Nekromanti Vilka får jag träffa på GothCon?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,865
Location
Stockholm
Jag är uppsluppen som en skolpojke inför GothCon. Det är alldeles för många år sedan jag var där. <div>
</div> <div>Vilka trevliga forumiter kan det tänkas att jag träffar där, tro? </div>
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,556
Location
Fallen Umber
Mig! Jag ska i och för sig mest spela magic men även sälja lite spel, bland annat Snigels Magneter och mirakel som (äntligen) ska släppas och premiärspelas på konventet. Och förhoppningsvis spela lite annat också.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,270
Location
Örebro
Kanske Mig med, även om jag är rätt fullbokad som arrangör och spelledare under tre pass, besökare av auktionen och vid något ledigt tillfälle även slav i MylingSpel-butiken.
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Jag for på Prolog i år, och kommer ha fullt upp med farfars begravning till påsk, så i år dyker jag inte upp.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Vi kanske springer ihop, om jag inte deppar ihop och sitter och trycker på toaletten hela konventet (inte särskilt troligt).

Übereil
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Jag dyker upp. Kommer att spelleda och jobba lite som personal bara. I övrigt kommer jag försöka få ett ÄventyrsSommar-scenario klart och köra det. Frågan är bara hur jag tar mig dit från Skåne...
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Jag planerar att komma, både för att hjälpa till att spelleda lite men även för att träffa folk, spela och ha roligt.
Jag kommer för övrigt presentera mig som "Lallo" då det är det jag kallas utanför internet.
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Mig kommer du att träffa en hel del. Jag kommer arrangera pub, stryka omkring bland butikerna och spela rollspel. Men framförallt kommer vi att sova under samma tak.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Jag lär stryka omkring på konventsområdet lite i år igen, förhoppningsvis mer kringstrykande än förra året. Sedan skall vi ju öla på GothCon-puben med.

/Seinet Wintermute - Planerar INTE att supa Dante under bordet (jag tror inte jag skulle klara av det).
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
wilper said:
Montsegur 1244, även det översatt till svenska för Nordnordost. Det mest obehagliga spel jag någonsin spelat.
Jag vill verkligen, verkligen, verkligen spela det spelet, barasåattduvetdet. :gremsmile:
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Jag är lätt med i Ymirs posse. Är också sugen på Montsegur 1244 även om jag inte förstår vad som skulle vara så obehagligt med det.

Ymirs posse (1-harm gang small 0-armor)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,905
Location
Nordnordost
Om Montsegur 1244s eventuella obehaglighet.

Det förstår jag inte heller riktigt. Visst, det finns sexuella övergrepp med i någon av rollernas bakgrunder och lite sådant. Det är ju nästan normen för "vuxna" spel.

Men det är något med hur rollerna interagerar, tillsammans med ramberättelsen och den historiska bakgrunden som gör att det blir något extra. Jag var rätt skeptisk innan vi körde första gången, men när man väl sitter där tänder det till. Skolexempel på emergent play.
 
Top