Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nu har jag kikat närmare på Brynolf. Det är en grej som liksom retat mig med hur han har spelat; främst hur han har resonerat i R2.

Brynolf(18/10/13 12:56 PM) said:
Vimes said:
1. Vilka alternativ bedömde du fanns inför deadline?
2. Varför valde du att lägga sin röst där du la den?
3. Vad tjänade byn på att din röst låg där den låg?
1. Hur menar du "alternativen"? Det stod ju som bekant mellan Recca, som jag tror är grön, och Raven, som jag inte hade någon direkt uppfattning om. Eller menar du mina ulv-alternativ? I det läget höll jag på att nosa efter Pix.
2. Jag röstade på dig för att få svar på en fråga och sen blev rösten kvar där eftersom jag inte ville flytta den. Pix hade inga andra röster och jag ville se hur Recca/Raven-dreven utvecklade sig.
3. Att den låg just på dig tjänade byn inget på, men att jag inte hoppade in i de stora dreven kunde ha gett en del om någon fått panik och härjat runt i sista sekund. Jag ville inte ha ut Recca, och var beredd på att välta över till Raven om det skulle behövas.
Att jag kan få misstankar mot mig på grund av det är förstås en bieffekt och inte alls bra för byn. Men det hade jag ju fått även om jag hade röstat på Raven, vilket hade varit mitt enda alternativ i det läget.
Så du tycker att jag är grön men du välter inte över drevet på Raven när det står mellan en enligt dig grön bybo och en person som du åtminstone måste anse är värd att lägga rösten på i syfte att rädda den gröne bybon.

Det låter ulvigt, Brynolf.

Nu med facit i hand vet vi att Max Raven inte är ulv, och honom röstade du inte på trots att du hade alla skäl i världen att göra det för att rädda en person du ansåg var bybo. Istället låg du med en värdelös röst på Vimes. Du säger till och med att du låg och var beredd på att välta över på Raven i slutminutrarna, men sen gör du alltså inte det. Du bara låter rösten ligga kvar och vara värdelös. Om du är ulv så faller hela handlandet på plats. Du är då en ulv som backat upp en bybo som outat miller för att du tror att Recca kommer rädda upp sig som hon alltid gör och då är det en greenish att ha backat mig. Samtidigt vill du ju inte hänga Max Raven som du ju har facit på är grön han med. Så du ligger kvar med den där värdelösa rösten på Vimes för å ena sidan har du gått ALL IN på att den gröne Recca och å andra sidan vill du inte lägga en avgörande röst på Max Raven.

Brynolf (18/10/13 01:50 PM) said:
1) Jag ser dem fortfarande som gröna, av samma anledningar som tidigare. Att Recca röstade på Raven är ju inte konstigt med tanke på att hon själv höll på att fara. Eller jo, lite konstigt är det ju med tanke på att hon verkar vara allmänt uppgiven och tycks vilja åka ut. Det och hennes försvar i slutet av R1 känns en smula spelat om jag ska vara ärlig.
NU ser du plötsligt Raven som grön också. Du skriver "jag ser dem FORTFARANDE som gröna" som om du alltid sett Raven som grön, men tidigare var du beredd på att välta över, det skrev du ju en bit innan.

Notera att tidsangivelserna skiljer sig med en timme. Under den här timmen går alltså Brynolf från "Det stod ju som bekant mellan Recca, som jag tror är grön, och Raven, som jag inte hade någon direkt uppfattning om."

Till "Jag ser dem fortfarande som gröna, av samma anledningar som tidigare."

Innan var ju faktiskt inte Raven alls grön, enligt dig, då gav du ju intrycket av att Recca var grön och Max Raven skulle hängas för att rädda Recca.

Och i det här inlägget är alltså mitt försvar spelat, men du tycker att jag är grön. Hur ska du ha det, Brynolf? Är det här en Brynolf som helst av allt velat rädda Recca men som sedan inte lyfte ett finger i den riktningen och som nu försöker ta lite avstånd från den där gröningen nu när den börjar bli obekväm. Så från att inte ha varit ett hängningsalternativ alls verkar du vilja bädda för att göra mig till det nu genom att omtolka slutet av R1 så att jag blir det... Men du såg alltså Max Raven som grön och om jag redan i slutet av R1 började låta ulvig så borde du ju hängt mig, inte ha suttit beredd att rädda mig!

