Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Röst: K.K.
Bra jobbat !paxen
Jag tvivlar på att du är falsk. Det skulle vara för makabert.
sen angående listan:
kk - Inget snack om saken, såvida ingen outar siare igen
recca - Röd. Första inläggen är ju suspekta. Dom senaste verkar bara vara anklagelser hit och dit.
hastfer - Orange. Han simmar runt i sin halvmiller damm. KÄNNS inte som att han presterar nått. Kan hålla med mukva om att hans outning kan vara det påstådda supergeniet K.Ks plan, men jag ser rödare på reccas svamel i början. Fast är det inte k.k. som poängterar ut det?
!paxen - Grönast, helt klart. Jag misstänker en ulv i millrarna och jag tvivlar på att två ulvar skulle ljuga så konkret.

Xyas skulle kunna vara en liten superulv just nu. Bara tänk framför er att vi röstar ut ulv-k.k och xyas kommer in rundan efter. Först så kommer han hävda att han måste läsa på i x antal dagar, haka på det största dåvarande drevet, och så har han helt kommit undan i 3 hela rundor. Självklart är det synd om honom pga bilen men jag vill att han lämnar spel eller deltar med det samma. Jag har ochså kollat upp posterna brynolf pratade om, och det var inte så dumt som det först såg ut. Han kunde ju inte veta att konstiga röster inte räknades, eller? Ruga kan gärna svara på hans frågor.

!paxen är ulv. Raven var siare. Ulvarna fick reda på siarens syssla eller pryl, som i discospelet. Ulvarna såg att raven åkte ut, och paxen tog rollen. Raven outar inte att han är siare för det är trots allt inte han som är på väg ut. Fasst då kommer paxen åka ut runda 3. Fasst han har ju tidsbrist så det kanske han itne har något emot. Om inte dom offrar k.k. för att gröna paxen. Det skulle nog ingen förvänta sig. AHHH
Vill bemärka att det är högst osanorlikt. hoppas jag.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Basenanji said:
Recca, jag tror att du läser mig som du läste mig förra spelet. den här gången är jag bybo. Jämför tex hur jag var försiktig och inte ville outa, nu kör jag ut med allt. Även om fluffet saknar betydelse är jag övertygad om att ulvarna inte vill "vara först" med att släppa sin info. Det är för farligt och ställer de i strålkastarn på ett sätt som ingen gillar.
Lyckligtvis får vi ju indicier på om ulvarna har alibiroller eller ej när K.K åker. Tänk om ulvarna har alibiroller, då är ju din outning inte det minsta byboig.

Vidare, du brukar ju outa hela din roll när du är bybo, så att hänvisa till ett game där du var ulv och inte kaosoutade betyder ju inte att du är grön, det betyder att du antingen lärt dig en jävligt obvious läxa eller att du är grön eller att du har alibiroll.

Basse said:
Recca
Millerclaims är jobbiga eftersom man aldrig riktigt kan lita på att det är en miller. Självklart. Men jag tycker också att Reccas snack om sin sysselsättning är klurigt. Det hade varit så mycket enklare om hon bara hade gått ut med den rakt av (tycker jag, men jag är ju kanske inte så bra på det här spelet då – för mig måste allt skrivas i stora bokstäver).

Sedan tycker jag att hon har varit rätt trött och oengagerad hittills, med undantag för hennes senaste två inlägg. Allts, jag känner mig som varulvsspels-dyslektiker så när Recca som spelade storartat förra spelet ligger så där lågt då blir jag misstänksam. Så enkel är jag. Så grunt är mitt tänkande.

Nu verkar det ju som att !Paxen verkligen är en siare som har hittat en ulv. Ju tystare KK är desto mer lär det bekräftas.

Så nu är väl Recca grön då.
Men wtf? Varför måste jag vara grön? Förklara hur din lista funkar, tack. Du skrev en lista på fyra personer där en person måste vara ulv:
Paxen
Hastfer
Recca
K.K

Och nu är K.K rödad av siaren... Din respons till den rödningen var att Paxen eller K.K är ulv, som om det var ungefär 50/50 när en siare rödar någon. Och nu har du den här listen med fyra namn där en av fyra är ulv och jag antar, eftersom jag är grön enligt dig, att om K.K är röd så är övriga tre automatiskt gröna.

Kan du förklara hur du tänker? Jag är öppen för att jag kan ha missförstått din teori nånstans, eftersom den ser helt fucked up ut.

Och jag försöker inte vara dryg eller högfärdig så jag ber om ursäkt om det låter så men jag tycker du börjar se röd ut och då försöker jag ställa dig mot väggen, Basse. Det kanske du uppfattar som att jag är en bitch.

Men liksom när jag pressar dig så här så skriver du ett inlägg där du i motsats till all bevisbörda du innan lagt fram mot mig menar att jag är grön... Då undrar jag om du bara försöker blidka mig och hoppas att jag slutar förfölja dig?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Som Mukwa säger är det lite synd att !Paxen går ut så pass tidigt med sitt resultat. Bäst hade varit att göra som Empi gjorde i discospelet och säga: "Jag är siare och har siat en person röd. Gissa vem?" Då skulle det blivit snurr i tråden.

Nu blev det lite pyspunka istället. Alla - bobor och ulvar alike - kommer rösta ut KK imorgon. Att ha ett sådant här siande gör att utrymmet i "vem ska vi rösta ut?"-diskussionsrummet är väldigt litet. Siandet sätter tydliga (de tydligaste) regler för vad som ens är möjligt. Vi vill ju skapa diskussionsrum där ulvarna måste fundera över hur de ska framträda, nu finns det inga alternativ. KK röstas ut, och vi kommer inte kunna analysera utröstningen eller diskussionen om vem som ska ut.

