Nekromanti Får du inte nog av fotbolls-EM?

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Alla som gillar Mutant och fotboll (eller bara spel i största allmänhet) är varmt välkomna till min liga på xperteleven. Ligan heter Pyriska Ligan och har tydlig mutantprägel, men man behöver inte kunna något om Mutants värld för att vara med.

Ligan är gratis, har många aktiva spelare som är aktiva presskribenter.

Just nu är vi mellan två säsonger efter att Visby Sockerkompani knipit sitt tredje guld. Nya lag har anslutit och några lag har inte lyckats så bra den senaste tiden så konkurrensen mellan nya lag och äldre är inte särskilt tuff. Ett nytt lag kommer dessutom att höjas (bli bättre) för att bättre kunna konkurrera. Den kommande säsongen kommer att innehålla både liga och cupspel.

Gå in via länken:

http://www.xperteleven.com/?lid=211124

eller www.xperteleven.com och registrera dig, sök sedan på liga-iD: 211124.

Välkommen!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Iochmed Måns anmälan är vi bara ett lag kort inför nästa säsong då ligasystemet utvecklas.

Anmäler man sig idag innan 19.00 hinner man dessutom anmäla sig till försäsongscupen för lite uppvärmning.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag vill vara med... svarade på en gammal invite, men det verkar inte funka. Ska se om jag kan skapa ett nytt användar-ID... det gick inte att byta namn, så jag får se om det här funkar då...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nä, det är jag som är RealDream... det gick inte att byta där (men det gjorde det här :gremtongue: )

Jag är helt vilse, men det här kommer bli kul :gremsmile:
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Mukwa said:
Nä, det är jag som är RealDream... det gick inte att byta där (men det gjorde det här :gremtongue: )

Jag är helt vilse, men det här kommer bli kul :gremsmile:
Hör av dig om du har några frågor, eller använd vårt forum inne i Pyriska Ligan!
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Två lag lediga nu, pga inaktivitet av de fd coacherna. Och jag kan passa på att påminna om att säsongen är igång nu. Match imorgon onsdag!
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Wunderhundarna regererar! Det är min faktiska Mutantkaraktärs klubb. Han är en broschbärande supporter som skulle dö för sitt lag och som slåss mot folk med Kopparslagarnas färger så fort han ser dem. Vilka färger har de på halsduken förresten? Jag har beskrivit honom med en laghalsduk men varit lite flummig med att tala om vilka de är.

(Här är karaktären i fråga) https://www.rollspel.nu/oldsitefiles/galleries/802474/Krister

Slutligen till min lite mer on topic fråga. Kan man få referat om vem som vinner varje säsong i alla fall?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Då kan jag avslöja att de officiella färgerna är pälsbrunt och djärvhetens vita, med en orange logga (som säkert är ett hundhuvud). Brun tröja, vita kortisar.

Wunderhundarna regerar!

Det går faktiskt hyfsat för Hundarna. De har bara förlorat en match av 11, men har både Brundalen och Wredesås (mökförnäma patricier!) framför sig för att klättra till nästa division.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Ait. Tänkte att om man är Mutant uppväxt i Hundängen med arbetarbakgrund kan man ju inte hejja på något annat.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Anarchclown said:
Ait. Tänkte att om man är Mutant uppväxt i Hundängen med arbetarbakgrund kan man ju inte hejja på något annat.
Hemmaarenan heter f.ö Grymtgropen, och supportrarna brukar träffas på det närliggande Café Slaktboden för att bälja ohemula mängder must och tinner dagarna före match, så att de verkligen är i toppform på matchdagen!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,374
Som Wredesås manascher kan jag ju meddela att den största vinsten med att gå upp en division är att slippa Wunderhundarnas flåbusar som ohotat leder seriens "busliga" med flest gula och röda kort.
 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Låter som precis det laget jag vill hejja på. "Asså man kan ju inte klaga på grabbarna för att de bara blir lite överentusmastiska"
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,016
Location
Ereb Altor
Anarchclown said:
Slutligen till min lite mer on topic fråga. Kan man få referat om vem som vinner varje säsong i alla fall?
I skrivande stund harvar Wunderhundarna i Nedre Gärdsgårdsligan, och det krävs seger mot Brundalen för avancemang (en måstematch!) Brundalen ligger 2:a på 24p och vi är 2p bakom, med 5 matcher kvar att spela. Dessvärre är Wredesås ohotad 1:a på 31p...Äh, det blir enklare om du får se tabellen.

Omgång 11:


Att Peckwicks förklemade herrar lagt beslag på jumboplatsen förvånar väl ingen... :gremsmile:
 
Top