Nekromanti Får du inte nog av fotbolls-EM?

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Vimes said:
Ja, det är ett mysterium. Dynamo verkar ha absurda mängder stålars. Skulle de få en riktig manascher är jag övertygad om att de skulle stjärnraketa i seriesystemet. Även om truppen är till åren kommen finns det en del kvalité, och den obscena kassakista laget uppenbarligen sitter på skulle göra vem som helst avundsjuk.
Onekligen skumt. Säkert fon Rijn som ligger bakom. Truppen är dock sjukt kass, så de lär behöva köpa in rätt mycket, så frågan är hur långt den summan räcker.

Peckwick har ny manascher!
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
SÄSONG 17...

...drar igång inom fjorton dagar. Dags att gå med så att man hinner få lite ordning på torpet innan det smäller igång.

Lediga lag just nu:

Dynamo Kristin (otroligt rikt lag - passa på!)
Skrotkatedralen SSK (Skulingarnas lag)
Ume FC (öppnar Norra Ödemarkslandsfönstret)
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Möjligheten att grunda nya lag, eller byta namn på befintliga, finns också =)
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Ghazam said:
SÄSONG 17...

...drar igång inom fjorton dagar. Dags att gå med så att man hinner få lite ordning på torpet innan det smäller igång.

Lediga lag just nu:

Dynamo Kristin (otroligt rikt lag - passa på!)
Skrotkatedralen SSK (Skulingarnas lag)
Ume FC (öppnar Norra Ödemarkslandsfönstret)
Hur mycket tid i veckan behöver man lägga ner för att kunna spela vettigt?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Lu-kaazh said:
[
Hur mycket tid i veckan behöver man lägga ner för att kunna spela vettigt?
20 minuter, kanske. Men du måste lägga ner lite tid för att greppa spelet. Det finns ingen övre gräns där men läs igenom någon guide, slökolla på oficiella forumet och lite så iaf.
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Håller med Måns. Med ganska enkla grepp kan man hålla laget igång på en bra nivå. Det tar inte mer än vad man kan fixa på en fikarast eller med smartphone på bussen, t ex. Vill man satsa mer kan man lägga upp taktik och värva spelare, och då tar det en stund extra. Fördelen för mig har varit att jag kan fundera ut taktik mm när jag diskar eller gör annat tråkigt. Jag upplever inte spelet som en belastning tidsmässigt. Fördelarna överväger definitivt.
Måns said:
Lu-kaazh said:
[
Hur mycket tid i veckan behöver man lägga ner för att kunna spela vettigt?
20 minuter, kanske. Men du måste lägga ner lite tid för att greppa spelet. Det finns ingen övre gräns där men läs igenom någon guide, slökolla på oficiella forumet och lite så iaf.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Jag har spelat en del fotbollsmanagerspel på nätet, och jag tycker nog att XpertEleven är det mest lättillgängliga. Jag tycker du ska testa, Lukas!
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Vimes said:
Jag tycker du ska testa, Lukas!
Verkligen.

Säsong 17 spelas utan cup, så det är två ligamatcher per vecka. Med 8-lagsligor så blir det 14 matcher per lag, eller 7 veckor. Sen är det fritt fram att lägga av utan att för den delen vara oartig mot övriga spelare (att sluta mitt i är inte jättesnyggt).
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Två lediga lag finns om man vill hoppa på mitt i säsongen:

Mos Mosel IK
Dynamo Kristin
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Mos Mosel och Peckwicks Herrar söker nya manaschers till säsong 18 av Kejserliga Pyriska Sockerligan.

Det går också att starta nytt lag. Alla nya lag och lag som tas över av nya coacher kommer att höjas i skill!

Välkommen med ansökan innan 9/1!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,923
Location
Ludvika
Om man gillar mutant är det här riktigt roligt må jag lova! Jag gillar inte ens fotboll, men stormtrivs i alla fall! Det tar inte mycket tid heller!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Ja missa inte det här. Wunderhundarna har stvövlat upp i övre gärdsgårdsligan, och utmanar snart Hundägen om titeln "Hindenburgs bästaste lag".

Bedömmare menar dock att Wunderhundarna kommer att åka på storstryk och omgående kastas tillbaka till bottenligan.
 

Eranthis

Veteran
Joined
9 Jul 2009
Messages
59
Location
Lund
Polisgazetten tippar säsongen!

