NYHET Free League släpper Blade Runner rollspel

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Hej alla!

Har Blade Runner kommit till backarna i Sverige? Mitt har inte dykt upp ännu, trots att det ska vara utskickat så jag funderar på om jag ska ha lite mer tålamod eller om jag har missats på nått sätt.

Så, har ni andra backare fått era böcker?
 
Joined
1 Feb 2013
Messages
667
Location
Nibiru
Hej alla!

Har Blade Runner kommit till backarna i Sverige? Mitt har inte dykt upp ännu, trots att det ska vara utskickat så jag funderar på om jag ska ha lite mer tålamod eller om jag har missats på nått sätt.

Så, har ni andra backare fått era böcker?
Vi hade lite otur med tyska tullen så alla i EU får tyvärr vänta lite till (även butiker förstås)...
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Vi hade lite otur med tyska tullen så alla i EU får tyvärr vänta lite till (även butiker förstås)...
Haha ja då sätter vi upp tyska tullen på "naughty"-listan i år! Lyssnade på Effekt och de bredde på så mycket om att alla skulle ha fått sina när det avsnittet gick lajv så jag blev lite konfunderad.

Tack för snabbt svar!
 

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Joined
5 Jun 2011
Messages
207
Location
Mariestad
För jul, nä, det tror jag inte så mycket på.

Jag är pessimistisk när det gäller sådant här. Blir så mycket roligare då när jag har fel.
 

Stareater

Får vissa att fatta vad rollspel kan vara.
Joined
6 Apr 2017
Messages
818
Location
Umeå
Jag är pessimistisk när det gäller sådant här. Blir så mycket roligare då när jag har fel.
Alltså jag tycker du är en optimist.

De senaste två paketen jag hämtat ut kom i en stor plastpåse med en lite etikett som sa "Vi ber om ursäkt. Försändelsen har tyvärr skadats i hanteringen." Jag tror på att de drardet ett steg längre och slarvar bort paketet denna gång. :)
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Om du får dina paket levererade via postmord så skall du vara glad att dom dyker upp över huvudtaget.

Jag beställde rollspel med expressleverans och hemleverans det dök inte upp och efter två veckor får jag nått meddelande om att jag kan hämta mitt paket på det lokala servicestället.

Hey there bro, jag har liksom betalat för expressleverans och hemleverans och när jag ringde och klagade fick jag nått svar om att jag inte var hemma när budet kom förbi , pyttsan jag var hemma hela den dagen och satt i förväntansfull iver över att få mitt rollspel.
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Sorry jag ville bara gnälla av mig om postmords inkompetens ty rollspel är liv och död och att inte ge en man hans rollspel i tid är en grav synd som borde straffas med spöstraff på torget.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
Har sällan haft problem med PostNord. Jag har haft större problem med Schenker och till viss del DHL.
Samma här. Hade ett tag en liten firma där jag skickade flera hundra försändelser. Inget kom bort. Jag kan ha tur, men tror att problemet snarare har med logistik rent generellt att göra. Jobbar nu en del med logistik globalt och det är en mardröm.

Dags för internationell rörpost som förbinder alla lager och hushåll på planeten?
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,922
Diskussionen ovan visar att Ligan helt klart borde ge ut rollspelsversionen av Charles Bukowskis bok Postverket!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,009
Location
Ereb Altor
... och nu så pingade 'Mina Paket' appen om att ShipQuest håller på att förbereda en försändelse till mig. Kanske blir en dystopisk jul ändå :)

edit: Se, det hjälper att vara pessimistisk.
Samma här! Jag var/är iofs optimist... :)
 
Top