Nekromanti Forumspeldagar?

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag har dock inte testat, så det är möjligt att SJ kidnappar passagerarna och gör skinka av dem som de lägger på sina plastade mackor. Skulle inte förvåna mig ett dugg
Tror jag inte. Skinkan är alldeles för äcklig för att vara människa.

Erik, hatar inplastade mackor
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"Skinkan är alldeles för äcklig för att vara människa."

Hur vet du att människa är godare? O_O *gömmer sig*
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Jag skulle nog aldrig ta mig ner till stockholm för en spelhelg om jag inte hade vägarna förbi pga av något annat. Skulle föreslå att man har typ träffar i Umeå ( :gremsmirk: ), STHLM och GBG... Vad tycks? GBG verkar ha allra störst skara representanter här i alla fall...

/Balderk, föreslår också
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Inga kineser i min soffa [NT]

"du kan bergis kinesa på Risings soffa... tihi..."

Tja, jag bor i en etta på tjugo kvadrat, så jag har inte ens plats med en soffa. Om Dnalor kan sova ståendes, så är han däremot välkommen...

/Riz
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Exakt.

Det är inget konstigt, gör det bara.
Seinets åtgärder gör det bara ännu lättare.


/Arvidos, har varit på spelträff med forumister i helgen.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Exakt.

<blockquote><font class="small">Citat Arvidos:</font><hr />
Det är inget konstigt, gör det bara.
Seinets åtgärder gör det bara ännu lättare.
[/quote]
Exakt! Håller med... Jag skulle gärna se ett forumspel för norrläningar i Umeå eller Luleå... Vore skitskoj! Vet inte om jag orkar arrangera något dock (i alla fall inte själv)...

<blockquote><font class="small">Citat Arvidos:</font><hr />
/Arvidos, har varit på spelträff med forumister i helgen.
[/quote]

Märkte det! :gremlaugh:

/Balderk, skarpsynt
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Inga kineser i min soffa [NT]

En fråga bara... vem sover inte stående?! Det är ju typ att trotsa naturlagarna att inte göra det juh! 20 kvadrat? var som sjutton! såg iofs i tidningen någon arkitekt som höll på med tankan compact living och både med sin flickvän på 9. Då hade de ett bord som rymde åtta personer också...

/Balderk, höll på att skriva något skämtsamt om att hålla sig borta från kineser men var orolig för hur det skulle tolkas... :gremsmile:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Inga kineser i min soffa [NT]

såg iofs i tidningen någon arkitekt som höll på med tankan compact living och både med sin flickvän på 9. Då hade de ett bord som rymde åtta personer också...
Wow, jag får en profetisk vision... vänta... den klarnar... OK, så här kommer det att bli: deras förhållande kommer att spricka!

9 kvadrat, fan mitt badrum är större... Var fan får man in ett serverrum i en sådan telefonkiosk till lägenhet?
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Inga kineser i min soffa [NT]

1. Frågan är vad som är värst för ett förhållande. Trångt boende eller ett serverrum?

2. De kommer ge sig fan på att det ska funka bara för att bevisa att det går att bo trångt. De kommer hålla ihop tills någon av dem exploderar.

3. De har åtminstone inte någon kines på sin soffa.
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Mitt kungarike för en lokal!

Bra idé. Man kunde ha liknande sällskap på andra håll i landet också, poängen vore ju iaf att man hade ett ställe att vara på vid bestämda tillfällen och att de som kommer hittar på något skoj. Det kan alltså vara rätt avslappnat.

Problemet är bara det här med omöjligheten att få tag i en vettig lokal, och det har ju redan kuckat sönder många andra planer för oss tidigare...

Typ, det kommer sluta med att vi sitter nerkuddade på Svaj med varsin böngroddsmacka och försöker överrösta någon exalterad trance-dj som hånglar med en TB-303 mitt under äventyrets dramatiska slutstrid mot självaste spindelkonungen...

/Rising
som tror att lokalproblemet är olösligt i Sthlm.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Location is everything!

