Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 5 - Tittarrekord

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
"Varning, detta program innehåller starka scener och är inte lämpligt för barn"


Familjen Svenssonsson sitter framför TV-altaret och spänner förväntansfullt blicken på skärmen. Händer rör sig per automatik mot skålar av glänsande, dallrande godis, frasiga chips och andra karameller. Alla är samlade för att se Harald Treutiger avslöja vem som denna gången lämnar ö-gemenskapen.

En kort re-cap av de tidigare avsnitten går, debatter och utläggningar, fejder och kupper, allianser och brunbrända öbor.
Harald Treutigers 50 000 kronors-leende blänker mot kameran vilken han håller upp röstlapparna på. I bakgrunden ser man en förväntansfull samling öbor som med rep och vassa pinnar väntar på någon att göra processen kort med.

"LJSLarsson" - jubelklang i sofforna, sura miner från alla som haft Larsson som favorit genom hela programmet.

Kameran klipper till de brutala scenerna då LJSLarsson lämnar ön och jordelivet.
Kameran zoomar in mot kroppen bland lågorna i bålet där den sakta skrumpnar och pyr. En trumvirvel från produktionsgänget som har en känsla för dramatik. Men ack, ännu en av öborna har dött. En människa, inte en Ulv.


Då alla kameror är fokuserade på elden så är det ingen som ser vad som händer i skogen. Ett plötsligt brak och ett skrik, !Paxen verkar ligga i en buske.
Oroliga drar öborna fram honom och det visar sig snabbt att någon eller något ätit upp hans ben. Ulvpäls hålls i ett krampaktigt grepp mellan hans fingrar.


Tack till Bybon LJSLarsson och Bybon !Paxen för spelet!
LJSLarsson var Polis, han hade med sig en Järnfil och tillhörde Lag Syd
!Paxen var Mekaniker, han hade med sig ett Dragspel och tillhörde Lag Syd

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

Gällande Reccas långa inlägg och hennes eventuella diskning.

Recca (och tidigare Vimes) är inte de enda som skrivit för långa inlägg. Efter Reccas inlägg så gick jag igenom trådarna och tittade på långa inlägg, och skulle jag vara hård så skulle fler personer diskas, då inlägg varit både 1 och 2 000 tecken för långa.

Med regeln som den är så är det väldigt upp till mig att bedöma när jag skall sätta ner foten, och då finns alltid risken att det blir metaspel på temat "Empi vill/vill inte ha kvar den personen i spelet av någon anledning".

Och: Det känns inte som att regeln med 5000 tecken tillfört så jättemycket. Inläggstaket i sig är en bra avgränsare, och skriver man för långa inlägg så finns det hursomhelst stora chanser att de som inte tycker om långa inlägg bara skummar eller ignorerar dessa.

Jag känner nu helt enkelt att regeln i det här spelet skapat mer problem än vad den tillfört.

Därför har jag valt att göra följande:

Recca är inte diskad.

Regeln om max 5000 tecken per gäller inte längre.

Det är på var och ens eget ansvar att använda sina 16 inlägg per runda på ett bra sätt för er sak. Att skriva inlägg som är svåra att ta till sig har sitt eget straff i att andra inte tar till sig dem lika lätt, och det får vara tillräcklig motivation att skriva rimligt långa inlägg.

Däremot:

Recca var utvisad från att skriva eller rösta efter att jag ingrep mot inlägget.

Recca är fortfarande utvisad till "andra sidan" av ön, och får inte rösta i tråden eller skriva inlägg innan klockan 00.01 på söndag morgon.

Hon går fortfarande att rösta på och är med i spelet och påverkas precis som alla andra av inläggsantalsregeln med minst 1 och max 16 inlägg per runda.

Nästa runda tar slut på söndag 27 oktober klockan 22.00!

Lycka till!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Inlägg 1 och 2 av 16 (jag räknar detta som två inlägg för det är så långt. Ja, jag vet att Empi tagit bort spärren).
Min analys av Trasapan.
För att det inte ska bli förvirrande så använder jag namn; anth och Trasapan istället för jag och han.
Det inom citat är inte exakt vad Trasapan har sagt, utan hur jag upplevt det han sagt.
Eftersom jag inriktat mig på tRasans text, inte hans röster har jag säkert missat flera av dessa.
Trasans sista inlägg var en analys av mig. Det känns krystat att jag analyserar Trasapans analys av mig.
Däremot har jag fått en del skit av flera i runda 4, jag tar upp det i ett separat inlägg, då tar jag även upp Trasans analys av mig.

Trasapa runda 1 said:
Tar upp att det kan finnas DTF.

Vill att alla outar lag.

Röstar på Mukwa.

Tycker det är logiskt med 1 ulv i varje lag.

Anser inte att man kan kontrollera sysselsättning eller pryl.

"Idiot"-inlägg om lag sydväst och Emma Anderssom.

Recca supergrön.

Tillhör lag öst.

Mukwa är grön.

KK kan vara vad som helst, inklusive ulv.

Motröstar på Vimes när Vimes röstar på Trasapa.

Vill hänga en miller.

Är pilot.

Har en Roomba-dammsugare.

Röst Recca
Trasapa runda 2 said:
Vill veta varför anth tycker Trasapa är röd.

Recca är grön.

RasmusL är ulv.

Förklarar att lag sydväst och Emma Andersson var ett skämt.

Anser att Hastfer är förvirrad.

Minst en ulv av Vimes, Mukwa, Recca, Larsson, Basse.

En riktig (ulv)kapten däremot finns bland Recca, Vimes eller Mukwa.

Vill se Recca och Mukwa som gröna, men inte Vimes (för att Vimes inte misstänker Hastfer).

Vimes, K.K., Hastfer ulvar.

Bygger case mot Vimes.

Vill att !Pax ska sia antingen 1) Vimes, 2) RasmusL, 3) Larsson/Brynolf/Basse.

Förklarar att Hastfer inte är jätteröd.

Förklarar för Basse att varken, lag, pryl eller sysselsättning är intressant.
Trasapa runda 3 said:
Vimes är ulv för caset mot Recca.

Följer upp Larssons spår att Hastsfer spelar bra p.g.a. hjälp från KK.

Ser fram emot vad Larsson gräver fram om Trasapan.

Recca grön.

Vimes gul.

Har ingen koll på Larsson.

Mukwa känns grön.

Hastfer är svårläst.

Röst Hastfer.

Rasmus är ulv.

Förklarar igen varför han anser pryl / sysselsättning inte har betydelse.
Trasapa runda 4 said:
Berömmer hastfer för bra spel.

Vill att Larsson tittar på Trasapan.

