Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 5 - Tittarrekord

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Så du är helt låst på att rösta ut mig denna runda Rasmus?
Då vill jag att du svarar på dessa frågor först.

1, Vad gör mig till ulv?
2, Varför är jag rödare än Anth, Recca och Mukwa t.ex för att inte tala om de inaktiva?
3, Vilka blir grönare och vilka blir rödare nästa runda när det framkommer att jag var grön?
4, Tänker du bidra något denna runda eller väntar du bara på slutsignal?

Ni bör alla gärna svara på detta så jag vet orsaken till varför jag hängs. Och dessutom så får byn något att gå på nästa runda när ni ska reda ut varför ännu en bybo röstats ut.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Yo! Nu är jag tillbaka från kryssningen, är bedrövligt bakfull och än så länge paddburen. Blir lite kort än så länge.

Jag är lite kluven till vår situation just nu. Det dåliga är att byn inte lyckats hitta en enda ulv. Den enda vi tagit var på ett sieri liksom. Bedrövligt! Å andra sidan har vi många gröna spelare i byn, vilket gör att vi borde ha sjukt goda möjligheter att pricka en ulv i den här rundan eller nästa, bara på ren sannolikhet. Jag undrar kring det här med vår svårighet att hitta ulvar, och just nu lutar jag fan åt att det beror på att ulvarna är de inaktiva. Ruga, Pix och xyas, ingen av dem har drevats eller pressats.

Sen ser jag att väktarhärvan från r1, fortfarande snurrar. Alltså, det enda som egentligen stör mig är att ulvarna INTE mördade Mukwa i r2. Det verkar efterblivet att chansa på ett annat namn, och dessutom borde de rimligtvis förstått att väktaren skulle komma ut och sedan gröna Mukwa. Det är faktiskt jäkligt märkligt. De enda vettiga förklaringen jag kan komma på är att ulvarna av någon anledning trodde att Brynolf var väktaren, vilket i så fall innbär att ulvarna sitter inne på information om spelupplägget (uppenbart felaktig information dock). Eller kan Brynolf varit väktaren, egentligen? Nån som är lagd åt det hållet kan ju se om det lirar? Eller hur var det? Rasmus smular väktare under runda två? Kan det varit föra tt man då förstått att brynolf var väktaren?

Äh. Nu är mitt tågf ramme. Kommer tillbaka senare.

Röst: ruga
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hej hej.

Det där var ju jäkligt onödigt, men nu är jag tillbaks. Är dock fortfarande bortrest så det blir väl inga fler 27000-teckens-inlägg.

Har följt rundan väldigt noga och sett aktivitet mest från Mukwa, Trasapa, Anth och RasmusL.

Fokus på Mukwa
Brynolf borde enligt dig outa Bulletproof i R2.

Grejen är att Brynolf låg ganska lågt i R1. Det finns egentligen inga skäl att tro att han skulle bli nattmördad i R1, förutom att han blir targettad i R2 vilket ger ett indicie om att han faktiskt var målet för nattmordet i R1 och inte den som RasmusL väktade.

Ulvar som misslyckas med sitt anfall i R1 siktar ju i regel på samma person i R2 för att få ett garanterat nattmord. Därför finns det anledning att tro att Brynolf var målet för nattmord i R1, eller hur?

Du menar att Brynolf inte var målet i R1 eftersom det skulle innebära att han tålde ett nattmord, och därför är bulletproof, men eftersom han inte berättade för byn att han var bulletproof så är han inte bulletproof?

- Detta menar du alltså trots att det tillsynes inte fanns några skäl att skjuta på honom efter hans mediokra spel i R1 och trots det faktum att OM han går ut med Bulletproof så kommer han aldrig bli skjuten på om han INTE var målet för R1's nattmord.

Men du kanske menar att eftersom vi NU i R5 diskuterar möjligheten att siarens gröning av Mukwa faktiskt inte är en gröning, så bevisar det att Brynolf inte var bulletproof eftersom då skulle han sagt det i R2 för att undvika att vi skulle gröna Mukwa iom väktarens väktande. Det tycker jag låter helt osannolikt. Och grejen är att om det är så att Brynolf faktiskt VAR målet för nattmordet i R1 och om det därför är så att Brynolf VAR bulletproof, så ÄR ju Mukwa en av våra tre kvarvarande ulvar.

