Nekromanti Gotham City, Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
(Åh, vad ARG jag blir på forumstrollet! Förlåt om det här blir korthugget, men det suger att skriva samma sak två gånger) (och den som tipsar om att jag bör använda en obskyr webbläsare från Albanien kommer jag puckla på med ett blyrör tills jag får tillräckligt med inspiration för att kunna skriva resten av dessa meddelanden i ett enda svep)

---

Det var en nästan enig skara galningar som samlades runt Nightowl i en ring och tittade blodtörstigt på honom medan de vägde sina tillhyggen i händerna.

"Nu skall du få smaka så mycket blyrör att du kommer få blyförgiftning", sade en av dem.
"Mitt instrument är slagverk", sade en annan och svingade i luften med två grova stålstänger, "men när jag trummat färdigt på dig kommer den enda musik du någonsin får höra vara harpa!"
"Och med några svingar mot dina knäskålar ska jag se till att du 'fore' ett rejält handikapp!" sade en tredje, som var beväpnad med en golfklubba.
"Och jag har ett armeringsjärn, så nu... öh... eh... uh... Äh, vafan, skit i ordvitsarna - du skall få stryk, helt enkelt!"

De skulle precis börja puckla honom sönder och samman, då en röst i de bakre leden plötsligt hördes:

"Vänta! Kolla klockan och datumet! Det var för exakt ett år sedan som Bane bröt ryggen på Batman!"
"Va? Huh?"
"Och om man vänder uppochner på en digital klocka, och tolkar vad man ser som ett datum - då är det här exakt samma tidpunkt som Man-Bat moonade borgmästaren!"
"Aaahhh... Hi hi hi, ja, det var kul."
"Det här måste vi fira!"

...och så glömde de helt bort Nightowl och lynchandet, för att istället plocka fram en plastpåse med pruno (en alkoholhaltig dryck gjord på apelsiner, ketchup och sockerbitar som är vanlig på fängelser (see kids, varulvsspelet är både roligt och lärorikt!)) och utropa en skål för att markera denna viktiga högtid. Någon lyckades till och med fixa snittar.

Men festen avbröts tvärt när de plötsligt såg någon som var mer däckad än de andra.

I ett hörn låg den som hade utgett sig för att vara Marco Behrmann, och de närmade sig försiktigt. Kroppen var livlös.

De lyfte på masken, och såg att det därunder inte fanns någon annan än Poison Ivy, brottslingen.

De abslutade omedelbart festen och började ånyo att diskutera med varandra.

---

Så... Den andra timmen i spelet har gått och nu börjar nästa.

Draget slutar Onsdag 21:00.

Stort tack till Marco Behrmann, som åkte ut. Nightowl klarade sig eftersom lynchningen sköts upp av en specialförmåga.

Marco får skriva ett generellt "bah!"-meddelande om han önskar, för att säga adjö. Jag vill poängtera att han inte får avslöja någon som helst spelinformation; inte något om hans förmåga, inte om något han vet, inte något om vilka han misstänker eller vad han tycker att övriga spelare skall göra härnäst, osv.

---

Nästa timme slutar alltså på Onsdag, 21:00, och det ligger närmare till hands än de tidigare dragen, så se till att göra det bästa av tiden. Jag tror att ni har mycket att samtala om.

Varsågod och spela, mina damer och herrar:
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Puh!

Okej, jag gick från säker till jefligt osäker under "natten".
<ul type="square">
[*]Jag har fått ett litet paket där det står att magoo är en av oss skurkar.
[*]Jag undersökte magoo denna natt. Och fick svaret att hon är en hjälte.
[/list]
Med andra ord är jag nog skyldig Nightowl en ursäkt. Jag är antingen paranoid eller galen siare, (eller så är Åstrand naiv Riddler). Vi behöver en garanterad hjälte för att se vilket, så tills vidare får jag väl pinga folk tills jag får upp en som är skurk. Men då jäklar, då är den en hjälte! :gremelak:

Det här sätter ju Andersson i ett nytt ljus. Å andra sidan - eventuellt har vi inga normala siare (en galen siare kan ju fortfarande vara användbar när han upptäcker sitt tillstånd).
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Puh!