Till och med i R2 är du ganska bestämd på att jag är bybo, men du vill ändå rösta ut mig och nu börjar du liksom försiktigt luckra upp den där gröningen av mig som var allenarådande i R1 men som märkligt nog inte bidrog till att du röstade på någon där du kunnat bidra till att jag med all säkerhet överlevde.
Men jag förstår ju varför. För grejen är ju att jag har en POÄNG när jag säger att det är vettigt att rösta ut mig så att vi kan analysera röstmönstret från R1. Du ser ju den poängen och som ULV är det ju jävligt skönt att skicka den till hängning som är det mest logiska alternativet - någon som alla faktiskt kan enas om är vettig att hänga och som dessutom inte är ulv.

Så nu känns det inte alls lika fräscht att gröna Recca längre, men hade jag åkt i R1 som du ju uppenbarligen hade kunnat tänka dig eftersom du röstade på Vimes trots att du "ville rösta på Max Raven" så hade ju du seglat i mer grönt skimmer istället eftersom du försvarat en bybo i R1. Så du börjar ta avstånd från din gröning av mig genom att säga saker som "sen på slutet av R1 så började hon ju visa sina rätta färger" samtidigt som du säger "Hon var grön då när jag inte ville rösta ut henne". Hon var grön då, men nu börjar den gröningen avta i styrka litegrann för att det nu passar väldigt bra att kunna "erinra sig" ett par röda grejer hon gjorde när hon var grön. Precis lagom mycket osäkerhet kring min gröning för att det ska vara okay att rösta ut mig som miller när det inte var det i R1, alltså.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Nä Recca, det här caset får du bakläxa på.

Recca said:
Så du tycker att jag är grön men du välter inte över drevet på Raven när det står mellan en enligt dig grön bybo och en person som du åtminstone måste anse är värd att lägga rösten på i syfte att rädda den gröne bybon.

Det låter ulvigt, Brynolf.
Nu tänker du som Pix, Recca. Eftersom jag hade missat Rugas knasröst, trodde jag ju att Raven skulle ryka, inte du. Det fanns alltså ingen anledning att rösta Raven.

Nu är ni tre som har reagerat på den här grejen. Kan Vimes vänligen kommentera också?

Nu med facit i hand vet vi att Max Raven inte är ulv, och honom röstade du inte på trots att du hade alla skäl i världen att göra det för att rädda en person du ansåg var bybo. Istället låg du med en värdelös röst på Vimes. Du säger till och med att du låg och var beredd på att välta över på Raven i slutminutrarna, men sen gör du alltså inte det. Du bara låter rösten ligga kvar och vara värdelös.
Se ovan. I mina ögon behövde du inte räddas.

NU ser du plötsligt Raven som grön också. Du skriver "jag ser dem FORTFARANDE som gröna" som om du alltid sett Raven som grön, men tidigare var du beredd på att välta över, det skrev du ju en bit innan.
App app! Shhhh... Du har ju missat helt att jag pratar om dig och HASTFER här, inte dig och Raven. Det du citerar är ett svar på Basses fråga om hur jag ser på millrarna, helt orelaterat till det förra citatet.

Till och med i R2 är du ganska bestämd på att jag är bybo, men du vill ändå rösta ut mig och nu börjar du liksom försiktigt luckra upp den där gröningen av mig som var allenarådande i R1 men som märkligt nog inte bidrog till att du röstade på någon där du kunnat bidra till att jag med all säkerhet överlevde.
Men jag förstår ju varför. För grejen är ju att jag har en POÄNG när jag säger att det är vettigt att rösta ut mig så att vi kan analysera röstmönstret från R1. Du ser ju den poängen och som ULV är det ju jävligt skönt att skicka den till hängning som är det mest logiska alternativet - någon som alla faktiskt kan enas om är vettig att hänga och som dessutom inte är ulv.
Visst, men som du själv säger så är det ju POÄNG att rösta ut dig. Man kan tolka det som du gör, men samtidigt så har jag ju rätt.

Hon var grön då, men nu börjar den gröningen avta i styrka litegrann för att det nu passar väldigt bra att kunna "erinra sig" ett par röda grejer hon gjorde när hon var grön. Precis lagom mycket osäkerhet kring min gröning för att det ska vara okay att rösta ut mig som miller när det inte var det i R1, alltså.
Just det där med "spelat försvar" i slutet av R1 var en pyttegrej som jag inte ansåg värd att ta upp, förrän ditt uppgivna första inlägg i R2. Och inte ens då var det någon större ping. Den enda stora anledningen att du är värd att hängas är för att vi då kan analysera det röriga R1-avslutet bättre.

