumt att Nightowl inte blev lynchad. Det har tex BDG bekräftat. Vi står här med mindre info än vi hade gjort om han blivit lynchad. Sedan gillar jag Nightowl mycket och tycker att det är tjatigt att han ska bli utröstad så här.
"Låt'en va...!", som Johoohno skulle sagt.

Jag tror att de som siar måste börja sia på samma person!

Mitt förslag är att Hellzon/Andersson/Anders Åstrand/whoevva siar på tex Magoo eller den som inte blir lynchad av Nightowl/Hellzon så vi blir klokare i frågan.

För ärligt talat, Arvidos lista som är en bra lista, innehåller för många frågetecken soim det ser ut just nu. Tyvärr.

Sedan behövs lite fler svar, varpå vi kan gå vidare med fräscha ögon på det här spelet.

Och framförallt- ta inget för givet. Annars blir allt precis så knasigt som det blev med Hellzon/Magoo/Nightowl-röran.


/Basse
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Varför börjar det kännas som att Hellzon kommer att slippa undan och Nightowl eller nån ur högen stryker med?

Litar ni på Anders Åstrand (Riddlers) paket så häng Hellzon!

Varför Johan K räddade Nightowl känns mysko till tusen, jag hoppas att det beror på att båda är skurkar och att Johan K känner till nåt om Nightowls bra att ha-egenskaper.

Eller så har vi redan ringat in tre av hjältarna - Hellzon, Johan K och Nightowl.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Å hu kommer re sej att han inte e me å röstar?

Därför att han jobbar. :gremwink:

Alltså - om jag röstar på hellzon ökar det chansen att jag överlever. Dessutom ökar det chansen att använda min förmåga. Dock kan jag använda min förmåga fel, och just nu är jag osäker på om hellzon är hjälte. Hans beteende mot mig verkar extremt MYSKO om han är hjälte. Så, enda sättet att överleva för att använda min förmåga är att rösta för att lyncha en person som jag inte misstänker, och om min förmåga slår fel kan det gå illa för en person som är på vår sida. Jag är visserligen säker på att jag är skurk, men är om jag dabbar mig kan jag slå ut TVÅ skurkar, vilket gör att det är bättre statistiskt sett om jag blir lynchad... om jag inte kan trixa fram ett sätt att bli riktigt övertygad om en persons skuld... :gremcrazy:

Erik
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Kaosteorin

De e rätt falitt å sia på samma person, tänk åm nån bland hjältarna har nån förmåga att hindra all insikt kring en vald perosn (finns det inte nån sån förmåga?)

Ja tror mer på de såm Andersson sa, att de väljer olika å sia på men håller sej på sin kant.

Andersson bör sia bland de såm hellzon anser sig lita på å tvärtom. Sen kåmmer Anders Åstrand in å korsrefererar mellan de bägge grupperna. Borde ge mest information, eller har ja fel?

Sen tror ja i åck för sig att hjältarna kåmmer nita nån av siarna. Å såm grädde på moset e inte ja säker på siarnas låjalitet just nu, i princip kan vem såm helst av rem va hjälte.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

men åm Nightowl e en hjälte (såm ru antyder) jör re ju inget om han ryker för din del? Nu tycker ja att du e väl otydli.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,612
Location
Rissne
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Litar ni på Anders Åstrand (Riddlers) paket så häng Hellzon!
Jag funderar på det, faktiskt. Samtidigt är jag fortfarande skitmisstänksam mot Nightowl, och nu även Johan K.

Jag tror faktiskt att jag ska ändra min röst - trots att det är i elfte timmen. Mina beräkningar säger att det ligger lika mellan Nightowl och hellzon just nu, och jag har redan sagt att jag tycker att det är skittrist när slumpen avgör. Plus att hellzon faktiskt verkar mest misstänkt just nu (iom att det känns otroligt att Riddlers paket skulle vara fejk - vilka har egentligen fått paket från Riddler? Har nån en lista? Kan det vara en konspiration?).

Nå:

röst: Hellzon
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
...och här kommer ännu en rösträkning:

hellzon (6) Anders Åstrand, magoo, Andersson, Vicotnik, Lindenius, krank
Nightowl (4) Björn den gode, hellzon, thark, Orfeus
Vicotnik (2) Herr Nils, Johoohno
Johan K (1) Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Huvvet på spiken!

Sen tror ja i åck för sig att hjältarna kåmmer nita nån av siarna. Å såm grädde på moset e inte ja säker på siarnas låjalitet just nu, i princip kan vem såm helst av rem va hjälte.
Andersson och Åstrand och Johan K håller ihop (se Arvids lista). Johan K skyddade Nightowl.

Hellzon menar att Nightowl är hjälte.
Magoo misstänker Hellzon.

Ok, varför ska man lita på någon i den där jävla röran?

/Basenanji, folk tar för mycket för givet!
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Så vitt ja vet har Björn den Gode å Herr Nils fått paket om varann att de e skurkar.

Sen har hellzon fått ett där magoo e skurk å magoo fått ett där hellzon e jälte.

Ja e lixom ru rätt osäker på Anders Åstrands förmåga, men de låter ju oneklien såm nåt The Riddler skulle ha, å den e väl långsökt för å våga hitta på att man har.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: LALALALALALA (röst)

OK, även om det känns som knepigt eftersom hellzon eller möjligtvis jag ryker i alla fall... :gremsuck:

Röst: Vicotnik

Erik, velar och kvelar
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Vicotnik är skum!

Frågan är väl bara om vi ska satsa på honom nu? Är inte röran med (så som jag ser det just nu, beklagar ev felaktigheter):

-Magoo anklagar Hellzon för att vara hjälte

-Hellzon anklagar Magoo

-Hellzon ger dig alibi, via

...Andersson, Åstrand och Johan K.

Det känns som att vi borde ta reda på lite mer om ovanstående innan vi ger Vicotnik tidernas blyrörsmassage.

/Basse, försöker vara grundlig
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Jag misstänker Nightowl också, men mindre än Hellzon eftersom Johan K skyddade honom. Är Johan K skurk så talar det till Nightowls fördel. Är Nightowl hjälte så kanske Johan K är det också, men Hellzon är den jag är mest säkre på är hjälte, den ende jag har ett verkligt tips på, via Anders Åstrands paket.

Hellzon och Nightowl och Johan K kan dock mycket väl vara hjältar allihop.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Vicotnik är skum!

Dessutom så har vi förhåppningsvis två siare kvar efter kvällen (ja räknar me att jältarna nitar en) å deras sianden kansje kan je åss lite ledning i hur vi ska gå vidare.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Vicotnik är skum!

Vänta, jag är trög, hur var det hellzon visste att magoo var en hederlig brottsling?

Var det genom sitt siande? För då vet jag att det är kajk åt helvete...?

Erik, mer än lovligt förvirrad
 
Top