Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Det hade varit en hetsig timme; full av anklagelser och avslöjanden, och trots att den store, tjocke tölpen som burit en mask föreställandes Coffe_Kanon försökt avslöja vem han var under masken och på vilket sätt hans krafter kunnat hjälpa brottslingarna, så verkade de fast inställda på att inte skona karaktärer som ingen hört talas om.

Några hade rör och stänger i händerna. Någon hade ett par krokiga armeringsjärn. Någon hade en järnnia, en hade ett bordsben, och två stycken försökte till och med använda varandra som tillhygge.
En lång galning med dansande steg var den förste att angripa. Han snurrade runt i en piruett iförd en ögonbindel som han bar framför masken och med ett cricket-trä i händerna, innan han och de andra började slå mot tölpens mellangärde med samma uppsluppna glädje som om de försökte öppna en piñata hos mexikanska släktingar till familjen Addams.

När hans mage hade brustit, och vad som tycktes vara blodfyllda, pastafärgade långkalsonger hade runnit ut över golvet och bildat en proteinrik, stinkande Pollock, så halkade de fram över till kadavret och lyfte på masken.

...

Jo, det var mycket riktigt Humpty Dumpty; brottslingen. Och varken konungens hästar eller konungens män kunde någonsin fixa ihop'en igen.

Någon kanske suckade besviket, men de hann inte vara besvikna länge, för i nästa sekund så hördes ett "pow!" och ett "biff!" bakom dem, och de såg hur någon låg däckad i ett hörn.

Det var han som hela tiden varit utklädd till Arvidos.

De lyfte på masken, och såg att det var deras brottslingkollega Black Mask som gömt sig därunder.

"Ah..." suckade någon. "Jaja, då vet vi det."
"Vadå vet? Han har ju fortfarande mask på sig. Vi måste ju ta bort även denna mask ifrån honom!"
"Okej..." sade den förste.

Och under den svarta masken; vad hittade de där?

Jo, ingen annan än Ulf Schenkmanis!

"Aha! Jag visste väl att det var Schenkmanis som var Black Mask hela tiden!" utbrast någon.

"Eh, ja, men nu återgår vi till spelet", föreslog någon, som såg att klockan var 2:00 och som insåg att Rising var så trött att alla hans försök till ytterligare skämt skulle vara ungefär så där lama, och det var liksom inte värt det.

---

Så... Den första timmen i spelet har gått och nu börjar nästa.

Draget slutar Måndag 21:00.

Stort tack till Coffe_Kanon och Arvidos, som åkte ut. Särskilt tackar vi Arvidos, eftersom det var första gången han spelade. Det är inte kul att åka ut i det första draget, men se det som den uppriktigaste formen av smicker som existerar i det här spelet. Varulvarna plockar de bästa först.

Ni får skriva generella "bah!"-meddelanden om ni önskar, för att säga adjö.

---

Varsågod och spela, mina damer och herrar:
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,922
Location
Sandukar
Re: Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Nu är Arvidos utslagen av hjältarna. Jag vet att Björn och Lindenius talade sanning och är kvinnor. Inget undgår mina förföriska dunster.

Det döljer sig en kvinna bland oss som vägrar oss sin fägring. Om nu inte Björn eller Lindenius spelar ett högt spel och är en av hjältarna också. Lurigt av dem i så fall, hihi.

Mitt förslag är att vi kvinnor som är bekräftat kvinnor öppet meddelar varandra vilka vi förför under nästa timme, för att hitta den sista kvinnan. Om vi följer teorin att de tre kvinnorna som är bekräftade är behäftade med gangster-förgreningar så borde vi kunna bedöma nio individer under kvällen. Skulle någon av oss vissna under nästa nästa timme så är det ett spår i jorden i sig självt, att leta efter misstänkta mullvadar bland offrets utvalda rosenträdgård.

Dessutom borde vi se vilka som ville sabotera för oss kvinnor genom att rösta på en av oss - vilka kryp röstade egentligen på Lindenius? Jo, magoo, Orfeus, Basenanji och krank.

