DoD Fria Ligans Trudvang

Beror pÄ hur man rÀknar. Det kanske drar in mest pengar av de som inte bygger pÄ annans IP frÄn annan media, men det Àr ju ocksÄ rÀtt höga produktionskostnader. Mest rÀttvist Àr att kolla pÄ antal backare och dÀr drog Dragonbane/Drakar och Demoner in över 11,5K personer.
Ja, men absolut, det vara bara ett överslag i stunden. Antal böcker spelar ocksÄ in, inflationen Àr inte heller en obetydlig faktor etc.

I antal backare ligger Trudvang just nu bara typ 25a (TOR har flest med 16 596).

Är Vinterskogenomslaget ett nytt verk av Bonner, eller har den illustrationen synts tidigare i ngt sammanhang? Jag kĂ€nner inte igen den (men Ă€r ingen Trudvangexpert).

Hoppas pÄ fysisk bok för den.

Är Vinterskogenomslaget ett nytt verk av Bonner, eller har den illustrationen synts tidigare i ngt sammanhang? Jag kĂ€nner inte igen den (men Ă€r ingen Trudvangexpert).

Hoppas pÄ fysisk bok för den.
Verkligen. Fysisk som addon vore trevligt.

Har @Magnus Seter lov/insikt om att berÀtta om regelboken blir mycket tjockare jÀmfört med DoD:s? Och blir Trudvangs vÀrld 150-200 sidor, 200-250 sidor i runda slÀngar?
NÀmns ej i kickstartern. Vad jag sett blir det överlag mer text pÄ sidor med bara text, men ÀndÄ nyfiken pÄ ~ sidantal.

Verkligen. Fysisk som addon vore trevligt.

Har @Magnus Seter lov/insikt om att berÀtta om regelboken blir mycket tjockare jÀmfört med DoD:s?
Jag ska Àrligt sÀga att jag inte vet. Det blir ju en rÀtt annan "best" att ha med reglerna ocksÄ, och dÄ Àr mina kunskaper om omfÄngsberÀkning för rollspel rÀtt bristfÀlliga. :)

/M

Jag ska Àrligt sÀga att jag inte vet. Det blir ju en rÀtt annan "best" att ha med reglerna ocksÄ, och dÄ Àr mina kunskaper om omfÄngsberÀkning för rollspel rÀtt bristfÀlliga. :)

/M
Vi har ocksÄ rÀknat med större textmÀngd Àn DoD, sÄ typgrad och kÀgel har justerats för att fÄ in fler tecken per rad och fler rader per sida (sisÄdÀr 20 % mer text per uppslag).

Det sagt, Àr det ingen som vet exakt hur mÄnga sidor det landar pÄ förrÀn jag Àr klar med layouten.

30 miljonersnivÄn skulle jag gissa!

PÄ en allvarligare ton sÄ undrar jag om Wellihalldyas kommer finnas med som spelbart folkslag. De var ju rÀtt styvmoderligt behandlade i Riotminds böcker och om Zvorda Àr ett töjmÄl, sÄ kÀnns det som att halvlÀngdsfolket nog inte Àr med. Kanske inte nÄgon större förlust, men de vore mysiga att ha med i Jorges bestiarium i alla fall.
Jag lyfte detta i Kickstartern, jag vill ha mitt modiga slung-vevande blomfolk tillbaka đŸ€Ł

Jag undrar egentligen lite varför Riotminds nÄgonsin tog bort dem faktiskt... NÄgon som vet?

@Magnus Seter đŸ€”?

SvÄrt det hÀr, mycket pengar för alla fyra böcker, men mycket innehÄll ocksÄ.
Ett annat tips om det svider, Ă€r att bara pledga en bok (eller ingen om du inte vill) och sedan lĂ€gga till saker nĂ€r du kan, under den tid som pledgemanagern Ă€r öppen – vilket torde vara minst ett halvĂ„r. DĂ€r gĂ„r det att lĂ€gga sk late pledges, Ă€ven pĂ„ limited edition-saker. Du hjĂ€lper sĂ„klart inte till att lĂ„sa upp saker i kickstartern men man ska ju inte mĂ„ dĂ„ligt över för tung utgift vid ett tillfĂ€lle.

Totalt blir det sÄklart lite dyrare eftersom kickstartern har rabatterade bundles.

Jag kommer inte Ät Kickstarter med mitt indonesiska debitkort. Hur kommer detta sÀljas efter kickstartern, tror ni? TÀrningar, kort och kartor separat, eller blir det nÄgon sorts box, alternativt boxar?

ApropĂ„ Vinterskogen; finns det nĂ„gra kvalitetsmĂ€ssigt motsvarande Ă€ventyr, som inte var ‘officiella’ till gamla TV? TĂ€nkte om Ligan dammat av nĂ„gra till och kan ge ut som töjmĂ„lspdf:er? Tanken Ă€r att det Ă€ven bör finnas kortare scenarios för oss som inte lĂ€ngre hinner med kampanjer.

Skulle öka möjligheten till en tryck bok med flera scenarios (Vinterskogen i all Àra, men svÄrt att se en hÄrdpÀrm för ca 20+ sidor). Problemet med fler tredjepartsskribenter för gammalt material Àr vÀl tillförlitligheten, kvalitet idag och sÄnt iof.

Ett alternativ Àr annars att lÄta beprövade och leveranssÀkra skribenter som @Gabrielle de Bourg @P.eLL.e Gunilla o Michael, @DocUlmus @Dimfrost m fl ta sig an TV för kortare nyskrivna Àventyr, likt man gjorde med Drakkejsarens Hemlighet.

Last edited:
Back