PS. Men skit i allt gnäll! Il Paxo siade en varulv på första försöket, snyggt jobbat och jävligt bra med tanke på Max Raven-debaclet förra rundan! Heja! DS.

(Givet det här resonemanget är det något grönande med exempelvis Basses helt vilda, paranoida, konspiratoriska tvivel på Paxen. För, en varulv lär inte försöka rädda sin rödsiade polare, och det här (seriöst wackade) teoretiserandet om alternativa scenarion visar att bybohjärnan fortsätter att jobba. Det är som tics.)

Det som är intressant att diskutera är vilka som är KK:s kompanjoner. Några tankar om vad en röd KK innebär för vissa: Jag tycker fortfarande att Recca var överlägset scummast i R1, men en röd KK känner jag lirar dåligt med ulv-Recca. Grönpoäng. RasmusL startade någon form av grillning av KK precis innan Paxens bomb. Det är grönpoäng (till en spelare som annars har noll sådana på kontot). Mukwa upplever jag, har polat en del med KK, enligt Recca ska Mukwa vara garanterat grön men jag är inte övertygad. Svag rödpoäng, men Mukwa-KK bör tittas på. Basenanji har, medelst teorier om ett DTF-lag eldat på massoutningar, KK har i den här rundan, innan Paxen avsöljade honom, jiddrat om en "väv" och försökt få ut outningar av folk för att komplettera denna. På Basses rödkonto alltså, och vidare drar jag åt mig öronen inför det här med att outa.

Det är vad jag kommer på sponant.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Recca said:
Lyckligtvis får vi ju indicier på om ulvarna har alibiroller eller ej när K.K åker. Tänk om ulvarna har alibiroller, då är ju din outning inte det minsta byboig
Förvisso och på det temat så vore det intressant att diskutera fluffets betydelse. Just nu lutar jag åt att det inte har nån som helst betydelse och att det bara är en anledning till att få byn att börja prata med varandra. Vimes tolkning verkar rimlig: spelet vinns genom noggrann analys av vad folk säger och fluffet har ingen spelrelaterad funktion.

Recca said:
det betyder att du antingen lärt dig en jävligt obvious läxa eller att du är grön eller att du har alibiroll
"Jävligt obvious läxa"? Well, jag har försökt förklara i mitt förra svar varför jag tycker att det är segt att spela i ett outningsfattigt spel.

Förra spelet så outade KK tidigt som bybo. Det var ASJOBBIGT för oss ulvar eftersom vi inte riktigt visste hur kategorierna fungerade. Nu vet inte jag om det här spelet är som Vimes, men det här med tidiga outningar tycker jag inte alls är en så dum idé.

Det beror på, hävdar jag. Det beror på hur spelupplägget fungerar och vem som outar vad. Outningar ger nämligen massa info till andra bybor. Du får inte glömma bort känslan av att man vet allt om SIN roll, men väldigt lite om de andras.

Det här vill jag gärna uppehålla mig vid lite. Låt oss anta att jag är en ulv med alibiroll eller att jag bara ljuger - då finns det ju en god chans att byn upptäcker det antingen genom en siare eller då byn får se hur rollerna ser ut när folk outar, röstas ut/dör.

Alternativet att bara knipa är liksom svårare att hantera fär byn, tänk nu tex på hur KKs roll ser ut. Vad vet vi om den?

Så jag tycker att det är grönande att outa öht, eftersom de ger info till byn oavsett om man är ulv eller bybo. Om det är en lögn...tror du att KK skulle ljuga? Är inte han en försiktig spelare som aldrig tar onödiga risker?
Så, min ouning innebär information värdefull för byn. Och jag vill hjälpa till.

Recca said:
Men wtf? Varför måste jag vara grön? Förklara hur din lista funkar, tack. Du skrev en lista på fyra personer där en person måste vara ulv
Måste och måste. Men du är väl förmodligen grön eftersom vi har en siare som förmodligen har siat en ulv. Du är lite fastlåst vid ett teorem kring vad som grönar vad här Recca, jag hävdar alltså att det mest troliga är att vi har ett traditionellt spelupplägg, men med tillägget att vi har millers med i spel.

Min lista utgår alltså från ett traditionellt upplägg där det finns en fraktionssiare (det finns inget som heter 'faktion') och isf har alltså !Paxen siat en ulv kort och gott. Då är KK röd och Hastfer blir orange, eftersom sannolikhetenb att Empis har hittat på den mystiska rollen "halvmiller" känns krystad.

Recca said:
Men liksom när jag pressar dig så här så skriver du ett inlägg där du i motsats till all bevisbörda du innan lagt fram mot mig menar att jag är grön... Då undrar jag om du bara försöker blidka mig och hoppas att jag slutar förfölja dig?
:gremgrin:

Jaaanäee. Alltså: jag tycker att byn när den har chansen ska rösta ut en miller. Jag ORKAR inte ha kvar en spelare som man går omkring och misstänker, sånt coolness kan KK få propagera för.

Jag skulle faktiskt vilja att du var ulv och att vi hade ett skitkonstigt spelupplägg som jag lyckades analysera mot alla odds. Det vore så coolt om du, Hastfer, !paxen och KK var superulvar som tidigt tänkte ut en skit-riskabel plan vilken inkluderade en särdeles uttänkit kedja av sianden, väktarskap, och frånvaron av nattmord mm mm. Kom ihåg att det var du som insåg hur ni skulle knäcka BDG förut genom att skita i att nattmörda. Sån't diggar jag!

Men allt pekar just nu på att den här ön kanske inte är så avvikande från andra varulvsöar, trots Empis varning om att "allt kan hända".

Och jag ska inte vara alltför rigid. Så jag försöker anpassa mig till det rådande läget, helt enkelt. Till mig själv säger jag: "Bort med alla coola superulvsplaner och tänk om!".

Därav tvärvändningen i ditt fall.

