Nekromanti Forumspeldagar?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Det är inte så farligt längre. Jag har inte hört skottlossning på flera dagar. "

De kanske bara sparar ammunition inför stormningen av ditt hus? :gremwink:
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Mitt kungarike för en lokal!

Visst går det, men vi har kommit fram till att spelet blir mer koncentrerat om man sitter upprätt i bra stolar. När man halvslappar i en soffa slår det genom på stämningen i spelet.
Okej, då fattar jag... Jag har inte märkt någon sådan tendens, men jag har åandra sidan inte provat. Man kanske får ta och testa någon gång.

Egentligen inte, 202 kvadrat. Fyra spelbara rum (egentligen ett till men jag har inte stolar så det räcker...). Vill man spela ett scenario med dammsugartema så har serverrummet en lämplig ljudmiljö och då kan man ta in en sjätte spelgrupp...
Okej... Bor du själv eller har du en fru eller något? För en person är väl 202 kvadrat rätt mycket ändå?

/Balderk, kan erbjuda sin kokmpis hus att spela i... (dock bara en grupp)
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Lokaler och städer

<blockquote><font class="small">Citat Walium&Mogge:</font><hr />
"Det finns andra metropoler också -som Göteborg, eller Malmö. "

Och Linköping. [/quote]

Och Umeå (ja, en jävla massa forumiter kommer härifrån, dessutom nära luleå).

/Balderk
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal!

Okej... Bor du själv eller har du en fru eller något? För en person är väl 202 kvadrat rätt mycket ändå?
Jag är desperat, eh.. singel menade jag. Jag har inga större problem att fylla ut 202 kvadrat, även om jag gärna skulle sett en mindre tvättstuga till förmån för något jag har mer nytta av.

Faktiskt så går jag och funderar lite smått på en utbyggnad så snart jag betalt av de lån jag har nu.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Inga kineser i min soffa

Allvarligt talat, hur många datorer äger man inte om man behöver en fabrikslokal på 600 kvadrat för att kunna förvara dem ordentligt?
Tja, han har slängt ut lite gammalt plock (över ett ton, tippen trodde inte på att han slängde som privatperson), så nu tror jag bara att han har kvar ett par vaxar, en annan mini (kommer inte ihåg modell), ett 30-tal PCs, 7-8 Sun-maskiner och några Macar. Sedan har han lite annat plock av äldre modell som han sparar av kulturhistoriksa skäl, plus kringutrustning som skrivare, plottrar (båda inklusive storformat), nätverkspryttlar, scanners, UPSer och annat. Det tar faktiskt en del plats.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
De kanske bara sparar ammunition inför stormningen av ditt hus?
Så smarta är inte masarna. Jag tror att de blandat ihop sändaränden och mottagaränden på bössan.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Mitt kungarike för en lokal!

Faktiskt så går jag och funderar lite smått på en utbyggnad så snart jag betalt av de lån jag har nu.
Oj, det var som sjutton... särskillt med tanke på att du var des... singel menade jag. Vad fyller du upp allt med egentligen?

/Balderk
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

Vad fyller du upp allt med egentligen?
Huvudsakligen hemelektronik, men även möbler.

Tyckte det var på tiden att jag satte en OT-markering på denna deltråd...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

Huvudsakligen hemelektronik, men även möbler.
Okej, iofs så lär väl 30 (40?) talet datorer ta sin lilla plats. Om du dessutom har möbler(!) så är det väl förståeligt... Två soffor hade du väl också. Vad har du för mer hemelektronik då?

Bra att du OT-taggade förresten :gremwink:

/Balderk, ska också skaffa massa elektronik när han får jobb...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

Okej, iofs så lär väl 30 (40?) talet datorer ta sin lilla plats.
Nja, egentligen har jag för närvarande bara ett tiotal uppkopplade. Kommer väl att skaffa några till snart för att avlasta ett par av servrarna och för att ha en som MP3-jukebox.

Vad har du för mer hemelektronik då?
Det vanliga, några TV-apparater, några videos, DVD, ett par musikanläggningar, en packe skrivare, flipperspel, playstation (1 & 2), mikrovågsugn, fjärrkontroller och sånt. Inget konstigt.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

"Det vanliga [snippeti] en packe skrivare, flipperspel [snippeti] Inget konstigt."

Jag är tveksam till att folk har mer än en skrivare alls (och definitivt högst en som används) och jag har hittills aldrig träffat någon privatperson som har ens ett flipperspel. Jag har hört talas om några, men aldrig träffat.

Så... jo, konstigt.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

Nja, egentligen har jag för närvarande bara ett tiotal uppkopplade. Kommer väl att skaffa några till snart för att avlasta ett par av servrarna och för att ha en som MP3-jukebox.
Aha... ett tiotal är ju ändå mer än de flesta... Är det många gammla datorer eller är de rätt/väldigt nya allihop? Kanske de gammla som du inte har uppkopplade iofs... mp3 jukebox? Låter väl som en trevlig idé. Har du mycket mp3 filer eller? :gremsmile:
Vad har du på servrarna förresten? Jobbar du hemma eller?

Det vanliga, några TV-apparater, några videos, DVD, ett par musikanläggningar, en packe skrivare, flipperspel, playstation (1 & 2), mikrovågsugn, fjärrkontroller och sånt. Inget konstigt.
Okej, det var ju inte farligare än vad jag trodde...

Edit: Jo du förresten... hur går det med wrestling tittandet?

