Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: In för kvällen (Röst)

Vart gjorde jag det?
Du skrev...

"Herr Nils har 1 röst (Coffe_kanon)."

...men Coffe_kanon har ännu inte röstat. Det är Johan K som röstat på Herr Nils.

Håller privat räkning mest för att se vilka som bytt hur många gånger, så du får gärna hjälpa mig här. Om det inte räknas som fusk, såklart.
Jag kommer bara presentera röster på det sätt som jag gjort tidigare.

Det finns givetvis annan typ av statistik man kan ha användning av, men sådan tänker jag låta er sköta själva, och jag tänker inte rätta den om ni (medvetet eller omedvetet) skulle räkna fel.
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Re: In för kvällen (Röst)

Asså, jag skulle juh oxå kunna rösta på Coffe, men tänke rinte göra det av två anledningar:

1. Han har tillräckligt med blyrör nu på sig för å åka på däng om han inte ger information och om ja oxå sällar mig dit kan det ju visa sig att han är oskyldig när han väl säjer nåt ida, å ja e osäker på om ja hinner me mer innan timmen är slagen. Kansje e fler i den sitsen å då bli re juh en nedklubbad bråttsling vi får stå å glo dumt på (observera att re kan va så att han e oskyldig, men re vet vi juinte förrn karln säjer nåt).

2. Jag är fortfarande misstänksamm mot Arvidos som ja nämnt tidiare
.

Röst: Arvidos

(Fast ja e rätt osäker på om min röst kommer spela någon roll, förutom å jöra Arvidos sne)
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: In för kvällen (Röst)

Jag undrar vad Johoohno vill dölja bakom sin medvetet värdelösa stavning. Hans profil säger att han är 30 år och Lärare, och hans inlägg i andra trådar visar inga tendenser till fjortis-språk.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Re: In för kvällen (Röst) röst mm

Suck, det var ju precis så här vi inte skulle göra! Nu har jag lyckats hota till mig en kvart vid datorn och hinner tyvärr inte ställa alltför mycket till rätta. Det är jättemisstänkt av JohanK att rösta på Herr Nils, och det är superfånigt av Arvidos att så här sent börjar driva process mot AndersÅ, hade vi hållt oss till Night, Coffe och JohanK så hade det här varit så snyggt.

Nåväl, jag ändrar min röst och hänvisar till att jag inte vill att rösterna sprids så här mycket, jag rekommenderar Andersson att också byta röst om han hinner. Detta beror INTE på att jag misstänker JohanK mindre nu än förut, nä jag håller honom hur som helst som mycket misstänkt men vi vill inte sprida ut rösterna så mycket och två röster på JohanK blir rätt värdelöst.

Röst Coffe_Kanon

En annan poäng är att Herr Nils har helt FEL när han hävdar att jag, marco och lindenius är så säkra skurkar som han gör, det finns en sak som han missat men eftersom ingen av oss ändå är påväg att bli hängd nu och jag inte har tid att följa upp det så sparar jag det tills imorrn (med vilket jag menar söndag antagligen), poängen är dock att en av oss mycket väl kan vara hjälte trotts att vi är kvinnor.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
MITT NAMN ÄR:...

Du var lite för snabb på att försöka friskriva dig själv genom en allt för traslig logik, när det misslyckades har du legat allt för lågt, jag vill veta vad du spelar för roll och det nu, annars.
Ok, ursäkta det sena svaret, jag har inte haft möjlighet att besöka forumet p.g.a tidsbrist.

Jag får väl erkänna vem jag är då, jag är Humpty Dumpty, min kraft är att kunna ta reda på om den som dött är en hjälte eller ej och även vad för krafter de hade (tror jag).

Min logik kanske är trasslig, men jag förutsatte bara att Rising hade riggat spelet den här gången också. Givetvis kan jag ha fel, det erkänner jag, men jag får gå på det mest troliga helt enkelt.

Men där har du och ni andra sanningen om mig, jag hoppas bara att mitt avslöjande inte gör mig till fladdermusföda under kvällen (nu när även de vet att jag definitivt är brottsling). Förhoppningsvis så röstar ni på någon annan och kanske har turen att lyncha en av hjältefjantarna.

Jag har inte tid att genomgå hela disskusionen i nuläget (har lite bråttom) jag lägger min röst på Nightowl (eller Nite owl) utefter mitt Watchmen argument:

Röst: Nightowl

Sorry, men det är det bästa jag kan klämma fram under denna tidspress. Nu måste jag duscha och klä på mig.

P:S Jag heter inte "Coffee" dett ska vara ETT "E". Det uttalas typ "Cåffäh". Så sluta referera mitt namn till kaffe, det har på intet sätt med kaffe att göra! D:S
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: MITT NAMN ÄR:...

Ok, ursäkta det sena svaret, jag har inte haft möjlighet att besöka forumet p.g.a tidsbrist.
Ehm, den gubben går inte hem här i alla fall.

Mellan ditt senaste inlägg i den här tråden, och inlägget ovan har du postat inte mindre än 24 inlägg i andra trådar, och det hyfsat utspritt tidsmässigt på dygnet.