Sedan: jag ska och kan förstås svara på frågor, men kläm gärna in de som appendix eller nåt, för risken är att vi slösar inlägg poå en snubbe (jag) som inte kommer kunna förklara sig bättre än vad han har försökt göra.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok nu fnular jag igenom första rundan igen efter ulvaspår.
En sak som genast slår mig är hur dåligt med tydliga spår det faktiskt finns, detta säger mig ändå en hel del.

1, Jag vill påstå att vi har att göra med ett erfaret ulvagäng. Jag utgår ifrån att konkel är ulv såklart; Vimes, Mukwa, Recca, Larsson och Basse vet jag kan vara vassa ulvar, om inte rent av överlägsna. Så jag kommer dra en slutsats att det minst är en ulv i det gänget.

2, Det tyder på att ulvarna har god kommunikation och endera styrs med järntoffla eller är bra samspelt. Konkel kan absolut vara den som styr skutan, men jag vet att han har haft taskigt med tid i sitt nya jobb för internetz så det ger mig mer bäring för att det finns fler veteran ulvar i gänget. Larsson och Basse har jag lirat ulv med och har för mig att det mest var basse som styrde(försökte) medans Larsson kom med synpunkter, ingen som riktigt tog kommando. En riktig kapten däremot finns bland Recca, Vimes eller Mukwa.

Recca vill jag se som grön, likaså Mukwa. Vimes däremot är jag inte lika villig att släppa. Det är några saker i början av runda ett som inte riktigt klaffar med min bild av Vimes.

Han klappar gärna Hastfer om ryggen redan från hans första förvirrade inlägg. När Hastfer senare går ut med sin halvmiller roll så blir det såklart livat i tråden, men vart är Vimes? Det känns som ett solklart case för Vimes att hoppa rätt in i med vässade klor men reaktioner uteblir.

När han senare väljer att lämna ifrån sig ett inlägg så gnabbar han lite med Recca och dillar vidare om att outningar inte är värda för sin info utan som valuta i drevningar(detta är egentligen det enda Vimes tjatat om i början).

Han slänger in en liten sammanfattning i slutet av inlägget där Hastfer för en liten parentes;
Vimes said:
Hastfer spelar mycket bättre än vad han brukar göra. Det är förstås grönande, men "radiostyrnings"-teorin ligger förstås nära till hands. Halvmiller är kanske konstigt, men vafan? Det är för konstigt för att vara ett påhitt hur som helst.
"Halvmiller är lite konstigt men vafan?"
Ja vafan, är det din enda reaktion på detta Vimes?
Han slänger sedan sin röst på Recca att hon ska outa. Wth? Hur kan Vimes i det här läget helt släppa Hastfer?
Detta vill jag gärna att du förklarar dina tankar runt Vimes.

K.K's reaktion på Hastfers outning då? Idel ryggdunk för att han outar i rätt tillfälle och att det är allt för konstigt för att Hastfer bara ska ha hittat på. Att han blivit gödd info från ulvakompisar verkar inte tänkbart, Hastfer har dessutom spelat riktigt bra(enligt båda K.K och Vimes).

När Recca outar miller så är det hon som får rösten från K.K. Wtf?

Så här har vi två i vanliga fall vassa och syrliga spelare som sällan låter bybor komma lindrigt undan vid osäkerheter. Båda dessa vassa tungor smeker Hastfer medhårs och sätter sina pengar på att Recca är ulven.

Jag får följande scenario;
Vimes, K.K, Hastfer och ? är ulvar. Både Kanyl och Vimes är tävlingsmänniskor och våghalsiga sådana som gärna vinner med stil och grandiost.
De göder Hastfer med rollen som halvmiller eftersom Hastfer vet med sig att han troligen kommer trasapa sig till galgen så de kan lika utnyttja honom.

Halvmiller är perfekt och just så knäppt som bara dessa sjuka hjärnor kan komma på. Hastfer lockar då fram den riktiga millern, om det finns en, vilket de vet försvårar för byn och sätter millern i kö till galgen vilket vinner ulvarna en runda utan hängning.
Förhoppningsvis kan de dessutom röka ut en Siare ur detta med lite tur.

Sedan går de båda ihop med att gröna Hastfer och trycka på att han spelar bra och att hans outning inte alls är rödande, de vill ju spara honom så länge som möjligt såklart.

Deras plan har fungerat riktigt bra, de har fått byn att fokusera på Miller skandalen och kunnat lågflyga mellan alla underliga teorier som dykt upp i dess kölvatten. Minst en runda har de redan vunnit.

Att de båda låg på Recca är ju ett tydligare bevis, de visste ju att Max var grön så de köper sig båda en hink grönfärg genom att inte delta i att hänga en bybo. Nu hade KK otur att bli siad annars hade han klarat sig längre.

Ett alternativ till detta kan vara att Recca är den fjärde ulven men då är de riktigt våghalsiga. Inte ett otänkbart scenario utan faktiskt riktigt snyggt om de skulle lyckas. Hade vi hängt Recca i runda ett och hon visat sig röd så hade KK och Vimes gått ännu grönare ur rundan och troligen Hastfer också.

Men jag vill för stunden fortfarande hålla fast vid att Recca är grönish.

Så mina ulvar nu är alltså;
Kanyl
Vimes
Hastfer
?