Jag står fast vid att du är grön, även om det här ohyggligt förhastade angreppet på mig knappast förstärkte den känslan. Puss!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Hej alla. Jag har varit borta hela dagen och precis kommit hem. Jag ska försöka skriva något inlägg innan deadline (Trasapas fråga varför jag ok:ar Hastfer är relevant, även om hans teori kring varför är jävligt far off. Även Reccas fråga hur jag resonerar kring henne nu förtjänar att bemötas. Därtill har jag en känsla av att Larsson rätt nyligen gjorde en tabbe.)

Men jag kan inte lova att jag hinner innan deadline.

---

Sist, sorry Empi. Execptionellt klantigt att skriva för många inlägg! Jag trodde verkligen jag hade koll på det efter Larssons påpekande.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
LJS said:
Skall jag sammanfatta mina tankar tror jag du är en ulv som vill att vi, utan att tänka efter, skall hänga två millers vilka antagligen är gröna. Eftersom du är ulv har du haft svårt att göra ordentliga case mot folk som du vet är gröna. Det går fortfarande att analysera deras spel och välja rätt runda att rösta ut dem, att bara rösta på den "för att" är ingen bra väg att gå.

Min röst ligger kvar på Konrad, men jag har en röst med ditt namn på sparad till nästa runda.
Va' bra att du redan nu har bestämt dig för hur du ska rösta nästa runda! Då sparar du både tid och energi! Dessutom gläder det mig mycket att du som är en särdeles stark spelare både som ulv och bybo är helt säker på att inte bli nattmördad!

Nästan som om ulvarna har bestämt sig för att låta dig leva – och därtill meddelat dig deras beslut!

Röst: Konrad Kanyl

(jag safe-röstar för att vara på den säkra sidan)
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
KK, i mina ögon ska ju Piloten höra till transportfacket och inte myndighetsfacket. Inte för att det gör saker och ting tydligare. Jag ser inget mönster i fluffet ännu bortsett från att själva kategorierna är rätt uppenbara. Tveksamt om "digitalpryl" är en riktig kategori dock. Men jobba vidare du, någon legacy måste du ju lämna efter dig när du hängs och vi ser att du är bybo(...)
Då saknas en myndighet så det är fullt möjligt att flytta på Piloten så länge vi fyller på med en myndighetsperson.

Diggiprylen skulle kunna bakas ihop till en elektronikpryl med Dammsugaren, Skruvdragaren och nått mer. Hyveln känns ju inte som en elhyvek så då måste hela knegarprylar-prylarna bort.

Hinner jag med skall jag uppdatera väven innan stängning så att vi inte tappar för mycket Konkeliansk information i nästa runda.

Jag är ett rätt big fan av Brasse och han är ju kung av fem myror är fler än fyra elefanter så att räkna ut vem som skall bort med hjälp av väven är ju byns huvudmål. Synd bara att jag måste offras för !Paxens överlevnad. En aktiv bybo är ju bra mycket bättre än en naiv siare eller en siare som är ulv.

Undar om min HODOR röst räknades som ett inlägg? Måste kolla upp det så att jag inte diskas. Det vore ju katastrof.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
KK har blivit siad som ulv så,

Röst: Konrad Kanyl

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt att läsa igenom förra rundan.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Kanyl said:
Brynolf said:
KK, i mina ögon ska ju Piloten höra till transportfacket och inte myndighetsfacket. Inte för att det gör saker och ting tydligare. Jag ser inget mönster i fluffet ännu bortsett från att själva kategorierna är rätt uppenbara. Tveksamt om "digitalpryl" är en riktig kategori dock. Men jobba vidare du, någon legacy måste du ju lämna efter dig när du hängs och vi ser att du är bybo(...)
Då saknas en myndighet så det är fullt möjligt att flytta på Piloten så länge vi fyller på med en myndighetsperson.

Diggiprylen skulle kunna bakas ihop till en elektronikpryl med Dammsugaren, Skruvdragaren och nått mer. Hyveln känns ju inte som en elhyvek så då måste hela knegarprylar-prylarna bort.

