Nekromanti Får du inte nog av fotbolls-EM?

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Göborgs Kamrater tillhör mig. :gremlaugh:

Första säsongerna leddes de av den legendariska manaschern Dr Ezping Orm. Det frispråkiga taktiska geniet tog Kamraterna till ligasegern redan under lagets andra säsong. Dessvärre hamnade Dr Orm i onåd hos klubbstyrelsen och sparkades ut efter ett par sämre säsonger (för att sedan värvas av ärkerivalerna i Skans Juteskrämorna).

Kamraterna har sedan dess blandat framgång med nederlag. Svåraste tiden i klubbens historia var när hela laget åkte i finkan för skattebedrägeri och fick byta namn till Härlandia Cellblock 6A. Via fängelsebunkerns grusplan kämpade de sig till en amnesti och är sedan några säsonger tillbaka i sockerns finrum, KPSL (Kejserliga Pyriska SockerLigan).

/Jonatan - som passar på att tipsa om Mutantligans lillasyster: Trakoriska ligan
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Måns said:
I skrivande stund harvar Wunderhundarna i Nedre Gärsgårdsligan, och det krävs seger mot Brundalen för avancemang (en måstematch!) Brundalen ligger 2:a på 24p och vi är 2p bakom, med 5 matcher kvar att spela.
Brundalens betong-& brunkarmur är svårforcerad så dina Wunderhundar kommer inte ha en sportkeps att knipa en poäng på Brunan IP.

Brunans gräs är dessutom bevattnat med en urinblandad vätska som får bollen att rulla långsammare och mer anpassat för Brundalens något tröga backlinje. Brunan IP luktar som sig bör också.
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Anarchclown said:
Ait. Tänkte att om man är Mutant uppväxt i Hundängen med arbetarbakgrund kan man ju inte hejja på något annat.
Nja, mitt eget BK Hundängen har många trogna suppårtrar bland Hundängens invånare. Men lagets framgångar (sex ligaguld) och topplacering i högsta divisionen har gjort att de mest extrema sockerdiggarna lämnat Tokgröningarna (suppårterklubben) eftersom Hundängen har "sålt ut sin stjäl". Dessa har istället gått över till Wunderhundarna.

Underbart med denna diskussion här på forumet! Nu kan man även ta över Pirit KK om man vill vara med och trixa kick i gropen med oss på www.xperteleven.com!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Jo. Problemet är att det inte stod om BK Hundängen i mutantböckerna. Därför blev det Wunderhundarna.
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Anarchclown said:
Jo. Problemet är att det inte stod om BK Hundängen i mutantböckerna. Därför blev det Wunderhundarna.
Förstår det. BK Hundängen nämns förvisso inte i Järnringens utgivna material, men väl i det halvofficiella scenariot "Reservdelen som försvann" av Marcus "Brisse" Brissman.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Anarchclown said:
Jo. Problemet är att det inte stod om BK Hundängen i mutantböckerna. Därför blev det Wunderhundarna.
Hört på R-Bajter:
"Problemet med BK Hundängen är att de tillåter männchor i truppen. Sägs det. Men jag är inte den som kallar folk för snicksnackare, så det är nog sant. Här ser ni en hederlig jeppe av snyggaste kvalisort!"
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Anarchclown said:
Jo. Problemet är att det inte stod om BK Hundängen i mutantböckerna.
Nej. Problemet med BK Hundängen är att de är pretentiösa skitstövlar. Jaja, Hundängen är knegarnas stadsdel. Men ska vi glömma alla andra stackars satar som inte får vara del i detta röda kollektiv?

Nej, bättre då med Hindenburg Allmänna Fotbolls-Förening. En huvudstad, ett sockerlag, en Möller.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Hundängen var en gång i begynnelsen ett lag för knegarna, men tjänar sedan länge endast penningen. Mutkolven Buster Harding som leder laget låter till och med en automat spela på backplats, all solidaritet mot den strävande mutantklassen är som bortblåst.
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Ghazam said:
Underbart med denna diskussion här på forumet! Nu kan man även ta över Pirit KK om man vill vara med och trixa kick i gropen med oss på www.xperteleven.com!
När ett såpass prestigefyllt uppdrag står ledigt så kan man ju inte annat än acceptera! Jag blev dock smått chockerad när jag noterade att laget redan åkt ut! Och det ur andra serien dessutom! Vad har klubbledningen sysslat med de senaste åren? Pirits största klubb hör hemma i Kejserliga Pyriska Ligan, det säger sig ju självt!

