Nekromanti Gotham City, Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Vicotnik är skum!

Dels fick han ett paket (Anders Åstrand a.k.a. The Riddler?) såm sa att magoo va skurk. Sen minns ja inte åm de var nån mer kåmpånent
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
(Röst)

"Riktigt bra argument" skulle det ju vara. :gremwink:

Men okej, om det står mellan Nightowl och Hellzon så väljer jag Hellzon. Jag tror mer på Anders Åstrands siarförmåga än på Johan K:s hjältestatus.

Röst: hellzon
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Humm, nån hjälte är jag inte. Det hoppas jag att det har framgått redan.
Dock vacklar jag mellan några personer som jag ska lägga en röst på, än så länge iaf.. Ska se var de sista minutrarna landar innan man bestämmer sig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Fråga till de som röstar på hellzon eller mej:

Jag kan ju säga så här:

Jag gissar att du har förmågan att demaskera någon, eller ha ihjäl dom. Isåfall tycker jag att du ska använda den på Johan K. Kan du avslöja din välgörare för alla andra så har du visat för iallafall mig att du inte är en hjälte.

Då är du rätt fett off the hook med mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jaså?

Nu är jag förvirrad på riktigt.

Ärligt talat, jag hänger inte med! Segt. Plus att den här trådjäveln...

Jag Älskar Dig Rising Vill Du Gifta Dig Med Mig Så Kan Vi Bli Gamla Tillsammans I Florida, Jag Vet Att Jag Kommer Göra Dig Lycklig

...har blivit helt jävla fans fuckin' obegripligt ohanterbar!

Jag vet inte hur ni gör, men jag måste använda det lilla scrollhjulet på musen (tänk inget snuskigt vavva!) för att ta mig nånstans och det börjar ta riktigt, riktigt lång tid att navigera sig från slut till början.

Kan man ha en trådstruktur som fungerar bättre, tex med en trådstart som bara Rising använder och som enbart innehåller info om tex röstningsläget?
Platt läge, jo jag tackar. När jag väljer "visa alla" kan jag gå och koka kaffe medans datorn laddar ner all info.
Så jävla populär är det här spelet.

Vi borde börja om med teorierna, tex verkar någon av Hellzon, Herr Nils, Andersson, Nightowl, Åstrand, Magoo, BDG och Johan K ljuga oss andra rätt upp i ansiktet.

Alla resonemang brister ju hur man än ser på dem!

/Basse, försöker göra en lista ändå...
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Fann det! (jag =idiot)

Just nu tror ja följande e skurkar (åbservera att re e just nu):
hellzon (han meddelar att magoo e skurk å hon säjer tvärtom, det innebär att de inte kan va jältar bägge två; till de kåmmer hans egna siande såm säjer att både Nightowl e jälte. Tycker de tyder på att han e galen eller paranåid siare)
Nightowl (på grunn av hellzons siande, se åvan)

Däremot e ja tveksam till så väl Andersson såm Anders Åstrand (eventuellt kan Åstrand kåntrållera sina "paket" långt mer än han vill tillstå?)

Dessutom så tycker ja att Vicotnik e lite skumm å eftersåm Herr Nils drog igång den kampanjen hänger ja på (för här får ja besked åm Herr Nils verklien har rent mjöl i påsen, under förutsättning att Vicotnik lynchas)

Framförallt de sistnämnda tycker ja åm, så för min del får järna Vicotnik lynchas, ja måste få de klart för mej åm ja ska lita på Herr Nils eller inte!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Fråga till de som röstar på hellzon eller mej:

Problemet är att det känns mer som ett... mystiskt misstag från Johan Ks sida att bete sig som han gör än som en vettig plan från en hjälte....

Erik
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Så alla är skurkar då?

Johoohno said:
Just nu tror ja följande e skurkar (åbservera att re e just nu):
hellzon (han meddelar att magoo e skurk å hon säjer tvärtom, det innebär att de inte kan va jältar bägge två; till de kåmmer hans egna siande såm säjer att både Nightowl e jälte. Tycker de tyder på att han e galen eller paranåid siare)
Nightowl (på grunn av hellzons siande, se åvan)
Menar du att alla ovan är att räkna som skurkar?
Isåfall undrar jag vems siarförmåga vi inte kan lita på, förutom Hellzon som verkar vara galen siare. Han borde checka Johan K eller Nightowl.

/Basse
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Så alla är skurkar då?

hellzon har redan tjeckat Nightowl å fått ut "jälte". Ja ja tror att hellzon å Nightowl e skurkar, magoo är ja inte lika säker me, men de lutar åt skurk på henne me.

Om vi låter hellzon leva får vi mer av hans profetior å stödja åss på å relattera till. Sen e ja ingen rabiat försvarare av hånom heller, hans död kan nog je en hel del info oxå.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Huvvet på spiken! + RÖST ifrån Johan K

Ok, varför ska man lita på någon i den där jävla röran?
Exakt !
Det har vi det.. Man kan icke lita på någon här.