Hinner jag med skall jag uppdatera väven innan stängning så att vi inte tappar för mycket Konkeliansk information i nästa runda.

Jag är ett rätt big fan av Brasse och han är ju kung av fem myror är fler än fyra elefanter så att räkna ut vem som skall bort med hjälp av väven är ju byns huvudmål. Synd bara att jag måste offras för !Paxens överlevnad. En aktiv bybo är ju bra mycket bättre än en naiv siare eller en siare som är ulv.

Undar om min HODOR röst räknades som ett inlägg? Måste kolla upp det så att jag inte diskas. Det vore ju katastrof.
Konrad, om du verkligen är bybo så är min powerroll ingen powerroll. Att ingen annan har kommit ut som siare säger os att antingen så litar inte den personen på mig eller så är jag ensam siare. Om jag är ensam [naiv]siare så betyder det att min powerroll är onödig och att därmed så är millersen onödiga. Det bringar ingen klarhet i om millersen är gröna eller inte, men jag måste i princip röstas ut för att se om jag är ulv eller inte. Och inte ens efter det så blir det klart om millersen är gröna.

Om det finns fler siare än jag, men dom höll käften för att dom inte litade på mig, inte ens för att rädda dig, då är det något fucked up. Jag kan dock tycka att det är okej om dom i elfte timmen säger att dom är siare, om dom isf kan hålla sig vid liv för nästa runda och kanske skriva vem dom har grönat sen tidigare. Men, det är sjukt att ev offra en bybo (KK i detta fall) för att dom inte vågar.

Jag är en dålig varulvsspelare, det medges. Jag skulle hellre ha haft dig kvar (om jag inte hade siat dig som bybo förstås). Om jag ska vara helt ärlig, så är jag hellre en ulv än bybo, då det är för mig enkelt att fucka up saker. Som det är nu så kollar jag mest bara, och när jag väl hittar något så tar jag upp det. Jag försöker använda dom powerroller jag har fått på det bästa sättet jag kan. Ibland så hjälper det spelet enormt (som den gången jag, som väktare, räddade Sapient och kunde gröna honom samtidigt).

Så, kortfattat: jag suger som varuvsspelare, vill hellre vara ulv än bybo och hade hellre haft en grön KK i spel än bybo-siar !Paxen i spel. Men ni får dras med mig, tyvärr. Och jag får försöka suga mindre än vad jag gör.

Inlägg sju om jag inte har fel.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
11/16

Ok, så lite mer kik på Konrad då, sett med KKärulv-brillor.

I R1 gör han alltså ett snyggt och seriöst angrepp på Recca. Visserligen är de båda luttrade veteraner men det känns mer som ett seriöst försök att skita ner Recca på riktigt än vad man förväntar sig av ett ulvpar. Samtidigt ligger hans slutröst på Recca, och KK kan mycket väl ha svävat i tron att hon faktiskt skulle ut. Visserligen är det inte ovanligt att ulvar röstar ut varandra, men när det var så pass jämnt och det trots allt fanns ett hyfsat stöd för Recca i byn tycker jag det grönar Recca mer än rödar.

Det här att KK vill ha massoutning för att kunna bygga ihop väven... Om han nu är ulv, varför skulle han göra det? .
1a. Alla ulvar har alibin och de vet att det är riskfritt att outa allt. Känns sannolikt.
1b. Ulvarna har återigen råkat ut för Thibault-trubbel och ljugit i onödan, och KK försöker rädda situationen genom att lägga fram en så ofarlig tolkning av väven som möjligt. Om det skulle vara så här, skulle det inte förvåna om det var ulv-Basse som sprungit lite för fort med sin outning.
2a. Ulvarna har info om att vissa powerroller har visst fluff. Inte otänkbart att det var på detta sätt de hittade väktaren, som ju dock skyddade sig själv.
2b. KK försöker brunmåla bybor genom att peka på asymmetri i väven.

Tankar om 2b: Innan Paxen gått ut med siandet, var det Trasapa och Ruga som stack ut mest enligt KK. Efter siandet ändrar han sig till Ruga, Anth, Larsson och Paxen. Det är ju svårt att säga nåt om hur mycket WIFOM han kör med när han vet att det är kört, men Ruga och Trasapa måste väl ändå grönas en hel del av det här?