Ok, jag kan bara verifiera att jag skickat paket till hellzon och magoo den här "natten".

Eftersom min siar-fömåga redan har en twist (jag väljer två, och de får reda på om varandra, jag får inte reda på någonting) så skulle det vara märkligt att den dessutom var naiv.

Så jag tror att vi kan utgå ifrån att du är en paranoid siare.
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: oj

Frågan är väl—vem skyddade Nightowl och varför? Om Hellzon är en paranoid siare—och inte en galen, vilket inte går att veta i det här läget—betyder det inte att han inte kan ha haft rätt.

Det är förstås sant att om NO är hjälte och även skyddsförmågan innehavs av en hjältekollega så betyder det bara en natts uppskjutning, men jag har å andra sidan även svårt att se vad bättre bruk en sådan förmåga kan ha (dvs att köpa tid). (Det är förstås möjligt att de istället använder den för att skydda en skurk och därmed få oss att slösa två nätter istället för en, men jag är tveksam; snabbt minskande mantal borde vara hjältarna till större fördel.)

(En förmåga som hindrar även lynchningsdöd närmast förutsätter jag att det är en engångsgrej, eftersom den vore galet mäktig annars--för i just lynchningsfallet behöver man ju inte gissa vem som ska skyddas, det är ganska uppenbart om inte alla plötsligt byter röst två minuter innan deadline eller så.)

Om det å andra sidan är en skurk som har förmågan att stoppa vår lynchning, så bör ju denne ha väldigt goda motiv för att bruka den och därmed gå emot vad alla andra tror på.

Följaktligen tror jag fortfarande—om något ännu starkare—på Nightowls hjältemässighet, om det inte kommer en väldigt bra ursäkt, såsom till exempel från den som stod för skyddandet eller motsvarande.

Röst: Nightowl
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Övrigt flum, mest könsanalysen

1) Vi har ingen seriemördare. Visst kan mord ha blivit blockerade, eller dolda av en smittspridare, både natt 1 och 2, men hur sannolikt är det?

2) Om töserna sökte som Björn föreslog så har vi intressanta konstellationer:

Björn den Gode said:
Marco tar:
Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji

Lindenius tar:
Nightowl
Johoohno
Anders Åstrand
flurtis

Jag [Björn] tar:
krank
magoo
hellzon
thark
Andersson, Vicotnik och Basenanji är högeligen misstänkta pga avsaknad av könsanalys. (Orfeus är på Nils goda lista.)

Om Lindenius var såpass sent ute att han kunde ignorera Åstrand och Björn antingen ignorerat mig, thark eller magoo kan vi nog få rapporter från dem och avskriva deras karaktärer som vardande män. Förhoppningsvis då ännu mer strålkastarljus på Andersson, Vicotnik och Basenanji.

Jag kommer inte på någon bra plan huruvida Lindenius och Björn ska kunna triangulera fram kvinnohjälten, dock. :gremfrown: De måste ju räkna med att en av dem dör nästa natt med.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: oj

Mjo, jag är i samma tankar själv.

Egentligen finns det bara två möjligheter:

1. Nightowl skyddade sig själv med en hittills okänd förmåga. Det skulle isåfall förklara att han inte ansåg sig nödgad att vara sådär jätteaktiv trots att rösterna haglade in.

2. Någon annan skyddade Nightowl.

Hursomhelst - vad uppnåddes med förmågan? Är lynchningen uppskjuten eller borta? Kommer vi att basha en eller två nästa gång?