Saxat ur Polisgazetten:

av Filburt Medespäck, sockerorakel

Det snurrar snuting i almanackan och vrickar i lilltån: betyder att sockern börjar snart. Mandom ska leverera glunten i sumpen utan medietrix (enbart gedigen sockerkunskap, vet hut!)!

KPSL

1. Göborgs Kamrater
Smocka mig sidledes om inte västingarna har värvat till sig ett riktigt guldgäng denna gången. Och det är på uret, inget guld till Göborg på nio säsonger, och då hette guldmakaren Janand Edersson och tränade Skans Jute... Men pekfingre ska opp! Zorro och nye Baltazar Bomb måste avkasta om detta ska gå hän.

2. Visby SK
Regil sitter med komplett lek och en perfekt blandning i gottepåsen. Avgörandet fälls av att Göborg är hungrigare. Men om Leonardo Flygare får för sig att toppa säsongen då vete zonmaran...

3. BK Hundängen
Gamlingarna räknades ut redan inför förra snurran men det gick till väders ändå! Men inte en gång till väl? Nej, en mellansäsong och Hardings mannar får nöja sig med bronsslanten.

4. Långbro Sinnesslö FF
Slipat gäng i rätt ålder och Arkibald Fink ser ut att kirra under med hispanjorerna. Kan mycket väl fyrka bäng i ljummen havre!

5. Uddevåld SK
Succé förra säsongen men var det ett snuskfly? Upp till bevis för USK som inte bara kan leva på jernhård manasching.

6. Glada Laxar BK
Den fina försäsongen skvallrar om att von Kott har ett bra gäng på hand. Men det blir tufft, mycket tufft!

7. Vita Bergen BOIS
Crille Oliv och hans muntra nödgötingar kan få mökarns svårt att ordna nytt kontrakt denna säsong. Behovet av ynglingar som manar på de äldre är skriande.

8. Skans Juteskrämorna
Janand Edersson är tillbaka och då bävar de flesta, men om ingen värvning på backsidan kommer in snart blir det vaxat rutsj rakt ner i det okrattade snuset igen.

ÖVRE GÄRDSGÅRDS

1. Karles Kannibaler
Ligans bästa backar och måltjyven Batorsson skickar Karle tillbax i topp snabbare än någon hinner säga "Kaspar Basterson Brugges Hattgalleri"!

2. Hindenburg AFF
Här har det värvats styva mittgropspajsare och tillsammans med stjärnan Hylén blir det ett lag som når toppen!

3. Skanshaga SS
Kommer att gå långt, men konkurrangsen är svin-äte-mig tuff i Gärdsgårds också numer. SSS får fortsätta erfara att vägen tillbaka till finrummet är lång. Alla värvningar kommer att behöva en säsong att anpassa sig, men sen får man se upp!

4. Göborgs AIS
Wennersten och Zerdin kan mycket väl ordna retur till KPSL för Göborg, och det blir tajt som i en morasitgång.

5. Wredesås SK
Maggaluff är björnen med guldtand och han kommer att fortsätta odla sina talanger i gärdsgårds, vilket ger mellanplacering.

6. Wunderhundarna
Gjorde en impregnerad säsong förra året, men nu blir det motstånd mot etablerade gärdsgårdsgäng och lag som trillat ur högsta serien. Nytt kontrakt kan bli för tufft, men inte ospukat. Värvningarna är mumma!

7. Adlers
Är Olegário Mateus mannen som får Adlers tillbaka till toppen? Nyförvärvet ser mycket snuggigt ut, men det krävs mer gnugg för foder i rocken, kanske till och med för att slippa pastej i skåpet?

8. SK Garnison
Är egentligen inte någon jumbokandidat, men kruxet är att botten på Övre Gärdsgårds kommer att bli ett blodigt och svårtippat slagfält. Det surras om att armén har strösslat mycket stålars i sockerlaget i år. Används de för nyförvärv kan det bli färskt smör i påsen!

NEDRE GÄRDSGÅRDS

1. Simris BK
Har tjackat för 40 miljoner krediter och har ändå mest stålars enligt uppgift. Värvningen av Swärdstedt från sockertokiga staden Åhlbograds högsta serie är baske mig det kaxigaste jag sett!

2. Pirit KK
Med en målis som Dorsin, vad kan gå fel? PKK kommer tillbaka till hetluften denna säsong.

3. Skrotmåla BK
Kommer nog ordna avansemang, men med detta åldrade gäng bör kanske några styva talanger från utbygden värvas för framtiden?

