Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Inte jag heller...

...det är på tok för farligt att avslöja sig nu. Att vi har tre kända kvinnor känns otroligt jobbigt- nu lär en av dem ryka.

Jag tycker att vi tar det kallt med fler avslöjanden, de som är kända verkar inte vara någon höjdare, vilket är dumt i sig, eftersom Batman och hans vidriga snuttefilt till söndagshjälte (Robin) då kan gå på chans och kanske komma åt en viktig roll.

Sedan har Rising gång på gång visat på att det inte är smart med "massavslöjanden". Läs om den här tråden på Off topicforumet tex!

Däremot gillar jag Marcos lista, lite längre ner i tråden. Den typen av sammanställningar är skitbra- synd bara att den också kan användas av "snälla-får-jag-hjälpa-tant-över-gatan-kanske-ligan?".

Flurtis verkar skum, det kan jag hålla med om, men vill ändå se efter mer noga i denna rätt långa tråd. Här måste man verkligen läsa noga. Han verkar inte ha så mycket tid för det här spelet som han borde...

Jag tycker också att Johoohno är jobbig med sitt snack.

---

Kan Rising kanske ha gett en sån där kontraproduktiv roll till någon (Naiv Siare... :gremsuck:)? Tänk om en av tjejerna egentligen är smittspridare tex? Eller något annat? Magoo erkänner själv att hon vill stå tyst och betrakta allt från avstånd. Skumt...
Jag som tyckte att hon verkade så coolt distanserad.

Sedan har jag nästan bestämt mig för att Nightowl inte kan vara hjälte- han fick så mycket missriktad svada från mig förra gången att han går under beskydd nu. Men det kan ju också vara lite skumt. Man får låta bli att tänka sådär enkelt.

Sedan- Hellzon, vem är han? Vad är han? Varför får jag för mig att han har lyckats gömma sig? Eller har jag bara missat något?
---

Ett är säkert- såna här spel vinner man aldrig med hjälp av slumpen. Bara med hjärnan. Undras om vi inte kan samarbeta tillräckligt mycket för att klara det?

---

/Basenanji (som precis har upptäckt en annan forumit som heter Basse...)
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Re: Reflektioner. (RÖST)

Som motreplik mot Herr Nils skulle jag vilja peka ut tre pers.

Jag håller med om att flurtis är misstänkt. Han har varit alltför snål med konstruktiva inlägg. Fram med ett namn, gosse! (Eller flicka, kanske.)

Min tarm tycker inte att Johoono är särskilt misstänkt. Inte ett av mina toppval iallafall. Menmen, ett namn skadar inte.

Orfeus har varit väldigt tyst och inte tillfört mycket. Det han har gjort är att jaga efter Herr Nils och haka på röstningar. Fram med åtminstone ett namn så får vi se.

(krank är av min krok för tillfället, han har varit hjälpligt konstruktiv. Dessutom vill jag påstå att de som röstar på våra tre damer är fel ute, och rentav misstänkta.)

För att pressa fram ett namn: Röst: flurtis
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,461
Location
Köping
Re: krank är misstänkt därför att

Så, hellzon, baby, vem är du bakom masken?
En röst på att jag ska avslöja mig (Marco), två andra som misstänker mig (krank, Baseninja). Jag går och atombombar lite bacon nu, är det fler röster på det när jag är matad så får jag väl demaskera mig.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,699
Andersson?

Kolla- killen har skrivit hela tre inlägg.

Jag skulle kunna skriva mer än vad jag har gjort- men då verkar man ju bara mystisk.

Men att bara skriva tre inlägg...DET är skumt!

Vad har du att dölja, Andersson?

/Basenanji
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Reflektioner. (RÖST)

Dessutom vill jag påstå att de som röstar på våra tre damer är fel ute, och rentav misstänkta

Så länge inte alla fyra kvinnorna är hittade så är det inte lynchningen som är vår fara, det är hjältarnas agerande. Om de nu anser att vi är farliga. Jag vågar satsa min bästa gödning på att en kvinna åker dit av hjältarna nästa gång. Men det intressanta blir att se vem som åker dit, och vem den kvinnan skulle flirta med, tihi.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Re: Reflektioner. (RÖST)

Oj, här har det disskuterats ser jag under min frånvaro. Just nu så har jag ingen misstänkt alls... Jag hoppas att jag hinner ikapp & läsa. så jag kan ge en mer rättvis röst än vad jag gjorde sist.

Men fäör att göra en liten reflektiion här.. Känns som alla & ingen är misstänk för tillfället. Vi har många som är vältaliga, titta bara på Herr Nils. Där har vi en vältalig rackare. Även Krank är flink på fingrarna.
Sedan så har vi doldisar, spm t. ex magoo.. Vem är hon/han ?? Det kan man ju åxå undra.
Eller så finns det förvirrade personer som mig själv..