/balderk, känner sig nästan för frågvis nu...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal! [OT]

Jag är tveksam till att folk har mer än en skrivare alls (och definitivt högst en som används)
Nja, jag känner rätt många som har en laser för svartvita utskrifter och en bläckis eller vaxare för färg. Lasern är i en klass för sig när det gäller svartvitt, dessutom är bläckisarna på tok för dyra i drift för svartvita utskrifter.

Själv har jag lyckats samla på mig ungefär ett dussin skrivare, varav ingen som egentligen funkar bra, så jag har en bra laser på inköpslistan och en Xerox vaxare på den långsiktiga planen (om prisutvecklingen på dem fortsätter i samma takt så kommer jag att få betalt för att köpa en om ett år eller så).

jag har hittills aldrig träffat någon privatperson som har ens ett flipperspel
Jag har känt åtminstone två personer till.

De är inte så dyra och är en kul inredningsdetalj för den spelintresserade.

Jag rekommenderar Nöjesmaskiner som har bra priser och nyservade (läs totalgenomgångna) maskiner i bra skick. De är dessutom väldigt bra att ha att göra med, det märks att de är intresserade och tycker det är roligt (allra helst ville han att jag skulle komma ner till göteborg så att han kunde visa alla finesser...). De har även arkadspel, enarmade banditer (som är förvånansvärt billiga, bara 2000-5000, beroende på modell) och liknande (bland annat en neonskylt med testen "Game Room").

Enda varningen är att se till att ni är minst två personer och har en säckkärra, speciellt om spelet ska nedför/uppför en trappa. Det väger 130-150kg... Det var tungt utan säckkärra...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
För mycket OT? [ANT]

Det förvånar mig att ingen har varnat den här tråden. Den har för länge sedan lämnat ämnet rollspel och det är nästan bara två personer som pratar med varandra. Således borde privata meddelanden vara att föredra om man nu absolut måste diskutera saken vidare.

/Rising
som är en liten moderator-wannabee.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Mitt kungarike för en lokal!

Inget ont om svaj nu :gremlaugh:

Men det är ju inte stället jag skulle välja att spela på, mest för att det alltid vandrar in bekanta som är sällskapssugna på det där stället hela tiden :gremlaugh:

chrull
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Re: För mycket OT? [ANT]

Det förvånar mig att ingen har varnat den här tråden. Den har för länge sedan lämnat ämnet rollspel och det är nästan bara två personer som pratar med varandra. Således borde privata meddelanden vara att föredra om man nu absolut måste diskutera saken vidare.

Ja, lås tråden! INGET gör mig så avundsjuk som en privatperson som verkar ha kvadrupelt så mycket stålar som min fyrapersons-familj totalt, och som dessutom verkar ha kvadrupelt så mycket tillgångar som han borde få in från sitt jobb.

/Mogge, ingen DVD, gammal VHS, knappt några rullar av klass, ett femtiotal CD-romer, 1,86 gig muzak, en egen burk, en blivande serverlåda, samt fyra andra burkar (varav två är antika), ingen egen CD-spelare, fem rum och kök (4 pers), TV, som -get this- var begagnad på slutet av åttiotalet...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: För mycket OT? [ANT]

"INGET gör mig så avundsjuk som en privatperson som verkar ha kvadrupelt så mycket stålar som min fyrapersons-familj totalt, och som dessutom verkar ha kvadrupelt så mycket tillgångar som han borde få in från sitt jobb."

Vääänta här nu, här slog Mogge huvudet på spiken! Hur fanken har Troberg råd med detta? Hmm?Jag tänker i alla fall titta på hans inlägg om mellanöstern och sedan om hans tillgångr och säga "Hummm...."


Storuggla, ^_-
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Undrar hur man får OT-babblarna att hålla tyst

*Suckar uppgivet*

Jag lovade mig själv i den här tråden att försöka hålla mig ifrån irrelevant OT-blubbande och föregå med gott exempel, men det har man ju inget för om ens "nu kan vi väl sluta OT:a innan en moderator säger åt oss?"-inlägg bara fungerar som en aptitretare åt en massa nytt OT:ande.

Jag tycker verkligen att vi stora, erfarna forumiter skall sluta blubba i tråden självmant och visa att man faktiskt kan (och skall) göra det innan en moderator är framme och bryskt viftar med sitt pekfinger.

/Rising
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: För mycket OT? [ANT]

Det förvånar mig att ingen har varnat den här tråden.
Håller med. Jag är förvånad att ingen reagerat tidigare. Måste vara för att det är en lågtrafiksperiod och man är glad för att det kommer meddelanden över huvud taget.

Dags att sluta. Speciellt när man ser vad de börjat diskutera nedan. De vet för mycket... :gremshocked: :gremgrin:

(Skämt åsido, det är rätt att jag tjänat på utlandsjobbet. När man har 900 spänn om dan under nästan ett år skattefritt i traktamente och omkostnaderna är så låga att man knappt gör av med mer pengar än i Sverige så blir det en del pengar. Dessutom har jag inga lån (förutom huslånet och ett litet billån) så jag har mycket låga omkostnader.)
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Inkompetens

Jag kontaktade min hyresvärd. Eller, min blivande hyresvärd. Han har ingen lokal. Så tvättstugan kvarstår.

"Så sätt igång och klura nu annars blir det ?den stora daldansen? 2"

Antingen så kommer du med andra ord att dansa för oss eller så kommer du låta en hoper allmogefolk dödas av militär. Jag vet inte vilket som är värst.


Storuggla, tycker dock att tvättstugan är ett dåligt alternativ
 
Top