Vill inte stryka RasmusL som ulv.

Om Larsson är ulv är även xyas det.

Förklarar en tredje gång varför pryl / sysselsättning inte är viktigt.

Nämner att han tog upp DTF på skoj.

Förklarar att han Ville sia Vimes för att veta om denne var grön/röd.

Vimes case mot Larsson fullt av mummel.

Säger att han tidigare var säker på att Rasmus var ulv.

Säger till !Pax att denne logiskt borde nattmördas.

Analyserar anth.
I denna analys tar jag för givet att Basse, Vimes, Mukwa och RasmusL är gröna - skulle det inte vara så är jag helt körd.

Trasan tar upp att det kan finnas en DTF. Eftersom jag själv drog samma slutsats av Empis startinlägg anser jag inte detta märkvärdigt.

Trasan vill att vi outar lag, men anser att pryl och sysselsätttning är ointressant. Eftersom jag själv drog samma slutsats anser jag inte detta märkvärdigt.

Trasapa anser att Recca är grön. Jag har själv inte hittat något rött på henne.

Trasapa undrade varför jag ansåg honom röd. Jag har för mig att jag förklarade att jag ville dreva, inte att jag ansåg honom vara ulv.

Trasapa anser att det finns en ulv bland Vimes, Mukwa, Recca, Larsson, Basse. Varav Recca, Vimes eller mukwa är kapten.
Med facit är Larson grön och Vimes, Mukwa och Basse anses gröna och Recca anses inte röd.
Trasapa ha alltså tokfel - eller så är han ulv.

Efter att KK siats röd säger trasan att KK, Vimes och Hastfer är ulv-trio.
Med facit har trasan tokfel igen.

Trasapa vill sia Vimes, RasmusL, Larsson, Brynolf, Basse.
Med facit är alla dessa gröna. Hur stor är chansen att man plockar 5 st som man vill sia och alla är gröna?

Trasapa tar återigen upp att Vimes och RasmusL är huvudmisstänkta som ulvar.

Trasapan bortförklarar sig att han inte alls ville sia Vimes för att han trodde att denne var röd, utan för att han var osäker på om Vimes var röd/grön.

I mina ögon har Trasapa varit väldigt duktig på att misstänka personer som senare visat sig gröna. I mina ögon är han rödare nu än innan jag analyserade honom.

Nu sova.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Treutiger said:
!Paxen var Mekaniker, han hade med sig ett Dragspel och tillhörde Lag Syd
Kan vi anta att RasmusL och !Paxy inte är superulvar ihop nu? Moving on.

Tack för gott spel, !Paxy och LJSL!

Så vår lista av deltagare ser ut som följer:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

R5: 10 deltagare, 3 ulvar. 6 kandidater. <- Nu börjar det brännas
R6: 8 deltagare, 3 ulvar. 5 kandidater. <- Kritisk runda
R7: 6 deltagare, 2 ulvar. 4 kandidater. <- Kritisk runda
R8: 4 deltagare, 1 ulv. 3 kandidater. <- Kritisk runda

Vi kommer alltså ha minst ett grönt namn in i sista rundan. Det är ju skönt.

Ni sex ska fortfarande ranka era mest misstänkta och ni måste arbeta nu. Det gäller även Xyas.

-------
1. Din mest misstänkta kandidat och varför
2. Din näst mest misstänkta kandidat och varför
3. Din tredje mest misstänkta kandidat och varför

Förklara varför de är ulvar ihop och fortsätt sedan till nästa punkt:

4. Klar bybo och varför
5. Klar bybo och varför.

-------

Den som misslyckas med det här tycker jag att vi hänger den här rundan mest för att jag är trött på den glassiga glidarattityden som står i vägen för vad som borde vara en ganska lätt byboseger.

Mina tre kandidater är:
1. Anth
2. Pix/Ruga
3. Trasapa

Pix var väldigt aggressiv i sitt sista inlägg, och det tolkar jag som att hon försöker bita tag i så mycket hon kan för att inte alla i byn ska gå och bli gröna. Läs mitt inlägg igen så ser du att det är långt ifrån "Mukwa är grön, så därför är Mukwa grön". Med !Paxen död borde det här dessutom vara överspelat. Om vi inte hade en väktare, skulle ulvarna då vilja ha kvar siaren så här länge? Nä. Det skulle de inte förstås. Jag är grönare än en gröngöling på Grönland med importerad grön Flügger färg insmetad från skosula upp till hårbottnen.

Reccas bulletproofteori är inte så bullet proof tyvärr (see what I did there, huh? huh?! Oh, ME :heart: ), men den teorin kan vara anledningen till att ulvarna inte sköt på mig igen. Men å andra sidan tror jag helt enkelt att de valde att inte ta ut mig för att jag var avgörande på Raven, och för att det skulle ge mig mindre grönt skimmer. Eller så var det för att ulvarna tyckte [insert anledning]. Men se icke! För StålRasmus gick all crazy och outade Securitas och ja ba' KA-TJING! Grön växelkurs! Tut tut! StålRasmus, !Paxman och Green Mukwa i Justice League.

Jag är grön, för jag är alltid grön, och jag röstas aldrig ut. Det är min grej. Jag tänker inte tillåta er att rösta ut mig i det här partiet heller. Det skulle sabba min statistik. Ja ba' 'Grön färg'. Så jävla episkt liksom. Hade ni låtit mig vara hade jag förmodligen hunnit skicka iväg en massa papper och sökt ett par-tre jobb (jo tjena), men icke. Alltid är det någon som ska försöka passa på att rösta ut en och komma med knasiga teorier när man inte ser på. Nu är jag kvar tills spelet är slut eller tills jag får ett nattmord på mig och så var det med den saken.

Tillsvidare en straffröst på Pix för att hon svansar efter mästaren av Höja tonläget:
Röst: Pix

Risken är att jag inte kommer hinna med mer än den här rösten så om du är bybo lär du ju jobba extra hårt så att de andra inte följer efter med sina röster på dig. Ha't så kul!