Detta är min plan i alla fall, så vad säger ni, criminal masterminds?

Vem är Johonononononononono egentligen, och varför pratar han som han gör? Han har inte rent frömjöl i påsen.

Jag har en gut feeling om krank (alias Desinformationskommandot: Fokus - ge felaktig statistik/data), samt Anders Åstrand - jag menar, mannen har BILDER på Batman i en privat miljö! Så dessa personer bör ta bladet från munnen snarast.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tack och adieu

Stort tack till Coffe_Kanon och Arvidos, som åkte ut.
Yay, tack!

Det är inte kul att åka ut i det första draget, men se det som den uppriktigaste formen av smicker som existerar i det här spelet. Varulvarna plockar de bästa först.
Ja, som ni kunde se i min tirad mot Anders Åstrand så anade jag att jag var på väg ut. :gremgrin:

Det var fett skoj, jag har inte gjort något annat med min fritid att sitta och kolla forumet och fundera över vem som kan vara den neslige. Det var ganska bra timing ändå, för slutet av första draget började bli ganska frustrerande.

Okej, kom igen nu grabbar/töser! Kläm åt de där brottsbekämparna åt oss! Heja, heja!
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

De spännande frågorna i detta läge är väl--

a) Varför rykte just Arvidos? (Orkar inte gå tillbaka och analysera hans uttalanden just i denna sena stund.)

b) Varför rykte inte någon av de som (känns det som) haft starkast influens och varit mest övertygande--Herr Nils och Björn den Gode? Är de på fel sida? Var de såpass fel ute att det inte utgjorde ett hot? Anade hjältarna väktare i mossan? Sa Arvidos något som gjorde honom till ett mer akut hot? (Ett ytterligare alternativ är förstås förhoppningen att så just sån misstro som jag här uppvisar, men det känns isåfall som det skulle varit ett säkrare alternativ för hjältarna att slå ut någondera ASAP ändå.)

CK åkte oskyldigt dit, och jag trodde ju som jag skrev senast inte på hans skuld. Detta faktum gör att mina första, omedelbara misstankar riktas mot den som undgick lynchning till CKs fördel och min preliminära, ogenomtänkta röst hamnar därmed där. Det kommer säkerligen att hinna ändrats när fler reaktioner och spekalationer droppar in, men jag vill ha något nedtecknad utifall att jag skulle råka ut för akut interwebbrist eller andra naturkatastrofer.

Röst: Nightowl
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Generellt "bah"-meddelande

Tja, vad var det jag sa? Nu gick ni miste om en dödgrävare enbart p.g.a er paranoia (som jag ironiskt nog använde mig av hela tiden under första omgången, history repeats itself). Men jag har inget emot att åka ut först under denna omgång, jag kommer för alltid att vara vinnaren av första varulvsspelet. :gremgrin:

Låt det iallafall bli en läxa till tredje omgången, långsamma svar från min sida beror oftast på tidsbrist att besöka tråden och inte av några gömda agendan. Och de som agerar mest med paranoia och irrationella tankar är oftast de som är ludna bakom örat...
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

b) Varför rykte inte någon av de som (känns det som) haft starkast influens och varit mest övertygande--Herr Nils och Björn den Gode?
Jo, precis det där är det jag sitter och funderar över också. Kommer vara riktigt frustrerande att behöva vänta till söndag på ett uttalande från Björn.

--

Kom igen nu så vinner vi det här! Kolla motståndet liksom... (med ljud på)
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Dessutom borde vi se vilka som ville sabotera för oss kvinnor genom att rösta på en av oss - vilka kryp röstade egentligen på Lindenius? Jo, magoo, Orfeus, Basenanji och krank.
Just det! :gremmad: Hur lå IQ nån får ha för att anklaga mig är förskräckligt. Ska det vara så här, så kommer jag skvallra för min egen Joker-pudding. Och då kommer det bli mos av er… Om jag bara visste var han gömmer sig…
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Dax å få lite årning här

Asså nu tycker ja re börjar bli rörit. Jag föreslår vi försöker sårtera våra misstankar under respektive person i underrubrikerna här under.
 
Top