Varulv Fight Club - Runda 1

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Ska vi baka kakor? Töntigt om det här ska vara en tuff slagsmålsklubb, men vafan, okejrå.
Jag fick sådana grymma ”Mäktigt spel med givna roller-spel!!!”-vibbar efter att ha läst mitt PM och frågade snabbt om jag hade något namn.
Tyvärr inte. Tyler mm var bara nåt temafluff, vilket är synd för jag hade verkligen velat vara nån i casten för Fajt Club!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Sedan förstår jag inte (har väl fått en hjärnskakning för mycket) varför ni håller på och röstar och har er? ”Nu ere dax för Bjarne och få smisk! Rösta på han!!” Och så efter ett tag ”Nä nu ere fan dax att vi röstar på…på…öh..,STOFFE!! Nu måste alla rösta på HAN!!!”
Vad är grejen? Vad lär vi oss av det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Nej förresten, jag måste testa en sak först.

Röst: Ingen

Kan någon rösta på mig lite snabbt? Bara en sekund, sen kan du hoppa tillbaka till din tidigare röst.
Röst: ingen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Äh, jag vill inte ligga med min röst på Brynolf (som verkar vara grön). Så jag gör såhär:

Röst: Ingen
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Just nu är jag rätt nöjd med drev mot Fjodor och Basse. Andersson skulle kunna vara ett alternativ också, men där tänker jag att det är lite ocoolt med två rätt inaktiva (Fjodor och Andersson) mot varandra i slutet, och därtill är Anderssons låga aktivitet ganska on par med hur han brukar spela i R1.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,428
Blir lite tveksam kring @Impetigo nu. Tycker det är konstigt att denne inte förstår.
Har ju inte heller smulat något själv förutom ”73” och inlägg 73 innehåller ju verkligen nada. Ser att @Waterhouse har tummat det också. Vad har jag missat?

Impetigo har bara sagt att han förstår men ser egentligen inte ut att göra det förutom med sin självsäkerhet. Att förstå varför Vimes och Waterhouse ser ut att vara goda nu i efterhand är ju inte särskilt svårt. Det kan både goda och onda hävda och är inte direkt något som borde gröna folk som hoppat in sent i spel.

Att Basse är god kräver mer bybo syn att förstå och det är förmodligen mycket svårare för ulvar att se den smulningen än för oss bybor!!

@Basenanji vad tänker du själv om detta?
Jag börjar tvivla på dig Octa. 73 förstår jag. Impe och Brynolf har tydligt visat att de förstår varför jag är grön. Du borde kanske försöka visa att du förstår det också istället för att försöka luska ut varför Impe och Brynolf förstår.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
@Basenanji !

Hur kommer det sig att du inte lyckats lägga en endaste röst ännu? Misstänker du bara sådana som varit omöjliga att rösta på hittills? Vilka är det i så fall?

Och vidare: hur ser du på Sidds sjukhus-jidder? Tror du fortfarande på Octas teori om att Sidd har annan information än vi har?
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,180
Location
Uppsala (Umeå)
Angående regel 3 (knocka sig själv) är den inte så värdelös som en del vill tro/få det till om byn inte passar sig.

Anta att läget t ex är att det är två ulvar vs två bybor. Om ulvarna då hoppar in i ringen och en knockar sig själv, då vinner ulvarna. Det eftersom den överlevande ulven blir immun nästa runda så att de båda kvarvarande byborna måste slåss mot varandra -> ulvvinst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
@Basenanji !

Hur kommer det sig att du inte lyckats lägga en endaste röst ännu? Misstänker du bara sådana som varit omöjliga att rösta på hittills? Vilka är det i så fall?

Och vidare: hur ser du på Sidds sjukhus-jidder? Tror du fortfarande på Octas teori om att Sidd har annan information än vi har?
Jag tänker så här: spelets design är gjort för att vi INTE ska rösta som vanligt, utan välja ut två som får fajtas. Röstandet är svårt att hantera för det får ju bara vara två i drevet och har vi otur riggar ulvgänget så två bybor hamnar där.

Typiskt ulvar!

Så jag tar det lite easy med röstandet. Tyckerxatt server bättre att göra listor så vi ser var vi står. En ulv vill inte rösta ut en ulv etc.

MIN LISTA
1. Vimes alldeles för på, ivrig, all over the place. En ulv som vill vinna i min läsning. Den senaste tesen är att ulvar är mer aktiva än bybor initialt för ulvarna vill inte framstå som lågflygande.
2. Sidd. Sjukhus-gate. En liten grej men jag är säker på att det står något om sjukhus i ulvarnas PM precis som att det INTE står i våra. Är det troligt att Sidd lusläser tråden och har SL:s ”sjukhus” färskt i minne? Nä, skulle inte tro det. ”Klantig ulv!” sa Ockham.
3. Brynolf. Har alltid respekt för Brynolf. I det här partiet är han ganska på också?! Plus att han har lite geelings för andra som jag tycker är skumma.
4. Waterhouse. Borde vara mer aktiv. Hm.
5. Andersson har jag ingen riktig klar bild av, om kuvertet satsar på lågflygande är Andersson ledande exempel.
6. Fjodorsenuba förstår inte vad han gjort som är skummish förutom att han spelar försiktigt som han brukar.
7. Impetigo. Verkar köra hårt men rättvist.
8. Jag, tuff, hård, mosar allt. Hårding. Inte rädd för en fajt. Typisk bybo. Vill låta lite mer som KK, skriver inspirerat av temat. ”Det får man väl inte göra?” Jag gör det ändå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Angående regel 3 (knocka sig själv) är den inte så värdelös som en del vill tro/få det till om byn inte passar sig.

Anta att läget t ex är att det är två ulvar vs två bybor. Om ulvarna då hoppar in i ringen och en knockar sig själv, då vinner ulvarna. Det eftersom den överlevande ulven blir immun nästa runda så att de båda kvarvarande byborna måste slåss mot varandra -> ulvvinst.
Snyggt Andersson! Du är grönare nu! Bra spanat!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,689
Location
Oktoberlandet
men jag är säker på att det står något om sjukhus i ulvarnas PM
Larvigt av mig att lyfta egentligen MEN: Hur fasiken vet du det?

Jag bara menar att ditt resonemang är så svagt att jag gärna ser dig uppe i ringen just nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
MIN LISTA
Ordentliga ställningstaganden nu tack. Det är utröstning ikväll.

Kan man få ett "jag vill helst rösta ut X, om inte det går så Y, Z vill jag absolut inte ta ut"-inlägg istället det här?
 
Top