NYHET Free League släpper Blade Runner rollspel

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Någon som vet var den hamnar i rankningen av svenska kickstarters, respektive rollspels kickstarters?
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,177
Location
Borås, Sverige
Någon som vet var den hamnar i rankningen av svenska kickstarters, respektive rollspels kickstarters?
Plast 2 för svenska vad jag vet. De drog in lite drygt 17 mille med The One Ring 2e.
Här är lista rollspelsrelaterade kickstarters som dragit in över 1 million dollar. Har inte hunnit uppdateras än, men gissar på plats 8.
https://www.enworld.org/threads/million-dollar-ttrpg-kickstarter-club.678540/

Grattis för övrigt till Fria Ligan.

Och det krävs summan av intäkterna från plats 2-6 för att slå Avatar-rollspelet (alltså spelet baserat på animen, och inte Camerons "Dansar med smurfar")
 
Last edited:

Kexet

Sitter här och smular
Joined
25 Jun 2021
Messages
202
Effing A! Vilken jäkla resa! Och sista töjen fick vi trots att vi inte nådde ända fram, man bockar och bugar.
Och 16,5 millar för neon noir kontra dryga 17 för Tolkisk traction, relativt publiken för fantasy sett så är ToR så svårt omkört. En sån sjudundrande framgång för Ligan, de Fria äger!
Ett X-faldigt leve för Ligan: Hurra!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Otroligt facit Ligan har med Kickstarters!

Imponerad.
Ja. Hade någon valsat in på wrnu runt 2014 eller så och sagt att vi skulle ha ett svenskt spelförlag som sålde spel för åtskilliga miljoner så hade ingen trott på det. Fantastiskt roligt att ha följt Ligas resa från liten hobbygrupp till internationella höjdare!
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Imponerande av Ligan!

Har hänt lite sedan Ligans tidiga spel på Fundedbyme och Indiegogo när Ligan var överväldigade när de passerade 60000kr under pågående crowdfunder :)
Ska bli kul att följa fortsättningen med Drakar och Demoner och vad de nu mer kan ha på gång i framtiden.
 

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
268
Location
Stockholm
Nu är ju frågan vad man ska spela för case file? Jag vill ju inte "bränna" den som följer med (Starter Set) på min enda spelgrupp, och sen när den färdiga fysiska produkten skickats så sitter jag med sjuttio-elva handouts som jag tidigare bara hade som PDF och visade upp på en ipad-skärm, men ingen att spela med.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Barnen cyklade och köpte pizza. Jag har läst Bladerunner. Tycker det ser fantastiskt ut! Precis vad jag vill ha av ett Bladerunner-spel! Ska såklart gräva djupare men första intrycket är väldigt gott!

Gillar hur små bitar av filmerna smygs in här och var - "origami", "broken fingers" och såklart mer uppenbara saker som platser från filmerna.

Har skummat och dykt ner här och var I regelboken än så länge, men inte hela.
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,058
Location
Stockholm
Fråga, jag har fått ett meddelande från Fria Ligan rörande pledgemanager o där dyker inte upp mitt kickstarter tillägg - Alien rollspelet - upp som något jag har skrivit upp mig på o betalat för. Utan det är något som finns med på Add-on sidan, utan markering om att jag har redan valt det, o om jag trycker på Alien boken så läggs kostnaden för den till, trots att jag redan har betalat för den.

Hur/vad gör jag?
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
660
Location
Nibiru
Fråga, jag har fått ett meddelande från Fria Ligan rörande pledgemanager o där dyker inte upp mitt kickstarter tillägg - Alien rollspelet - upp som något jag har skrivit upp mig på o betalat för. Utan det är något som finns med på Add-on sidan, utan markering om att jag har redan valt det, o om jag trycker på Alien boken så läggs kostnaden för den till, trots att jag redan har betalat för den.

Hur/vad gör jag?
Hej! Bästa vägen är att mejla support@frialigan.se så svarar @Äventyr snabbt som tusan. :)
 
Top