Röst på: Hellzon

Änu en magkänsla här, Hellzon känns lite mer mysko än andra. inklusive mig..
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
STOPP! - Slut på timme 3 -

Snart kommer det PM om era eventuella förmågor, och därefter en text som berättar vem som lynchats och vad ni får veta mellan timmarna - berättat med mitt sedvanliga sinne för dramatik, spänning och humor.

Öh...

Och nu kör vi till fredag. Jag kommer inte SKRIVA "stopp" 21:00 på fredag, för då är jag upptagen, men det är ändå stopptiden. Förvänta er en massa alkoholpåverkade PM och en mer skruvad beskrivning än vnaligt, dock.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Jaså?

Platt läge, jo jag tackar. När jag väljer "visa alla" kan jag gå och koka kaffe medans datorn laddar ner all info.
Det är därför man inte använder "visa alla".
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Låt nu inte Hellzon slippa undan!

Notera dock att hellzon
a, fick ett paket som sa hon var skurk
och
b, med sin *felaktiga* siarförmåga fick det till att hon var hjälte...

hellzon hade ingen anledning att ljuga i det sammanhanget.

Så... paketet snackade skit, om magoo är hjälte. Men ska vi utgå från att paketen snackar skit, är det inte nödvändigtvis magoos fel att hon pekar ut hellzon felaktigt.

The Riddler - bah! Jag börjar tror han är Oracle* eller någon liknande figur med en desorienteringförmåga, tills dess nån ger mig speciell anledning att lita på honom. Ingen rödt, än, dock. magoo har en chans att förklara sig, sedan ligge rhon pyrt till...

Erik

*I drag. Med benskenor... :gremsuck:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Varannan gång?

Finns det möjligtvis någon sorts siarroll som ger rätt varannan gång?

Förklarar isf varför Hellzons siande ger så konstiga resultat.

/Basse
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
Då ska vi se då

Jag kollade upp Vicotnik och Anderssons kön inatt och fick inte reda på något alls om Vicotnik (ety han var död) men Andersson var man. Så den där läskiga kvinnan döljer sig fortfarande någon stans. När det gäller Andersson så finns det inte så jättemånga alternativ kvar nu. Han är inte galen, naiv eller paranoid siare, han är alltså antingen hjälte eller som Basenjani säger en siare med den märkliga förmågan att visa rätt varannan gång, känns om du frågar mig inte särskilt troligt.

Magoo sa också att det i hennes paket stod att hellzon var skurk vilket leder till att om AndersÅ's förmåga stämmer så är magoo alltså hjälte. Fast frågan är ju hur mycket man kan lita på den förmågan, själv fick jag ett paket till inatt, det här sade att AndersÅ är vanlig skurk.

Förutom det så får man väl säga att vi har haft en oerhört lyckat drag, en hjälte död och hjältarna lyckades inte döda någon. Enligt johoo så lär det betyda att dom försökte med honom och att hans specialförmåga klarade honom. Det som är lite oroväckande då är att dom då fortfarande inte försökt med mig vilket tyder på att jag varit fel ute. Nu har jag väl också antagligen varit fel ute, Nightowl och JohanK gick ju det här draget ruskigt mycket upp i förtroende.

Så snart jag får tid ska jag göra en djupdykning i Vicotniks meddelanden men det kommer inte kunna ske förrens ikväll/inatt då jag har annat för mig idag.

Som sagt, det ser rätt bra ut nu, idag tycker jag att andersson eller magoo ska dö, känns ju förstås konstigt att försöka rösta ut en outad siare (och om andersson är hjälte så är AndersÅ också hjälte i min bok) men det är ju bara ett extra plus i så fall.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Då ska vi se då

...sade att AndersÅ är vanlig skurk.
Jag hoppas att du menade Andersson.

Kan tilläggas att jag pinsamt nog glömde skicka in namn den här rundan (blev hastigt och lustigt ivägbjuden på fotbollskväll och glömde helt av saken). Så Rising (enligt hans egen utsago) slumpade två namn, vilka blev Björn och Andersson.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Då ska vi se då

Om vi antar att alla som fått paket av mig talar sanning, så är det något skumt med paketen.

Kan det vara så att den ena får inverterat svar och den andra får korrekt svar?

Tyvärr har jag inte kvar första meddelandet jag skickade (fråga mig inte varför, det finns inte bland skickade) så jag vet inte i vilken ordning jag skrev Björn och Nils namn, men säg ändå att de är så att det namn jag skrivit först får fel info, och det andra rätt info. I så fall har Magoo fått fel info om Hellzon, och Björn fått fel info om Andersson.
 
Top