Jag tror att du och jag sett det här i samma Facebook-grupp nyligen?Tolkienkonst av Chris Achilleos. Gillar inte balrogen men cool häxkonung och coola orker!
View attachment 15754
Helt säkert, det lades upp i gruppen för tre dagar sen tror jagJag tror att du och jag sett det här i samma Facebook-grupp nyligen?
(Det är förstås omslaget till MERP, också.)
Av Olivier Ledroit, till video-spelt Heroes of Might and Magic, från Resurrection, the Evil's nest, Ledroit's illustrations (theevilsnest.com)
Fick lite Ensamma Vargen-nostalgi!Känns lite som att Gary Chalk illustrerade ens barndom. Alla karaktärer har fårade ansikten och ser ut att vara 40 + men han är en detaljernas mästare. Tar fram Talismankartan ibland bara för att titta på den.
View attachment 15056View attachment 15058View attachment 15059
Helst endast nya i så fall. Jag är inte så mycket för att återanvända gamla ikoniska illustrationer, de är ofta låsta till en viss tid och stil.Fick lite Ensamma Vargen-nostalgi!
Hoppas att det kommande EV-rollspelet med DoD23-regler kan ha Chalk (både gammalt och nytt) som huvudillustratör.
Den bilden var på den Brittiska utgåvan av MERP. Den amerikanska hade Angus McBrides bild - samma som SRR också hade.Ah visste faktiskt inte att det var omslaget till MERP. Då är omslaget till SRR snyggare
Vart är bilden ifrån? Den ser väldigt bekant utJag gillar för övrigt den här bilden:
Den har fascinerat mig sen barnsben.
Astrid Lindgrens bok Allrakäraste syster. Den har många fantastiska bilder av Hans Arnold.Vart är bilden ifrån? Den ser väldigt bekant ut
Oh, ser framför mig ett underbart Astridfantasyhack med de bilderna till There & Back Again!Astrid Lindgrens bok Allrakäraste syster. Den har många fantastiska bilder av Hans Arnold.
//EvilSpook