Nekromanti Forumsspel: Gotham City

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Hur många nu?

Låt mig dra uppmärksamhet till Coffes avslöjande. Så som jag upplevde det så röstade vi på Johan, Nightowl och Coffe för att få ur dom information, och Coffe har vi fått allra mest information ur, det vill säga om han bluffar så är han lättast att avslöja av dessa tre. Och om han talar sanning så är han nyttigast att ha kvar. Lite dumt att ha ihjäl honom då. :gremtongue:
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Aja baja magoo och Basenanji!

Såg först efteråt att Coffe avslöjat sin roll, så min röst blir nog ändrad en gång till, men inte tillbaka till Nightowl. Jag ska fundera några minuter till, och sedan blir det min fasta röst.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Hur många nu?

Det är fasligt vad du är ivrig att först rikta strålkastarljuset åt annat håll, och när det inte verkade funka försvara Coffe... Partners in crimefighting?
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Hur många nu?

Tillägg: Tänkte skriva det här ovan men glömde (och edit-knappen är ju förbjuden)

Jag skulle råda folk att låta sina röster ligga kvar på Coffe, om inte annat för att vi, i händelse av att han är en hjälte, automatiskt har en av hans sidekicks i snaran.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Re: Hur många nu?

Och varför försvarar sig inte Coffe själv mot de giftiga angreppen? Om han nu vill undvika blyrörens bensymfoni så borde han iaf säga något om det hela. Jag är ombytlig som vinden vid behov, men min röst ligger kvar. För ingen annan har visat en tydligt grönare gräsmatta.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
En liten påminnelse:

Tänkte skriva det här ovan men glömde (och edit-knappen är ju förbjuden)
Det stämmer, Anders.

Men det är en hel del av er som editerar inlägg i efterhand ändå. En del syns tydligt, eftersom de är markerade som editerade, några andra har gjort det dolt (tittar exempelvis på Arvidos, som ändrade en rubrik i efterhand).

Kan vi inte försöka respektera den här regeln, allihopa?

Låt bli att editera inlägg i efterhand.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Slutlig röst från magoo

Om Nightowl och Coffe_Kanon talar sanning när de avslöjat sina hemliga identiteter är det fel att slå ihjäl dem.

Då är vi på bara ett fåtal spridda röster igen och jag tvingas börja om från noll. Jag har hittills röstat på den person som haft flest röster, men nu känns det menlöst och jag följer min instinkt. För länge sedan i en annan dimension var Lindenius tydligen varulv, vilket skulle göra honom osannolik att vara det igen.

Jag känner att det argumentet är fel, han kan mycket väl vara hjälte och något säger mig säger att han är det. Dessutom känns det rätt att rösta på en kvinna eftersom de alltid tenderar att alliera sig med Batman i slutändan, av någon okänd anledning verkar de föredra honom framför mer coola typer.

Nu loggar jag ut för kvällen, må flest röster lynchas!

Min slutliga röst blir alltså på Lindenius
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Re: Hur många nu?

Det är fasligt vad du är ivrig att först rikta strålkastarljuset åt annat håll
Vafan, du får väl själv ta ansvar för ditt misstänksamma beteende. :gremgrin:

Nå, jag var faktiskt både med och startade bandvagnen så väl som hoppa på den. Utspelet mot dig var uppriktigt, även om jag inte räknade med att det skulle ge effekt i kväll.

Jag kan inte på något sätt se hur det skulle gynna laget att hänga en uttalad specialroll utan att testa honom faktiskt, så ditt förslag att lyncha Coffe och sedan mig ser jag som antingen väldigt misstänkt eller bara ett försök att testa mig.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
öh, "misstänkta", inte misstänksamma... [NT]

Skriv först och redigera sen, det är min filosofi vanligtvis.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Ingen mer tid.

SNÄLLA Rising ge mig mer tid
Njae... Nej, inte för en röst, inte nu i första draget - när varje enskild röst ändå är så lite värd. Jag hade eventuellt kunnat vänta på en specialförmåga, och på att låta någon som har många röster få skriva ett försvar, men när det bar gäller 1/19-dels röst... No dice.
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
Röst

Jag tror vi tänker lika dant - och mästaren nickade just gillande.

Färsera Lindenius!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
META - för helvete!!?!

Kan vi inte försöka respektera den här regeln, allihopa?

Du är för artig, Rising.

Snarare - Ge FAN i att redigera inlägg efter postning! Det spelar INGEN roll hur fel de är - skrivet ett NYTT!

Att redigera ett inlägg, även om det är en skitsak som ändras, FÖRSTÖR integriteten i hela spelet. Håller folk på med sådant sabotage så hoppar jag hellre av. Då är det inte värt tiden och insatsen. Så sluta redigera inlägg i efterhand.

Tack för ordet. Jag är lugn. ,-)
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: öh, "misstänkta", inte misstänksamma... [NT]

Jo, samma här :gremsmile:. i den här tråden har jag haft editera-inlägg-rutan uppe säkert 10 gånger för meningslösa småändringar, men kommit på mig själv och ångrat mig.

Går rätt bra att använda förhandsgranskningen när man väl vänjer sig. (normalt sett klickar jag bort den och läser inlägget i tråden och ändrar om det är något fel)
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Röster i fetstil, tack.

Skriv röst i fetstil, såsom det framgår i reglerna. Det blir asjobbigt för mig att hitta rösterna annars.

Tack.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Nej! Miss! (RÖST)

Ok...nu såg jag det med.

Hm. Jag ändrar mig.

Röst: Lindenius

/Basse
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Viktigt!

Ok, om jag har räknat rätt ser det i nuläget ut som att vi tänker låta slumpen avgöra om Nightowl eller Coffe_Kanon ska lynchas.

Om vi nu ser dessa båda som lika misstänkta så kan vi väl i alla fall välja den som vi tjänar mest på att säkert veta huruvida han är bov eller inte?

Som jag ser det är det Coffe_Kanon vi bör lyncha av dessa två, då vi (om han är skurk) har ett rätt bra fall emot Arvidos.

Vad finns det för fördelar med att lyncha Nightowl framför Coffe_Kanon?

Jag förstår inte vad vi har att tjäna på att ha kvar en dödgrävare i en omgång där vi ändå inte har en aning om vilka superkrafter hjältarna har.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Va?!?

Dessutom känns det rätt att rösta på en kvinna eftersom de alltid tenderar att alliera sig med Batman i slutändan, av någon okänd anledning verkar de föredra honom framför mer coola typer.
Va, hur vågar du din… din… din…
Jag har alltid varit lojal till Jokern.

*kastar en bjällra på Magoo*
 
Top