I övrigt finns det inte så stora anledningar att misstänka Mukwa, han har ju spelat tillsynes byboigt och bra (fast utan resultat - men det kan vi ju säga om de flesta av oss), men det som får mig att betvivla den här gröningen mest är alltså att nu när jag pressar honom kring Brynolf-Bulletproof-teorin så agerar Mukwa helt motsägelsefullt. Varför är det så svårt att erkänna att Brynolf skulle kunna varit bulletproof?

För att om Brynolf var bulletproof så implikerar det Mukwa som ulv?

Mukwa, är din logik: "Jag är inte ulv, alltså var Brynolf inte bulletproof."?

För om Mukwa inte är ulv, så är ju inte Brynolf Bulletproof, där stämmer ju logiken, problemet är ju att Mukwa inte säger det. Han säger ju inte "jag är bybo, därför måste Brynolf sakna Bulletproof", men det är ju det som är den enda logik som motsäger att Brynolf är Bulletproof.

Och grejen är att om ulvarna siktade sitt nattmord på Mukwa och han tålde den smällen så blir ju Mukwa grönad lika effektivt som om en siare hade grönat Mukwa när väktaren går ut med sitt väktarclaim, eller hur? Så därför blir det ju svårt att tro att ulvarna byter mål till Brynolf i R2. Så varför byter de mål, Mukwa? Om du ska tala för din grönhet nu så ska du förklara varför ulvarna anföll Brynolf. För det makear NOLL sense att de byter mål och inte fullföljer på en bekräftat grön bybo, särskilt bekräftad blir du ju när RasmusL går ut med sitt väktarskap och säger att han väktade dig. Är ulvarna verkligen så korkade, menar du? Eller är de så intelligenta att de tänker att vi kommer ifrågasätta din gröning om de byter mål i R2? Det låter ju helt mongo. Varför inte ta ut en grön spelare som eventuellt är väktare och därmed väktade sig själv, dvs Mukwa? Enda möjligheten att du inte är ulv och Brynolf Bulletproof är väl att ulvarna trodde att något som Brynolf outat tydde på att han var väktare eller siare och därför bytte de till att försöka döda Brynolf istället för det självklara målet.

Förklara gärna igen logiken om varför Brynolf MÅSTE gå ut med Bulletproof om han är det i R2 utan facit (och utan anledning att tro att han blivit skjuten på i R1) på vem som blev nattmördad och därmed förlora effekten av sin förmåga. För din logik stämmer inte och det är den första scumtell jag hittat på dig, Mukwa.

____________________

Om Mukwa är ulv
Då siktade han och K.K nattmordet på Brynolf i R1. Varför? Det finns tre starka och veterana bybonamn utöver Mukwa och K.K i det här spelupplägget, det är Recca, Vimes och Brynolf. Recca var på väg att hängas i R1, jag är alltså inget alternativ för nattmordet. Det står mellan Vimes och Brynolf. Båda alternativen tycker jag känns helt rimliga. Ulvarna valde Brynolf av de två, nu har vi ju facit på båda namnen tack vare nattmord och siande så det är fullt rimligt att ulvarna bara drog lott mellan namnen helt enkelt. Det finns dock ett starkt skäl att välja Brynolf eftersom det är bra att ta ut någon som inte kommit med så mycket ännu, nattmordet för inte med sig några större implikationer åt endera hållen. Och Brynolf var dessutom inte speciellt trolig att bli väktad.

Om Mukwa är ulv är det förstås inte konstigt att han dels vill kriga fram att han fortfarande är grön, trots att logiken faktiskt inte håller.

Nu pekar Mukwa på de som Paxen bevisligen siat gröna, vad beror det här på? Om Mukwa är ulv så inser han att hans tid är räknad, att det blir för svårt att vinna med så många gröna namn och loppet så avsmalnat.