Röst: Vimes

Jag kommer såklart lägga min röst på konkel eftersom han måste ut men jag vill ha lite svar ur Vimes. Och inget jävla dravel och skitsnack om fluff, outningsvaluta, kandelabrar eller skit. Var bara dig själv, om du inte är för toppstyrd av en annan alpha ulv.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
6/16
Mukwa said:
Hastfer är mer röd nu skulle jag villa säga. Vem var det egentligen som viskade om halvmiller i ditt öra? Var det kanske KK som såg ett sätt att gå i klinch med dig, samtidigt som du blev helt immun mot siande? Allt KK behövde göra var att antyda hur det egentligen låg till med halvmillergrejen och så hade ni båda alibin. Hastfer tar jag hellre ut än Recca nu. Anledningen till att jag ser KKs anklagelser mot Hastfer som mer rödande än grönande är för att han aldrig byggde upp något bra case. Det var mycket "såhär tänker inte Hastfer AFK", och det gör det otroligt lätt att avfärda.
Over to Hastfer, live from inside Death Row.
Galgen är ju oundviklig för mig så därför tar jag mig friheten att skriva precis vad jag vill nu, även om sakerna inte är helt genomtänkta. Ni får ju ett kvitto på att jag är bybo när jag dinglar och då framgår det ju att jag inte är någon vän av ulvar.

Jag blir alltså rödare nu när KK är ulv (för det utgår vi från resten av denna runda).

Det håller jag med om nu när jag backade bandet och kollade upp vad som skrevs när jag outade halvmiller. Och nu när vi vet att KK är ulv.

Först ett tillbakadragande.
Recca är inte längre supergrön i min bok nu när KK är ulv.

Såhär tänker jag.

Hastfer outar halvmiller.

Ulvarna blir då helt säkra på att siare finns (lika som Recca skrev så tänkte inte jag på att det var en spoiler att outa halvmiller)

Recca påpekar att mitt outande är ulvigt och klipper bort sakerna som försämrar hennes case.

Jag svarar henne och lyfter fram de sakerna hon missat och förtydligar de sakerna hon tagit upp.( #884110 - 14/10/13 11:06 PM)

Hennes svar kommer (#884130 - 15/10/13 08:26 AM) ca 9,5h senare. Visst, det är natt och hon kan ha sovit. Men det ger fortfarande tid för ulvkollegor att fundera ut hur man löser detta. För nu vill jag ändå påstå att hon är i rampljuset efter Vimes beefen och att hon hittills är den enda som hittat ulvigheter i outandet. KK(ulv) grönar tillsvidare, Vimes tycker halvmiller är udda men för udda för att röda, Mukwa hade gärna sett en förmildrad outning, Pix gillar halvmilleroutningen och alla gör detta under samma kväll.

Svaret:
Recca said:
Hastfer said:
Hastfer: Långt inlägg.
Det som förvirrar mig är att ditt inlägg ger ett byboigt intryck men om du visste jag visste så skulle du vara jävligt misstänksam. JAG är MILLER. Det första jag tänkte när jag såg dig outa var att du är en ulv. Hur ofta finns det två millers i spel samtidigt?
Så, Recca är inte aktuell för siaren längre, hon och Hastfer ska ju dingla ändå.

Varför claima miller när jag är halvmiller? För att halvmiller är jättekonstigt. Borde siaren sia Hastfer kanske för att det är så konstigt?
Jag vill inte bli siad, Recca tycker också det är slöseri att sia millers.

Men:
Recca said:
Jag har funderat lite mer på det där med Hastfers halvmillerclaim och kommit fram till att jag finner det alltför osannolikt att han är ulv. Det skulle behöva vara en avancerad ulvlögn. Ponera att han är ulv och outar att han är halvmiller; om han sias i R1 så är han grön men i R2 röd. Risken att han sias nu i R1 går ju upp med 100% bara för att om det visar sig att han är grön så har han inte ljugit om sin förmåga, vilket tyder på att han är en bybo. Hade han varit en ulv hade det varit en fet risk att ljuga till sig halvmiller-rollen och ett slöseri för ulvteamet som inte kan få en grönsiad ulv redan i R2. Det känns helt enkelt för osannolikt att en ulv skulle ljuga till sig en förmåga som i princip BER om att bli siad i R1.
Här kan man ju om man vill tolka min fetmarkering som att "Hörru siarn, Hastfer borde kanske sias, Halvmiller är ju jättekonstigt!"

Vilket vid ett lyckat resultat skulle ge ulvarna en runda till att hitta siaren. När började KK köra hårt med outningar för sin väv?

Kom ihåg en sak. I detta läge är KK en driven spelare som nog de flesta har grönskimmer på. Vem är det då bäst att hålla sig väl med. Hastfer eller Recca? En miller skulle ju förfanken dingla förra rundan!

Hade Recca dinglat röd och Siarn siat Hastfer, eller random bybo så hade ju KK sett jävligt byboig ut och driven med sin väv.

Att KK blev siad va ett olycksfall i arbetet för ulvarna och för byns del hoppas jag det va matchavgörande!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
K.K väver!

Inlägg 8 av 16

Så här va. !Paxen är ulv eller naiv siare?

Eller så är !Paxen naiv siare och Max Raven var den riktiga siaren.

För att bekräfta läget så måste ju jag nackas den här rundan det har jag nu förlikat mig med. Det är ju klart att det är bättre att ha kvar en eventuell siare i !Paxen än en röd-siad Konrad Kånkelbär. Så okejrå.

Basse said:
1) Den Bheryktade Väfven. Presentera den. Oavsett om den är färdig eller ej.
2) Outa rubbeli-stubb. 100% Everythang. Do it!
3) Ge röd/grön-status åt Recca, Hastfer och !Paxen.
4) Om ingen av de är ulvar, vilka är då ulvar?
1. Det finns en väv! Den är inte färdig eftersom det finns de som håller på sina outningar. Troligen av rädsla eftersom de inte vet i vilket fack de skall in. Lixom, Empis är kungen av väven!