/ Johan K,som har sina päron på besök
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Det här är dock helt meningslöst. Att rösta på en hjältekumpan i början av ett tredagarsdrag gör knappast något. På måndag kommer vi att ha andra misstankar och då kan Nightowl och krank lägga sina röster på andra. Nightowl har ju redan bytt.
Exakt. Vilket gör dem misstänkta utöver allt annat nu när de försöker smygändra sina röster till något annat. Vad jag åsyftade på var såklart att rösta på varandra i slutet.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Min avsikt var att få krank att säga ett namn. Nu sa han ett otroligt obskyrt sådant, men ändå.

Och varför tar inte du och din saffiska polare Marco och byter om till era vanliga dräkter, eftersom ni gjort precis allt utom att säga rent ut att ni är Harley Quinn och Poison Ivy? Inte för att jag insinuerar något, men...

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,645
Location
Rissne
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

nu när de försöker smygändra sina röster till något annat. Vad jag åsyftade på var såklart att rösta på varandra i slutet.
Jag försöker inte "smygändra" någon röst. Jag har lagt min röst på Nightowl (trots att jag efter hans demaskering egentligen inte tror att han är skyldig längre) och den rösten ligger. Att man lagt sin röst innebär inte att man automatiskt avskrivit alla andra - man kan fortfarande misstänka andra.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Poison Ivy, tihi. Så vältaligt för ett leransikte.

Jag hoppas att en hjälte ger sig på mig så jag kan ge honom eller henne en kyss från paradiset, hihihihihi!
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Angående hjältarna

Rising ha gett åss fem namn på hjältarna:
* Polischef Jim Gordon!
* Nightwing
* Robin
* Oracle
* Batman

Hur ska're tålkas? Ska eller kan vi lita på att re e re fem re e frågan om? I så fall e re ju jäälit taskit å ha me en smittbärare, eller hur? Sen har ja tidigare önskat få veta va di därna satarna till bråttsbekämpare kan tänkas ha för förmågor. Å de känns ju välitt mycke viktigare än å blåttlägga alla våra förmågor å identiteter (vicket skulle ge hjältarna fritt spelrum å ljuga ihop vicka historier de vill).

SÅ, nån som kan nått om Gothams hederliga element? Nightowl har ju redan lyfts fram som nån som borde kunna ge mer kött på benen vad gäller hjältarna å va re kan.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Vicotnik är misstänkt därför att ... (NT)

Här har vi en person såm knappt säjer nåt, å re e ju rätt misstänkt, eftersom om man inte säjer nåt så behöver man juh inte juga, å re e ju nått såm bara hjältarna behöver göra.

Asså:
* Hans tystnad e misstänkt


---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: thark är misstänkt därför att ... (NT)

thark ha ja faktist inte så mycket om än så länge.


---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Orfeus är misstänkt därför att .... (NT)

Orfeus har hållit rätt låg profil i början, å ja vill minnas att re var va Lindenius å Coffe jorde i varulvsbyn oxå. Sen var re väl nån som sa nått om att han va intresserad av att blåttlägga våra förmågor (fast re hittar ja inte ijen så re får nån annan lägga på listan nedan). Jag tycker även re e mystiskt att han vill sätta en identitet på mig här å sen sägger att han inte kan nåt om Gotham här

asså:
* har hållit låg profil
* kånstiga uttalanden såm säjer emot sej själva.

---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.här
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det hjälper mig

Well, det hjälpte mig en sväng iaf. Så tackar för denna info min gode Nattuggla !

/ Johan K, som vet lite mer om vilka som är vad.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Nightowl är misstänkt därför att ... (NT)

Den här killen har gått ut me en identitet som clayface
vicket ju kan va ett tecken på at than faktiskt har den identiteten eftersåm ingen annan har jort anspråk på ren. Men i samma länk som åvan så står re att läsa att Clayfce "he learns that he needs to spread his melting contagion onto others to survive". Kan re här innebära att han e en smittspridare eller en tredje part? Dessutom så rösta han ju på Coffe så han blev nerbankad å det tråts att Coffe sagt att han va Humpty Dumpty å hade nån fårm av dögrävarförmåga såm vi hade kunnat ha nytta av.

Asså:
* Kan eventuellt va en seriemördare eller tredje-part.
* Rösta ut Coffe å med det en förmåga vi kunde haft nytta av.

---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.här
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Marco Behrmann är misstänkt därför att ... (NT

Marco hävdar hann en kvinna, Poison Ivy till och med. Va såm e lite kånstigt e att han snackar om förmågor hos de anra kvinnorna så man blir ju lite misstänksam, har kvinnorna kontakt me varann (vicket vi kanske kan anta att hjältarna har) eller vet han nått när han talar för re anra? Dessutom rösta han på Coffe. En sista sak å nämna e att han i förra varulvsbyn hade ett helt annat mönster i meddelanden å faktainput - å där va han bybo.

Asså:
* Snackar åm kvinnornas förmågor på ett sätt som får rem å låta som hjältar
* Rösta på Coffe
* Beter sig helt annorlunda från när'an va bybo tidiare.

---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: magoo är misstänkt därför att ... (NT)

magoo säjer inte så mycket, å då slipper man ju juga.

Asså:
* Magoo är tystlåten


---
Ni anra får gärna addera till listan så vi tesammans kan se vem vi ska blya ner.
 
Top