Om Mukwa är ulv så tror jag inte att Trasapan är ulv eftersom det faktum att Mukwa försöker göra Vimes och Basse till möjliga ulvar, trots gröning (han pratar om millerulvar) tyder på att han inte vill att vi vänder blicken mot de inaktiva Xyas, Pix, Ruga och delvis Anth, fast Anth har lyft sig i aktivitet.

Om både Mukwa och Trasapan vore ulvar så skulle Mukwa gärna rikta våra blickar mot den inaktiva gruppen där det ändå finns tre av fyra personer som inte är ulvar. Men om endast Mukwa i den aktiva gruppen är ulvar så behöver han helt enkelt luckra upp de möjliga ulvalternativen för att göra det svårare för byn att chansa fram ulvarna.

Därför, om Mukwa är ulv, så tror jag att Trasapan inte är ulv och om Trasapan är ulv så borde inte Mukwa vara det. Jag tänker inte äta upp min sko om jag har fel, dock.

_____________________

Angående teorin att det gömmer sig ulvar bland de siade personerna; jag tycker personligen att det känns osannolikt med tanke på att det finns två millers i upplägget (och jag utgår naturligtvis från att jag själv är grön). Så den teorin håller jag inte som speciellt sannolik, ser gärna att Mukwa bygger ett case kring detta också. Visa att du är grön.

Röst: Mukwa
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Kan någon posta den senaste väven?
Något som alltid stört mig är KKs väv när han vet att han är körd.
Han delar in och kopplar yrkena / prylarna till varsitt väderstreck .
De som inte passar in är anth (?) Jag :Ruga ( Jag är grön)Larsson ( bekräftat grön) samt ipaxen ( bekräftat grön).Så skulle KK trycka in helt oskyldiga personer i listan ? Min erfarenhet är att ulvar ofta vid listor och liknande vill trycka in åtminstone en ulv för att inte senare analysera sönder att ulven nämner aldrig blabla de måste sitta i hopp. De lämnar bara anth. Så han vill jag titta närmare på.

Anths grej på Trasan tycker jag inte är mkt,och jag tycker Trasans ton låter genuin.
Däremot finns det ngt annat som jag inte gillar.
Vi återgår än en gång till KK väv när han är körd. Han delar som sagt in olika yrken i olika kategorier. Myndighet, mediaprofil etc. Det som stör mig är att han placerar Trasapan i fel kategori. Trasapan har outat pilot vilket KK lägger under myndighetsperson. Jag om vi nu ska använda KK begrepp vill ha in det under transport. Så är det medvetet för att skydda Trasapan eller inte?I äventyret så har jag för mig att Emps var än av de mer drivande att lista ut väven, så att den inte alls skulle ha någon betydelse köper jag inte riktigt.

Jag tänka mig att rösta på Trasapan , Recca, pix , Anth , xyas.

Kan inte släppa Recca. Jag har aldrig spelat med henne men jag har läst andra spel.Hon verkar vara en person som är aktiv har mkt åsikter osv Så att hon hamnar i strålkastarna förr eller senare är inte ovanligt. Så jag tror hon skulle kunna föregå det så att säga genom att gå ut som miller. Och hon är inte död än så att säga att det är en dålig strategi som ulv håller ej. Har inte fått några röda pingar igen tvärtemot låter Recca mer grön. Men så fort jag tänker så kommer " men hon är en miller" framsmygandes i huvudet. Väldigt ambivalent gällande henne.

Pix- Det som stör mig med Pix är att hon inte tog ställning i runda ett. Att inte ta ställning är en av de saker jag hatar. Och pix kan säga hur hon vill att hon trodde ställningen var annorlunda pga min felaktiga röst. Hon smet fortfarande undan ansvaret. Henne kommer jag kolla upp mer.

Xyas- person som jag inte kom i håg i minnet. På ett sätt tror jag att vi måste välja mellan oss oaktiva nu. Vi kan inte alla vara kvar till slutet då kommer vi att förlora.