2. Nord-Elektriker-Hero Quest brädspelet

3. Öh, beror lite på om !Paxen är naiv siare eller ulv? Är han ulv så är det ju inte helt orimligt att ALLA tre är ulvar. Alltså, det finns inga millers och det finns ingen siare. Är !Paxen naiv siare blir det ju knepigare då kommer jag så klart att fortsätta hävda att Recca´s milleroutning är bougus och Halvmiller-Hastfer är snel hest. Lägg där till att Hastfer lirar Dippy. Det är typsikt okej för en snubbe som ligger bra till i väven.

4. De som har felaktiga attribut i väven är ulvar, men lixom det hänger ju också på att !Paxen är naiv siare. Alternativet är fortfarande !Paxen ulv och Max Raven var vår siare så klart även här.

Det finns ett gäng kategorier i väven. Jag har döpt dem till följande just nu men det kan vi ändra på med tiden.

Myndighet: Polis(Syd)-Brandman(Syd)-Pilot(Öst)-Lapplisa (väst)

Mediaprofil: Bloggare(Nord)-Åsiktsmaskin(Nord)-Journalist(Syd)-?

Transport: Taxichaffis(Nord)-Cykelbud(Öst)-Trucker(Väst)-?

Knegare: Byggarbetare(Öst)-Elektriker(Nord)-Takläggare(Öst)-?

Knegarpryl: Skruvdragare(Nord)-Hyvel(Nord)-Dammsugare(Öst)-?

Musikpryl: Munspel(Öst)-Dragspel(Syd)-Ståbas(Nord)-?

Digitalpryl: Digitalkamera(Öst)-?-?-?

Spelpryl: Pokémon(Öst)-Dippy(Syd)-HQ(Nord)-?

Dubbletter

Polis/Brandman
Bloggare/Åsiktsmaskin
Byggarbetare/Takläggare
Skruvdragare/Hyvel

Lag Nord
anth - Skruvdragare - Årets bloggare 2011
Recca - Ståbas - Professionell åsiktsmaskin - Miller
RasmusL - Taxichaffis - Hyvel
K.K - Elektriker - Hero Quest

Transport-Knegare-Spel-Knegarpryl-Media-Musik

Här saknas Myndighet och Digitalpryl. Det ger tre möjliga ulvar: anth-Recca-RasmusL. Vi stoppar in Larsson här som är Polis och troligen har han en digitalpryl. Det ger oss anth till helt felaktig. Han måste bort eftersom vi i lag nord behöver lite transportörer i laget så chaffis-Rasmus får vara kvar. Grejen är att Larsson alltså har hoppat in i fel lag för i hans lag finns redan Hastfer.

Lag Öst
Trasapa - Dammsugare - Pilot
Basse - Digitalkamera - Cykelbud
Max Raven - Munspel - Byggarbetare
Ruga - Pokémon - Takläggare

Transport-Knegare-Spel-Media-Musik-Knegarpryl-Myndighet-Digitalpryl

Det ger oss Ruga som möjlig ulv eftersom hon är Takläggare och en knegare finns redan i och med att Max Raven är bekräftad grön. Troligen skall Ruga egentligen hänga i lag väst eftersom det saknas ett åh annat där. Spelkorten skall vara kvar i Öst men nån annan ulv som snott åt sig mediaprofil skall ha dem med sig för att stämma in i väven. Således skall anth egentligen sitta i lag öst med Rugas pokémon kort. Grejen är ju fortfarande att ulvarna har vissdels alibi. Det finns troligen ulvar med diverse prylar och diverse yrken och det finns ulvar som har lag, men de vet ju inte hur och när de skall ljuga in sig i väven.

Lag Syd
Brynolf - Journalist känd från TV - ?
Hastfer - Brandman - Diplomacy - Halvmiller
!Paxen - ? - Dragspel
Larsson - Polis - ?

Myngidhet-Spelpryl-Media-Musik-

Saknas: Knegare-Knegarpryl-Transport-Digitalpryl

Här saknas det en massa prylar. Bland annat en Knegare, men nu kan ju !Paxen sno åt sig den i och med att väven ligger på bordet. Vi har två myndighetspersoner här! En av dom skall alltså egentligen vara i Nord. Det ger oss Larsson eller Hastfer. Flyttar vi upp Hastfer till Nord så har vi på tok för många spel i det laget så då blir det inget solande så det är ju Polisen vi skall ha. Troligen bär han en digital pryl på sig eftersom det saknas i lag Nord. Det ger oss en möjlig ulv-Larsson och en möjlig ulv-!Paxen som kan lyckas glida in på ett bananskal i lag syd som knegare. Flyttar vi upp ulv-Larsson i lag Nord (Myndighet+Digital) så saknas det alltså någon som inte outat ännu. Vimes-xyas. Någon av dessa sitter ju på en digitalpryl/knegarpryl och troligen pysslar den som har digitalprylen/knegarprylen med transport. Brynolf har en knegarpryl/digitalpryl på sig det kan jag sätta pungen i mitt fodral på.


Lag Väst
Pix - Lapplisa - ?
Mukwa - Trucker - ?

Myndighet-Transport-

Här saknas ju en massa prylar. Grejen här är ju att jag räknat in Vimes och xyas här men det är ju inte säkert att det är så. Alltså, det saknas exempelvis en knegare här och Ruga skall ju bort från sitt team. En ulv-Ruga passar in i väven här så hon har ju farit med osanningen på sitt lag kort och gott. Hade Ruga hoppat in här med sitt spel och sin knegarroll och Vimes/xyas dykt upp med sitt spel eller sitt knegyrke hade det skitit sig likväl. Väven är komplicerad som ni ser men det går att se igenom den. anth skall troligen också in i väst egentligen eftersom det behövs en skruvdragare och en mediaprofil. Så länge inte xyas eller Vimes sitter på dessa poster skulle det kunna ha räddat anth men han sitter ju i lag nord. Ulv-anth och Ulv-Ruga har blandat och gett rätt friskt i sina upplägg med att få ihop prylar och kneg på rätt plats. Lixom, de kan placeras in i typ två lag om de skiftar lite platser på sina saker, men troligen har inte väven nått ulvarna helt och hållet så att säga. Basses tidiga outning hjälpte inte ulvarna alls. Det försvårade nog det hela. Speciellt då han har sin digitalkamera och han är ensam om digitala prylar. Det har ju gjort det virrigt som fan för ulvarna.