Empz said:
Recca är fortfarande utvisad till "andra sidan" av ön, och får inte rösta i tråden eller skriva inlägg innan klockan 00.01 på söndag morgon.
Är inget fan av det här. Ett brott ska ge en känd konsekvens eller ingen alls. Det här är dessutom ett kollektivt straff eftersom det inte bara är Recca som blir drabbad, det går ut över alla. Det står heller inte i paritet till brottet hon begick vill jag hävda. Är ens säker på om jag tycker att det är ett brott när det i reglerna står "Inläggen får vara max ca 5000 tecken, jag kommer gå in och varna om jag ser att inläggslängden spårar iväg och blir okontrollerbar. Åtföljs inte varningarna så blir det utvisning. Jag kommer dock inte att tokräkna tecken och slå alla minimala övertramp på fingrarna. Sunt förnuft råder." Brist på "sunt förnuft" och godtycklighet kan ogärna leda till straff eftersom det alltid bara blir en subjektiv bedömning av vad som är sunt förnuft och vad "minimala övertramp" är. Men, your call, och nu är det som det är. Till nästa lir tycker jag att det här ska styras upp.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Bra jobbat Anth. Reccas långa inlägg var ganska tråkigt så jag orkade inte läsa det ordentligt, men ditt var kärnfullt och pekade på ett par väldigt bra saker.

Vems idé var det att ge siaren råd om vem de skulle sia? Visar det sig att en drivande person i den frågan är ulv så öppnar det upp en aning för ulvmillers skulle jag vilja påstå. Att Trasapa har prickat in fem kandidater för siande och samtliga nu är gröna ger mig lite magont faktiskt. Trasapa är en bra kandidat för hängning hursomhelst. Anth har åkt ned på min misstänktlista efter det här inlägget.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok fint citerande Anth, vissa fritolkningar har du klämt in däremot.
Däremot ett lätt "case" att bygga som ulv eftersom du utelämnar egna tankar och ställningstaganden, du bara kopierar det jag skrivit och avslutar med att jag nog är ulv eftersom jag misstänkt bybor.

Detta:
anth said:
Trasapa anser att det finns en ulv bland Vimes, Mukwa, Recca, Larsson, Basse. Varav Recca, Vimes eller mukwa är kapten.
Med facit är Larson grön och Vimes, Mukwa och Basse anses gröna och Recca anses inte röd.
Trasapa ha alltså tokfel - eller så är han ulv.

Efter att KK siats röd säger trasan att KK, Vimes och Hastfer är ulv-trio.
Med facit har trasan tokfel igen.

Trasapa vill sia Vimes, RasmusL, Larsson, Brynolf, Basse.
Med facit är alla dessa gröna. Hur stor är chansen att man plockar 5 st som man vill sia och alla är gröna?
Samtliga av dessa skriver du som att jag har lagt fram dem som absoluta sanningar. Det du plockar ut här är alltså tankar från runda två, en runda som var aningen förvirrad tack vare röst debaclet och att ingen bybo blev nattmördad. Samtliga av de ovan nämnda "citaten" är ryckta ur sitt sammanhang, jag spånade iväg på att vi hade att göra med en elite-squad av ulvar. Mycket på grund av att det saknades tydliga spår efter ulvar.

Och dessa eliter listade jag som Mukwa, Vimes, Recca och även Konkel men det glömmer du skriva med..
Här är länken till hela inlägget, läs det istället för Anths ihopkok.
Ocensurerat

Likaså med KK, Vimes, Hastfer. Det var en teori jag fick ihop efter att konkel blivit siad röd och jag började gå igenom tidigare runda.

Siandet är det klenaste du har att komma med. Vad spelar det för roll att de jag vill sia har visat sig gröna? Jag ville sia Vimes vid det tillfället inte för att jag stenhårt trodde att han var ulv utan för att jag tycker om att ha en klar färg på Vimes. Han är en skicklig och drivande spelare och det är alltför jobbigt att ha honom som ett osäkert kort. Alltså har jag aldrig sagt att jag vill sia honom för att han är ulv. Jag ser på siandet från två sidor, endera så har man tur och prickar en ulv, som vi hade med konkel, detta är knappast vanligast enligt min mening. Det andra alternativet är att man siar de spelare som är giftigast som ulvar och svårast att läsa ulvstatus på, då får man kanske en grönad bra spelare som man faktiskt kan lyssna på utan foliehatt. För mig så är en siad grön minst lika mycket värd som en siad röd, om inte i vissa fall även bättre.

Nej det här var inget case, Recca byggde ett case och det var bra. Det här var lösryckta meningar som du tolkat fritt.
Jag kan gott erkänna att jag inte alls har spelat särskilt bra denna gång, mycket tack vare tidsfrist och mycket resande i jobbet vilket gjort att jag har haft svårt att hänga med. De flesta jag misstänkt har varit gröna.

Men wtf! Jag har inte röstat ut dem själv. Ni har alla misstänkt både hastfer och Vimes. Vimes körde precis ut Larsson mest på egen hand och han är grön.
Anklaga mig gärna för att ha en urusel ulvnos och spela dåligt denna omgång men sätt mig fan inte i ulvskåpet för den saken, då är det fler som ska med mig in först.

Och att Mukwa som annars brukar vara förnuftig köper ett sådant klent uppbyggt case är lite förvånande.

Är det smart av mig som ulv att enbart hacka på de gröna då? Jag har kastat misstankar både på vår siare och vår "väktare". Jag har pressat ut en bybo i Hastfer dessutom.

Men ok Anth, jag ska spela mer "byboigt" som dig och inte ta ställning till någonting och inte skriva något konkret överhuvudtaget, för det verkar ju vara grönande helt plötsligt. Jag ska hålla mig i bakgrunden och inte lägga fram mina misstankar förrns iaf mukwa och du har gjort det. Jag väntar även med att rösta tills mukwa röstat så jag kan lägga på samma spelare som han, då slipper jag kanske bli rödad för att hänga en bybo?

Men fan jag kan inte spela så. Jag misstänker folk(suprise!), det är vad man gör i ulvspel. Och ibland, eller snarare i 80% av fallen, hamnar misstankarna på en grön bybo just eftersom jag inte sitter med facit i handen och kan spela säkert. Paranoian skenar och jag ser ulvar lite överallt, och ändå tycker jag att jag spelar mer samlat med min paranoia nu än jag gjort tidigare.

Så jag tror helt enkelt att våra kvarvarande ulvar är de i den inaktiva högen. Det är skälet till att vi aldrig lyckas knäppa någon ulv förutom konkel som är högprofil. Jag är sån att när jag väl börjar gräva i en spelare så ser jag ulvtecken, spelar egentligen ingen roll hur grön jag tyckt individen spelat innan. Men om ingen syns så ser jag heller ingen päls utan min paranoia leder mig på en bybo istället.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Tack !Paxo och LJS! Snygg move på slutet lJS! :gremsmile:

---

Men Empiricus, låt Recca vara med. det känns skitkonstigt med den där utvisningen och hela grejen får mig att tappa sugen. Vimes klantade sig två gånger utan påföljd medan Recca ska vara tyst en hel dag i spelets kanske viktigaste fas? Nog för att hon har trevligare nunor att njuta av AFK just nu, men hon behövs helt klart och hennes frånvaro påverkar spelets utkomst.