Anth- förutom det med väven ovan, så varken bu eller bä.
Vill också syna honom närmare.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Brynolf dödades precis när han började misstänkas vilket jag minns att jag tyckte var konstigt. Detta tycker jag tyder på att Brynolf var valet redan runda ett.Mkt man hört om Brynolf var efter runda ett drar han i gång osv så det är inte så konstigt att han fruktades av ulvarna.
Att säga att man är bulletproof efter ett uteblivet nattmord är 50/50. Antingen chansar man att man verkligen var ulvarnas mål eller så håller man klaffen.
Brynolf valde de senare.

Jag försåt att Mukwa inte är autogrönad av väntandet så långt hänger jag med, men jag kan inte riktigt förstå varför Mukwa måste vara ulv Recca?
Får lägga Mukwa på listan att läsa igenom.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Ruga said:
Brynolf dödades precis när han började misstänkas vilket jag minns att jag tyckte var konstigt. Detta tycker jag tyder på att Brynolf var valet redan runda ett.Mkt man hört om Brynolf var efter runda ett drar han i gång osv så det är inte så konstigt att han fruktades av ulvarna.
Att säga att man är bulletproof efter ett uteblivet nattmord är 50/50. Antingen chansar man att man verkligen var ulvarnas mål eller så håller man klaffen.
Brynolf valde de senare.

Jag försåt att Mukwa inte är autogrönad av väntandet så långt hänger jag med, men jag kan inte riktigt förstå varför Mukwa måste vara ulv Recca?
Får lägga Mukwa på listan att läsa igenom.
Nej, han måste inte vara ulv men jag är nu mycket mer ambivalent till Mukwa än jag var innan när jag såg honom som grön bortom alla tvivel. Det faktum att Mukwa hela tiden menat att vi inte kan utvinna någon faktisk information utifrån att analysera nattmorden väcker en del misstankar hos mig. Och sen det här att han menar att Brynolf aldrig någonsin skulle hållit käften om bulletproof är också misstänkt.

Det du skriver nu, Ruga, om att det är 50/50 känns mycket mer rimligt än att det är 0 eller 100% chans. Det blir ju bara fel att säga att det är så självklart. Men misslyckad logik är ju inte en automatisk scumtell, att Mukwa failar med tankemaskinen är inte en auto rödning. Men att han konstant ställer sig på tvären och krumbuktar sig logikmässigt kring det här med Brynolf är ju misstänkt. Om han vore ulv så vore det ju självklart att han vill hindra oss från att resonera i den riktning som en Bulletproof-Brynolf innebär men vore han en bybo så borde han ju åtminstone tillåta oss att resonera i de banorna, borde han inte det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Bygger vidare där jag slutade:

alltså, det är ju inte helt omöjligt att det är något fel med Mukwa-Rasmus. Att Brynolf dog i R2 är jävligt konstigt. Jag tror, ur designsynpunkt, att det är mer sannolikt att ulvarna trodde att han var väktaren än att vi har bulletproofs i spel. Rådande uppfattning är ju att byn är lite bättre än ulvarna, så även om spelet är ganska traditionellt så bör de avsteg från standardmallen som gjorts vara till byns nackdel. I och med Hastfers millerskap (och Reccas, även om det är obekräftat) tippar speldesignen lite åt varulvshållet. Men att stoppa in en bulletprof i byn skulle genast tippa tillbaka det. Så jag köper det inte riktigt.

Sen är det ju såhär: alla tidigare spel visar att det är väldigt väldigt svårt att förstå varför ulvarna gör som de gör. Och, som jag argumenterat för tidigare, inte ens i efterhand är det självklart att förstå alla beslut ulvlaget fattar. De är fattade inom ramarna för en diskussion vi inte har tillgång till. (se Lex Thibault).

