Nekromanti Filmer till DoD...

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Re: Självklart!!! (rätt svamligt på slutet)

Jag har inte sett filmen, men jag fick något bra att gå efter i recensionen i Alpha et Omega: Jag gör ett försök att citera(ber om ursäkt om det blir lite fel): "handlingen påminner mest om ett dåligt avsnitt av Xena (finns det bra avsnitt?)" Eftersom jag tycker att Xena är tokbra om man bara är på glatt, lekfullt humör så tycker jag nog om filmen också. Den här tekniken brukar gå bra (för mig) att applicera på så gott som alla filmrecensioner. För att få ut något överhuvudtaget ur en recension brukar man behöva veta vad recensenten tycker. F ö är alla Tim Burtons filmer bäst.

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Mer svammel

F ö är alla Tim Burtons filmer bäst.

Så sant som det är sagt, och jag säger det jag också: Alla Tim Burton's filmer är BÄST.

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Nerosuferoth

Swordsman
Joined
3 Dec 2000
Messages
409
Location
Menzoberranzan
Re: Ator

Ator... är det inte i just Ator the Invincible du har filmhistoriens fulaste monster? Eller kanske inte (Robot Monster, anyone?) men det är i alla fall en orm, uppenbart av papp eller nåt, och den hänger UPPENBARLIGEN på en travers i taket, och är liksom dragspelsformad, så den sträcks ut (sticker fram huvudet) när den anfaller hjälten, och så dras den tillbaka...

Och uppenbarligen skulle de ha den i en annan film, för hjälten är förbjuden att någonsin få i en vettig träff med svärdet; han liksom _måttar_ och säger "uh! oh" och viftar dramatiskt med det, och ibland nästan lägger han det mot ormen...

Fast det kanske inte det är Ator the Invincible; men i sådana fall är det inte i den filmen heller där storskurkens lösmustasch håller på att lossna under en scen, _och de tog inte om den_!! Han står med handen framför munnen och ger order för att inte tappa mustaschen... Ja herregud!


Jag tycker den verkar vara väldigt rolig...

Nerosuferoth

Hail to the king, baby. - Bruce Campbell
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Re: What ...

Det bästa med hela Ivanhoe är de första minuterna. (eventuellt rullar förtexterna samtidigt, jag missade den i år och kommer inte ihåg... ^_^;) Hursomhelst så är det en gubbe som rider genom skogen och man får se solen silas genom träden, en tjärn, o.s.v... Lite lagom naturromantiskt sådär...

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Mio min Mio är definitivt inte fel, med den oefterhärmlige Christopher Lee som... den jätteonde trollkarlen!!! (surprise!)

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Fyaniz

Veteran
Joined
11 Jan 2001
Messages
51
Location
Stockholm, Sverige
Jag tycker det är en bra serie, men jag tycker det känns mer AD&D än DoD. Det är nog bara jag, men jag tyckte folk kunde få höra den åsikten också. ^_^;

Ah, just det, till dem som tänker se den: Se den med japanskt tal! gör era öron den tjänsten! *^_^*

"There's nothin' as sure in the world as the glitter of gold and the treachery of Elves."
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Ator

<I>Ator... är det inte i just Ator the Invincible du har filmhistoriens fulaste monster?</I>

Ett par medtävlare kan vara träskdraken i 'The Barbarian Brothers', som uppenbarligen är nån form av påklädd hyudralisk kran och är smidig som en domkraft (nu åker han upp... och sprutar lite rök... och nu åker han ner igen...) - eller den onda drottningens jättespindel i 'Red Sonja', en gummisak uppträdd på en stång genom golvet som dras upp och ner; dess fötter tar knappt i golvet (<boing, boing> "Hur mår min lilla älskling idag?" <boing, boing>).
Ah, those wonderful movies...

--
Åke
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,514
Location
Helsingborg
Ladyhawk är en film jag verkligen vill se. Läste om den i en Fantomen för länge sedan och blev verkligen fast i storyn.

Grey Mouser: Gråkatt översattes väl hans namn till?

/[color:green]Han</font color=green> som tycker att filmerna som räknats upp (förutom då <B>Wilper</B>s och Ivanhoe) knappast kan användas som insperation till <EM>DoD</EM>
 
Joined
27 Nov 2000
Messages
936
Location
Vintergatan, Jorden, Europa, Norden, Sverige, Dala
Mio min Mio är definitivt inte fel

Är inte de Astrid Lindgren, jo. En till Astrid film med klass är ju "Bröderna Lejonhjärta", trevlig, kanske inte den tuffaste och hemskaste draken, Katla i slutet. Men den är väl trevlig...


"Oderint dum metuant"
"Låt dom hata, bara de fruktar"
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Re: What ... (ot)

<I>
"Oscars galan handlar KNAPPAST, om vilken film som fick
mest besökare"</I>

Hur tror du att filmerna blir nominerade till att börja
med ?

Men, skit samma. Jag förstod, du förstod - vi förstod !
Kan vi sluta disskutera denna regelvidriga gala nu ?

/Alexander Gyhlesten
Korpiir

This is my dice. There´s many like it, but this one´s mine
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,468
Location
Stockholm
Har sett den...

... den var väl okey, men inte något mästerverk. Förväntar man sig en "riktig" film så blir man besviken. Kändes mer som en något bättre Xena/Herkules-typ film...

Magnus

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Herregud!

Det låter fruktanschvärd! (Och Åkes exempel var också rätt hemska.. *ryyyys*)


/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
anime

Förrutom Record of the lodoss war finns även en annan bra anime serie: The heroic legends of Arislan

"You were not ment to be someone but to stay somewhere"
 
Top