Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: Reflektioner. (RÖST)

Asså Herr Nils, du anklagade mej i varulvsbyn me å där visa re sej att ja hade rent mjöl i påsen. Även där anklaga ru mej hur ja snacka, å nu när ja valt ett annat sätt så e re oxå fel. Gnällspik.

Ja e en bråttsling å kåmmer det till det så får ja väl avslöja min identitet, men den e ju mer värdefull dåld då ja kan avslöja nån som falskeligen kan tänkas försöka sno identiteten (ju fler som avslöjar sig, desto lättare blirre å jömma sej bakom en identitet som inte är i rummet). Därför e re viktigt att vi bara tvingar de som verkligen e misstänkta att avslöja sej. Du verkar inte vara rätt person å välja vem som ska blåttläggas.

Ja tycker till o me re e ru som ska visa identitet istället eftersom ru var vällit nitisk me å offra Coffe nyss!
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Han i elfte timmen ändrar sin röst från Nightowl för att "det inte ska bli slumpen som avgör."

Den enda som har att förlora på slumpen i det sena läget är batmanuel och kumpaner, vilket i slutändan innebär att även Nightowl är MYCKET misstänkt.

Röst: Krank

Och jag ser helst att Nightowl och Krank röstar på varandra för att direkt undgå våra misstankar.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Jag bistår dig, då jag hatar att ha tråkigt.

Röst: krank
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Reflektioner. (RÖST)

Krank
Ditt byte avgjord vem som fick leva och vem som skulle dö. Varför har du redan antytt men var det hela anledningen? Visa vem du är, så kanske det står klarare.
Jag ska alltså demaskera mig?

Nåväl...

Jag är Mr. Polka-Dot. För den som tvivlar på att en sådan... minst sagt skum skurk faktiskt varit med i Batman rekommenderar jag läsning av jublieumsnumret #300. Har själv försökt hitta mer information, men kan bistå med länkar för den nyfikne.

Jag har inga krafter whatsoever. Tråkigt, men några av oss är, verkar det som, mest vanliga bybor. Mr. Polka-Dot har dessutom så fjantiga krafter i serien att det liksom inte finns så mycket man kan pressa in rent spelmässigt heller.

Varför jag bytte - jag tycker inte om när sådana här spel avgörs av slump. Det känns lumpet och trist. Däremot såg jag inte hur jämnt det var förrns det var hemskt sent (hade tagit emot gäster till mitt födelsedagspartaj, så jag var inte helt online), varför jag skrev namnet på första bästa person jag kom ihåg namnet på - jag ville dessutom inte rösta på Coffe, eftersom jag litade på att han demaskerat sig ordentligt. Jag var tvungen att ta ett beslut klockan 20:59, varför det blev en smula hastigt.


Vad gäller min annars omnämnda felaktiga statistik - det var ett vanligt hederligt misstag, inget "desinformationskommando". Jag försöker själv hålla statistik eftersom jag tror att man kan utläsa åtminstone nånting av att se t.ex vilka som bytt ofta.


Vill ni veta mer, eller om något är oklart - fråga.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Och jag ser helst att Nightowl och Krank röstar på varandra för att direkt undgå våra misstankar.
Tja, det kan jag väl göra. Röster kan alltid ändras, och Nightowl var mitt ursprungliga val - även om jag litar på hans avslöjande av sig själv.

Röst: Nightowl
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Reflektioner. (RÖST)

Varför dog just Arvidos? Kan det vara så att hjältarna slår ihjäl i bokstavsordning, något som Nightowl redan föreslagit som metod för lynchning.

Men i så fall borde ju Anders Åstrand ha dött före... om han inte är hjälte förstås...

Nightowl och Anders Åstrand blir därmed mer misstänkta i mina ögon.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Fast, om vi nu utgår från att folk talar sanning ett tag, så har Nightowl sagt att han är Clayface. En av oss.

Vi spiller bara tid på att fokusera på det som vi förhoppningsvis redan vet, inte sant, min ros?

Jag tror att vi skall gräva efter svar bland de tysta - Orfeus, magoo, mfl.

Röst: magoo
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Tack

Finns det ingen som har en roll man hört talas om?
I och för sig kände jag faktiskt igen Nightowls persona (Clayface), men ändå...

Jag tycker att det är skoj att det åtminstone till viss del verkar vara en samling riktiga "doldisar" som samlats här - resten sitter väl på Arkham eller nåt, antar jag.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Protest!

Kan det vara så att hjältarna slår ihjäl i bokstavsordning, något som Nightowl redan föreslagit som metod för lynchning.
Varför skulle jag föreslagit det, om jag som hjälte hade tänkt ta ihjäl folk i den ordningen?

Och varför i hela friden skulle hjältarna döda folk i bokstavsordning?

Mitt förslag var baserat på att vi skulle ha en metod i galenskapen, eftersom det än så länge inte fanns något att gå efter över huvud taget.

Nu är läget inte längre sådant.

Arvidos/Black Mask/Ulf Schenkmanis (som är död, är den här serietidningen månne en repris) kan ha varit hjältarna på spåren med sina förslag. Jag vet att han misstänkte mig och Coffe_Kanon - C-K var ju skurk, och jag hävdar ju att jag är skurk, men vem misstänkte han mer? (Om ni envisas med att jag är hjälte, sure, rösta på mig, men när jag är död, kom åter igen ihåg vilka som Black Mask annars misstänkte.)

Samtidigt rörde, som sagt, ingen vare sig Herr Nils eller Björn den Gode. Jag ser tre alternativ:
1, En av dem är på hjältarnas sida.
2, De har inte haft en siffra rätt i sina aktiva misstankar och är således ofarliga.
3, Väktaren bevakade dem, och C-K dödades av en psykopat. Synd bara att vi alla är mer eller mindre psykopatiska här.

Erik
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Jag tror att vi skall gräva efter svar bland de tysta - Orfeus, magoo, mfl.
Själv tror jag dessutom att det finns något att hämta i statistiken. Min, som mycket väl kan vara felaktig, säger att Hellzon var den som bytte måltavla oftast. Det kan tyda att Hellzon antingen är en vanlig skurk som helt enkelt är frikostig med sina röster... eller så är det en hjälte som är alltför ivrig i att verka som en misstänksam skurk.

Jag lägger ingen röst ännu, dock. Det är bara en tanke.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Jag ber om ursäkt, men det verkade säkert! (NT)

NT = No Text (Ingen text)
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Tack

Jag tycker att det är skoj att det åtminstone till viss del verkar vara en samling riktiga "doldisar" som samlats här - resten sitter väl på Arkham eller nåt, antar jag.
Att vi (inkluderande mig) är doldisar känns iofs lite misstänkt, för det är ju lättare för Lädis att ljuga. Han kan ju inte veta exakt vilka som är här, och att påstå sig vara Pingvinen eller Two-Face är alltså riskabelt.

(meta) Samtidigt kan det dels vara vanlig Risingsk humor, eller så gör han det svårare att gissa genom att alla grabbar som faktiskt utgör ett hot (Calendar Man, vafan var det han gjorde som var värt att nämna? Begå brott på högtidsdagar, who gives a shit? Det är ju inte som om Lädis är med i något fackförbund och har ledigt.) sitter, som krank sa, inne, eller var smarta nog att inte komma hit.

(Och är det bara jag som minns Scourge of the Underworld och The Bar With No Name? Där var det BARA småpotatis som massakrerades...)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Eftersom krank avslöjat sig (?) drar jag tillbaka min röst på honom.

Jag väntar innan jag lägger den på någon annan, jag måste tänka.

Erik
 
Top