Nekromanti Gardeners GothCon-utmaningar

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Eftersom jag skippar GothCon för att spendera påsken i en badtunna i jämtländska fjällen med en öl i näven tänkte jag ge er som åker lite utmaningar.

<ul>[*]Foto på Dante endast iklädd speedos och kavaj på GothCon -- 1000 poäng (+42 om det är i cafeterian) *[*]Kryssa av dig på unfairs t-shirt -- 50 poäng[*]För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 10 poäng[*]Bambusring av GothCon-puben -- 4711 poäng[*]Använda Kallpraten eller Droidpraten -- 5 poäng per pass[*]Inköp av Null State -- 20 poäng[*]Lurar en goth -- 1 poäng per gång**[*]Bambusra från konventet -- 1 poäng per minut av intressant film[*]Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng[*]Vinna turnering -- skryträttigheter på forumet tills nästa konvent[*]Vinna rollspelsrelaterat arrangemang -- 100 poäng
[*]Smiska Robert -- 47 poäng (-69 om det är fel Robert)[*]Minmaxa poänginsamlandet -- Minus lika många poäng som man fått.***[*]Skriva konventsrapport -- 22 poäng[*]Bygga en trebuchet -- 666 poäng[*]Krama någon ur GothCon-staben -- 17 poäng[*]Utföra 10 olika saker från listan -- 123 poäng[*]Ta foto av Möller med hans egna ölkorv -- 8 poäng[*]Trolla krank -- Minus 100 poäng[*]Trolla med krank -- 33 poäng[*]Bära butt med sitt användarnamn och avatar -- 13 poäng[*]Skriv in citat som någon Rollspel.nu:are sagt på konventet -- 11 poäng[*]Vara med på GothCon-fika -- 14 poäng[*]Gå på GothCon-puben -- 18 poäng[*]Svara på omröstningen och skriva i Dantes träfftråd-- 4 poäng[*]Bära Rollspel.nu-tröja på lördagen -- 23 poäng[*]Bära en egendesignad tröja med Rollspel.nu-anknytning -- 24 poäng[*]<meta charset="utf-8"><span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">arrangera rollspel -- 111 poäng</span>[*]<span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">skrivit scenarion -- 222 poäng</span>[*]<span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">raggat spelledare -- 15 poäng per spelledare</span>[*]<span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">raggat spelare till ickefyllda lag -- 2 poäng per spelare och 5 poäng per lag</span>[*]<span class="Apple-style-span" style="-webkit-border-horizontal-spacing: 0px; -webkit-border-vertical-spacing: 0px; ">gjort annat -- 3 poäng</span>[*]fotografera -- 1 poäng per foto[/list]
* Photoshoppade bidrag kan godkännas
<div>** Så låg poäng för att det är så lätt och kan göras hur många gånger som helst.</div><div>*** Tips: gör denna tidigt för att få den till 10-bedrifters-achievementen</div>
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag erbjuder mig att föreviga bedrifterna på (bra) foto i utbyte mot 10% av poängen.
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Yay! <div>
</div> <div>Kan påpeka att jag uppdaterar listan allt efter jag kommer på fler saker. </div>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
En bra kombination är att smiska en jävla massa Robet och sedan köra minmaxningen, förhoppningsvis kommer du ligga på minus en massa poäng eftersom det troligtvis varit fel Robert ett par gånger och således kommer du gå plus på det.

/Seinet Wintermute - Installerade Bambuser på telefonen men har inte Bambuserat från puben.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Jag återkommer senare med mer detaljerad summering (t.ex av antal forumiter hälsade på etc), men jag kan meddela att jag åtminstone bambusrat från GC-puben. Jag vet inte ur mycket man behöver göra för att det ska räknas, men i min kanal finns både från fikat och från puben... <div>
</div> <div>Jag räknar också med att mer eller mindre vara ensam om saken, så jag räknar med att vara i ledning nu... =) </div>
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Hmm...

Inte så lysande resultat, men tycker det var märkligt att man inte fick poäng för att arrangera rollspel, skrivit scenarion, raggat spelledare, raggat spelare till ickefyllda lag och annat jag också gjort :gremwink:

* För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 4*10 poäng (tror jag)
* Skriva konventsrapport -- 22 poäng
* Krama någon ur GothCon-staben -- 17 poäng (Flax åtminstone)

Summa 79, leder hittills i redovisade poäng :gremwink:

-Gunnar (diggar Gardeners iniativ)
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
*Kryssa av dig på unfairs t-shirt -- 50 poäng
Fick skriva dit mig själv dock..

*Inköp av Null State -- 20 poäng
Var slutsålt när jag skulle köpa, men gjorde en betalning och beställning av det.. Borde funnits en motsvarande punkt för Magneter och Mirakel.