Med detta sagt: vi KAN ju förstås utifrån nattmordet på Brynolf resonera oss fram till att:
1. Mukwa är ulv, Rasmus grön och Brynolf var bulletproof.
2. Brynolf var väktaren egentligen och ulvarna vet detta, Rasmus är ulv och kanske Mukwa också.
Men inget av de här scenariona är ju sådär supersannolika. I början när jag spelade varulvsspel brukade jag komma på sådana här saker också, och tro på dem, jag har ALLTID haft fel. Jag tycker att bara för att vi har svårt att förstå nattmordet på Brynolf så kan vi inte slänga alla sannolika förklarningar (att Rasmus är väktaren som väktade Mukwa när ulvarna försökte sjukta på honom i R1) överbord. Analys av varför någon nattmördas är ju sällan speciellt tung bevisning enligt min mening. Liksom, det är inte 50/50 ulv/bybo på Mukwa som Ruga och Recca hävdar. Tvärt om är både Mukwa och Rasmus med största sannolikhet bybor, menar jag.

Jag tyckte Rugas senaste inlägg var bra, så jag flyttar min röst:
Röst: anth - jag tycker på det stora att Trasan och anth har gått på varandra bra. Men min känsla säger att Trasapas rätt irriterade ton är uttryck för en pressad bybo istället för en pressad ulv. Jag vill minnas att Trasapa i förra spelet, där han var ulv, var mer undfallande när han blev pressad. Dock har vi ju bevis på att min känsla suger, så inte vet jag. Jag är öppen för att ändra mig under kvällen. Orkar både Trasapa och Anth stolpa upp sina alternativ till hängning (oavsett om det är den andre eller/och någon annan) på ett överskådligt sätt?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag kommer ärligt talat bli redigt förbaskad om jag blir utröstad ikväll. Allvarligt talat skitby, skärp er nu! Vi hänger bybor på löpande band och fortsätter att vara lika loj runda för runda. Jag vill verkligen att vi gör någon nytta den här rundan, helst av allt hänga en ulv, om inte det går så vill jag iaf att vi tar ett väl avvägt val.

Det som stör mig nå grönjävligt är de otroligt värdelösa tells jag får kastad på mig den här rundan(jag räknar inte in reccas inlägg för det var bra och skrevs förra rundan).
Så vad har det varit för gedigna misstankar som bygger grunden för era röster på mig? Låt mig sammanfatt:
1, Jag var lite för hurtig i mina två första inlägg i runda ett. Något som jag försökt förklara ca.38213 gånger nu..
2, Jag har kastat misstankar på gröna bybor! Japp, det är tydligen bara jag som gjort det.
3, Magkänslor..
4, Tydligen så har jag dessutom ändrat åsikt om spelare(typiskt ulvbeteende helt klart)

Nu när jag sammanställer det så kan jag inte förstå hur jag missat det, jag är ju fan ulv.. *infoga förolämpning*

När jag försöker försvara mig mot de saker jag faktiskt kan bemöta så får jag ingen respons alls. Inget.. Mukwa ignorerar mitt inlägg och klappar Anth på axeln och berömmer honom för ett väl genomfört arbete. Rasmus är envis som en gråsten, och är ungefär lika hjälpsam för byn.

Så jag tänker inte lägga mer tid på skitsnack och idiotiska påhopp som baseras på skit, ja skit!

Jag kan absolut tänka mig att hänga Mukwa den här rundan däremot.
Han är en sån där farlig spelare som lätt kan kliva ur skuggorna som grönaste killen på plan och offra den sista bybon till kokosguden.
Jag ville få honom siad av just samma anledning som jag ville sia Vimes, dessa är individer som man definitivt vill ha en klar färg på. Och hittills har jag inte fått det av Mukwa, speciellt inte då jag börjar luska tillbaka i tiden.
Speciellt hjälpsam har han dessutom inte varit, han har drevat ut en bybo mer eller mindre på eget bevåg och sedan endast varit delaktig i att skicka bybor till stupstocken. Och det är ju enligt Anth och Rasmus sjukt ulvigt.