Nå, en sak är säker - vi skurkar vann inte ett smack på att Nightowl skonades. Det var ju det som var hela grejen. Om vi dödade Nightowl skulle vi antingen ha dödat en hjälte eller huruvida vår käre siare snackade bajs. Vi hade fått ut något, oavsett vilket. Nu fick vi inte ut någonting.

Om det nu var en skurk som sköt upp lynchningen skulle i varje fall jag vilja veta vem - och framförallt varför.

Om det bara är uppskjutet och två dör nästa gång så är den här rösten meningslös, men jag vill hjälpa till att sätta lite press här:

Röst: Nightowl
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: oj

Jag har vissa lösa teorier gällande den som skyddade Nightowl. Jag är dock inte så pigg på att berätta om dem, ety det antagligen skulle outa en eller flera roller som fungerar bäst dolda.

Hursomhelst tror jag inte att vi ska avskriva möjligheten att det är en skurk som faktiskt vet att Nightowl är skurk och skyddat honom.

Och jag tror som du att den förmågan måste vara en engångsgrej, vilken sida den än ligger på.

Tills vidare:

Röst Andersson

...av egentligen ingen bra anledning alls. Finns det en "tredje" siare kanske det vore bra om den kom ut nu. Eller så har jag rätt i min teori om att jag är galen siare, sedermera användbar, och den ende användbare.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,315
Location
Göteborg
trött, inte jätteviktigt inlägg

Är allt för sent för att jag ska skriva något vettigt, men då det kommer ta ett tag innan jag skriver imorrn så vill jag bara säga att thark, magoo och krank är män.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Något slog mig. Aj!

Om Lindenius återkommer med meddelandet att NightOwl, flurtis och Johoono är män så har vi Marcos lista kvar:

Andersson
Orfeus
Vicotnik
Basenanji

Av dessa så är Orfeus godkänd av Nils och resten jävligt misstänkta. Jag tycker vi nitar en av Andersson, Vicotnik och Basenanji. Då finns två kvar som Lindenius och Björn kan kolla en var av.

Även om en av dem dör så vet den andre vem den ende i hela spelet som inte är könsbestämd är. På något vis får vi då fram vår hjältinna. :gremelak:

Maths is fun. Being obvious may be fun too.

/Hällzon - gillar elaka smileyn
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Jag överlevde dubbelt så länge - är jag så farlig?

Nästa gång skall jag skriva ett inlägg per drag. Så det så. =)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

(Snygg LMAO-scen, förresten)

Men vafan... jag överlevde ju?!
(Att jag inte gjorde något berodde på att jag var jävligt övertygad om att det var KÖRT! Jag kunde fan inte komma på något bevis som skulle hjälpa... om inte en annan siare hörde av sig och påstod att hellzon ljög, eller... tja. Så jag velade. :gremtongue:)

Jag har ingen väldigt vettig teori än, men hoppas att detta avskriver idén om att folk blir nackade i bokstavsordning och att min starta-debatten-idé var hjältarnas Stora Plan. :gremtongue:

Nu ska jag försöka reda ut vem som går i god för vem så ses vi i morgon. Humm.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: oj

Hursomhelst tror jag inte att vi ska avskriva möjligheten att det är en skurk som faktiskt vet att Nightowl är skurk och skyddat honom.
Självklart ska vi inte helt avskriva möjligheten - men det vore helt otroligt onödigt och korkat. Som jag skrev förut, Nightowls död hade kunnat främja gruppen. Hans överlevande är inte ens i närheten av lika användbart. På det här sättet fick vi ingen information alls (förutom stärkta anledningar till misstanke).

Så jag står fast - jag vill veta vem den fan var som skyddade Nightowl. Eller åtminstone höra ett rätt mäktigt försvarstal för att agera på det sättet.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: oj

krank said:
Som jag skrev förut, Nightowls död hade kunnat främja gruppen. Hans överlevande är inte ens i närheten av lika användbart.
Nu fick ju jag reda på att jag är onormal siare ändå. Om Nightowl är skurk så hade jag inte fått veta mer än det iallafall, och om han var hjälte hade jag kunnat specifiera min siarförmåga. Det är alltså i Nightowls sidas intresse att han överlever oavsett vilken sida det är.

