Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
META

Eftersom krank avslöjat sig (?) drar jag tillbaka min röst på honom.

META - Rent formellt skriver du då: Röst: Ingen.

(min röst står dock kvar på Röst: magoo, så inga missförstånd uppkommer)
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

De korta stunder jag är inne på forumet hinner jag mer läsa än agera, så se mig som en som står i ett hörn och betraktar er andra när ni stormar runt i era tvångströjor.

Får jag syn på Batman o co lovar jag att säga till.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Vilken slingerranka! Som ett blad i vinden. Så säg, magoo, vem gömmer sig bakom masken?

Och att säga att "du skall säga till" om läderbögen syns till känns lite maskrosaktigt. Hur skulle du veta om du såg till dem?
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Re: Reflektioner. (RÖST)

Herr Nils, ert sätt att avfärda "skitroller" tyder på att herrn själv inte har en sådan.

Vad har han i så fall gjort för att bevara skurk-kollektivet från halvdjuren?

Jag begär inte något namn, men väl en förmåga!

:gremsmile:
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
ren gissning

I min tro är Johohno krokodilmannen. Det skulle förklara en del.
Har jag gissat rätt?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Idag kommer jag förresten först att åka iväg och bli gratulerad på min 26-årsdag (som var igår) av min släkt klockan 14:00, kanske är klart kring 17-18:00. Sedan kommer jag att sticka iväg på puben med de kamrater som inte var med på gårdagens filmkväll.

Jag kommer antagligen att smita emellan med en kommentar eller fyra, men sådär jättemycket aktivitet kanske man inte ska vänta sig av mig idag. Imorgon är jag bakfull antar jag, och har dessutom ett antal lektioner om romarriket att planera, men då kommer jag nog ändå att kunna vara aktiv.

//krank, som tycker att det faktiskt ÄR en bra idé att meddela när man kommer att vara borta
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Det är fel säsong för grönsaker, så ta och ta på fleecetröjan, gumman. Men försök inte värma dig hos Batman bara, jag håller noga koll på alla varmblodade fruntimmer!
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Återigen: Det finns verkligen ingen anledning...

...Att hetsa upp sig.

Som jag sade till Herr Nils tidigare; Jag själv (usla mask etc) har inte tillräkliga informationer för att vilja hänga någon, ännu. Jag har däremot ett brinnande intresse för att vinna spelet, och hälst överleva under det.

Har du någon förmåga som du kan använda på distans, som hjälper dig att "se" batman?
För att förtydliga tidigare uttalande menar jag?

mvh/Tell
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: ren gissning

Jag har också misstänkt att han är Killer Croc, jo.

(Meta: Vilket är en identitet Batman faktiskt utnyttjat tidigare... i serievärlden, alltså. Detta kunde inspirera jooohoonoo att ta den, eller Rising att ge honom den, om han är Batman, som en täckmantel, men det är jävligt svaga indicier.)

Erik
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Re: Reflektioner. (RÖST)

Jag gillar INTE att vi skall börja avslöja förmågor, det ger hjältarna måltavlor, i Coffes fall så gjorde han rätt att berätta allt när han låg så illa till, men övriga kan gott hålla på förmågorna.
Instämmer stenhårt.

Letandet efter vem som är vem verkar ju lite fruktlösare med alla dessa skit roller. Jag kommer självfallet att avslöja min roll, om opinionen svänger åt det hållet (jag tänker inte slösa vår dyrbara tid genom att trilskas), just nu föreslår jag däremot att vi fortsätter med verksamheten. fluntis och Johoohno i blick fånget.
Instämmer också.

Som sagt: röst: flurtis tills han ger mig anledning till annat.

Erik
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Största anledningen till att jag intet förstår

är att min "Batman lore" effektivt sett är lika med noll. Jag har sett den senaste filmen. Det är tyvärr allt.

Frågan man måste ställa sig, är dock; Hur mycket kan Rising (jag håller hela tiden på att döpa om honom till Riesling, om jag skriver detta, vet ni vem jag menar) om Batman?

Tell
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Re: Återigen: Det finns verkligen ingen anledning...

Orfeus, du är ute och fiskar efter våra förmågor. Varför det? Vad gynnar det skurkarna om hjältarna lättare kan plantera sina knytnävar på våra viktigaste stödpinnar?

Du är frågvis på ett misstänkt sätt. Jag skall gå bakåt och följa dina rötter. Under tiden så släpper jag den slingrande magoo.

Röst: Orfeus
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Svaret Marco

Är att min egen förmåga, för skurk är jag och förmåga har jag, i stort sett är impotent utom i relation till större skurkar. Det kan hända att jag gör en felprioritering, men jag tror allvarligt talat inte att vi vinner på att tassa runt varandra som vi gör. Hjältarna har just nu informationsövertaget, och min uppgift i spelet är att ändra på det.

Jag kastar min mask om du kastar din!

Om du väljer att mörda mig, så har jag inget emot det, förutsatt att du därefter bidrager till att utrota "hjältarna"

/Tell
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Återigen: Det finns verkligen ingen anledning.

Förmåga att se Batman? Nej, i så fall skulle jag inte ha något problem att rösta. Jag tror att damerna har störst chans att hitta Batman, om de inte redan är bortkollrade av hans person. Typiskt damer att tråna efter hjältar när det finns så många oschyssta killar att välja mellan!

Jag förlitar mig på en kombination av logiskt tänkande och magkänsla som hittills har svikit mig totalt. Nåväl, mer tid finns att fundera, men nu är det tid för mig att ägna mig åt annat tills ikväll.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Sammanfattning - eller så

Trots att det är tråkigt så gör jag en liten lista med minnesfrön:

Bekräftade kvinnor (3 av 4): Marco, Lindenius och Björn. Alla är förmodade GANGSTERS.

Identiteter:
Nightowl - GANGSTER (Clayface)
Johan K - GANGSTER (Calender Man)
krank - GANGSTER (Mr. Polka Dot)

Borta:
Coffe - GANGSTER (Humpty Dumpty)
Arvidos - GANSTER (Black Mask)

Det innebär att 8 individer av 19 är belysta. Elva kvar.

Vi kvinnor skulle redan i dagsläget kunna ringa in nio av de elva för att ha en mycket hög sannolikhet att hitta den sista kvinnan - och då hjältinnan (tes).

Nej, nu skall jag ut och lukta på tulpanerna.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

Lindenius said:
Och jag ser helst att Nightowl och Krank röstar på varandra för att direkt undgå våra misstankar.
Det här är dock helt meningslöst. Att rösta på en hjältekumpan i början av ett tredagarsdrag gör knappast något. På måndag kommer vi att ha andra misstankar och då kan Nightowl och krank lägga sina röster på andra. Nightowl har ju redan bytt.

Det säger alltså ingenting.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Re: krank är misstänkt därför att (RÖST)

krank said:
Själv tror jag dessutom att det finns något att hämta i statistiken. Min, som mycket väl kan vara felaktig, säger att Hellzon var den som bytte måltavla oftast. Det kan tyda att Hellzon antingen är en vanlig skurk som helt enkelt är frikostig med sina röster... eller så är det en hjälte som är alltför ivrig i att verka som en misstänksam skurk.
Punkt nr. 1. Eftersom jag har ont om egna idéer har jag hakat på Herr Nils (och mot slutet Arvidos). Well, jag kan ju inte bevisa det, men det är anledningen. :gremwink:
 
Top