Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 5 - Tittarrekord

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Fick du den motiveringen av en ulvkompis pix?

Det jag menar med att det inte går att kontrollera är såklart att vi inte kan veta när en spelare outar pryl eller sysselsättning om den ljuger eller inte. Skitsamma om det finns siare eller inte, vi har inte tid att sia alla spelare. Vi hade detaljsiare med i discoliret och vad jag minns så fick de ingen ulv på det. De fick däremot en ulv som gjorde en kass outning som inte passade in i ramarna(jag).

Det blir liksom lite misstänksamt när du inte kommer med något eget och nytt utan harvar på med en kassa blaj som vi diskuterat till leda.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Basenanji said:
jag vet inte men jag har tappat lite tempo i det här spelet
Det är du inte ensam om. Även om jag fortfarande lider sviterna av helgens prövningar är jag lite bedrövad över hur seg min hjärna är. Och luften gick ur mig lite när jag mer eller mindre dödade av Larsson (ok, hunter-bluffen hjälpte honom inte direkt att vara kvar på banan (även om det var smart tänkt)). Det är frustrerande att vi står och trampar, det skulle verkligen hjälpa oss att få ut en ulv nu, så vi får något att jobba med nästa runda.

Jag röstar på anth nu, vadfan gör jag det för? För att min känsla när jag läser Trasapa är att han är en arg bybo, men dels så suger min känsla och dels så blir ju inte anth nödvändigtvis röd om Trasapa är grön. Problemet med att rösta ut anth är ju att han inte interagerat så mycket med andra (vilket ju iofs är en anledning att rösta på honom), vilket ju inte blir en informationsjackpot om han är röd.

Min tänkarkräm är verkligen seg idag. Suck.

Såhär då:
Basenanji - grön
Mukwa - är nog inte ulv
Pix - kan vara ulv!
RasmusL - är nog inte ulv!
Recca - magkänslan säger grön, numera!
Ruga - magkänslan säger grön!
Anth - kan vara ulv!
Trasapa - magkänslan säger grön!
Vimes - grön!
Xyas - kan vara ulv!


Så: mina tre toppalternativ är anth, Pix och xyas (vilket verkligen skulle förklara varför det varit så svårt att pricka ulvar i det här spelet; det är en jävligt osynlig grupp)
sedan har jag tre namn som känns gröna, men som väl är möjliga alternativ: Trasapa, Ruga och Recca.

Ska jag fundera lite vidare känns ju inte anth och xyas som ulvar tillsammans med tanke på att xyas så lättvindligt låter sig rösta på anth. Är anth ulv skulle det, menar jag, gröna xyas en hel del med tanke på vilket skede spelet är i. Detta är en vinst med att rösta ut anth.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Sen grönar jag Ruga på lite väl lösa grunder kanske. Men hennes senaste bidrag i diskussionen (btw, jag såg att jag missuppfattat dig ang 50/50!) har verkligen haft en grön air kring sig!

Och hey! Det är också viktigt. Vi verkar ju suga på den första uppgiften, att fånga ulvar, så det är jättejättebra om alla försöker vara duktiga scouter och fixar den andra uppgiften, att visa att man är bybo. Det är inget fel att rösta ut enbart på uteslutning!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Recca och Trasapa lär ju sluta rösta på Mukwa. WTF?

Är anth ulv är det seriöst rödande för Pix tycker jag.

Trasapas rösträkning said:
mukwa > Pix
Basse > Xyas -> trasapa -> Anth
Rasmus > trasapa
Vimes > Ruga -> Anth
Recca > Mukwa
Ruga > Anth
Trasapa > Mukwa
xyas > anth
Pix > Trasapa

Anth = 4
Mukwa = 2
Trasapa = 2
Pix = 1
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag ändrar min röst till Anth.
Dels för att jag hellre har kvar Mukwa i matchen eftersom han blir viktig att ha med sig senare om han är grön.
Sen tror jag att vi kan få lite färg på honom beroende på vad Anth visar sig vara. Likaså Pix.

Det är ett smartare val såklart att ta Anth i det här läget.

Sen håller jag med om din lista Vimes. Pix och Anth kan absolut vara ulvar vilket förklarar varför vi inte har nitat några av dem. Vilket jag varit inne på tidigare.

Röst: Anth
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Bra där, Trasapa.

Alltså, i nästa runda vill jag se byn börja dreva lite. Enligt min mening har vi fått en hyfsat grön reaktion från Trasapa på den press som lagts på honom.

Även om vi inte har så där jättemycket att gå på (det är liksom tapetklister över hela spelet just nu) så kan vi piska upp drev för att se reaktionen. Att skaka fram gröna reaktioner kommer hjälpa oss.

Är anth röd är det rödande för Pix och grönande för xyas. Det är grönande för Trasapa också, det det verkar orimligt att anth skulle försöka dreva sin ulvkompis såhär i spelets slutskede. Är anth grön säger det inget nytt om xyas är min åsikt, eventuellt är det lite rödande för Ruga. Trasapas färg påverkas inte om anth är grön.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
anth! Jag ser att du är online! Nu verkar det som att vi röstar ut dig. Jag är inte jätteövertygad egentligen (men det spelar sällan någon roll eftersom jag mer ofta har fel när jag ärr jätteövertygad :gremfrown: ), men för mig finns det inget bättre alternativ! OM du är bybo, kan du inte ge oss dina tankar på ett fat här precis innan deadline? Bara kort vilka du tror är ulvar och allt sådär. Hur tolkar du att du blir utröstad?

---

Sen är det bedrövligt att det inte ens är nå folk online och läser i tråden.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Det ser ut som att jag är på väg ut och det är med blandade känslor.
Dels har jag jättedåligt samvete för att jag inte ställt upp för byn, men jag har inte tiden som behövs för att göra ett bra bybojobb.
Resultatet blir att jag gör ett dåilgt bybojobb och jag får hela mitt liv förstört: får ingen sömn, får en förbannad fru, sköter inte jobbet,... o.s.v.
Dels ska det bli jätteskönt att bli utrösdtad så jag får gå tillbaka till mitt vanliga liv.

Röst: xyas

Motivering: det måste finnas ulvar bland de lågfrekventa spelarna som xyas/Pix/Ruga - xyas är så god som någon.
 
Top