zonk
muterad
Peter;n287058 said:Tack för omdömetKul att man kan muta dig med äventyr
Inspiration var inte bara Mörkrets Hjärta, utan även Spiroualbumet Dårarnas Dal...
Jävligt sköna inspirationskällor!
Peter;n287058 said:Tack för omdömetKul att man kan muta dig med äventyr
Inspiration var inte bara Mörkrets Hjärta, utan även Spiroualbumet Dårarnas Dal...
God45;n287753 said:Mer från Mutants Novellettetävling 2003:
Äventyr: Skarprättares nya kläder
Av: Krank
Så scenariot bygger på att spelarkaraktärerna kommer i kontakt med en robotexpert som hävdar att kejsaren är en robot och att denna blir gripen på ett sätt som får det att se ut som att någon mörklägger det hela. Sedan är det inte mycket mer och det är oklart vad karaktärerna ska göra med informationen. En kul ide och kul NPC:er men inte mycket mer. Men det räcker en bit i alla fall.
3 av 5.
.
Peter;n287776 said:Tror det här skall vara kanon i mitt pyrisamfund![]()
God45;n302393 said:Det här är också ett perfekt scenario om du vill sälja in Mutants stämning då bilderna är awesome och fienderna minnesvärda. Här finns också ett absolut minimum av den kassa buskis som ibland hemsöker mutant.
Det är lite dåligt organiserar och författaren använder för många ord per beskrivning. Men det är små synder.
4 av 5.
Glöm inte den värdefulla läxan man lärde sig: vad du än gör så dör du (bondehjältar med slagträn och skinnpajsrustning mot stridsrobotar med energivapen är en win-win: antingen dör du hjältigt eller är du absurt hjältigGod45;n279297 said:Men det lyckas inte sänka den här sagan om ett ondskefullt träd och dess onda kloner.
4 av 5.
God45;n287753 said:Äventyr: Skarprättares nya kläder
Av: Krank
Så scenariot bygger på att spelarkaraktärerna kommer i kontakt med en robotexpert som hävdar att kejsaren är en robot och att denna blir gripen på ett sätt som får det att se ut som att någon mörklägger det hela. Sedan är det inte mycket mer och det är oklart vad karaktärerna ska göra med informationen. En kul ide och kul NPC:er men inte mycket mer. Men det räcker en bit i alla fall.
3 av 5.
God45;n303471 said:Äventyr: En reservdel att döda för, del 3 av Reservdelstrilogin
Av: Johan Gärderud och Marcus Brissman
År: 2005
Det här äventyret går inte att hitta på något sätt som finns inom min makt. Men om någon hittar det till mig så recenserar jag det.
?/5
God45;n313474 said:4 av 5 i betyg. Men tänk på att det här är massivt och kan användas mer flexibelt än det är skrivet av alla spelledare värda sitt salt.