Alltså, Konrad är ju en slipad fan så det är svårt att dra några raka rör, men jag tycker allt att Recca, Trasapa och Ruga grönas betänkligt av hans framfart.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
10/16

Röst: KK
tror det redan ligger en där men kör med dubbla gummin på.

Trasapa said:
Recca vill jag se som grön, likaså Mukwa. Vimes däremot är jag inte lika villig att släppa. Det är några saker i början av runda ett som inte riktigt klaffar med min bild av Vimes.

Han klappar gärna Hastfer om ryggen redan från hans första förvirrade inlägg. När Hastfer senare går ut med sin halvmiller roll så blir det såklart livat i tråden, men vart är Vimes? Det känns som ett solklart case för Vimes att hoppa rätt in i med vässade klor men reaktioner uteblir.
Hastfer said:
Trasapa said:
Inlägg 1/16

Härliga tider!
Den här gången har jag lusläst introtexten och är med på banan!
Räcker det inte med att tala sanning om du är bybo?
Menar du detta inlägg, eller menar du att mer eller mindre allt Hastfer producerat varit förvirrande?

Trasapa said:
(also hastfer, skärp dig gosse)
och

Trasapa said:
Hastfer, du måste fortfarande skärpa dig gosse.
Du verkar ju onekligen ha läst de jag skrivit men den enda reaktionen du har på allt är detta? Inget medhåll eller motargument. Det känns som att bybo Trasan skulle försöka leta reda på scumtells hos Hastfer. Du tycker KK, Vimes och Hastfer är ulvar för att Hasse ligger och spinner i deras knän efter allt ryggkliande.

Vart är din reaktion på Halvmilleroutningen Trasan?

Liksom du har ju inte ens försökt plocka isär saker som jag skrivit för att hitta en ulv hos Hastfer.

Sen efter mitt blajinlägg i början av R2 kommer du med en respons:

Blajinlägg Hastfer:
Hastfer said:
.....

Efter blaj kommer lite mer blaj då jag som sagt inte hittat något annat att ta upp.

Var tvungen att googla diplomacy spel robinson för att se om det kunde ge något. Det enda som dök upp va nån typ rekommendation på Flashback där de skrev att spelet är som Robinson. Man gör pakter osv. Sedan har vi brandman.

Då svävade tankarna iväg och jag fick känslan av att hmm. Empi har nog tänkt till på kontoret med en baginbox rödtjut.

Vad gör brandmän? Riskerar sitt eget liv för att rädda andra. Vad händer med när en miller kliver ur jordkällaren?

Diplomacyspelet då? Ptja, ska man hitta någon koppling så byter jag "pakt" för siaren varannan runda...

Kolla er egen roll om ni får ihop någon länk?

Håller denna rödvinsfilosofi måste ju trasapan vara ulv :gremshocked:

Pilot - lågflyger (standard för ulvar?)
Dammsugare - städa bort allt ulvahår

OBS!
som jag skrev ovan, jag hittar inga ulvar. Sorry byn

Trasans svar med Hastfers svar:
Hastfer said:
Trasapa said:
Hastfer, ditt senaste inlägg var troligen det mest förvirrade jag läst sedan naked lunch. Du dillar om något diplomacy,är det ett spel alltså? Där min outning av pilot betyder lågflygare = ulv? Har du börjat med droger gosse?
Som jag har förstått efter en snabbgoogling är det typ en blandning av Risk och Game of Thrones brädspelet.

Hastfer said:
Efter blaj kommer lite mer blaj då jag som sagt inte hittat något annat att ta upp.
Hastfer said:
OBS!
som jag skrev ovan, jag hittar inga ulvar. Sorry byn
Men det är bra att du är på din vakt Trasan!

Sen är det bra med de.

Trasapan ÄR ulv. Hade han varit bybo hade han varit skitnojig för att Hastfer skulle vart ulv och snappat upp minsta möjliga scumtell.

Vad har hänt? Du tar inte i mig längre, se mig i ögonen! Visa några som helst jävla känslor!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 13 av 16

!Paxen said:
Jag är en dålig varulvsspelare, det medges. Jag skulle hellre ha haft dig kvar (om jag inte hade siat dig som bybo förstås). Om jag ska vara helt ärlig, så är jag hellre en ulv än bybo, då det är för mig enkelt att fucka up saker. Som det är nu så kollar jag mest bara, och när jag väl hittar något så tar jag upp det. Jag försöker använda dom powerroller jag har fått på det bästa sättet jag kan. Ibland så hjälper det spelet enormt (som den gången jag, som väktare, räddade Sapient och kunde gröna honom samtidigt).