Nåväl, tredjedivisionen kommer i alla fall, för omväxlingens skull, få se på lite riktig socker nästa säsong!

Übereil
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Übereil said:
Ghazam said:
Nu kan man även ta över Pirit KK om man vill vara med och trixa kick i gropen med oss på www.xperteleven.com!
När ett såpass prestigefyllt uppdrag står ledigt så kan man ju inte annat än acceptera! Jag blev dock smått chockerad när jag noterade att laget redan åkt ut! Och det ur andra serien dessutom! Vad har klubbledningen sysslat med de senaste åren? Pirits största klubb hör hemma i Kejserliga Pyriska Ligan, det säger sig ju självt!

Nåväl, tredjedivisionen kommer i alla fall, för omväxlingens skull, få se på lite riktig socker nästa säsong!

Übereil
Wunderhunderna harvar fortfarande i Nedre, och vi tänker knipa 1:a platsen nästa säsong! Basåduvet!

Och välkommen! :gremsmile:
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Hindenburg AFF förlorade snöpligt chansen att avancera till högsta divisionen redan i mitten av säsongen. Nu väntar ytterligare en kamp med samma glada laxar liksom uppstickare som Wredesås.

Hursomhelst, säsong 16 är färdigspelad och avslutas officiellt (dvs spelarna åldras) på fredag. För att behålla nuvarande storlek på ligan, 24 lag, behövs det ett par nya managers för att kompensera för frånfälle.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Fan. *Krille sparkar en tom flaska ölmust som han dränkt sina sorger i* Jag minns ihåg när vi var kvafiliserade till högsta liiigan. (Krille pratar så bra ekensvenska jag kan åstadkomma med fel uttal på mer komplicerade ord)
 

Übereil

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2010
Messages
1,877
Location
Örebro
Måns said:
Wunderhunderna harvar fortfarande i Nedre, och vi tänker knipa 1:a platsen nästa säsong! Basåduvet!
Tja, Wunderhundsanhängare har ju aldrig varit särskilt intelligenta... :gremwink:

Übereil
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Übereil said:
Ghazam said:
Underbart med denna diskussion här på forumet! Nu kan man även ta över Pirit KK om man vill vara med och trixa kick i gropen med oss på www.xperteleven.com!
När ett såpass prestigefyllt uppdrag står ledigt så kan man ju inte annat än acceptera! Jag blev dock smått chockerad när jag noterade att laget redan åkt ut! Och det ur andra serien dessutom! Vad har klubbledningen sysslat med de senaste åren? Pirits största klubb hör hemma i Kejserliga Pyriska Ligan, det säger sig ju självt!

Nåväl, tredjedivisionen kommer i alla fall, för omväxlingens skull, få se på lite riktig socker nästa säsong!

Übereil
Underbart! Det sägs att ägaren Sonny Stiletto lät sänka den förre coachen i Vättaträsket med fötterna fastkedjade vid i ett prima block kånkret. Lycka till och varmt välkommen!
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Hundängen firar sitt sjunde guld! Klang och fest i dagarna fyra!

Säsong 17 står för dörren och nu är det dags att ta över följande lag:

Dynamo Kristin (division 3, snuskigt rika)
Skrotkatedralen SSK (division 3, skulingarnas lag)
Ume FC (division 3, håller Norra Ödemarksfönstret öppet)
Peckwicks Herrar (division 3, gentlemannaklubben med fina anor).
Det går självklart bra att byta namn på lag man tar över!
 

Ezping Orm

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,183
Location
Lunden, Göteborg
Jag har alltid undrat över Dynamo Kristins enorma förmögenhet och deras manaschers ovilja till att spendera. När Kamraterna var som rikast (typ 40 miljoner) så var ändå Dynamo rikare och det var ändå ett par månader sedan. Så jag tippar på att det laget sitter inne på minst 50 millar, vilket borde vara mer än nog för att värva ihop ett bra lag.

Det är nästan så att jag själv är sugen på att byta bort Kamraterna mot denna guldklimp... :gremwink:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Ja, det är ett mysterium. Dynamo verkar ha absurda mängder stålars. Skulle de få en riktig manascher är jag övertygad om att de skulle stjärnraketa i seriesystemet. Även om truppen är till åren kommen finns det en del kvalité, och den obscena kassakista laget uppenbarligen sitter på skulle göra vem som helst avundsjuk.
 
Top