* För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 10 poäng
Hmm, hälsade på Krille, Gurgeh, Vildkatt, Dante, Krank, Unfair, Möller, Arvidos, Vicotnic, Fogge, DeBracy, Ubereil, Eva Florén, Xhakal (säker fler som jag inte kommer ihåg)

* Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng
Räknas partiet Citadels som Dante körde? =^_^=

* Svara på omröstningen och skriva i Dantes träfftråd -- 4 poäng

SÅ vad totalsumman blir, inte den blekaste. =^_^=

/Ulfgeir
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Nu ska vi se, detta blir svår matte.

Jag har bilder på 28 forumiter jag kan till nicket.
Mahlex
Wilper
Vicotnik
Pilzeman
Genesis
Fredag
DeBracy
krank
unfair
Max Raven
Vildkatt
GnomviD
Dante
Arvidos
Svarte Faranonen
Lyncan
Ubereil
Seinet
Robert Jonsson
Gurgeh
Ulvtand
Eva Florén
Ulfgeir
Simon
Xhakhal
Krille
Björn
Skruttfia
Jag räknar det som att jag hälsat på alla, vilket kanske är något överdrivet. Men, vad gör man inte för att vinna?

Detta ger 28 x 10 poäng + 3% för bildbevis. Alltså 280 poäng.

Jag beställde Null State. 20 poäng.

Jag deltog i två arr av forumiter, anarkonismer med Robert och kadettspelet/The Acadamy med wilper. Jag har bildbevis på det senare, men det hjälper inte. 50 poäng.

Jag var på puben. 18 poäng.

Jag skrev i träfftråden. 4 poäng.

Jag kryssade av mig på unfairs tröja. 52 poäng med bildbevis.
Och, jag har bildbevis på nästan alla som gjorde det. 18 stycken. Och jag tar 10% av poängen. ((50*18)+3%)/10 = 90 poäng.

Jag landar alltså med en grov första räkning på 514 poäng.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Då ska vi se...

* För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 10 poäng

Då ska vi se: Ubereil, Wilper, JohanK, Snigel, Gurgeh, Xhakhal, BroderFluff, IcarusDream, Bunny, Mahlex, krank, Möller, Vicotnik, Illern, Max Raven, MylingSpel är de som jag kommer att tänka på, så 160 poäng där.

* Inköp av Null State -- 20 poäng

Gjort. Exemplar nummer #15 närmare bestämt sagt, så 180 poäng.

* Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng

Okej, nu tänker jag använda kryphål här. Jag "deltog" i arrangemanget Anakronismer som hölls av IcarusDream. Så då får jag 205 poäng.

* Skriva konventsrapport -- 22 poäng

Gjort! 227 poäng.

* Trolla med krank -- 33 poäng

Jag trollade med krank under ett pass av Anakronismer - både bokstavligt med dennes karaktär som att trolla fram en berättelse, så 260 poäng.

* Svara på omröstningen och skriva i Dantes träfftråd -- 4 poäng

Gjort! 264 poäng.

* Bära en egendesignad tröja med Rollspel.nu-anknytning -- 24 poäng

Jag bar en Bortom: Lögnens slöja-tröja på konventet. Bortom var en gång i tiden In the Dark och In the Dark hade sitt forum här på Rollspel.nu. Ergo, 288 poäng.

Med andra ord, just nu liggerj ag två. Ganska långt utklassad av Möller.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Jag hälsade på 15 forumiter jag vet på rak arm: 150

Jag kryssade mig på unfairs t-shirt: 50

Jag köpte inte null state, men jag fick behålla blädderexet för att ta med det till nästa GothCon. Jag tänker ta 10 poäng för det.

Jag deltog i följande arr: Love in the time of Seid med wilper, apocalypse world med Simon, null state med krank, kadettspelet med wilper. 100

Jag svarade på omröstningen och skrev i träfftråden: 4

Jag deltog i GothCon-fika: 14


328 inalles, 350 om jag skriver konventsrapport. Jag slår Robert Jonsson även om man tycker att jag fuskade med null state.

Edit för att jag glömde Johan K och fikat.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,258
Location
Örebro
Jag grämer mig själv över att jag inte gav mig själv smisk på konventet. Eller att jag kom ihåg de många olika citaten som slängdes fram ur spelgruppen med krank, Vicotnik, Möller och Mahlex. :gremfrown:
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,548
Location
Rissne
Kryssat av mig på Unfairs T-shirt: +50
40 rollspel.nu:are hälsade på: +400
Bambusring av GC-puben: +4711
Deltog i Anakronismer och Indierummet: +50
Skrivit konventsrapport: +22
Var med på Gothconfikat: +14
Var på Gothconpuben: +18


EDIT: OK, möller ska ha 5 poäng för fotandet av Unfairs tisha.