Så, kortfattat: jag suger som varuvsspelare, vill hellre vara ulv än bybo och hade hellre haft en grön KK i spel än bybo-siar !Paxen i spel. Men ni får dras med mig, tyvärr. Och jag får försöka suga mindre än vad jag gör.
Du menar väl att du siat mig som ulv va? Eller erkänner du att du siat mig som den bybo jag är men väljer att köra lite random och se vilka som försöker nacka mig.

Jag fattar nu. Du kör en honungsfälla! Härligt !Paxen, du är grön.

Håller med dig om att du är grym som powerrollspelare. Du är troligen den med bäst utfall och användande av bra prylar för byn så länge du tilldelas en powerroll.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 8

Basenanji said:
LJS said:
Skall jag sammanfatta mina tankar tror jag du är en ulv som vill att vi, utan att tänka efter, skall hänga två millers vilka antagligen är gröna. Eftersom du är ulv har du haft svårt att göra ordentliga case mot folk som du vet är gröna. Det går fortfarande att analysera deras spel och välja rätt runda att rösta ut dem, att bara rösta på den "för att" är ingen bra väg att gå.

Min röst ligger kvar på Konrad, men jag har en röst med ditt namn på sparad till nästa runda.
Va' bra att du redan nu har bestämt dig för hur du ska rösta nästa runda! Då sparar du både tid och energi! Dessutom gläder det mig mycket att du som är en särdeles stark spelare både som ulv och bybo är helt säker på att inte bli nattmördad!

Nästan som om ulvarna har bestämt sig för att låta dig leva – och därtill meddelat dig deras beslut!
En del av min kritik mot dig var ju "skriver mycket om ingenting".

Istället för att svara mig med något i stil med "nej, du har fel på grund av de här argumenten", eller "nej, du är en ulv som försöker röda mig och jag tror det på grund av de här argumenten" så skriver du ett - i och för sig mycket roligt och fyndigt - inlägg där du löst insinuerar att jag bör vara röd eftersom jag, som borde vara ett naturligt val för nattmord, fortfarande är vid liv.

Är detta ett uttalande du ställer dig bakom?
Finns det inga bättre val för nattmord än mig?
Spelar jag som om att jag inte oroar mig för nattmord?
Om jag inte oroar mig för nattmord, är det kanske för att jag är väktaren och vaktade mig själv?
Om jag är det naturliga valet för nattmord, kanske jag även var det naturliga valet för väktaren?

När du spelar som du gör är det svårt att veta vad du verkligen tycker, och vi vet ju att det är svårare för en ulv att tycka än för en bybo.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Konrad Kanyl said:
Inlägg 13 av 16

!Paxen said:
Jag är en dålig varulvsspelare, det medges. Jag skulle hellre ha haft dig kvar (om jag inte hade siat dig som bybo förstås). Om jag ska vara helt ärlig, så är jag hellre en ulv än bybo, då det är för mig enkelt att fucka up saker. Som det är nu så kollar jag mest bara, och när jag väl hittar något så tar jag upp det. Jag försöker använda dom powerroller jag har fått på det bästa sättet jag kan. Ibland så hjälper det spelet enormt (som den gången jag, som väktare, räddade Sapient och kunde gröna honom samtidigt).

Så, kortfattat: jag suger som varuvsspelare, vill hellre vara ulv än bybo och hade hellre haft en grön KK i spel än bybo-siar !Paxen i spel. Men ni får dras med mig, tyvärr. Och jag får försöka suga mindre än vad jag gör.
Du menar väl att du siat mig som ulv va? Eller erkänner du att du siat mig som den bybo jag är men väljer att köra lite random och se vilka som försöker nacka mig.

Jag fattar nu. Du kör en honungsfälla! Härligt !Paxen, du är grön.

Håller med dig om att du är grym som powerrollspelare. Du är troligen den med bäst utfall och användande av bra prylar för byn så länge du tilldelas en powerroll.
Jag vill påstå att jag är en idiot som skrev bybo istället för ulv. Men om du nu är bybo så lär det nog se till så att jag faller nästa runda, vilket jag bör göra enbart för att jag orsakade en utröstning på en bybo.