Min röst står kvar.
 

Coffe_Kanon

Swordsman
Joined
10 Sep 2007
Messages
547
Location
Universums Nav
Re: MITT NAMN ÄR:...

Mellan ditt senaste inlägg i den här tråden, och inlägget ovan har du postat inte mindre än 24 inlägg i andra trådar, och det hyfsat utspritt tidsmässigt på dygnet.
Ja för att denna tråd är så ofantligt lång och kräver mycket mer skummande av andras inlägg än vad de andra trådarna gör. Jag tog denna tråd sist helt enkelt, och igårkväll så var jag fört trött för att svara i den här tråden.

Jag vet jag är kass på att planera.

//Coffe_Kanon -nyduschad och klat och ska dra till bussen NU!
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Re: MITT NAMN ÄR:...

Argument för att Coffe är skurk:
Coffe har nu kommit ut som en viktig roll. Innebär hans specialförmåga att vi andra inte får veta om en död person är hjälte, gäller hans förmåga bara folk som Lädis m.fl. slår ihjäl, eller skrev han för fort? Hursomhelst är han värdefull om han talar sanning och alltså är vår "dödgrävare". Och jag håller med om att han antagligen blir fågelmat inatt.

Och att fejka en dödgrävare torde vara nästan lika svårt som att fejka honkön eller orakelstatus.

Argument för att Coffe är hjälte:
Å andra sidan har han nu utgett sig för att vara en värdefull skurk. Vad gör det om han blir avslöjad några drag in i spelet och blir lynchad då, då har vi litat på honom fram tills dess och inte ifrågasatt hans röster (särskilt mycket).

Och vem fan är Humpty Dumpty? Samma argument om småpotatiskaraktärer som Nightowl gjorde bör gälla här. Med reservation för min bristande Batmanlore.

Min röst på Coffe står kvar en liten stund till. Notera att alla som har en röst liggande på Coffe (inkl undertecknad) kan svänga över vågen till Nightowl om de vill.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,570
Den upptagne Basse...(RÖST)

Asch- borde ju ha sagt det här låååångt tidigare men jag hade ett gig igår och ikväll lär jag vara hemmapappa (sitta och rita m sönerna, läsa böcker, kolla in Barda på svt mm).

Synd, för det här spelet/den här omgången, har enorm potential! Men hav tålamod, snartt kommer jag och mina litanior som vanligt besmutsa detta forum!

Sedan- klokare forumiter än jag har påtalat enkla saker att hålla sig till!
Tex att försöka skydda kvinnorna istf männen! Om de som är män, är män vill säga...

Hm.

Sedan tror jag inte på slump a la Nightowls modell, återigen, Herr Nils har sagt det förr: rösta hellre på den som vi misstänker extra mycket. Förra spelet avgjordes pga slump och ni vet väl hur det gick! :gremfrown:

I detta läge misstänker jag ingen annan än Coffe_kanon. Eller kanske Björn den Gode. Ingen direkt tanke, mest magkänsla...

Just nu ligger min röst på:
Coffe_kanon. Men det kanske ändrar sig, vi får se...
Röst: Coffe_kanon

/Basse
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Slutgiltig röst? (Röst)

Jag blir inte helt lugn av din förklaring.

Du ursäktar dig och verkar vilja förminska dig till en noob man kan bortse. Du har en fokusering på din skicklighet i spelet i dina ursäkter.
Skicklighet för hjältarna är väl just att inte säga misstänksamma saker, medans det för hederliga gangsters snarare är att plocka upp och processa misstankar. Jag tror att dina formuleringar kan ge en antydan om dina tankebanor här. Och du var ganska snar att rösta på Nightowl när han röstade på dig.

Nej, du är den enda jag tycker jag kan se tecken av skyldighet hos. Jag skulle åtminstone vilja veta ditt namn. Dock så ska jag nog ut efter att ha pluggat och ätit, så jag kanske inte kan korrigera min röst ikväll.

Det är ganska sent att dra igång en process precis som Björn säger, men det är ingen annan som har nämnt detta, så jag vill få det ur mig. Jag vet ju inte vad som kan hända inatt.

Kanske är det jag som blir nedknockad bakifrån av Bats, antingen för att stoppa min process mot Anders om han är en hjälte, eller för att sätta dit Anders om han är oskyldig. Jag ville själv redogöra för de möjligheterna nu, medans jag står upp, isåfall.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Ändrad röst (Röst)

En pressad Nightowl avslöjade sin identitet, detsamma kommer andra att göra om de vet sitt bästa. Jag föreslår att vi fortsätter att samla våra röster och tar det hela lugnt och metodiskt. Hämnd är en rätt som bäst serveras kall.

Röst: Coffe_Kanon
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: MITT NAMN ÄR:...

Jag tror att Rising har tagit Maffiarollerna och sedan försökt hitta Batmanmotsvarigheter till dom snarare än tvärtom, därav ovanligheten.

