Tolkienkonst av Chris Achilleos. Gillar inte balrogen men cool häxkonung och coola orker!
View attachment 15754
Helt säkert, det lades upp i gruppen för tre dagar sen tror jagJag tror att du och jag sett det här i samma Facebook-grupp nyligen?
(Det är förstås omslaget till MERP, också.)

Av Olivier Ledroit, till video-spelt Heroes of Might and Magic, från Resurrection, the Evil's nest, Ledroit's illustrations (theevilsnest.com)
Fick lite Ensamma Vargen-nostalgi!Känns lite som att Gary Chalk illustrerade ens barndom. Alla karaktärer har fårade ansikten och ser ut att vara 40 + men han är en detaljernas mästare. Tar fram Talismankartan ibland bara för att titta på den.
View attachment 15056View attachment 15058View attachment 15059
Helst endast nya i så fall. Jag är inte så mycket för att återanvända gamla ikoniska illustrationer, de är ofta låsta till en viss tid och stil.Fick lite Ensamma Vargen-nostalgi!
Hoppas att det kommande EV-rollspelet med DoD23-regler kan ha Chalk (både gammalt och nytt) som huvudillustratör.
Ah visste faktiskt inte att det var omslaget till MERP. Då är omslaget till SRR snyggare![]()

Vart är bilden ifrån? Den ser väldigt bekant utJag gillar för övrigt den här bilden:
Den har fascinerat mig sen barnsben.![]()
![]()
![]()
Astrid Lindgrens bok Allrakäraste syster. Den har många fantastiska bilder av Hans Arnold.Vart är bilden ifrån? Den ser väldigt bekant ut

Oh, ser framför mig ett underbart Astridfantasyhack med de bilderna till There & Back Again!Astrid Lindgrens bok Allrakäraste syster. Den har många fantastiska bilder av Hans Arnold.
![]()
//EvilSpook
Oh, ser framför mig ett underbart Astridfantasyhack med de bilderna till There & Back Again!

Riddaren vars attityd mot kvinnor får Frollo (från Ringaren i Notre Dame) att verka progressiv i jämförelse.
Yes! Postade han för ett tag sen men tåls att se mer!
Det var denna upplaga jag läste första gången jag läste trilogin 1988-1990. Får man fråga vad du fick ge för demView attachment 13025
Gillar de nedtonade färgerna och de flummiga bubblorna som kommer ut ur Godzillas sons(?) mun. Polsk poster till Son of Godzilla.
Och ett loppisfynd. Inger Edelfeldts illustrationer tillsammans med det lite pårökta typsnittet är mys.
View attachment 13024
View attachment 13026
View attachment 13027
Tio spänn på secondhandbutikDet var denna upplaga jag läste första gången jag läste trilogin 1988-1990. Får man fråga vad du fick ge för dem![]()

The Dark Is Rising är den riktigt bra boken i den serien på fem delar, och lyckas med att på litet utrymme bygga en effektiv mytologi (och använder en underutvecklad setting, landsbygden i Themsen-dalen).
Kom nyligen som radiodrama hos BBC.
![]()
BBC World Service - The Dark Is Rising - Episode guide
All episodes of The Dark Is Risingwww.bbc.co.uk

Disney meets Warcraft - Anna by LiberLibelula on DeviantArtNågot annat än vad jag medger jag ursprungligen tänkte för tråden, men det är fantasy bilder och jag vill dela dem. Så här är Disney figurer tolkade genom Warcraft:

Det finns konstnärer som gör väldigt snygga digitala verk. Men nästan alla som är duktiga på digitalt gör ännu finare saker när de ritar för hand.Det finns mycket som går förlorat när man lämnar material (pigment, bindemedel, underlag) och verktyg. Fast å andra sidan, en duktig gör bra saker digitalt som ser lika bra ut … det är mest känslan när man gör och materialets egna uttryck som inte följer med.
materialets egna uttryck […] inte följer med.
Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:Jag har gått igenom tråden från början till slut (det var en angenäm upplevelse), och det som slår mig är hur lite digitala verktyg egentligen tillfört konsten. Allt en dator kan göra kunde människor redan göra bättre.
Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:
View attachment 19677
Sequential Art (collectedcurios.com)
Tusen striper senare:
View attachment 19678
Ja, jag känner liksom de flesta andra till ångra-funktionen på datorer. Den är inte relevant för åsikten jag uttryckte.Det underlättar en hel del för konstnärerna som använder dem, som de här två stripparna illustrerar:
View attachment 19677
Tusen striper senare:
View attachment 19678
En tråd där vi delar fantasybilder, diskuterar dem om vi vill och kanske kan komma på något om hur fantasy konst, illustrationer och/eller filmer har förändrats genom årtiondena och har för trender, och olika skapares stilar.

View attachment 13025
Gillar de nedtonade färgerna och de flummiga bubblorna som kommer ut ur Godzillas sons(?) mun. Polsk poster till Son of Godzilla.
Och ett loppisfynd. Inger Edelfeldts illustrationer tillsammans med det lite pårökta typsnittet är mys.
View attachment 13024
View attachment 13026
View attachment 13027
Måste vara första utgåvan. Andra utgåvan är striden på väderklint av Agnus Mcbride.Helt säkert, det lades upp i gruppen för tre dagar sen tror jag
Ah visste faktiskt inte att det var omslaget till MERP. Då är omslaget till SRR snyggare![]()

Den där är ju helt fantastisk.