I vilket fall, såhär i efterhand så är det nästan så att jag önskar att jag siade någon annan än dig :gremsmile:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
12/16

Paxen said:
Konrad, om du verkligen är bybo så är min powerroll ingen powerroll. Att ingen annan har kommit ut som siare säger os att antingen så litar inte den personen på mig eller så är jag ensam siare. Om jag är ensam [naiv]siare så betyder det att min powerroll är onödig och att därmed så är millersen onödiga. Det bringar ingen klarhet i om millersen är gröna eller inte, men jag måste i princip röstas ut för att se om jag är ulv eller inte. Och inte ens efter det så blir det klart om millersen är gröna.

Om det finns fler siare än jag, men dom höll käften för att dom inte litade på mig, inte ens för att rädda dig, då är det något fucked up. Jag kan dock tycka att det är okej om dom i elfte timmen säger att dom är siare, om dom isf kan hålla sig vid liv för nästa runda och kanske skriva vem dom har grönat sen tidigare. Men, det är sjukt att ev offra en bybo (KK i detta fall) för att dom inte vågar.
Här har du helt rätt, Paxen! Om det fanns andra faktionssiare skulle det ha kommit fram vid det här laget, oavsett om Paxen är ulvlögnare eller naivsiare. Att Raven var siare är otänkbart, han skulle ha sagt ifrån när det blev en sån strid på kniven som det blev i slutet av R1.

Nej, Paxen är grön och Konrad är röd, om det inte händer något Empiricuspektakulärt.

-----------

Sammanfattningsvis grönish utifrån dagens analysförsök:
!Paxen
Recca
Ruga
Trasapa


Sen tycker jag ju sedan tidigare att även Hastfer är grönaktig.

När det kommer till den röda sidan är det svårare, men lilla maggen säger ju:
KK så klart
RasmusL
Pix

Sen är jag inte helt bekväm med Xyas, Mukwa och Vimes, men det är mer svårdefinierat och mer orange än rött.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
13/16

Vimes said:
2/16

Brynolf said:
Min lista, som var först, missade ju rugas röstbyte. Medan Vimes lista hade med den. Vimes trodde alltså att Recca skulle ryka, medan jag och säkert många med mig trodde att det skulle bli Räven. Det blir svåranalyserat med tanke på detta, men med lite tur kan vi få ut npt riktigt bra.
OI BRYNTE! Svara på det här:

Vimes said:
1. Vilka alternativ bedömde du fanns inför deadline?
2. Varför valde du att lägga sin röst där du la den?
3. Vad tjänade byn på att din röst låg där den låg?
Oi oi Vimes! Jag svarade för länge sen, varpå jag blev påhoppad av både Pix och Recca för samma sak du fetmarkerade. Vad ere om egentligen?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
14/16

Vill flagga lite för Basses inlägg där han inser att KK siats. Han försöker så snyggt som möjligt misskreditera Paxen, och föreslår att vi röstar på KK, Paxen, Recca och Hastfer. Halåå? Det är väl självklart att vi ska hänga Konrad, och det där med att en av millersarna måste vara ulv är ju sedan länge preskriberat. Och Paxen är grön, det finns inget att diskutera. Det här var nog den största pingen jag sett på Basse i det här spelet.

Basenanji said:
Vilket morgonkaffe!

Okej, jag resonerar lite förutsättningslöst men försöker mota min inre kaozdemon så mycket jag förmår. Hoppas att det syns.

1. Vi behöver veta varför !Paxen valde att sia KK! Utveckla resonemanget! Du har knappast spenderat mycket tid i spel, hur har du resonerat kring vem du skulle sia? Har du haft tid för det men inte till att delta?

2. Det kan vara så att !Paxen är ulv som claimar siarrrollen för att ta reda på vem som är den EGENTLIGA siaren (vilken kommer hoppa fram nu om !Paxen är ulv antar jag). Dessutom kanske man kan få ut en bevisat stark spelare: Konrad.

Eller så har vi en riktig siare i !Paxen och då lär väl KK jobba hårt för att bevisa sin oskuld. Han kan ju ta och presentera sin väv nån gång...

3. Det här betyder ju också att miller-claimsen får lite mer tyngd. Och äntligen fattar jag Reccas logiska kullerbyttor angående Mukwa och de har sina förtjänster, men väktaren får nog gärna hålla sig dold ett tag till om jag finge bestämma. Vi får väl se hur den här rundan utvecklar sig.