Ulvar?

Jag utifrån väven i nuläget så har jag följande alternativ:

anth
Ruga
Larsson
!Paxen

Nu går det ju så klart att trycka in ett antal till spelare i ulvfacket men Basse ville ha mina ulvar i alternativ 4. (4. Om ingen av de är ulvar, vilka är då ulvar?) Jag kan dock lixom inte ta bort !Paxen hur mycket jag än vill eftersom han vill få mig hängd, men det löser sig ju i nästa runda hur som.

Det sjuka är ju om !Paxen är naiv-siare. Då var verkligen Max Raven vår riktiga siare. Han var ju online innan han hängdes men oroade sig inte alls från att åka ut. Han röstade ju inte ens på Recca för att rädda sitt eget skinn. Det tyder ju på att han trodde att han var säker. Var Max Raven vår riktige siare och !Paxen vår naive siare så sitter vi rejält i skiten då det visar sig att jag är grön och sedan !Paxen. Då är det verkligen tillbaka på noll.

Diska mig inte Emps. 7095 tecken (men då är ju mellanslag medräknat va?)
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Re: K.K väver!

Jag snor som sagt åt mig knegaryrket och påstår mig vara mekaniker.

Så, blev jag röd nu? Är Konrad en bybo som har tänkt till lite extra eller är det en ulv som har snackat bakom kulisserna med sina polare?

Jag har nu outat allt jag kan outa. Sparar resten av inläggen till imorrn. Gonatt på er.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Håller på att författa och researcha mitt inlägg. Men innan dess är det en sak jag vill ta upp, något som även Basse reagerade på.

Basenanji said:
!Paxen
En sådan grej som stör mig så inihelvete är att han inte deltog alls i R1. Han röstade inte ens. :gremmad: :gremmad: :gremmad: Och så är han siare?! Man tar sig för pannan.
Jag kan ha missat det, Paxen, men har du berättat varför du inte röstade i förra rundan?

Nu antar jag att du är bybo och siare som du säger, men om det mot alla odds skulle hända något oförväntat i nästa runda så skulle jag uppskatta mycket att vi inte bara klappade oss själva på ryggen för att vi skickar KK till galgen, utan tar en liten stund för att låta dig svara på hur du skulle ha röstat om du hade gjort det i slutet av runda 1.

Är KK röd (vilket jag tror) så behöver ju egentligen inte dina handlingar granskas lika hårt, but just in case.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Trasapa said:
jag vill ha lite svar ur Vimes
Yo fjärdeklassarn, vill du ha svar av mig får du väl börja med att ställa några frågor?

Men ok, om jag förstår ditt inlägg rätt så har du en teori om att jag, KK och Hastfer är ulvar tillsammans och bevisningen för detta är att jag (och KK) inte hugger Hastfer på samma sätt som jag är på Recca. Är det riktigt?

Såhär mycket har min jakt på Recca handlat om att hon outat miller:
...

Min sniff på Recca handlar om att hon gick på mig av skitanledningar och med skådespelat högt tonläge. Medan min och Reccas beef utvecklas outar Hastfer sig som halvmiller.

För det första finns det inte så mycket att säga om milleroutningar, egentligen. Oavsett om den är på riktigt eller en ulvlögn kommer den outade millern antagligen hängas någon gång under partiet. För min del är millerskap en rätt värdo grej att jaga folk över.

Att komma på att outa sig som halvmiller tycker jag däremot är rätt konstigt. Lite senare skriver jag såhär:

Grejen med Hastfers milleroutning är att den är jävligt osannolik som lögn. Är Hastfer bybo ljuger han förstås inte. Och är han ulv och ljuger verkar det morongo att säga att han bara är halvmiller, för det går ju (till skillnad från fullblodsmiller) att kontrollera med ett siande. Jag gissar att Hastfer är halvmiller oavsett om han är ulv eller bybo. Alternativet att han ljuger helt och hållet känns väldigt väldigt osannolikt.

Det innebär alltså att det finns millers med i EMpis spelupplägg. Och inte bara det, det finns något så spaceat som halvmillers med i Empis upplägg. Huruvida det talar för eller emot Reccas milleroutning tycker jag är svårt att tolka. Är det rimligt att det finns både vanliga millers och halvmillers med i spelet?
Se hela millergrejen är för mig ganska ointressant.

Äh, nu höll jag på att gå in på enskilda delar av din teori, men seriöst räcker det såhär. Jag valde inte att vara på Recca framför Hastfer, för mig var aldrig det riktigt frågan. Mitt case mot Recca har inget att göra med att hon outat miller.

Sedan går väl din teori ut på att "det är så osannolikt att det måste vara sant!", vilket aldrig varit fallet i något varulvsspel.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 3

Nu, när jag suttit och läst alla Vimes inlägg, och insåg ganska nöjt för mig själv att "Eye, Vimes hade inte så mycket på Recca, han bara försvarade sig på hennes ilskna beteende. Nu skall jag gå och skriva det i tråden så att alla får veta det..."

Vimes said:
Min sniff på Recca handlar om att hon gick på mig av skitanledningar och med skådespelat högt tonläge. Medan min och Reccas beef utvecklas outar Hastfer sig som halvmiller.
Hm... jaja. Never mind.
Men om det nu är så Vimes, kan du förklara det här citatet från förra rundan:
Vimes said:
Jag känner mig dock bekväm med att rösta ut Recca. Sorry Becks, jag tycker du varit jätteulvig
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 4
(I citatrutan i förra inlägg skulle det stå "svar till Trasapa, alldeles nyss)

Medan Vimes tar sig tid och svarar på min fråga så tar jag upp min analys av honom.