Rasmus kan lätt hamna på min topplista igen däremot. Han har spelat som en påse skit och har inte bidragit med något, förutom att vara en sjukt bra väktare tydligen.. Han var tidigt i toppen som min favoritulv och jag kan inte riktigt köpa hela den här väktar historien rakt av som många av er andra. Någon snackar om att han ska ha smulat det i runda två, jag hittar inget sånt och som recca sa, smulor kan ulvar kasta till höger och vänster.
Rasmus har liksom inte bidragit med något eller varit speciellt aktiv, men uppenbarligen så har han haft tiden och insikten att göra sjukt välberäknade väktarmoves. Det var ju tur då..

Rasmus har inte berättat vem han skyddade denna runda, och eftersom det inte ger oss något grönt namn så bör man ju såklart skita i att berätta det. Men det vore intressant att se din motivering.
Om det var dig själv så kan jag låta ulvarna göra skitgörat så slipper vi slösa en runda på att skicka ut dig.

Sen har vi en hög riktigt inaktiva spelare. Det vore ju skittråkigt om vi helt enkelt måste börja sålla ur dessa med utröstningar.

Som jag ser det så är våra ulvar endera i majoritet de inaktiva, vilket är anledningen till att vi inte får någon bra vittring.
Eller så är det en erfaren och samspelad skara, men vi har inte så många möjliga namn kvar till den listan förutom Mukwa.

Men det som är viktigt idag, vem ni än röstar på, så bemöda er fan att motivera er röst!
Vi har alldeles för lite att gå på redan som det är, om folk dessutom röstar med skitmotiveringar(se Rasmus) så har vi inte vunnit något inför nästa runda. Vi måste få mer att analysera, speciellt på fler spelare än bara mukwa, vimes, recca och mig själv.

Så rösta på den ni tror är ulv, men kom med en bra förklaring och en motivering som hjälper oss se hur du kommit fram till det. Inte bara "jo men det Vimes sa låter bra"(mukwa).
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok Basse din kaosdjävul.. Du kommer undan enbart för att du blivit bekräftad grön, annars har jag blivit förbaskad.

Ni som inte blivit siad grön ska fanimä ha en motivering till er röst. Och en sak till, rösta för bövelen!

Röstläge(sökte på röst: så enbart legitima röster är räknade)

mukwa > Pix
Basse > Xyas -> trasapa -> Anth
Rasmus > trasapa
Vimes > Ruga -> Anth
Recca > Mukwa
Ruga > Anth
Trasapa > Mukwa

Anth = 3
Mukwa = 2
Trasapa = 1
Pix = 1

Xyas, Pix! Sluta maska och rösta nu!
Det är för taskigt drag i den här rundan. Vi kommer inte ha så mycket hjälp in i nästa runda tyvärr.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Trasapa said:
Jag kommer ärligt talat bli redigt förbaskad om jag blir utröstad ikväll. Allvarligt talat skitby, skärp er nu! Vi hänger bybor på löpande band och fortsätter att vara lika loj runda för runda. Jag vill verkligen att vi gör någon nytta den här rundan, helst av allt hänga en ulv, om inte det går så vill jag iaf att vi tar ett väl avvägt val.

Det som stör mig nå grönjävligt är de otroligt värdelösa tells jag får kastad på mig den här rundan(jag räknar inte in reccas inlägg för det var bra och skrevs förra rundan).
Så vad har det varit för gedigna misstankar som bygger grunden för era röster på mig? Låt mig sammanfatt:
1, Jag var lite för hurtig i mina två första inlägg i runda ett. Något som jag försökt förklara ca.38213 gånger nu..
2, Jag har kastat misstankar på gröna bybor! Japp, det är tydligen bara jag som gjort det.
3, Magkänslor..
4, Tydligen så har jag dessutom ändrat åsikt om spelare(typiskt ulvbeteende helt klart)

Nu när jag sammanställer det så kan jag inte förstå hur jag missat det, jag är ju fan ulv.. *infoga förolämpning*

När jag försöker försvara mig mot de saker jag faktiskt kan bemöta så får jag ingen respons alls. Inget.. Mukwa ignorerar mitt inlägg och klappar Anth på axeln och berömmer honom för ett väl genomfört arbete. Rasmus är envis som en gråsten, och är ungefär lika hjälpsam för byn.

