Nekromanti Filmer till DoD...

Nexus_UBBT

Veteran
Joined
29 Jan 2001
Messages
59
Location
Kungsängen
Man skulle ju kunna titta på Legend of Crystania som är en fortsättning på Record of Lodoss war.

"Death is lighter than a
feather, duty heavier
than a mountain."
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Burton (OT)

Nja, hans filmer är inte "bäst", men de är mycket snyggt gjorda. Jag har till exempel mycket svårt för Edward Scissorhands.

/Azagthoth
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Jag säger bara en sak: Ralph Bakshi's "WIZARDS" från 1977 är en klart underskattad rulle. Okej, det kanske inte är dod-fantasy, snarare en blandning mellan LotR, Fritz the cat (f.ö. också en Bakshi-film) och Mad Max.
Filmen är en sjuk blandning mellan smågullig sagofantasy, rått, brutalt, meningslöst våld, sjuk humor och ett halvfånigt antikrigs-budskap. Filmen har verkligen allt; Nazistiska mutanter (!), sexiga älvor, alkoholiserade trollkarlar och som sagt; sjuk humor!
Låter det flummigt? Kan bero på att Filmen ÄR jävligt flummig, fast på ett skönt sätt...
För mer info om filmen, kolla http://www.badmovies.org/movies/wizards/index.html
 

BoGGiT

Veteran
Joined
13 Oct 2000
Messages
81
Location
uppsala
Tilläggas kan också att filmen är tecknad, på liknande sätt som Bakshis filmer "Lord of the rings" och "Fritz the cat".
Detta betyder dock inte att den innehåller autentiska, svartvita nazistiska propagandafilmsnuttar (!)
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Är inte Legend of Crystania mer som en 'prequel', alltså den är släppt senare men utspelar sig tidigare?

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Men Obi...

nog för att min ödla, grön leguan heter Obi-Wan...

Vilket sammanträffande. Jag har också en Grön leguan, fick namnet Zed delvis på grund av Polisskolan... För övrigt är Zed 1,30 m lång:)

Darth Vader är så jävla grym att det räcker åt hela rymdimperiet.

GRYM var ordet!

Darth Nosse

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Burton (OT)

Jag har till exempel mycket svårt för Edward Scissorhands.

Den var det evigheter sedan jag såg så jag ska inte säga för mycket, men den är inte dålig, så mycket vet jag. (IMO då, såklart). Ska man försöka rangordna filmerna tycker jag nog att 'Batman Returns' är ganska löjlig. Trots att det mesta som Christopher Walken medverkar i blir intressant.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
Re: Självklart!!!

trots deta ganksa bryska uttalande, är jag böjd att hålla med...förbaskade film, BRINN i Helsiket....

inte ens effekterna duger....*suck*

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Men Obi...

Ja jävlar, min e typ nyfödd, c:a 40 cm me svans.

Då har lille Obi-Wan en bit kvar att växa... För ungefär 7 år sedan när jag köpte Zed var hon 30 cm lång med svans och kunde klassa ut en vandrande pinne i tanighet:)

Skickar med en bild på Zeds nuvarande fysik.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Självklart!!!

inte ens effekterna duger....*suck*

Av det jag har sett på www.seednd.com så verkar det vara riktigt dåliga specialeffekter. Menar du att handlingen skulle vara ännu sämre?

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

luxor

Veteran
Joined
14 Jan 2001
Messages
169
Location
grenna, I SVERIGE
ja, tyvärr...

som nämnt ovan så är det bara ett bättre och längre avsnitt av "Sinbads äventyr", eller vad det nu hette...
...handlingen är så dåligt att jag får gåshud, så fort jag tänker på det...

//Barmhärtighet är något som de svaga har uppfunnit för att kunna utnyttja de starka.
 

Impact

Veteran
Joined
19 Dec 2000
Messages
9
Har också sett den...

..och jag tyckte den var bra. Håller med om att den inte var ett mästerverk, men den var långt ifrån dålig.
 
Top