Nekromanti Forumspeldagar?

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Jaha, Vrålrutan har nedkommit med en idé. Storuggla, Herrarna Balderk och Nils samt undertecknad satt och fånade oss :)gremgrin:) och plötsligt föddes ur det urtida kaoset ett världsägg.

*harkel* Okej då, inte riktigt. Det vi kom på var att det vore obehagligt kul med någon form av månatliga forumspelträffar. Dessa skulle lämpligtvis hållas i Stockholm, så att så många som möjligt skulle kunna delta. Vi tänkte som så att om man gör det regelbundet blir det lättare att komma ihåg och att upprätthålla, och därför vore en spikad helg i månaden (eller dylikt) bra.
Givetvis skulle vi köra det helt ledigt - kommer man så kommer man och det är kul, annars stannar man hemma. Vilka arrangemang som bjuds kan ju med fördel utannonseras på det här forumet - det är väl inte så mycket aktivitet här att det skulle störa avsevärt med en sådan tråd i månaden.

Det enda som fattas är att någon (lämpligen 08:a) konkret tar tag i det, fixar lokal etc.

Nå? Vad tycker övriga forumiter? Är vi mähän allihop? Har vi lyckats kläcka världens bästa ide? Tjära och fjädrar? Piedestal? Diskutera! :gremgrin:


/Feliath - skyller allt på sina medbrottslingar :gremlaugh:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Kanonbra ide. Enda haken är att jag är väldigt lat och därför helst såg att man varierade plats så att jag slapp sitta 2.5 timmar i bil åt vardera hållet (1.5 på sommaren).

Jag är beredd att agera värd i borlänge, dock inte med mer än två veckors varsel.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tja, platsen är nog förhandlingsbar, för min del vore det fint om det var i 08-området eller vid en järnvägsstation, men annars så. Man kunde ju spika en dag, typ... första helgfria fredagen i varge månad eller något och sedan arbeta ut var man skulle vara.


Storuggla, föreslår
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
dock inte med mer än två veckors varsel.
Menar du "mindre än två veckors varsel", eller kan du bara arbeta under tidspress? :gremgrin:

Nä, men mer allvarligt verkar det väl vettigast att om man ska ha roterande plats, avgör man vart man vara nästa gång i slutet på varje möte? Då har man ju en månad på sig att fixa i ordning alltsammans.


/Feliath - tror på idén med rotation
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Tja, platsen är nog förhandlingsbar, för min del vore det fint om det var i 08-området eller vid en järnvägsstation, men annars så.
Jag tror det går tåg mellan borlänge och stockholm, åtminstone sägs det så i tidtabellerna. Jag har dock inte testat, så det är möjligt att SJ kidnappar passagerarna och gör skinka av dem som de lägger på sina plastade mackor. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Jag vet att det går bussar som kostar en hundring i alla fall.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jag tror det går tåg mellan borlänge och stockholm, åtminstone sägs det så i tidtabellerna. Jag har dock inte testat, så det är möjligt att SJ kidnappar passagerarna och gör skinka av dem som de lägger på sina plastade mackor. Skulle inte förvåna mig ett dugg.
Jag har åkt tåg via Borlänge. Blev inte skinka. Så det funkar nog. Men... Borlänge? *ångest*


Storuggla, just nu mycket lik Nasse från Nalle Puh
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,583
Menar du "mindre än två veckors varsel", eller kan du bara arbeta under tidspress?
Jag menar det eftersom jag just nu inte vet vilka drastiska händelser som kan komma inom den närmaste framtiden.

Nä, men mer allvarligt verkar det väl vettigast att om man ska ha roterande plats, avgör man vart man vara nästa gång i slutet på varje möte?
Det är nog den sämsta lösningen eftersom iden med att rotera platsen är att fler ska kunna delta. Om de som närvarar bestämmer funkar det nog inte så bra. Mitt förslag är i stället att man startar en tråd varje månad om det och helt enkelt bestämmer sig. Kan man inte enas så är det ju knappast en katastrof om det anordnas två träffar?
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
You make excellent points. [NT]

Kommentar överflödig, ovillkorligt medhåll.


/Feliath - känner sig alltid fånig när han håller med någon :gremwink:
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Det går tåg ^_- [NT]

Och du kan bergis kinesa på Risings soffa... tihi...


Storuggla, rockar loss
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det vore en sååå bra idé! Men frågan är ju hur man gör med lokal... jag bor så jävla off så jag har inget att komma med där... en hotell-lobby? Äh...
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Tja, jag kan boka min tvättstuga då och då för visso men... nä.


Storuggla, dricker inte whisky i tvättstugan
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Det kanske finns någon avbefolkad krog någonstans? Så kan man få sig lite stärkande vid behov.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det kanske finns någon avbefolkad krog någonstans? Så kan man få sig lite stärkande vid behov."

"Aj fasen, nu fick jag en yxa i armen igen... nä, jag behöver nog en grogg nu... snyft snyft..." då eller? ^_-


Storuggla, tänker nog inte leva in sig så mycket
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Efter lite funderande kanske en krog var en dålig idé. Finns det inga svinigt rika rollspelare med stora villor?
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,625
Location
Uppsala
Genialt

Jättebra idé. Helt klart. Särskilt för de rabiata skribenter som tror de har vad som krävs för att skapa sina egna spel. Dessa får ju möjligheten att visa vad de går för som spelledare också.

Plus att man kan ha en enda stor och mysig diskussionsgrupp med pajkastning på olika system. Precis som här på forumet. :gremgrin:
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,909
Lysande idé. Jag skulle gärna dyka upp. För övrigt så kan jag berätta att Jag och Azagthoth har haft vår första forumsträff. Det blev en succé! Vi kom dit båda två! :gremwink:
Men alvarligt talat, skitbra idé. Men som du själv skrev, en lokal måste vi ju ha, och det är inte helt snutet ur näven.
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Då folk klagar på platsen så tycker jag att folk kan väl anordna öppna spelkvällar i de orter där de bor.
Finns intresse kan man ju alltid slänga upp lite info som en notis på huvudsidan (skicka i sådana fall ett litet e-brev till seinet@rollspel.nu med all information om spelkvällen (åldersgräns (övre, undre), spel som kommer spelas, kontaktperson och massa annat).

/Seinet Wintermute - Skall spela två vattenpolomatcher idag
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vore ju superskoj ju !!

Idéen är är mer än lovligt bra !!
Synd bara t man inte har tid att lägga på det. & att man bor nere i Lund...
 
Top