---

Trasapa, anth, xyas, Pix, Ruga <---- där kommer jag kolla. Återkommer med längre motviering. Tillsvidare vill röstar jag på xyas.

Röst: xyas
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Inlägg 3-4 av 16 (jag har aldrig kommit i närheten av 16 inlägg tidigare så det gör inget om jag räknar långa inlägg dubbelt)

Vad jag gjort är att gå igenom runda 4 och letat efter andras kommentarer om mig.
Säg till om jag missat något.

Vimes said:
anth och Trasapa, ni röstade ut en grön Hastfer istället för Larsson. Kan ni tänka er att rösta på honom nu då?
Jag hittade ingen som jag tyckte var röd. Hastfer var en av de som var minst gröna - han var dessutom miller. Jag skrev att jag inte tyckte om att rösta ut Hastfer, men om jag skrivit "röst ingen" hade jag fått ännu mer skit. Jag tror det är andra gången jag förklarar det nu.

När jag skrev det här tyckte jag att Larsson var grönare än Vimes - så svaret hade varit nej på Vimes' fråga.
Att jag ändå röstade på Larsson berodde på att Vimes grönades - och jag gick in i mitt felaktiga antingen/eller tänk (som jag edan skrivit om).

När Larsson outade hunter kändes det mest som en lögn och ulvar ljuger.
Det föll mig aldrig in att Larsson kunde vara bybo som ljög om hunter.

mukwa said:
Anth - Dragonborn hoppar av (legit case), har inte bidragit med någonting mer än att skriva när han inte kan delta och har haft fel om pretty much allting. Det osar här.
Hemskt ledsen, men uppenbarligen måste jag ta semester för att hinna med i ett Varulvsspel - trots att det är inläggstak.

Mukwa said:
Anth - Gör en analys av Pix och Ruga (de är fåordiga båda två)
Sorry, missed this one.
Ska försöka hinna med det ikväll om jag inte kommer hem för sent.

xyas said:
Shaithan upplevde førra ulvspelet som påfrestande (eller det var uppfattningen jag fick). Som ulv pallar hen inte trycket och hoppar av. Anth har inte pingat sådær sjælvklart men kænns inte heller grøn.
För er som missat det är Shaitans enda internetåtkomst en mobiltelefon. Han har:
- ingen fast dator.
- ingen bärbar dator.
- ingen surfplatta.

Har någon av er försökt spela varulvsspel på bara mobiltelefon?
Man behöver inte vara ulv för att känna press då.
Discospelet bar hans första lir - han hade ingen aning om vad som väntade.
Det stora mysteriet var varför han anmälde sig igen - men det är ett beslut som togs innan varulvsspelet drog igång så den analysen är ointressant.

Jag tänker inte försvara Shaitan, men jag vill att ni drar korrekta slutsatser om honom - och det gör inte xyas.

LJSLarsson said:
Xyas
Ruga
Pix
Anth
Recca
Trasapa


Skulle spelarna på den här listan vara så goda och tala om för mig vem jag skall ta med mig i fallet?
Larssons hunterförmåga kändes som ljug.

!Paxen said:
Basenanji said:
Ergo: anth "säkrar" LJS genom att lägga en röst på gröne Hastfer.

Därför ändrar jag mig angående LJS eventuella hunterförmåga: jag vill se anth nedjagad.
Betyder anths röst på Hastfer att anth är ulv? Betyder det i såna fall att Larsson är ulv också? Berätta gärna.
Jag har redan förklarat varför jag röstade på Hastfer.
Hoppa på min förklaring istället om ni är missnöjda.
Men innan ni gör det betänk:
Hade jag röstat på Larsson (som jag då inte hade några planer att göra) - hade läget varit det omvända: varför röstade anth ut den gröne Larsson när han kunde ha röstat på miller-Hastfer

Ruga said:
Anth: Det betyder att jag bad om att bli utbytt men är med tills en ersättare kan hittas. Varför skulle jag som bybo göra ngt för att bli autodiskad, det vore bara korkat,
Om man läser mitt inlägg som Ruga svarar på, är det ett försök till en UP-lista (nej den är inte bra).
Jag skriver: "Att hon ändå skriver och därför fortsätter vara med i spelet betyder... vad?"
Det betyder att jag har för lite info om Ruga, precis som Pix/xyas, för att kunna göra en bedömning.
Det är helt rätt att det är dumt att autodiskas som bybo om det enda man behöver göra är att skriva ett inlägg. Men det är väl lika dumt om man är ulv?
Återigen: jag säger inte att Ruga är röd, jag säger att hjag ha för lite info.

Recca said:
Anth
Det är alltid svårt med spelare som kommer in som ersättare till någon annan. Anth har spelat konsekvent med hur han spelat förr, tycker jag. Dock så har jag alltid varit ganska dålig på att plocka upp scumtells på Anth. Så ingen färg på Anth.
Jag försöker spela bättre än tidigare (det försöker väl alla?) men det är tveksamt om jag lyckats. Så det stämmer nog att jag spelar precis som jag brukar göra.

Pix said:
Anth verkar ganska chill, och jag tvivlar å att dragonborn skule slänga iväg sin första varulvsroll, det är ju trots allt att vara varulv som är roligast, det här bybo paranoian tröttnar man snabbt på :C.
Återigen: Shaitan hoppade av för att han bara har mobil.

Trasapa said:
Lag eller pryl, har han ingen sysselsättning? Som sagt sjukt mycket paranoia ska till för att läsa något av det och troligen så var han inte så noga i att skriva.
Det är sjukt svårt att analysera en person som bara skrivit ett inlägg. Och ännu svårare när inlägget bara är tre meningar långt.
Det enda jag kan säga är att det håller samma stil som hans inlägg i discospelet som var hans första.
En annan sak jag noterat är att han försöker härma andra varulvsspelares sätt att skriva på (han har varit med på Repetikon ett par gånger och i verkligheten låter han inte alls så som han skriver i varulvsspelen). Denna info är egentligen helt värdelös eftersom han inte är med längre.
Den troligaste anledningen till att han missat nämna syssla är för att han skriver från mobil och det är ett helvete att redigera text. Han har helt enkelt inte sett att han inte skrivit syssla.

Trasapa said:
håller han med mig att han också läst in från introtexten att vi hade en DTF
Introtexten är formulerad så att man kan tro att vi har DTF. Jag har fortfarande inte kollat introtexten till äldre varulvsspel, men jag kan inte komma ihåga att DTF brukar nämnas i dessa.
Som jag förstått är trasan och jag överens om detta.

