Nekromanti För mycket att läsa!

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Precis

/Netfeed, som måste läsa om senast WoT-boken för att han läste den för fort och inte brydde sig vad det stog i den

Oj! Det var allvarligt! Så kan man ju inte göra! :gremsmirk:
Om tanken på att läsa fort tar över koncentrationen från själva läsupplevelsen är det ju inte bra! Visst vill jag läsa fortare, men jag vill också ha roligt åt boken!

/Jonas, förskräckt!
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: the art in reading fast

Det är rätt lätt att vänja bort, men jag har upplevt att det var rätt trist att läsa snabbare. Jag gillar när det tar lite tid, upplevelsen räcker liksom lite längre då.

Jo det gör den ju i och för sig, men det beror på hur du menar med långsamt... 20 sidor på en timme är ju olidligt långsamt! en sida på tre minuter alltså, jag skulle nog inte ta skada av att öka det till 25-30 nånstans

/Jonas, har också mycket att läsa och måste tänka på det, särskilt eftersom det blir mer och mer hela tiden
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
OT På tal om WOT (ids inte göra en nu tråd on det)

Så hittar man första kapitelet till nya WoT boken "Crossroads of Twilight" här. (Helt lagligt och seriöst förlagets hemsida)

/Elin
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Stämmer

Kursen jag snackade om i mitt första inlägg bygger mycket på att öva bort att läsa om ord. Lösningen? Man följer texten med ena fingret, och följer sedan fingret med ögat. På så sätt luras man inte att undermedvetet hoppa tillbaka.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Precis

jag läser inte specielt mycket fortare kanske två sidor per en valig läsning
jag läser rätt snabbt annars med
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: the art in reading fast

man missar inte så mkt och om man missar så brukar det inte var så farligt =)
brukar iofs inte läsa på detta sätt om jag vill läsa fort hoppar jag över naturbeskrivningar =)
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Amatör!

Själv äger jag minst 100 böcker (antagligen det dubbla, men jag orkar inte räkna, så vi säger väl 100) som jag inte läst.

särskilt med tanke på att jag läser lika långsamt som en sköldpadda går... typ 20-sidor per timme ungefär
Jag har alltid läst långsamt, men när det var som bäst läste jag kanske 50-60 sidor i timmen...det kan jag bara drömma om idag. Min bristande vilja, motivation, och koncentration tillåter mig inte att läsa mer än 20-30 sidor i timmen.
Det tråkiga med allt är att jag nästan börjar tappa lusten helt och hållet för att läsa. Jag bara fastnar framför TV:n och spelar rollspel istället (där fick du en rollspelsinfluens, Balderk).

/Skuggvarg - kung av lättja
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Amatör!

Om du tappar lusten för att läsa kan du skicka dina olästa böcker till mig :gremsmile:

Kanske ett byte? du kan få 24 av mig när serien är avslutad så kan jag få böcker av dig :gremsmirk:

Livet är skit. Åtminstone mitt.

Oj då! Det där lät inte bra, har du blivit deprimerad vargis?

/Jonas, inte helt seriös idag
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Stämmer

Finns denna kurs bara i Luleå? ¨Då kanske jag flyttar dit när jag ska börja studera och går på den!
Det är ju inte så långt från Umeå, bara 26 mil :gremsmile:

/Jonas, desperat
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Bästa tipset är att göra av med pengarna innan man kommer i närheten av böcker, eller vad det nu är man är beroende av. Som med mig och tennfigurer, har inte köpt några nu på 5 år sedan jag satte upp min stålsättningsprincip.
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Annars lägger du pengarna på böcker så har du att läsa under eventuella perioder av fattighet/arbetslöshet/sjukdom och annat sådant som kan dyka upp i ens liv. Sen behöver man inte känna nån press att läsa dem, de kan vara hyllprydnad så länge.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Alltså...

Det finurliga med min kurs är att den består av en grå pärm och ett antal kasettband. Inga klassrum, inga lärare, inga geografiska begränsningar.

Är du intresserad kan du kontakta företaget ifråga på:
IMEMORY AB
Box 26251
100 40 Stockholm

Eller ringa på:
08-641 55 90
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
ordspråk som är bra [ot]

life sucks, get used to it
dont bother!
gör det du kan göra idag imorgon eller när du känner för det

och så avslutar vi med en vits:
Alla barnen hade lunarstorm utan siv, hon hade ett liv
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Alltså...

Kostar det något? Hur mycket?

Har förresten testat det där med fingret! Det funkade faktiskt!

/Hr Balderk
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
de kan vara hyllprydnad så länge.

Ja, och det är det fina med böcker, de har andra användningsområden än att bara läsa dem

/Herr Balderk, som köpte ny bok idag :gremwink:
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,884
Location
Barcelona
Re: Alltså...

Kostar det något?

Det vill jag lova

Hur mycket?

Du får väl ringa och fråga dem. (Jag vet faktiskt inte)
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Skryt

"jag läste klart andra boken i Song of Ice and Fire på två dagar"

Jag läste klart den på en halv dag. Fast jag läser förstås väldigt fort och har svårt att släppa böcker som jag tycker är riktigt bra.
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Skryt

Jag läste klart den på en halv dag. Fast jag läser förstås väldigt fort och har svårt att släppa böcker som jag tycker är riktigt bra.

Ojdå! Det var fort! För min del skulle jag bli glad om jag läste klart den på en vecka, ja kanske till och med två...

Vissa har tur dom!

Har förresten A Game of Thrones i bokhyllan, måste bara få tid att läsa den nån gång (har två delar WoT också fast de får vänta, jag har tagit en paus från den serien :gremsmile: )

/Herr Balderk Stavros Gammelgnu
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Re: Amatör!

Om du tappar lusten för att läsa kan du skicka dina olästa böcker till mig. Kanske ett byte? du kan få 24 av mig när serien är avslutad så kan jag få böcker av dig.
Yeah, right. Du överskattar mitt intresse för 24. Hur som helst är det väldigt blandade böcker jag har, inte bara fantasy utan även psykologi, new age, och lite annat...

har du blivit deprimerad vargis?
Det påstås att depression är en sjukdom. Jag föddes deprimerad. Det är när jag inte är deprimerad som jag är sjuk.

/Skuggvarg
 
Top