Jag föreslår att vi lämnar Coffe ifred, och om han lyckas överleva Bats och gänget, den ev. riktiga dödgrävaren och ev. siaren så har vi någon med en schysst förmåga!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Här sitter jag och spammar inlägg...

Nåja.

Så här skriver Rising: När en person dör, så kommer ni (om det inte finns en förmåga i effekt som uttryckligen säger annorlunda) få reda på offrets namn och i vilket lag denne spelat. Ni kommer dock inte få veta något om offrets förmågor eller effekter.

Så om Coffe och Rising talar sanning så kan Coffe 1) Förbipassera eventuella döljande förmågor och 2) Få veta förmågor hos di döda.

Jag tycker vi gör gemensam sak och skonar Coffe. Och... tja. Ni vet ju var min röst ligger.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,450
Location
Köping
Ta isåfall Nightowl

Vad mig anbelangar så är de lika goda kålsupare. En röst på Anders Åstrand (eller Johan K eller Hr. Nils) är erbarmligt bortkastad i det här läget. Ta hellre ställning i valet mellan Nightowl eller Coffe. I det här läget behöver ugglan några röster för att åka dit, många har röstat på Coffe.

Och eftersom Nightowl är kraftlös och Coffe åtminstone påstår sig ha en kraft så svänger jag om min röst. Jag skulle gärna se fler än Arvidos argumentera för det, dock.

Röst: Nightowl

(Jag finns tillgänglig till 21 och kan mycket väl ändra mig.)
 

thark

Hero
Joined
16 Feb 2001
Messages
1,023
Location
Linköping
Re: Onsdag natt lite blandade tankar

Har ju inte sagt något än idag och känner därmed att det kan vara värt att förtydliga varför.

Jag är i nuläget, efter inläggsfloden som hunnit passera, sen mitt senaste uttalande, tämligen osäker på vilken riktning som misstankarna bäst bör riktas mot. CK verkar ha överväldigande flest kikarsikten riktade mot sig just nu men jag är inte övertygad om att han är rätt offer, samtidigt är den "ledningen" såpass stor att min röst ensam inte skulle överkasta den i vilket fall.

Följaktligen väljer jag att stå fast vid jag bestämt så här långt istället för att vela i sista stund, och åväntar med spänning kvällens demaskering som till slut kommer att ge oss ett uns av sant tillförlitlig och trovärdig information och därmed ett mer stabilt underlag för att omvärdera situationen. Just nu famlar vi i blindo (och jag är lika mycket skyldig till det som någon annan, om inte mer).

En fascinerande situation. Synnerligen fascinerande. Ack, för lite hårda data.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Hur många nu?

I demand a recount!

Det tycks som att en stor grupp har samlats runt Coffe för att demaskera honom nu, sju röster eller har jag fel? Isåfall så vädjar jag: Gott folk! Låt oss inte bonka honom, utan låt oss utnyttja honom! Det finns säkert betydligt bättre kandidater att lägga sin röst på!

Och (det här är viktigt) skulle det bli så att Coffe fortfarande ligger på förstaplats eller delad förstaplats klockan nio, så ändrar jag min röst till den som ligger två (Troligtvis Nightowl).
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Så här många:

Coffe_Kanon (7) Herr Nils, Anders Åstrand, Nightowl, Marco Behrmann, Björn den gode, Basenanji, magoo
Nightowl (5) krank, Vicotnik, thark, Coffe_Kanon, hellzon
Anders Åstrand (2) Arvidos, Lindenius
Arvidos (1) Johoohno
Herr Nils (1) Johan K
Johan K (1) Andersson
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Aja baja magoo och Basenanji!

För att ytterligare understryka mitt argument så får jag säga att det är ganska osnyggt för två forumiter att lägga sina röster för att pressa samma individ, med 10 minuters mellanrum, även efter att han har avslöjat sin identitet. Kanske speciellt efter att han har avslöjat sin identitet. Lagom lite tid att korrigera sig är det också kvar.

Men det är förstås, tråden är väldigt lång, och jag kan förstå att man som förälder har annat för sig än sätta sig in i hela.

Men lite mysko är det allt!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Re: Hur många nu?

Det tycks som att en stor grupp har samlats runt Coffe för att demaskera honom nu,

Det var värst vad du var ute efter att skydda Coffe nu då? Vad vet du, är ni stammisar, månne?
 

Flurtis

Hero
Joined
27 Feb 2004
Messages
1,076
Location
Oskarshamn
Å Nej,(Röst)

Kom precis hem och ätit upp maten, för att kunna logga in på rollspel.nu och läsa alla inlägg. Jag har inte kunnat logga in på ett bra tag. Nu visar det sig att min flickvän har köpt en cykel som jag måste hämta dvs jag hinner inte läsa alla nya inlägg :gremfrown:.

Därför ber jag om dispans på röstningen till senare ikväll och om detta inte är möjligt så står jag över den här rundan då jag inte vet vad som är sagt.

Märk väl att jag vill rösta, så SNÄLLA Rising ge mig mer tid........

//Flurtis
 
Top