Trasapa said:
Däremot så verkar han utgå ifrån att vi har någon av följande två scenarion:
1, Ulvar inga alibi, vi har en siare.
2, Ulvar har alibin, vi har tre "detalj" siare.
Han menar också att om nu båda millrarna är gröna så kan vi ju faktiskt ha flera siare eller mer konstiga roller. Han tycker dessutom att ingen av dem spelat ulvigt.
Helt korrekt - och jag står fortfarande för varenda ord.
Efter discospelet kändes det jättenaturligt med flera siare - är det någon som inte tyckte det i början?
Jag har fortfarande inte hittat något rött på Recca - ännu en punkt där jag och trasan är rörande överens.
Och jag har förklarat att jag inte ansåg Hastfer som röd, bara mindre grön - och jag röstade ut honom, inte för at han var minst grön, utan för att han var miller.
Jag anser fortfarande att det lät mer troligt att om vi hade två millers så kunde vi även ha flera siare.

Trasapa said:
Rösten hamnar på mig från det blå, med motivering att jag var för hurtig.
Jag tycker fortfarande att dina inlägg i början lät onaturligt hurtiga - mer skit än substans. Hur du kan kalla det "out of the blue" övbergår mitt förstånd. Sedan förklarade du efteråt att det berodde på att du var på resande fot, Hade du kläckt ur dig det från början så hade du antagligen sluppit mina misstankar.

Trasapa said:
K.K said:
Du lade din första helt omotiverade röst på Mukwas och nu röstar du på Vimes med motiveringen att han sprider brus genom att tom-rösta på dig. Alltså, rösta utan motivering.
Jag får alltså skit för att jag röstat utan motivering enligt K.K, men Anths "magkänsla" att jag är för hurtig är helt ok och Anth är med i spel!

Kan vara ett sätt för två ulvar att starta ett drev mot en bybo, eller random.
Vi gör så här:
Alla som är kvar i spel: är det någon som INTE tycker att Trasapas 2-3 första inlägg låter för hurtiga?

Trasapa said:
Anth är för massoutningar. Och har helt plötsligt ingen info om DTF så Basse har fel i sina teorier. Anth ändrar sig
Det där kastar mer skit på dig än mig.
Jag har aldrig ändrat åsikt, det står klart och tydligt att jag har haft samma åsikt hela tiden, men att jag själv tyckte att jag formulerat mig otydligt och för att slippa misstolkningar senare i spelet så korrigerade jag mitt tidigare inlägg.
Du vet - man får inte redigera inlägg i spelet, så det här är enda sättet att korrigera på.
Det jag ville förtydliga var att det vi skulle skita att gräva i var vem som var siare, inte vilka lag, sysslor och prylar vi har.
Om någon, som Trasapa, missuppfattade mitt tidigare inlägg så gjorde jag helt rätt som kom med mitt förtydligande.

Trasapa said:
I runda två lägger Anth en slentrian röst på mig igen med motivationen att han vill se något vettigt från mig.
Sedan när blev en drev-röst "slentrian"???
Trasapa hade bara skrivit konstiga inlägg, jag ville bara se ett inlägg som inte var konstigt från honom. Ett mycket gott skäl för ett drev och har ingenting med slentrian at göra.

Trasapa said:
anth said:
Vad då slump?
Jag har förklarat att den enda som pingat röd för mig är Trasapa.
Jag har också förklarat att jag inte hunnit sätta mig in i spelet ännu.
(att Trasapa har givit en förklaring till sitt beteende ändrar inte faktumet att han är den ende som har pingat röd för mig)
Ska jag rösta på den som jag tycker är röd? Eller ska jag rösta den du vill? Eller skulle jag kanske ändrat min röst till "ingen"?
Detta berörs inget mer och känns löjligt.
Du blandar ihop l-orden.
Det berördes inte mer för att det kändes logiskt.

Trasapa said:
När jag sitter och läser runda 1 och 2 så förbluffas jag faktiskt av hur lätt K.K låter Anth komma undan hela tiden. Konkel som ändå är notorisk att bita på smågrejer såsom dåligt motiverade röster och inaktivitet. Vore Anth grön så har ulv-kk haft många tillfällen att starta drev mot en bybo på helt legitima grunder men skiter i det.
Jag kan inte kommentera detta för det gäller inte mig, utan KK,
Jag spenderade 3 timmar igår på att analysera trasan och tre timmar på att svara på vad folk skrivit om mig i runda 4.
Jag tänker inte spendera 3 timmar på att analysera en utröstad ulv - det skulle betyda 9 timmar analyserande. Jag ha faktiskt ett liv utanför det här spelet.

Trasapa said:
Men jag skulle vilja påstå att om Larsson visar sig vara ulv så blir Anth rödare.
Tack.

Jag vet inte om det här inlägget hjälper någon, men eftersom jag skrivit så lite tidigare har ni förhoppningsvis lite mer kött om mig nu.

Nu ska jag iväg och låta Vico och Wilp indifiera mig - förhoppningsvis hinner jag skriva ett längre inlägg ikväll eller morgon bitti igen.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
LJSLarsson said:
Ajöss och tack för fisken. :)
Fan också! Sorry Larsson! Det verkar vara vårt öde att stöta ihop med varandra i de här spelen. :gremfrown:

Sitter i ett regntungt Tallinn och har typ läst allt. Jag tycker som Basse att det är väldigt synd att Recca inte får skriva, hon borde vara en av den här rundans nyckelpersoner! Däremot har anth och Apan kommit igång bra, spännande! Men hoy, xyas, Pix och Ruga, känns rätt osannolikt att alla ni är bybor! Dags att börja snacka!

Jag kommer försöka läsa så mycket jag kan så får jag komma igen med inlägg på söndagkväll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Fan också, jag hinner inte! Och eftersom Empi inte hittat någon ersættare till Ruga æn så lær mitt avhopp endast resultera i en spelare mindre. Jag læser inglæggen men nær jag ær klar har inget fastnat i huvudet och jag sitter bara och tænker på kor, mjølk och vilka frågor mina opponenter kommer stælla næsta vecka.

Sorry alltså. Det hær suger men jag kan inget gøra åt det. Jag gør gærna det som blir bæst før byn just nu inom min begrænsade kapacitet. Bli utrøstad, hoppa av så ni slipper sløsa en runda, eller stanna och lægga min røst på den som ska ut enligt "de grøna".
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Okej, jag deltar s¨mycket jag ids just nu och av det lilla jag har hunnit uppfatta så tycker jag att det vore najselinajs att pressa Trasan en aning.