Jo, det där med lokal tyckte jag också verkade vara snubbeltråden när jag funderade på tråden på jobbet imorse.
Jag började tänka på vart andra nördsammanslutningar håller hus, och fast jag inte är Stockholmare känner jag till två genom IPMS Open: Det finns en skola i Solna, alldeles nära parken vid tunnelbanan, som de fått låna, men den är oerhört skabbig. I forna dagar upplät Tekniska Muséet Wallenbergshallen åt nämnda sällskap, vilket ju vore maffigt för öppethus eftersom bara nördar går på det muséet ändå (100%-ig rekryteringspotential! :gremsmile:), men de kräver pengar och dylika oförskämdheter, tror jag.

/Feliath - men man kan ju prova...
 

Morgoth

Swashbuckler
Joined
2 Apr 2001
Messages
2,450
Location
Uddevalla, Västra Götaland
Lokaler och städer

Nåja, ni måste ju nödvändigtvis inte spela i Stockholm. Det finns andra metropoler också -som Göteborg, eller Malmö. Och om ingenting annat funkar så kan ni ju hälsa på mig, jag ska säkert kunna kirra en lokal här i Uddevalla (inte nog med att jag bor i en femma).

Nåja, om ni tvunget måste spela i Stockholm så har jag ju inte en aning. Men om ni orkar ta ett horisontellt hopp över hela landet, så...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal!

Bra idé. Man kunde ha liknande sällskap på andra håll i landet också, poängen vore ju iaf att man hade ett ställe att vara på vid bestämda tillfällen och att de som kommer hittar på något skoj. Det kan alltså vara rätt avslappnat.

Problemet är bara det här med omöjligheten att få tag i en vettig lokal, och det har ju redan kuckat sönder många andra planer för oss tidigare...
Om det finns intressa för spel kring borlänge så har jag tillräckligt med plats. Jag får utan problem plats med fyra samtidiga spelgrupper (om två av dem kan stå ut med att sitta i soffor), vilket borde vara mer än nog.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Inga kineser i min soffa [NT]

Exakt! Bra poänger allihop! :gremwink:

Men det kan nog vara ganska så ansträngande för förhållandet, ja.

/Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Mitt kungarike för en lokal!

<blockquote><font class="small">Citat troberg:</font><hr />
Jag får utan problem plats med fyra samtidiga spelgrupper (om två av dem kan stå ut med att sitta i soffor) [/quote]

En fråga bara... Varför skulle man inte stå ut med att sitta i en soffa? Gör vi alltid och det funkar hur bra som helst...

Du måste ha ett stort jävla hus förresten! :gremsmile:

/Balderk, oförstående
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Mitt kungarike för en lokal!

En fråga bara... Varför skulle man inte stå ut med att sitta i en soffa? Gör vi alltid och det funkar hur bra som helst...
Visst går det, men vi har kommit fram till att spelet blir mer koncentrerat om man sitter upprätt i bra stolar. När man halvslappar i en soffa slår det genom på stämningen i spelet.

Du måste ha ett stort jävla hus förresten!
Egentligen inte, 202 kvadrat. Fyra spelbara rum (egentligen ett till men jag har inte stolar så det räcker...). Vill man spela ett scenario med dammsugartema så har serverrummet en lämplig ljudmiljö och då kan man ta in en sjätte spelgrupp...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Inga kineser i min soffa [NT]

1. Frågan är vad som är värst för ett förhållande. Trångt boende eller ett serverrum?
Serverrum är väl inte något problem om det är avskilt? Jag har en bekant som är gift sedan minst 20 år och som har en varmbonad fabrikslokal på 600 kvadrat för sina datorer...

2. De kommer ge sig fan på att det ska funka bara för att bevisa att det går att bo trångt. De kommer hålla ihop tills någon av dem exploderar
Vilket troligen kommer att ta cirka tre veckor...

3. De har åtminstone inte någon kines på sin soffa.
Alltid något...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Lokaler och städer

"Det finns andra metropoler också -som Göteborg, eller Malmö. "

Och Linköping.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Inga kineser i min soffa

"Serverrum är väl inte något problem om det är avskilt? Jag har en bekant som är gift sedan minst 20 år och som har en varmbonad fabrikslokal på 600 kvadrat för sina datorer..."

Han verkar tydligen ha lärt sig vad man ska prioritera om man vill ha ett långt och lyckligt äktenskap. :gremgrin:
Allvarligt talat, hur många datorer äger man inte om man behöver en fabrikslokal på 600 kvadrat för att kunna förvara dem ordentligt?
 
Top