Så jag tänker inte lägga mer tid på skitsnack och idiotiska påhopp som baseras på skit, ja skit!

Jag kan absolut tänka mig att hänga Mukwa den här rundan däremot.
Han är en sån där farlig spelare som lätt kan kliva ur skuggorna som grönaste killen på plan och offra den sista bybon till kokosguden.
Jag ville få honom siad av just samma anledning som jag ville sia Vimes, dessa är individer som man definitivt vill ha en klar färg på. Och hittills har jag inte fått det av Mukwa, speciellt inte då jag börjar luska tillbaka i tiden.
Speciellt hjälpsam har han dessutom inte varit, han har drevat ut en bybo mer eller mindre på eget bevåg och sedan endast varit delaktig i att skicka bybor till stupstocken. Och det är ju enligt Anth och Rasmus sjukt ulvigt.

Rasmus kan lätt hamna på min topplista igen däremot. Han har spelat som en påse skit och har inte bidragit med något, förutom att vara en sjukt bra väktare tydligen.. Han var tidigt i toppen som min favoritulv och jag kan inte riktigt köpa hela den här väktar historien rakt av som många av er andra. Någon snackar om att han ska ha smulat det i runda två, jag hittar inget sånt och som recca sa, smulor kan ulvar kasta till höger och vänster.
Rasmus har liksom inte bidragit med något eller varit speciellt aktiv, men uppenbarligen så har han haft tiden och insikten att göra sjukt välberäknade väktarmoves. Det var ju tur då..

Rasmus har inte berättat vem han skyddade denna runda, och eftersom det inte ger oss något grönt namn så bör man ju såklart skita i att berätta det. Men det vore intressant att se din motivering.
Om det var dig själv så kan jag låta ulvarna göra skitgörat så slipper vi slösa en runda på att skicka ut dig.

Sen har vi en hög riktigt inaktiva spelare. Det vore ju skittråkigt om vi helt enkelt måste börja sålla ur dessa med utröstningar.

Som jag ser det så är våra ulvar endera i majoritet de inaktiva, vilket är anledningen till att vi inte får någon bra vittring.
Eller så är det en erfaren och samspelad skara, men vi har inte så många möjliga namn kvar till den listan förutom Mukwa.

Men det som är viktigt idag, vem ni än röstar på, så bemöda er fan att motivera er röst!
Vi har alldeles för lite att gå på redan som det är, om folk dessutom röstar med skitmotiveringar(se Rasmus) så har vi inte vunnit något inför nästa runda. Vi måste få mer att analysera, speciellt på fler spelare än bara mukwa, vimes, recca och mig själv.

Så rösta på den ni tror är ulv, men kom med en bra förklaring och en motivering som hjälper oss se hur du kommit fram till det. Inte bara "jo men det Vimes sa låter bra"(mukwa). [/quote

Det var då ett evinnerligt gnäll på den där gamla apan :gremsmile:.

Fiska efter vem jag skyddade? Det verkar ju verkligen jättesmart att ge ulvarna fribiljetter till lyckade nattmord, bra tänkt där :gremtongue:

Kom igen nu Trasapa, du slösar en massa inlägg och tid på att vrålapa över hur situationen är. Acceptera hur nuläget ser ut och jobba utifrån det istället, att tjata om hur dålig jag är på varluvsliret leder ingen vart.

Jag är helt ok med att hänga både apan och anth just nu enligt anledningar i tidigare inlägg (mitt case mot anth bygger mest på att jag tycker att något är off med hans spel samt avhoppet och är således väldigt skakigt).
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Asså...

jag vet inte men jag har tappat lite tempo i det här spelet nu, när det visade sig att min fantastiska superulvkonzpiration inte höll. Varför ska allt vara så trååkigt för?

Så, nu hänger jag på Vimes. Om Vimes äter fisk till middag gör jag det. om Vimes tvättar på tisdagar gör jag det, om Vimes...

Närå, men nästan. Jag har inget som helst förtroende för mina egna teorier just nu. Och Vimes är siad grön.