4. Funcksta Sockersällskap
Funcksta väver hemkört och det ser stabilt ut om man frågar mandom, vilket är klart att man gör!

5. Maggaluffs Mutanter
Detta är året då manaschern Oleg Panda tar pund i håret på detta klassiska lag och vänder allt puder till. Värvningen av Ulkebo IF:s stjärna Esbjörn Björnsson tyder på det. Kapten Råj Tistel är en spelare som inte baxar med Nedre Gärdsgårds!

6. BK Brundalen
Med en manascher på vift är det inte mycket att pöla i. Annars såg det lovande ut för detta tuffa gäng.

7. Mos Mosel IK
Får aldrig ordning på sitt manascherproblem, syns det. Kan bara sluta på ett sätt om ingen ny cheff kan rektryteras till obygden.

8. Peckwicks Herrar
”Vi spelar för att delta, inte för att vinna” säger man i Peckwick numera. Annat lät det förr. Numera är det mest båldrickande och gymnastiska övningar vid gropen. Strykpåse nummer ett i år.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Säsong 19 av Pyriska Ligan pågång

Hindenburg AFF slog till på stort och vann tillslut Övre Gärdsgårdsligan före Karles Kannibaler efter att länge ha slagits med Wunderhundar och Wredesåsar om andraplatsen. Vinsten betyder kontrakt i högsta divisionen, Kejserliga Pyriska Sockerligan, i ligans 19e säsong.

Ligan söker iochmed det nya spelare som kan ta över efter frånfallna i klubbarna Kröögersnäs ISS, Mos Mosel IK och mycket anrika Peckwicks Herrar. Alla är i dagsläget placerade i nedersta divisionen, Nedre Gärdsgårdsligan.

Det är fullt möjligt att byta namn och flytta laget någon annanstans i Pyrisamfundet, eller för den delen utanför.

Ligan kan man gå med i här. Säsong 19 kommer troligen att spelas med två matcher per vecka; minimideltagande för att hålla sig någorlunda flytande innebär att man tittar in i 15 minuter 2-3 ggr per vecka. Sen får man gärna lägga ner mer tid, att pressmeddelanden är mycket trevligt.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Re: Polisgazetten tippar säsongen!

Ghazam said:
6. Wunderhundarna
Gjorde en impregnerad säsong förra året, men nu blir det motstånd mot etablerade gärdsgårdsgäng och lag som trillat ur högsta serien. Nytt kontrakt kan bli för tufft, men inte ospukat. Värvningarna är mumma!
En tippad 6:e plats och geggig fajt runt nedflyttningsstrecket, blev istället en otippad 3:e plats och fabulös kamp runt uppflyttningsstrecket!

Hundarna gjorde en wunderbar säsong, och vi är väldigt stolta över våra medlöpare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Re: Polisgazetten tippar säsongen!

Måns said:
Ghazam said:
6. Wunderhundarna
Gjorde en impregnerad säsong förra året, men nu blir det motstånd mot etablerade gärdsgårdsgäng och lag som trillat ur högsta serien. Nytt kontrakt kan bli för tufft, men inte ospukat. Värvningarna är mumma!
En tippad 6:e plats och geggig fajt runt nedflyttningsstrecket, blev istället en otippad 3:e plats och fabulös kamp runt uppflyttningsstrecket!

Hundarna gjorde en wunderbar säsong, och vi är väldigt stolta över våra medlöpare.
Klarts imponerande av ett gäng talanglösa råskinn. Å egen del nöjs jag åt att ha lassat skrot i ändalykt på er tvåtajms under säsongen. Vi ses i nästa!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,014
Location
Ereb Altor
Re: Polisgazetten tippar säsongen!

Vimes said:
Klarts imponerande av ett gäng talanglösa råskinn. Å egen del nöjs jag åt att ha lassat skrot i ändalykt på er tvåtajms under säsongen. Vi ses i nästa!
På tal om ändalykt, tröstsamt nog vänder vi röv nedledes i tabellen och kan släppa druvklot på klenare lag, som Wredesås, Adlers Atleter och Skanshaga.

Hoppas det smakar!

 

Anarchclown

Swashbuckler
Joined
24 Apr 2010
Messages
2,341
Location
Stockholm
Re: Polisgazetten tippar säsongen!

Wunderhundarna!!! *skriket av en 170-kilosmutant med rakad skalle, kängor och supporterhalsduk. Tuggandes fradga om någon ifrågasätter detta uttalande*
 
Top