Skall jag sammanfatta hans runda 1, i oerhört korta drag, ser det ut så här:
* På Max för att han outade tidigt
* Får Recca på sig för att han sa att fluffen var mer diverse än i discoliret
* Tjabbar med Recca genom hela spelet
* På Basse om hur hans teorier är ointressanta
* Pekar ut hur Trasapa är den första att ta upp DTF men sedan säger att man bör skita i DTF

Som sagt består det mest av att han försvarar sig mot Reccas aggresiva spelstil... men jag vill inte rödmåla Vimes helt, för det finns saker som jag tycker är bra (bland annat hans notering av Trasapas beteende).

Jag antar (just nu - jag får tänka över detta) att Recca är grön. Jag tror inte på superulvar som outar miller efter en halvmiller, och jag vet att Recca alltid lyckas bli röd i första rundan eftersom hon inte kan hyfs och fason. Försöker då en ulv-Vimes få ut Recca?

Nja... det är ju Recca som hoppas på Vimes med konstiga anklagelser. De bestod av att Recca tyckte det var konstigt att Vimes kunde anta att spelets fluff är diverse (hon drog också in Trasapa i det, vilket jag tyckte var oerhört weird).

Vimes kom ju dock själv fram till en bra förklaring till varför Recca reagerade som hon gjorde: Hon hade fluff som tydde på att fluffet inte var diverse. Skulle en ulv-Vimes ta upp detta när det egentligen såg ganska mörkt ut för gröna miller-Recca? Han hittar dock ett nytt citat senare, som med väldigt god vilja kan tolkas som att Recca kanske inte gick i sådana tankar... men jag tycker både Reccas citat och Vimes tankar om det är alldeles för luddiga för att dra slutsatser från.

Vimes är tydligt brun för mig... särskilt tills vi har rett ut om han verkligen tycker hon är jätteulvig eller det bara handlar om hur hon gick på honom med "skitanledningar".
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Vimes said:
Grejen med Hastfers milleroutning är att den är jävligt osannolik som lögn. Är Hastfer bybo ljuger han förstås inte.
Och är han ulv och ljuger verkar det morongo att säga att han bara är halvmiller, för det går ju (till skillnad från fullblodsmiller) att kontrollera med ett siande. Jag gissar att Hastfer är halvmiller oavsett om han är ulv eller bybo. Alternativet att han ljuger helt och hållet känns väldigt väldigt osannolikt.

Det innebär alltså att det finns millers med i EMpis spelupplägg. Och inte bara det, det finns något så spaceat som halvmillers med i Empis upplägg. Huruvida det talar för eller emot Reccas milleroutning tycker jag är svårt att tolka. Är det rimligt att det finns både vanliga millers och halvmillers med i spelet?
Skit glömde ju ta med ditt citat i förra inlägget så jag blåser ett till av mina.

Det här citat talar ju mer emot dig än något annat, helt fel val av text.

Om Hastfer inte är bybo då? Din tankegång stannar där och det är udda

Helt riktigt. Om man inte tror att det redan finns en vanlig miller så vore det korkat. Men är man ute efter att förhala och förvirra så är halvmiller perfekt.

Så Hastfer är ingen lögnare men han kan vara bybo eller ulv, vilket som. "Skit samma låt oss rösta på Recca för hon har varit lite grinig på mig"

Så vad säger ditt citat?
Jo Hastfer är ingen lögnare om han är bybo, men han kan vara en ulv, men ljuger gör han inte då heller.
Så Hastfer kan vara ulv men inte lögnare.
Men Recca är den som hamnar i taskigt läge.

Det som stör mig här Vimes är att du bara har tänkt halvvägs hela tiden.
Hastfer ljuger inte om han är bybo, men kan lika gärna vara ulv. // Jaha så vadå?? Nej låt hastfer vara, rösta på Recca.
Halvmillers är med i spel // Ok bara att acceptera för det verkar ju uppenbarligen vara så.
Hastfers outning talar emot Reccas miller outning // Hur kommer det sig att det inte kan vara tvärtom? Varför talar inte Reccas outning mot en halvmiller?

Recca har inte outat miller före Hastfer, vilket enligt mig är bra eftersom miller roller bara stökar till allt och bör hållas hemliga så länge som möjligt. Men när hastfer bökar ut sin halvmiller och Recca kliver in och tar på sig den äkta miller rollen(vilket definitivt skickar henne till en köplats till galgen) så är det hon som hamnar i stormen och är lögnaren?

Det är inte genomtänkt, det är bara att spinna vidare i ett redan förutbestämt spår utan att ta in nya variabler. Det är vad ulvar gärna gör, kör på enligt planen.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 5
Jag bränner nu mitt femte inlägg, vilket jag får be om ursäkt för, men jag har gott om dem och delar upp dem för strukturens skull. Jag är egentligen morgonperson och måste underlätta för min stackars hjärna så här sent på natten.

Jag vill ta det här inlägget för att ställa några frågor till Basse, innan jag imorgon eller nästa runda går igenom min analys där:

Fråga 1: Hur tycker du man bäst, i varulvsspel överlag, bör hantera millers?

Fråga 2:
Jag var tidigare med på den här listan som du skrev:
Basse said:
Mina favoriter i varulvstoppen just nu:

1. Recca
2. Vimes
3. Max Raven
4. Hastfer
5. LJS
6. Brynolf

...på lite olika grunder som att de försöker rädda Recca nu, som att de verkar ha någon sorts kändiskoppling som de vill dribbla bort (Brynolf) och för millerclaimandet som jag tror är en våghalsig strategi för att få byn att gå fullkomligt bananas.
Jag ser att jag slank med på din lista där.