Men okejrå jag tycker att:


Trasapa är röd för sin tidiga oklarhet kring sysselsättning, och gnäll inte nu Trasan, för det är ofta precis såna där töntiga småmissar som ulvar faktiskt gör. Jag håller med Vimso om att Trasan då och då rycker upp sig, men hans försvar på senare är ju inget annat "åmmeh, skit på rej, jag är fan inte ulv!"

Mer misstänkta är dock:

xyas: dyker lägligt upp, och tar världsrekord i bortförklaringar och passivt spel.
anth: han kan inte vara med, läser men blir ine klok, Shaithan allade inte med (sin roll). Han har verkligen ryckt upp sig med sin tråd om Trasan, men ändå: han är inaktiv och definitivt misstänkt.

Mukwa känns grön överlag. Ruga och Pix vet jag inte längre var jag ska placera, tysta och så kommer ett utbrott, inte sällan av rätt bra kvalitet. Men också snömos.

Recca? Tja, vafan, hon är ju bäst på det här jävla spelet. Men ändå, i nuläget nog inte. Empiricus har fått miller-feber (vilket är smart eftersom det countrar bybons överläge...).

Tja, så grunt tänker jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Trasapa said:
Ok Basse din kaosdjävul.. Du kommer undan enbart för att du blivit bekräftad grön, annars har jag blivit förbaskad.

Ni som inte blivit siad grön ska fanimä ha en motivering till er röst. Och en sak till, rösta för bövelen!

Röstläge(sökte på röst: så enbart legitima röster är räknade)

mukwa > Pix
Basse > Xyas -> trasapa -> Anth
Rasmus > trasapa
Vimes > Ruga -> Anth
Recca > Mukwa
Ruga > Anth
Trasapa > Mukwa

Anth = 3
Mukwa = 2
Trasapa = 1
Pix = 1

Xyas, Pix! Sluta maska och rösta nu!
Det är för taskigt drag i den här rundan. Vi kommer inte ha så mycket hjälp in i nästa runda tyvärr.
Okay, jag är officiellt blind.

Anth. Känns som en slentrianmässig rödning eller? Varför ligger det tre röster på honom? Jag är på intet vis övertygad om Mukwa som bad guy (rädd att jag mest av allt inte vill att han ska vinna mot mig igen och därför är extra paranoid). Men Anth, vad har jag missat? Är det inte bara att han är mest aktiv av de inaktiva och har kommit med minst av substans av de inaktiva aktiva, eller vafan jag ska kalla det. Helt enkelt slappt spelat = ulv?

Vad är caset på Anth?
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Vimes:Nu kan jag inte säga vad Recca tänkte, men jag pratade inte om att Mukwa var 50bybo 50 ulv. Jag pratade om Brynolf och chansen att han som bulletproof skulle gå ut med det natten efter att inget mord ha skett. Jag anser chansen lika stor att han skulle gå ut med det som att han skulle vara tyst alltså 50/50.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Basenanji said:
xyas: dyker lägligt upp, och tar världsrekord i bortförklaringar och passivt spel.
Ja det var korkat av mig att anmæla mig till detta ulv-spelet. Ok? Men jag ælskar (ær beroende av?) varulvsspel och har jættesvårt att sæga nej.

Som jag skrev tidigare. Vill de hel-grøna (typ du och Vimes) att jag ska ut så hoppar jag av spelet. Så spar byn en runda. Annars ær du vælkommen att bestæmma vem jag ska røsat på denna rundan.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Har jag fel om jag påstår att mukwa spelade grönt och bra i runda 1, har sedan dess poängterat ut att han är grön så ofta han kan? Har inte bidragit med så mycket vad jag minns.
Men det är inte direkta rödpingar.
Jag fortsätter på
Röst: trasapa
Huvudanledningen för mig är det tidiga vetskapen om att fluff siare inte existerar. Från inlägg två i runda ett. "omöjligt att kontrollera". Startade du, kk och don andra ulvaran alla med alibi roller eller, och du på så sätt såg det?
 
Top