4. Siare kan också vara olika: naiva (alla sias grönt), falska (gröna sias röda och tvärtom), och ondsinta (gröna sias röda)...plus nån mer variant. I så fall behöver alla siare stiga fram och outa sig, för vi behöver snabbt veta om !Paxens sieri är skumt. Vi har inte råd med att upptäcka en falsk/naiv/uppfuckad siare i R3.

<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. ( Ulvar Galore Gör En Kupp) <input type="button" class="form-button" value="Visa dolt innehåll" onclick="toggle_spoiler(this, 'Dölj innehåll', 'Visa dolt innehåll')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">Bli inte uppskrämda nu, utan se följande resonemang som en stimulerande tankegång. Min paranoida hjärna tänker sig att vi har med Ulvar Galore att göra och att det hela hänger ihop:

– ulvarna bestämmer sig för att verkligen spela ett hårt spel mot byn den här gången. De går ut med miller-claims, vilket verkligen är en gambit - men å andra sidan är det nästan mer regel än undantag att sia Recca första rundan och därför är det kanske lika bra att offra henne? ((En grej som gör att jag inte kan släppa Recca är att hon har spelat så oengagerat i det här spelet. Förvisso vettigt, men som om inte vill vara med. Jag tolkar det som att hon antingen är bybo med en miller-roll, alldeles för arbetsamt att jobba sig ur alternativt en ulv som låter sig offras))

– hur stissiga blir inte byn om en av ulvarna då DESSUTOM går ut med en tweakad roll: halvmillern? Det lär skapa oreda och en av ulvarna blir nästan försäkrad för resten av spelet. Denne lär heller inte behöva bry sig om risken att bli siad.

– de låter bli att nattmörda i R1 för att skapa huvudbry och göra det svårt för väktaren

– och så nu går en av ulvarna (!Paxen) ut med att han är siare. Oredan är total. Och framförallt har ulvarna tjänat massa tid, även om många av dem har offrats på vägen.
</div>

SLUTSATS:
Men nu ska jag ta det lilla lugna och inte skrämma upp mig.
Jag vill bara att vi har med en sådan tankegång så vi inte blir överraskade. Den är knappast speciellt trovärdig om vi betänker alternativet: ett traditionellt spel.

Det kan ju också vara så att vi har med ett helt traditionellt spel att göra, där !Paxen bara gör sitt jobb och Recca och Hastfer har fått miller-roller. KK är i så fall ulv.

FORTSÄTTNING FÖLJER:
Hursomhelst tycker jag nog att den här rundans fortsättning är som mest betjänt av att vi snävar av våra röster mot de högintressanta fyra:

KK
!Paxen
Recca
Hastfer

Det leder till att vi får se hur spelets deltagare orienterar sig gentemot de som ställt sig i strålkastaren. Är ni med? Jag vill alltså se hur folk resonerar kring de här personerna – för någon av dem måste vara ulv.

Röst: KK

1) Den Bheryktade Väfven. Presentera den. Oavsett om den är färdig eller ej.
2) Outa rubbeli-stubb. 100% Everythang. Do it!
3) Ge röd/grön-status åt Recca, Hastfer och !Paxen.
4) Om ingen av de är ulvar, vilka är då ulvar?
</div></div>
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägga 16 av 16

Paxie said:
I vilket fall, såhär i efterhand så är det nästan så att jag önskar att jag siade någon annan än dig smile
Man skall ALDRIG sia K.K i första rundan. Han bör vara kvar i spel oavsett färg till sista rundan lixom. Det är en oskriven regel.

Åh, just ja. Jag har ju smulat min syssla och min pryl också för den delen.

Hero Quest said:
att inte begränsa spelutrymmet för andra spelare. Det kanske är nått indie influerat som jag själv inte lyckas att behärska ännu. Troligen är jag kvar i ett mer traddigt och brädspelsliknande varulvsspelande. Det intresserade mig och det lät väldigt vaket av dig på nått vis. En skön känsla fick jag av det i alla fall.
Elektriker said:
Hmpf. Det är väl lika bra att haka på strömmen nu när både Trasapa och Basse kablat ut att det är lag som är the shiiit.
Det måste jag ju få någon cred för?
 
Top