Nekromanti Fraggelrollspel - Speltråd

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Besten verkar bli mer och mer aggiterad när ni pratar och verkar nu ha siktat in sig på var ni står någonstans. Men än så länge verkar den inte ha listat ut hur den ska komma åt er för rampen möter golvet på andra sidan salen, så nu står den och försöker klättra upp på väggen vilket inte går så bra.

Yra
Repet är kanske tillräckligt långt för att ni ska kunna fira ner Xap hela vägen, men det är för långt in till rummet för att han ska kunna nå till piedestalen.

Här är en liten bild för att förtydliga, värt att notera dock är att rampen ner går ett helt var till runt salen innan den når golvet, men jag kom inte på hur jag skulle rita det tydligt. Så rampen går egentligen 1+1/2 varv runt salen innan den kommer ner till golvet.

 

Attachments

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag undrar hur snabb besten är. Om jag har tur så är den ganska långsam och klumpig. Då skulle jag nog kunna springa fram till pedistalen dra åt mig vad det nu är och springa därifrån!

"Jag kommer göra vad som krävs."

Fast jag är lite rädd.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Nu verkar besten ha fått situationen lite klarare för sig så den börjar springa upp för rampen mot er. Ni känner hur marken under era fötter skälver vid dess brutala framfart.

Besten verkar inte inte vara jättesmidig, men väl snabb, tung och stark.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag börjar bli orolig när besten springer upp för rampen och kollar åt olika håll om det finns något som vi kan använda för att fly på något sätt.

"Fiffi!! Vad ska vi göra?! Den kommer!!"

Kollar på Fiffi och ser orolig ut. Håller händerna vid munnen och biter lite på fingrarna.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag plockar upp en sten från marken och kastar den bakom besten! Medan stenen flyger så kollar jag på Fiffi och Yra och håller ett finger över munnen.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
När stenen slår i marken bakom besten så tvärstannar den (även om det tar ett litet tag) och vänder sig om börjar krafsa runt på marken efter vad den än var som förde oväsen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

"Oh" Jag slår handen för munnen och drar till mig Xap och Fiffi och viskar upphetsat.

"Okej, okej. Vi måste va tysta! Men, men hur tar vi gerjer på pedistalen. Monstret verkar ju inte nå det, hur ska vi?"

Jag sparkar iväg en annan sten som rullar ner för bergväggen och tar mark någon meter från den som Xap kastade.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Hmm. Jag försöker tänka ut en plan som är så oriskfylld som möjligt.

"Jag kan rida den och så kastar ni stenar mot pedistalen och när den kommer fram hoppar jag upp och tar skatten!" viskar jag försiktigt.

Plockar upp tre stenar till och kastar de ner för klippan i rad så det blir så mycket ljud som möjligt.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag håller upp repet.

"Nej nej!" Viskar jag. "Jag går ner en bit och kastar lasso runt grejen på pedistalen och halar in den. Xap får vara utkik, Fiffi, så här och kasta ner stenar så att du håller monstret sysselsatt. Okej?"
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag tycker att min ide var mycket bättre, men eftersom Yra är min storasyster och hon är smartare än mig så antar jag att jag borde göra som hon säger.

Men om det inte funkar så blir det min plan!!

"Okej, men var försiktig!"

Jag kastar en till sten så långt jag kan till andra sidan rummet.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Kasta sten, lasso, springa. Hmmm kanske inte den bästa planen men ibland kan enkelheten segra.

Viskande så tyst jag kan säger jag med ett visst darr i rösten:
"Ok jag går med på planen. Jag ska alltså bara kasta sten hmmpf men ok."

Jag rafsar åt mig stenar och gör mig redo att kasta dem så fort de andra verkar vara redo. Sten, denna enkla sak, men idag har stenar hjälpt mig mer än en gång, och kanske kan stenar vara räddningen även denna gång.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag går ner en bit på rampen och tar fram repet. Jag snurrar det över huvudet några gånger och försöker sedan lägga en lassosnara runt grejen som står nere på pedistalen.

[Slår lasso 2 och en grundtärning 2+1. 7, 10, 7. Lägger till 2 i pepp på varje tärning. 9, 12, 9. Blev det rätt då?]
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Yra
Du lyckas utan problem lägga lassosnaran runt det lilla föremålet, men när du börjar hala in inser du att föremålet är alldeles för lätt för att snaran ska sluta sig, och istället drar du ner föremålet, som visar sig vara en snäcka, från piedestalen och ner på golvet.

Xap och Fiffi
Ni lyckas avleda bummelbestens uppmärksamhet från Yra och från när snäckan ramlar ner på golvet, men ni inser att ert frikostiga kastande har lett till att ni har ont om stenar och större gruskorn. Ni har tillräckligt kvar för två kast var.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Shit, vi har nästan inga stenar kvar! Vad ska vi göra??

"Fiffi, här. (jag ger Fiffi mina stenar) Du får fortsätta kasta dom så springer jag ner fort som fan och tar upp snäckan, okej?"
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Jag gapar stort med min mun och ropar efter Xap när han springer.
"Vi svär inte unge man, skäms på dig!"
När jag inser att jag kommer dra till mig uppmärksamheten av besten kastar jag båda stenarna rakt på besten och springer tillbaka där vi kom ifrån.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,925
Location
Ludvika
Att kasta stenarna på besten avleder inte dess uppmärksamhet mycket utan tycks bara göra den mer förbannad. Den börjar storma upp för rampen.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

"ojoj!"

Jag rusar efter Xap ner för rampen mot besten, tänker inte låta min lillebror möta den där ensam.
Den reagerar på ljud! Den reagerar på ljud!

"Xap!" Väser jag när jag hinner i fatt honom. "Vi måste vara väldigt tysta."
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
*hör vad Yra säger* Jag sträcker ut en hand i luften och visar tummen up. Juste tyst måste jag vara! Jag fortsätter neråt i rampen men smyg/springer typ längs väggen av rampen.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Jag springer så fort jag kan men stannar då jag inser att ingen är efter mig. Kippande efter luft ställer jag mig med händerna på knäna.

Nej feg är jag inte, speciellt inte kan jag lämna två unga fragglar till ett hemskt bumlingsmonster.

Med flås i halsen rör jag mig tillbaka till de andra.
 
Top