Röst: Trasapa

Dessa tankar har jag om de som återstår i spel:
Mukwa
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Shaithan/Anth
Trasapa
Vimes
Xyas

Pix, anth, Trasapa och xyas borde vara våra kandidater.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Anth said:
Jag tycker fortfarande att dina inlägg i början lät onaturligt hurtiga - mer skit än substans. Hur du kan kalla det "out of the blue" övbergår mitt förstånd. Sedan förklarade du efteråt att det berodde på att du var på resande fot, Hade du kläckt ur dig det från början så hade du antagligen sluppit mina misstankar.
Kan inte riktigt kläcka ur mig nå tidigare än mitt första inlägg, vilket jag redan då berättade..

Med Out of the blue menar jag att du börjar med att hålla med mig att du såg DTF. Sen snackar du lite blaja, inget ställningstagande eller meningsfullt alls och BLAM! En röst på apan. Ingen annan förklaring än att du har en "magkänsla" och att jag var för hurtig i 2 inlägg.. well, bra sniffat där.

Skitsamma, jag verkar bli dömd för 2 inlägg, mina första 2 inlägg som jag skrev på mobilen medans jag cruisade på kostigarna i norge. Jag visste inte att ulvaspel hade blivit så blodigt seriöst att man inte fick klämma in lite skoj, som min snabba lina om lag sydväst med emma andersson, som var ett svar på ett önskemål från K.K att outa fjärdeklassare. Jag antog ju såklart att folk skulle ha tillräckligt med vett för att se att det var ett uppenbart skämt och spel på min disco outning.

Men skitsamma, jag orkar inte sitta och försvara mig mot sånna skitgrejer nå mer. Vill ni rösta ut mig p.g.a dessa två "hurtiga" inlägg så blir jag fan förbannad. Rösta ut mig för att jag är kass isåfall, våga vara ärlig med det, det kan jag ta för jag har ju uppenbarligen bara hittat spår på bybor. Men sätt mig inte i ulvfacket för det, jag har iaf vågat ta ställning och sticka ut näsan när jag kunnat. Men tydligen så är det numera grönare att spela menlöst som Anth och inte komma med några som helst konkreta ställningstaganden. Karln har inte gett ifrån sig något som helst men ses plötsligt som grön tack vare det. Jag har tyckt mig läsa listor gång på gång när flera av er beskriver hur ulvar vill gömma sig i massan och inte synas. Så vem av mig och Anth har varit mest osynlig?

Basse. Allvarligt? Vad vill du ha ut av att pressa mig? Och kan jag få en anledning till varför du valde mig? Nej vänta jag vet! Jag var lite för hurtig i början och dessutom är ju Anths genomgång skitbra! Ah just, du kom på mig..

Seriöst, skitby..

Och släpp in Recca Empi, det är för hårt straff eftersom du ändå dragit tillbaka regeln. Dessutom skadar det spelet att hon saknas nu, vi behöver fler aktiva som rör runt lite. Dessutom vill jag gärna se om hon är nöjd med mina svar till hennes genomgång av mig. Som faktiskt tagit upp punkter som jag håller med om är lite ulviga, inte sånt skit som att hurtighet och kasst spelande är autoulvande.

Så, nu har jag gallat ur mig om det. Kan vi fokusera på något annat än att rösta ut ännu en bybo nu?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
På väg hhem från älvcon, hinner nog skita uur mig något ikväl och något i morgon bitti. Några önskemål på vad ni vill höra? (Förutom att jag ska tala om vilka som är ulvar)
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
anth said:
På väg hhem från älvcon, hinner nog skita uur mig något ikväl och något i morgon bitti. Några önskemål på vad ni vill höra? (Förutom att jag ska tala om vilka som är ulvar)
Japp! Jag vill att du tar en definitiv ställning mot någon förutom mig som är ulv. Men kasta inget rödskimmer på en grön bybo för då hänger vi dig.

Men allvarligt, få se på något matnyttigt nu som inte rör mig. Kanske hoppa på ett eget tåg och komma med lite egna tankar?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Fan... Det är ju faktiskt jättekonstigt att ulvarna skulle ha valt olika mål för mord runda 1 och runda 2, Brynolf var fan bullet proof. Och Mukwa är ulv, helvete... Nej, så kan jag inte tänka, det leder ingen vart oc om det är på det viset är det i princip bara slumpen som kan rädda oss.

Jag är osäker på Trasapan men han är så jäla hattig i sina inlägg och tycker olika saker om samma person fram och tillbaka som en jäkla guttaperkaboll, något som vidare bekräftas av anths genomgång. Jag ser heller inte att Trasapa ens försöker göra något annat än dryga sig för att komma ur "knipan", så Röst: Trasapa.

Visar sig Trasapa vara grön så måste jag omvärdera hela min syn på färgsättning och framför allt då Mukwa...
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag känner att jag blivit drevad in i ett hörn och bara får lägga tid på att försvara mig nu. Så jag tänkte om. Nu vill jag spela ulvspel, jaga ulvar är det jag vill göra, inte försvara mig mot icke-cases. Speciellt sådana inlägg som Rasmus senaste får mig att tappa suget rejält. Jag har tydligen spelat hattigt och bytt åsikt om folk kors och tvärs, ja det är ju sjukt ulvigt, inte alls något som bybor gör. Anths genomgång är ju jävulskt bra tydligen så den går inte att slå hål på. Och jag gör inget annat än att försöka dryga mig ur situationen, seriöst, har du ens läst mina inlägg? aaahh, nu halkar jag dit ändå.. Jag ska inte ta upp det här nå mer för jag tycker att jag har försvarat mig mot samma saker sedan runda ett och det släpper ändå aldrig uppenbarligen. När det dessutom kommer så korkade påhopp som "hattigt spel", "magkänslor" och att jag drevat mot bybor, ja hur fan försvarar jag mig mot det?

Så jag släpper det nu, spelar ju uppenbarligen ingen roll vad jag säger eftersom Anth redan knäckt koden och skrivit ett alldeles fenomenalt inlägg om mig.. Recca som faktiskt la ner lite tid och tanke i sin case mot mig och som jag faktiskt tog mig tid att svara på däremot går helt förbi obemärkt. Skitby..

Så jag tog mig istället tiden att leta lite ulvar.
Och vart börjar jag då, jo där ingen annan tycks leta såklart. Hos spelets grönaste lirare, Mukwa.

Inlägg #1 Runda #1
mukwa said:
16 spelare = 4 ulvar.
Fyra läger = Nord, Syd, Öst och Väst (Förmodligen fyra av varje)
Föremål = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Sysselsättning = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Eventuell förmåga = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Alternativa vinstvillkor = Det jag vill dreva först.
Vill jaga DTF först. Så, jag har blivit anklagad för att ha startat DTF drevet men här är en av spelarna som kört på det hårdast.