Sen måste vi rösta ner Vicotnik, Basenanji eller Andersson i denna runda för att kvinnorna ska kunna triangulera fram hjältinnan. Den som röstar på några andra är alltså misstänkt som korkad eller hjältemodig sabotör. :gremwink:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: oj

Nu fick ju jag reda på att jag är onormal siare ändå.
Ja, men det visste inte den som skyddade. Det är det jag tycker är oerhört intressant i sammanhanget.

Sen måste vi rösta ner Vicotnik, Basenanji eller Andersson i denna runda för att kvinnorna ska kunna triangulera fram hjältinnan. Den som röstar på några andra är alltså misstänkt som korkad eller hjältemodig sabotör.
I den mån det finns en kvinna, ja... Men nåja, du har givetvis rätt. Och Nightowl är ju, nu när vi vet (?) att du är onormal siare, av kroken något.

Däremot har jag lite får dålig koll på de tre uppräknade för att egentligen veta vem av dem jag ska rösta på.

Vi får helt enkelt se vad morgondagen för med sig.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: oj

krank said:
Ja, men det visste inte den som skyddade.
Jag tror faktiskt den kan ha vetat det. Men det drar min privata teori som jag inte vill avslöja mot flummighetens gräns. Well, vi får helt enkelt se vad fok säger imorgon.

Jag är hursomhelst villig att rösta på någon annan så länge det är någon av Marcos tre presumtiva "offer".

/Hällzon - borde också sova
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: oj

Jag tror faktiskt den kan ha vetat det. Men det drar min privata teori som jag inte vill avslöja mot flummighetens gräns.
Så länge dina misstankar och teorier inte redogörs, så saknar de allt värde. Du kan inte säga "det är så!" och förvänta dig att vi ska lyssna. Något mer konkret kommer du att behöva vara om du ska få folk med dig.

Tills vidare ligger min röst där den ligger.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Drag 3 - tar slut Onsdag, 21:00

Jag är på att plocka någon av de Marco skulle kolla.

Just nu lutar jag åt Andersson eftersom han sagt sig vara siare.

Jag är ju en form av siare, och hellzon är en paranoid siare, kan rising verkligen ha slängt in en siare till? Det är klart att han KAN ha gjort det, men jag tror det är sannolikare att han inte gjort det.

Röst: Andersson
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Jasså du Hellzon!!!!

Jasså du Hellzon! Nu var du snabb!

JAG har också fått ett paket i natt, där det stod att DU var en hjälte.

min slutsats är:

- Ditt paket talar sanning, eftersom jag är Mr Freeze
- Dina förutsägelser suger eftersom du kallade både mig och Nightowl för hjälte, med reservation för att Nightowl verkligen är hjälte och en av de andra hjältarna räddade honom undan lynchning.
- Dina förutsägelser ska vi akta oss för.
- Jag är mer förvirrad än nånsin och ledsen att Poison Ivy är borta, på mer än ett sätt.

Nu vill jag att damerna gör sitt jobb pronto!
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Hellzon och röstning

Ni som tidigare har fått paket av Anders Åstrand - stämmer de?
Om ja är Hellzon hjälte eftersom det stod så i mitt paket.

Teorier:

Hellzon vet att Nightowl kan överleva en lynchning och drar igång en röstningskampanj mot honom, med Nighowls samtycke. Syftet var att vända ev väktares uppmärksamhet mot Hellzon så att valfri hjälte, i detta fall Poison Ivy kunde plockas.

Hellzon låtsas vara galen siare, kan i själva verket vara the missing girl?

Ska vi spara eller plocka Hellzon?

Är Nightowl skurk eller hjälte?
 
Top