Så om ovanstående accepteras borde jag hamna på 5260 poäng.

EDIT: +10 poäng för Robert Jonsson, som jag lyckades glömma att jag hälsat på.
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,894
Location
Nordnordost
<ul><li>För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 10 poäng - Höftar till med 30, det är inte orimligt. 300 pts</li>

<li>Inköp av Null State -- 20 poäng - check
20 pts.</li>

<li>Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng - 4 ggr i Indierummet + 2 besök hos Sarz - 150 pts</li>

<li>Skriva konventsrapport -- 22 poäng - En här och en på min blog (gröna knappen i min signatur) - 44pts</li>

<li>Gå på <a href="http://gothconpuben.blogg.se/" title="" target="">GothCon-puben</a> -- 18 poäng - 18 pts</li>

<li>Svara på omröstningen och skriva i <a href="https://www.rollspel.nu/threads/51882" title="" target="">Dantes träfftråd</a>-- 4 poäng - 4 pts </li>
</ul><b>Totalt:537 poäng</b>
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Kryssa av dig på unfairs t-shirt -- 50 poäng
(Fick dock skriva dit mig också)

För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 10 poäng
* Xhakhal
* DeBracy
* Wilper
* Unfair
* Dante
* Bearnie
* Ymir
* Krank
* avatarex
* Ubereil
* Möller
* Vicotnik
* Snigel
* Gurgeh
* Krille
* Simon
* Max Raven
* GnomviD
* Arvidos
* Seinet
* Ulfgeir
* Iller
* Dimfrost
* Johan K
* Lycan
(Kramade dessutom de flesta)
Summa: 250 poäng

Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng
Sarz * 3 + Mouse Guard * 1
Summa: 75 poäng

Skriva konventsrapport -- 22 poäng

Krama någon ur GothCon-staben -- 17 poäng

Gå på GothCon-puben -- 18 poäng

Total summa: 432 poäng!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
MrG said:
Hmm... <div>
</div> <div>Inte så lysande resultat, men tycker det var märkligt att man inte fick poäng för att arrangera rollspel, skrivit scenarion, raggat spelledare, raggat spelare till ickefyllda lag och annat jag också gjort :gremwink: </div> <div>
</div> <div>* För varje Rollspel.nu:are du hälsar på -- 4*10 poäng (tror jag) </div> <div>* Skriva konventsrapport -- 22 poäng </div> <div>* Krama någon ur GothCon-staben -- 17 poäng (Flax åtminstone) </div> <div>
</div> <div>Summa 79, leder hittills i redovisade poäng ;) </div> <div>
</div> <div>-Gunnar (diggar Gardeners iniativ)
</div> <div>
</div> <div>Har uppdaterat poänglistan, så du kan räkna om dina poäng nu om du vill. =) Självklart ska dylika bedrifter som rollspelsarrangering med mera belönas. </div> <div>
</div> <div>Har vi nån topplista över vilka gothcon-stabare som fick flest kramar? :gremwink: </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Ulfgeir said:
*Kryssa av dig på unfairs t-shirt -- 50 poäng <div>Fick skriva dit mig själv dock..
</div> <div>
</div> <div>Klart det räknas, det fanns väl till och med rader att skriva på? </div> <div>
</div> <div>
Ulfgeir said:
*Inköp av Null State -- 20 poäng
Var slutsålt när jag skulle köpa, men gjorde en betalning och beställning av det.. Borde funnits en motsvarande punkt för Magneter och Mirakel.
</div> <div>
</div> <div>Null State var den enda jag visste på rak arm som någon här släppte på GothCon. Mest eftersom krank småpratar om det hela tiden. =) </div> <div>
</div> <div>Jag kan godkänna samma poängsumma för alla rollspel skapade av Rollspel.nu:are som såldes på konventet. </div> <div> </div> <div>
Ulfgeir said:
* Delta i arrangemang som hålls i av nån från Rollspel.nu: 25 poäng </div> <div>Räknas partiet Citadels som Dante körde? =^_^=
</div> <div>
</div> <div>Om ingen bannat honom nyligen så... =) </div>
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
<div>Skitbra med bambusringen! Det var skitkul att titta på. </div> <div>
</div>Hade hoppats på att fler hade bambusrat från puben nu när det gav så mycket poäng. =) Hade gärna haft längre inspelningar där man såg och/eller hörde något... =P <div>
</div> <div>Vi får fixa rejälare inspelningsdoningar till kommande tillfällen. =) </div>
 
Top