I första rundan så kommer Mukwa fram till detta: Max Raven är ulv, tillsammans med Recca och Vimes.

Mukwa är den absolut största bidragande faktorn till Max Ravens hängning. Mukwa har inte släppt en tumm på karln utan gick stenhårt in för att hänga honom. Ni som har glömt det så var Max grön alltså. Vimes är också grön.

Första inlägget i andra rundan då Max blivit utröstad:
Mukwa said:
SCHEISSE! Vem började fucka upp röstningarna? Den personen ska banne mig ha IG och epitetet sumprunkare i alla fall. Nu vet jag hur mycket äldsta rösten på en bybo är värd... Sorry guys. Sorry Max Raven!
Va? Vad fan bryr du dig om vem som fuckat ur röstningen när du legat med den äldsta rösten på Max sedan absoluta starten? Och sorry Max Raven?! Vafan det var du som drevade ut karln och nu är det någon annans fel och du är ledsen för det? Vilket skitsnack.

I samma inlägg hugger Mukwa på en ny individ, kan det vara Vimes eller Recca som han tidigare haft på sin ulvlista? Nej men är det inte ett helt nytt namn han drar ur sin hatt! Basse är näste man till galgen. Var kom han ifrån Mukwa? Hade ni lite överläggning i ulvlägret och ni kom unisont fram till att ni ville spara Vimes och recca?
Här lägger alltså Mukwa sin första röst, det är även rundans första röst dessutom vilket gör det lite giftigare, på Basse. Ännu en bekräftat grön spelare. Och motiveringen? Jo Basse hade svamlat om DTF, vad grundade basse allt DTF snack på? WTF? Mukwa är ju en av de första att dra igång DTF snacket. Återigen, skitsnack.

Först när Paxen går ut att han siat KK som ulv byter han röst. Och genast försöker han få med sig Hastfer i graven genom att länka honom till KK.
Mukwa går in ganska hårt på att om K.K är ulv så är Hastfer ulv och borde ut.
Det känns lite desperat när Hastfer inte alls varit rödad av Mukwa tidigare, inte i den utsträckningen. Han vill helt enkelt få med sig någon bybo i fallet.

Sen blir det tyst från mukwa resten av rundan. Blev det lite ledsamt i ulvlaget när en av era bästa spelare hade oflyt och blev siad?

Runda tre, lite irriterad på att paxen går ut med sitt siande av Basse.
Det var ju uppenbarligen nästa bybo du hade planerat att hänga, så klart du blev lite less. Sen blir det tyst igen, blev det jobbigt när dina planer hela tiden spolieras av den där siaren? Mukwa säger inget mer den rundan, precis som efter siandet av KK, han lämnar rundan med en röst på Anth(vilket gör Anth lite grönare kanske).

Kommer in i fjärde rundan med ny vigör.
Första rösten hamnar på LJSL, ingen egen motivering utan han tycker bara att Vimes är skarp och har ett bra case.
Mukwa safear dessutom en hel del och klämmer in många parenteser att LJSL kan ju vara bybo men är ändå det bästa valet för utröstning. Är det en klassisk ulv safening från en ulv som inser att han endast varit med och drevat mot bybor hittills?

Det här inlägget är lite läskigt:

mukwa said:
Sedan ska du inte alls analysera KK (eller ja, det får du förstås göra), men du ska producera text kring de andra, hur kort den än må vara. Vem ska ut? Du vill ju inte rösta ut LJSL uppenbarligen, och det sticker ju ut en del med tanke på att alla andra tycks vilja det.

Så:
Det du ska göra är att skriva en ulvlista utifrån de som är kvar i spel. Presentera ett case mot någon om du inte vill vara med och rösta ut LJSL. Om du vill att vi har kvar LJSL tills byn bestämt vem han ska jaga ut så föreslår jag att du droppar namnet på den spelare som du tycker att vi ska ta ut. Du har till kl 23 på dig. Du är skyldig byn det här om du är bybo
Pix vill inte köpa in sig på bandvagnen mot LJSL utan lägger en röst på mig istället för hon tycker jag är ulvigare. Mukwa går in, i min mening, ganska hotfullt och säger rent ut; "ge fan att kolla upp K.K, och hänger du inte med och röstar ut LJSL så är du ulv". Pix har bättre motiveringar att inte rösta på Larsson än Mukwa hade i sin första röst mot honom. Det där känns som en ulv som använder sin pondus för att pressa en bybo att ställa in sig i ledet.

Mukwa avslutar rundan med att säga att han fortfarande inte är säker på Larsson fraktion så han låter sin röst ligga kvar eftersom han inte har någon annan vettig röst att lägga. Verkligen, ingen annan som du misstänker mer? Mukwa safear alltså det sista han gör med att Larsson kanske inte är ulv.

Så nu vill jag höra av Anth, är du en grön bybo som du påstår så har Mukwa endast drevat och hängt gröna spelare. Han har dessutom använt sin pondus för att tvinga in en annan spelare i jakten på en grön Larsson.

Så till skillnad från mig nudå som är rent ulvig för att bara ha jagat bybor, hur ser det ut för Mukwa? Han är en långt mer erfaren spelar än mig så jag tycker att det borde tala mer mot honom än mig. Eller har Mukwa bara lite oflyt och taskigt med tid kanske?

Det läskiga här är ju att Mukwa varit orörd mer eller mindre sedan start. Det är anledningen att jag har velat sia honom tidigare och skälet till att jag började med att kolla upp honom nu.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Trasapa said:
Ok jag känner att jag blivit drevad in i ett hörn och bara får lägga tid på att försvara mig nu. Så jag tänkte om. Nu vill jag spela ulvspel, jaga ulvar är det jag vill göra, inte försvara mig mot icke-cases. Speciellt sådana inlägg som Rasmus senaste får mig att tappa suget rejält. Jag har tydligen spelat hattigt och bytt åsikt om folk kors och tvärs, ja det är ju sjukt ulvigt, inte alls något som bybor gör. Anths genomgång är ju jävulskt bra tydligen så den går inte att slå hål på. Och jag gör inget annat än att försöka dryga mig ur situationen, seriöst, har du ens läst mina inlägg? aaahh, nu halkar jag dit ändå.. Jag ska inte ta upp det här nå mer för jag tycker att jag har försvarat mig mot samma saker sedan runda ett och det släpper ändå aldrig uppenbarligen. När det dessutom kommer så korkade påhopp som "hattigt spel", "magkänslor" och att jag drevat mot bybor, ja hur fan försvarar jag mig mot det?

