Nekromanti Fraggelrollspel - Speltråd

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Yra
Vattnet är friskt, svalt och en ypperlig törstsläckare. Du käner dig genast piggare.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag går fram till Yra och dricker lite av vattnet också.

"Jag vet inte, det är Fiffi som har alla planerna. Vad tycker du vi ska göra Fiffi?"

Dricker mer vatten så att jag inte är törstig längre och lite till.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Xap
Även du känner dig piggare, och bulan du fick i huvudet vid raset slutar göra ont.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Att drick något okänt vatten det tänker jag bestämt inte göra. Lite törstig är jag men det får gå ändå.

Jag går bort och kikar på vattenflaskorna. Undra varför dem hänger här.

"Drick inte för mycket av det där vattnet nu! Man ska vara försiktigt med saker man inte vet något om."
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

"Men Fiffi. Jag tror inte alls att vattnet är farligt. Jag mår toppen! Det är som festival i hela min kropp! Smaka lite!"

Jag pekar på vattnet och ler brett.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Några av de mest fantastiska upptäckterna i Fraggelberget har ju gjorts utav nyfikenhet, samtidigt så har ågra av de hemskaste olyckorna skett på samma sätt.
Men idag är dagen för att testa nya saker.
"Ok en liten klunk då."
Jag böjer mig ner och med hjälp av handen tar jag en liten slurk.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

"Inte så dumt det här ändå. Låt oss fylla upp flaskorna som hänger där så kan vi ta oss vidare sen."
Jag tar ytterligare en klunk.
"Jag ska bara dricka lite mer först..."
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag skuttar fram till vattenflaskorna och tar en och kastar den mot Yra.

"YRA, FÅNGA!"

Sedan tar jag en två till flaskor. Ger den ena till Fiffi och fyller den andra för mig själv.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag fångar flaskan och börjar fylla den. Jag känner mig frisk och stark och glad. Gnolar förnöjt.

"Å nu då? Var ska vi nu då? Ska vi ha en flaska var?"
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Efter att ha fyllt min flaska och tagit ett par klunkar till tittar jag mig runt.
Vad ser ut att vara bästa vägen att gå?
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Enda vägen ut ur rummet är genom dörren ni kom in igenom och de sprickorna där vattnet kommer in och ut, men dessa är alldeles för små för er.

Det verkar bara finnas ett område kvar för er att utforska, och de är där tunneln ledde uppåt, vid en tidigare förgrening.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

"Kommer ni ihåg där vägen delade sig, och vi gick nedåt? Vi bör nog gå tillbaka dit och ta vägen som går upp istället. Ha era blommor redo så vi får bort rankorna."

Med blommor i hand rör jag mig vid rankorna.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Jag tar undan vattenflaskan (utgår från att den har ett band man kan hänga på axeln eller något) och tar fram några nya blommor ur min väska och håller i handen som flaskan var i.

"Okej! Nu kör vi!"

Jag går frammot mot utgången.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag har också fyllt min flaska och skuttar glatt efter Xap. Blommor i ena handen, vattenflaskan i den andra.

"Tralla lalalaaa!"
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Vattenflaskorna har mycket riktigt bärremmar också och går utmärkt att bära hängande över axeln.

Ni återvänder till vägskälet där en annan gång ledde uppåt och följer denna.

Den här gången är mörk och väggarna täckta av fuktig mossa som dämpar alla ljud, och snart hör ni inte längre ljudet från bardernas musik utan det är helt tyst, men gången löper vidare utan att dela på sig så ni riskerar inte att gå vilse för den sakens skull.

Efter en ganska påfrestande uppstigning så ser ni hur gången leder in i ännu en grottsal. Den här gången är öppningen nästan hela vägen uppe vid taket, och från den längst väggen letar sig en avsatts som likt en spiral löper runt hela salen tills den slutar nere vid botten. Rummet är mycket brett och i princip format som enstående cylinder (sett uppifrån är rummet alltså cirkelrunt, med högt i tak).

Nere på golvet kan ni se en piedestal på vilken något litet och rosafärgat vilar (för litet och för långt bort för att ni ska kunna se vad det är. Möjligen en liten sten eller något).

Runt piedestalen rör sig en enorm varelse som verkar bestå av flera hopsatta stenbummlingar, men fast den ser ut att vara helt gjord av sten rör den sig som något levande. Den vräker sig upprepade gånger mot piedestalen och reser sig ibland på bakbenen och krafsar mot den, som om den ville klättra upp på den, men piedestalen är lite för hög för den.

Varelsen verkar uppretad.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,816
Fiffi

Oroligt tittar jag neråt. Bumlingsmonster kan vara farliga saker.

"Vi bör vara försiktiga och komma på en plan innan vi går vidare. Vi kanske måste distrahera monstret på något sätt."
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,928
Location
Ludvika
Fiffi
När du talar, trots att du talade tyst, rycker besten till och vänder sig åt ert håll. Den svänger med huvudet fram och tillbaka och tar några trevande steg åt ett håll och sen ett annat. Den verkar inte kunna se er trots att den tittat rakt mot er minst två gånger.
 

Max

Warrior
Joined
2 Apr 2013
Messages
283
Location
Göteborg
Hmmm. Jag tänker med min minimala hjärnkapacitet ut en plan som kanske lyckas.

"Jag kanske kan distrahera den och få det o jaga mig medan Yra tar skatten och drar!"
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Yra

Jag lyfter av mig repet och måttar det lite med blicken. Inte alls sugen på att gå ner där.

"Hm... Finns det möjlighet att fira ner Xap så han kan norpa grejen på pedistalen utan att den där figuren märker oss?"

Jag kikar på Fiffi med frågande blick och börjar tugga på svansen igen.


[Går det?]
 
Top