Är jag fortfarande med på den? Hur röd anser du mig just nu?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag vill att samtliga sätter ihop en lista med sina topp 3 för paxen att sia, med motivering! raus bitte!

Mina topp tre:

1, Vimes. Helt enkelt eftersom han är en viktig kugge i ett ulvalir, huruvida han är bybo eller ulv så är han farlig för motståndarlaget. Och eftersom K.K ska ryka denna runda så har vi inte råd att ha ett sådan wild card löst i nästa. Jag vill veta om Vimes är med eller mot oss.

2, Rasmus. Jag blir inte klok på karln och vill kunna avskriva honom eller skicka ulven till galgen.

3, Någon av Larsson, Brynolf eller Basse. Alla dessa tre är bra spelare. Brynte har lyst med frånvaro och det är därför svårt att bedöma färg, då är ett siande bra istället. Larsson kan vara giftig som ulv och bör hållas under uppsikt. Basse är, ja han är kaosdemon.

Jag ville peta in mukwa här också, han har egentligen samma motivering som Vimes och kan gärna ta Rasmus plats som nummer två.

De på plats nummer tre är absoluta sista reserver och om de blev siade i nuläget skulle jag bli måttligt förbannad.

Så, samtliga fram med era önskelistor, tomten(pax) lyssnar!
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Sorry för frånvaron under helgen, jag blev svensexad igårkväll och har studsat runt på Silja Galaxy i ett jävligt okristet tillstånd. Har läst ifatt men är inte riktigt i skick att tänka så mycket just nu.

Men jag kan ju konstatera att Pix skriver snabbare än hon tänker här:
Pix said:
SÅ DU SÄGER ATT DU VISSTE ATT RAVEN SKULLE ÅKTE UT, SÅG ATT FOLK RÄKNADE RÖSTER FEL OCH SA INTE TILL????!!!! WTF!!
Nääe, jag trodde jag hade rätt rösträkning, jag kollade ärligt talat inte ens på Vimes räkning eftersom jag förutsatte att den var identisk med min. Men jag blir väldigt fundersam över din anklagelse här, hörru. Enligt min (felaktiga) rösträkning såg det ut som att Raven skulle hängas, ja. Men den var som sagt fel. Det var MIN rösträkning som var fel. Anledningen att Raven åkte ut var ju att Rugas röstbyte till Recca förklarades ogiltigt.

(Det verkade för övrigt som Vimes också reagerade på det här när han röstade på mig senast. Varför?)

Pix said:
du säger alltså att det är dumt att tro att hen gjorde det med flit, sen citerar du att hen sagt att hen såg det och det därmed var med flit? WHHHHHAAAAAATTTTTTT?!
Ja, jag tycker det är långsökt, men samtidigt hittade jag ju alltså som du ser något som kunde tolkas som att det faktiskt var med flit (du kan väl hålla med om att de två Ruga-citaten jag hittade låter lite motstridiga), och frågade Ruga om det. Och hennes svar var bra, så nu kan vi förpassa den teorin till "extremt osannolikt"-hörnan.

KK said:
Brynolf har en knegarpryl/digitalpryl på sig det kan jag sätta pungen i mitt fodral på.
Nej, jag har ett Trivial pursuit-spel, vilket jag hintade om i mitt första inlägg. Hur påverkar detta din väv?

Röst: KK så klart.

Dags att snarka och regenerera några hekto lever...
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
LJS:
1) Jag tycker att man ska rösta ut millers. Rakt av egentligen. Men kanske inte nu eftersom vi verkar ha en siare som siat KK.
2) Nja, nu är du väl inte lika misstänkt som de andra. Men jag vet inte, jag börjar bli riktigt rastlös av den här förvirrade situationen. Det är millers hit och dit, det är siare och en ulv, det är…en väv som vänta nu:

Alla lag verkar ha ett instrument vardera:

Öst Max Raven Munspel
Väst ? [men jag skulle gissa på att någon har fiol]
Nord Recca Ståbas
Syd !Paxen Dragspel

[en grej jag tänker på är att recca inte riktigt verkar eta vad en ståbas är, vilket ger henne lite mer grönfärg, eftersom det verkar otroligt att claima ett föremål som man inte vet vad det är. Å andra sidan så kan det vara ett alibiföremål eller så har nån annan tipzat henne]

Alla lag verkar ha ett spel vardera:

Öst Ruga Pokemonkort
Väst ?
Nord KK HeroQuest
Syd Hastfer Diplomacy PLUS Brynolf: Trivial Pursuit

Hupp! :gremshocked:

Så Hastfer och Brynolf, båda med i lag Syd har alltså BÅDA ett spel?!

Grejen är att Brynolfs outning är rätt skön
Brynolf said:
Inläggstaket känns rätt trivialt för mig som inte brukar spamma så mycket, ...
i sammanhanget, vilket tyder på att Hastfer kan ha ljugit om sitt föremål. Hm.

---

Trasapa:
sköna inlägg på senare! Uppskattat! Jag skulle vilja se att !Paxy siade Vimes/Brynolf/Mukwa/LJS. Alla de är grymma spelare.

---

På min varulvstopp just nu finns:

1) KK
2) Hastfer
3) Resterande deltagare förutom mig. Fan vad det här spelet har gått i förvirringens tecken.

---

Skulle gärna se att lag väst gick ut med sin info nu, men det kanske är smartare att ta det nästa runda.

---

Jo, just det: xyas lär ryka på auto-fail i morgon. Bara så att vi kommer ihåg det. Hoppas att du mår bra xyas och att den där bilkraschen inte ligger bakom din frånvaro. :gremsmile: (Jag är ju så förbannat känslig så jag går och oroar mig lite…)
 
Top