Så jag släpper det nu, spelar ju uppenbarligen ingen roll vad jag säger eftersom Anth redan knäckt koden och skrivit ett alldeles fenomenalt inlägg om mig.. Recca som faktiskt la ner lite tid och tanke i sin case mot mig och som jag faktiskt tog mig tid att svara på däremot går helt förbi obemärkt. Skitby..

Så jag tog mig istället tiden att leta lite ulvar.
Och vart börjar jag då, jo där ingen annan tycks leta såklart. Hos spelets grönaste lirare, Mukwa.

Inlägg #1 Runda #1
mukwa said:
16 spelare = 4 ulvar.
Fyra läger = Nord, Syd, Öst och Väst (Förmodligen fyra av varje)
Föremål = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Sysselsättning = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Eventuell förmåga = Förmodligen oväsentligt, men whattheheck
Alternativa vinstvillkor = Det jag vill dreva först.
Vill jaga DTF först. Så, jag har blivit anklagad för att ha startat DTF drevet men här är en av spelarna som kört på det hårdast.

I första rundan så kommer Mukwa fram till detta: Max Raven är ulv, tillsammans med Recca och Vimes.

Mukwa är den absolut största bidragande faktorn till Max Ravens hängning. Mukwa har inte släppt en tumm på karln utan gick stenhårt in för att hänga honom. Ni som har glömt det så var Max grön alltså. Vimes är också grön.

Första inlägget i andra rundan då Max blivit utröstad:
Mukwa said:
SCHEISSE! Vem började fucka upp röstningarna? Den personen ska banne mig ha IG och epitetet sumprunkare i alla fall. Nu vet jag hur mycket äldsta rösten på en bybo är värd... Sorry guys. Sorry Max Raven!
Va? Vad fan bryr du dig om vem som fuckat ur röstningen när du legat med den äldsta rösten på Max sedan absoluta starten? Och sorry Max Raven?! Vafan det var du som drevade ut karln och nu är det någon annans fel och du är ledsen för det? Vilket skitsnack.

I samma inlägg hugger Mukwa på en ny individ, kan det vara Vimes eller Recca som han tidigare haft på sin ulvlista? Nej men är det inte ett helt nytt namn han drar ur sin hatt! Basse är näste man till galgen. Var kom han ifrån Mukwa? Hade ni lite överläggning i ulvlägret och ni kom unisont fram till att ni ville spara Vimes och recca?
Här lägger alltså Mukwa sin första röst, det är även rundans första röst dessutom vilket gör det lite giftigare, på Basse. Ännu en bekräftat grön spelare. Och motiveringen? Jo Basse hade svamlat om DTF, vad grundade basse allt DTF snack på? WTF? Mukwa är ju en av de första att dra igång DTF snacket. Återigen, skitsnack.

Först när Paxen går ut att han siat KK som ulv byter han röst. Och genast försöker han få med sig Hastfer i graven genom att länka honom till KK.
Mukwa går in ganska hårt på att om K.K är ulv så är Hastfer ulv och borde ut.
Det känns lite desperat när Hastfer inte alls varit rödad av Mukwa tidigare, inte i den utsträckningen. Han vill helt enkelt få med sig någon bybo i fallet.

Sen blir det tyst från mukwa resten av rundan. Blev det lite ledsamt i ulvlaget när en av era bästa spelare hade oflyt och blev siad?

Runda tre, lite irriterad på att paxen går ut med sitt siande av Basse.
Det var ju uppenbarligen nästa bybo du hade planerat att hänga, så klart du blev lite less. Sen blir det tyst igen, blev det jobbigt när dina planer hela tiden spolieras av den där siaren? Mukwa säger inget mer den rundan, precis som efter siandet av KK, han lämnar rundan med en röst på Anth(vilket gör Anth lite grönare kanske).

Kommer in i fjärde rundan med ny vigör.
Första rösten hamnar på LJSL, ingen egen motivering utan han tycker bara att Vimes är skarp och har ett bra case.
Mukwa safear dessutom en hel del och klämmer in många parenteser att LJSL kan ju vara bybo men är ändå det bästa valet för utröstning. Är det en klassisk ulv safening från en ulv som inser att han endast varit med och drevat mot bybor hittills?

Det här inlägget är lite läskigt:

mukwa said:
Sedan ska du inte alls analysera KK (eller ja, det får du förstås göra), men du ska producera text kring de andra, hur kort den än må vara. Vem ska ut? Du vill ju inte rösta ut LJSL uppenbarligen, och det sticker ju ut en del med tanke på att alla andra tycks vilja det.

Så:
Det du ska göra är att skriva en ulvlista utifrån de som är kvar i spel. Presentera ett case mot någon om du inte vill vara med och rösta ut LJSL. Om du vill att vi har kvar LJSL tills byn bestämt vem han ska jaga ut så föreslår jag att du droppar namnet på den spelare som du tycker att vi ska ta ut. Du har till kl 23 på dig. Du är skyldig byn det här om du är bybo
Pix vill inte köpa in sig på bandvagnen mot LJSL utan lägger en röst på mig istället för hon tycker jag är ulvigare. Mukwa går in, i min mening, ganska hotfullt och säger rent ut; "ge fan att kolla upp K.K, och hänger du inte med och röstar ut LJSL så är du ulv". Pix har bättre motiveringar att inte rösta på Larsson än Mukwa hade i sin första röst mot honom. Det där känns som en ulv som använder sin pondus för att pressa en bybo att ställa in sig i ledet.

Mukwa avslutar rundan med att säga att han fortfarande inte är säker på Larsson fraktion så han låter sin röst ligga kvar eftersom han inte har någon annan vettig röst att lägga. Verkligen, ingen annan som du misstänker mer? Mukwa safear alltså det sista han gör med att Larsson kanske inte är ulv.

Så nu vill jag höra av Anth, är du en grön bybo som du påstår så har Mukwa endast drevat och hängt gröna spelare. Han har dessutom använt sin pondus för att tvinga in en annan spelare i jakten på en grön Larsson.

Så till skillnad från mig nudå som är rent ulvig för att bara ha jagat bybor, hur ser det ut för Mukwa? Han är en långt mer erfaren spelar än mig så jag tycker att det borde tala mer mot honom än mig. Eller har Mukwa bara lite oflyt och taskigt med tid kanske?

Det läskiga här är ju att Mukwa varit orörd mer eller mindre sedan start. Det är anledningen att jag har velat sia honom tidigare och skälet till att jag började med att kolla upp honom nu.
Tackar. Om vi missar denna rundan så har vi något här att börja bygga ifrån rörande att kolla upp Mukwa.
 
Top