Nekromanti Fraggelrollspel - Speltråd

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Xap och Yra
[Slå varsitt smyga-slag baserat på Ork för att se om ni lyckas hålla er tysta nog. Dvs 1T12+2 för Yra och 1T12+1 för Xap.]
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Xap och Yra
Bummelbesten är ju på äg rakt upp för rampen som ni befinner er på, och just eftersom den inte märkt er springer den rakt fram genom er samtidigt som den tycks muttra "Tyst, tyst, tyst, här ska vara tyst" för sig själv.

Slå varsit flexslag för att undvika att bli översprunga (1D12+2 för Yra och 1D12+1 för Xap). Om ni misslyckas så blir ni skadade och måste sänka en av era egenskaper (ork, pepp, flex eller vett) med 1, men oavsett så fortsätter monstret upp för rampen och ni kan förutsätta att ni kommer hela vägen ner.

Fiffi
Du kommer väl att komma tillbaka ungefär när de andra hunnit ner för rampen och bummelbesten står längst upp och tittar sig runt förvirrat.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Xap
Du blir skadad när besten springer rakt över dig. Sänkt vilken egenskap du vill med 1 tills vidare.

Xap och Yra
Som sagt står ni vid foten av rampen.

Fiffi
Du står i gången en liten bit från öppningen in till rummet och ser hur bummelbesten står där och lyssnar intensivt.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
[Vett (fick ett slag mot huvudet :gremwink: ) 3-1=2]

"Kom Yra, vi tar den och sedan springer upp igen." säger jag tyst.

Jag börjar smyga framåt till där den ramlade ner.
Vinkar bakåt för att Yra ska följa med.

"Var försiktigt" viskar jag.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag smyger efter Xap och det slår mig plötsligt att vi måste förbi besten när vi ska upp igen.

Jag viskar,
"Xap, är du skadad? Jag tar snäckan, nu smyger vi upp igen, ta med dig så många stenar du orkar bära, jag har en plan!"

Jag lyfter upp snäckan och börjar smyga upp för rampen igen, så tyst jag kan.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag låter Yra ta ledningen och smyger efter henne med flera stenar [hur många hittade jag?] i min väska.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fiffi

Jag står uppe vid kanten och bara tittar på när Yra och Xap har fått tag i snäckan.

Min första tanke var att försöka locka till mig besten, men det verkar som om Yra kanske har en plan.

Så jag fortsätter att stå här och med skräckartat uttryck bara titta på.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag smyger före Xap [12+2 Haha!] och när vi kommit nästan ända upp till rampens topp. Trycker jag mig mot väggen och håller in Xap bredvid mig. Sedan håller jag snäckan mot bröstet med hjälp av hakan och gör en skakande rörelse med händerna ut mot mitten av rummet.
Som om jag skakade en väska full med sten ut över rummet där nere så att alla stenar fallet ut på en gång.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
[3+1 igen :gremfrown: ]

Jag följer med Yra upp för rampen och när hon försöker säga at mig att slänga ut alla stenarna vågar jag inte. Jag tar istället upp en sten ur väskan väldigt försiktigt och kastar ner den för stupet (jag står inte vid kanten).
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fiffi

I min förvirring, kanske av utmattningen av att springa ifrån besten så har jag nu lyckas hamna bredvid den. Jag ser inget annat val än att åter en gång springa tillbaka i gången. När jag också ser Xap smyga runt som en riktig klumpeduns så drar jag till mig bestens uppmärksamhet genom att skrika högt.

Jag räknar inte med att komma långt.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Fiffi
Bummelbesten verkar lika förvånad som du först och det tar några ögonblick för den få upp ångan igen och sätta iväg efter dig genom mossbeklädda och underligt dämpade tunneln. Du hör hur den börjar närma sig bakom dig men mycket långsammare än vad du hade väntat dig, något som kanske har att göra med hur mossan dämpar alla ljud. Du börjar höra musiken från barderna igen ungefär samtidigt som du känner bestens flåsande i nacken. Plötsligt verkar den få ny ork och sätter fart, rakt över dig innan den försvinner bort i tunneln.

[Slå ett flexslag mot svårighetsgrad 8 för att undvika att bli nedtrampad och skadad (DVS -1 på valfri av Flex, Ork, Pepp eller Vett)]

Xap och Yra
Då bummelbesten tycks ha försvunnit har ni inga problem att ta er upp för rampen hela vägen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag trycker snäckan mot böstet och tar Xap i handen.

"Kom, kom! Vi måste efter Fiffi!"

Jag springer iväg åt det håll jag misstänker att Fiffi sprang åt, samma håll som bummelbesten bummlar iväg genom.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fiffi

Jag gör mitt bästa för att kasta mig fram och undvika att bli trampad på av besten.

[Rullar en T12: 3... Väljer att sänka min Pepp ifrån 2 till 1]
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag håller hårt i Yras hand och springer före och drar med Yra bakom mig. Vi springer upp till toppen av rampen och där tvärstannar jag och kollar in i tunneln som bummelbesten och Fiffi sprang in i.

"Vart är Fiffi, Yra? Vad ska vi göra?"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,914
Location
Ludvika
Xap
När du stannar upp vid toppen av rampen blir du medryckt när Yra fortsätter in i tunnel som leder bort salen.

Xap och Yra
Ni rusar iväg genom gången och ser efter en kort sträcka en stor hög med nedriven mossa från vilken Fiffis armar och ben sticker ut.

Fiffi
Bummelbesten tränger sig förbi dig och skickar dig flygande genom luften rakt in i väggen där du trasslar in dig i den mjuka mossan och river ner massor av blöt, unken växtlighet som förvisso dämpar stöten men som också trasslar in sig i dit hår och dina kläder och landar över dig i en hög när du faller ner på golvet. Du känner dig verkligen inte särskilt road av det här "lilla äventyet" längre!
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Fiffi

Nej road är jag verkligen inte, usch och fy.
Jag hör hur de andra är påväg och väljer att luta huvudet tillbaka och somna.
 
Top