Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes! Du har skrivit 17 inlägg utöver röstinlägg förra rundan!

Eftersom du har försökt men slarvat med att hålla koll på numreringen av inläggen så kommer jag följa ditt exempel från hur du hanterade KKs övertramp i ditt förra spel. Jag kommer inte sparka dig ur spel direkt nu.

Men, detta är den enda varningen som kommer på inläggsövertramp, nästa gång ett övertramp upptäcks så ryker den spelaren.

Jag kommer inte riktigt orka dragga trådarna och räkna allas inlägg, däremot så förväntar jag mig att ni nu alla tar och räknar över era inlägg och ser till så att ni är on track. Jag kommer göra en kontrollräkning efter denna runda och sedan låter jag saken vara självpolisande bland er.

Håll koll på er själva, och vaka på er granne


Stoppet är klockan 22 i kväll, se till att ha skickat alla PM till mig ni som skall göra det.

Och for the love of me, tänk på att skriva rätt i röstformaten nu så att när jag söker på "röst:" så hittar jag alla röster som räknas. Och självklart skall jag fatta vem rösten avser också. Exempel: Empi för Empiricus eller liknande är okej, Von Döbelsteiner för Empiricus är inte okej

Jag kommer spela rollspel i dag och är förhoppningsvis klar innan 22. Är jag inte det så är 22 ändå stopp, och efter moget övervägande så är det 22.00 klocktid och inte forumtid.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Ett morgoninlägg med ytterst lite substans.

Det är skitbra att ni gör upp en misstankelista, även om jag själv nog kommer gå utefter vad jag vill.

Jag fick frågan om vem jag hade röstat på förra rundan om jag inte hade skippat den röstningen och jag hade nog helst viljat rösta på millersen då. Sen vet jag inte om jag helst hade haft ut en miller eller halvmiller. Liksom, det är som att väälja mellan pest eller kolera.

Jag är just nu i den situationen där jag blir orolig över om jag är naiv siare eller om någon har gjort mitt sieri fel. Men, om det mot förmodan visar sig att KK är bybo så bör jag ligga först för att ev röstas ut och inte millersen (om jag visar mig vara ulv så ligger ju millersen lite mer pyrt till, men om jag är bybo så ser ni att jag har talat sanning och kan utvärdera utifrån det).
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Jag är med och läser så fort jag kan. Det verkar som alla har outat lag? Jag är i lag väst.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
7/16

Det är beklämmande att absolut ingen verkar se det som jag.

Trasan tar upp att det är perfekt att offra Hastfer om han är ulv för att han ställer alltid till det för sig själv förr eller senare ändå.

Ponera att KK kör på det, "Hasse, claima halv miller och outa det. Eller vänta, du är så jävla oduglig, copypastea den här outningen"

ctrl +c ctrl + v...

Varför skulle då KK INTE göra minsta antydan till påhopp på Hastfer efter outningen?

i scenariot där jag är ulv så går jag alltså ut i runda 1, helt utanför radarn (inte aktuell för siaren eller hängning, folk påpekar att jag öppnat spelet bra, det är väl mer läge att sätta på flightmode och lågflyga fr o m mitten på runda 1, då klarar jag mig säkerligen till runda 3-4) och claimar halvmiller som ger mig galgen? och ingen av ulvarna verkar hoppa på offret för att gröna sig sjävla? Vad är det för jävla offring?

Enligt offra Hastfer logiken så är ju Recca min ulvkompanjon. Hon är den enda som försöker hitta scumtells i det jag outar! För att sedan själv outa Miller. Så då är vi två ulvar som galgen väntar på, helt på egen förtjänst.

BRA OFFRAT ULVLAGET!

Förstår ni inte hur jävla vrikat det är?

Ulv-KK går på Recca istället för Hastfer när galgen väntar på oss. På vilket sätt är det en bra ulvaplan om Hastfer är röd? Vart är logiken?

Att ingen av er som varit inloggad nu på slutet reflekterat över detta är skrämmande.

Röst: KK
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Jag är med och läser så fort jag kan. Det verkar som alla har outat lag? Jag är i lag väst.
Väst, check!

Kan du droppa din gear och din class också? Det finns en massa götta att hitta i väven så det bästa vore ju om den vara så komplett som möjligt innan mitt frånfälle. Lixom, jag har svårt att se någon annan lösa väven så det är ju bättre om jag gör klart den.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
12/16

Skönt att se att du är med!

Jag har ju varulvsspelsdyslexi, bybo-tics och på det ett hjärta som svämmar över så jag har klandrat mig för att jag skrev nåt beskäftigt om att "ställa upp för byn".

Hursom xyas, för att hjälpa dig drar jag några snabba punkter:

* Vi har "Tema: Miller!" just nu. Hastfer är en oortodox "halvmiller" som kan sias både grön och röd.

* Vi har också en helt vanlig (lite tråkig) Miller i Recca.

* Dessutom har vi en outad siare i den ständigt originelle !Paxen som har siat...

*...Konrad Kanyl som ULVF.

* Till det kan tilläggas att förra omröstningen blev oerhört förvirrad eftersom Ruga råkade rösta fel när hon uteslöt ett kolon. Först såg det ut som att Recca skulle ryka, men det blev alltså Max Raven som i sin otur dessutom lyckades att låta bli att rösta på Recca för att rädda sig själv.

* Och så uteblev nattmordet.


---

Vill du ha mina subjektiva åsikter, perosnligt och kaozigt framförda, kan du läsa nedan:

– Jag lutar åt att vi har med smarta, coola och planerande ulvar att göra* som Trasapa beskrev det. Därför letar jag gärna ulvar bland de som har mage och psyke nog att spela så. Offer av de egna, strunta i nattmord, hitta på förmågor a la "halvmiller"...tja jag vill inte utelämna att mycket av det där kan vara uttänkt.

– Recca är grön för mig just nu, men hon är också den jag fruktar mest. Jag vacklar kring huruvida hon är grön eller röd. Håll ett öga på henne.

– Hastfer/Recca/!Paxen/KK/Vimes/Brynolf/LJS känns som en grupp där det finns ulvar tycker jag. De är rutinerade, smarta och erfarna.

– vi har nån sorts "väv" av fluffet, ett projekt som KK står bakom. Jag vet inte riktigt vilken roll fluffet spelar, och tror väl egentligne inte att den har någon spelrelaterad funktion. Men den kan ha det. En anomali är att det i Lag Syd finns två outade spel: Brynolf har ett "Trivial Pursuit" [snyggt smulat i hans första inlägg] och Hastfer har ett "Diplomacyspel".

– "Väven" har knappast varit ett favorit-samtalsämne bland folket i det här spelet. Frågan är väl om det kan vara så att den är logisk på något sätt och kan hjälpa till att identfiera ulvarna? Vad säger det om folks outande?

– xyas jag skulle vilja att du tog ställning mer än du läste i nuläget. Typ la en röst och sa något om dina misstänkta.

*Fast tänk om...tänk om det är Pix, Ruga, xyas och !Paxen som är våra ulvar! WTF!?! Det vore så jävla coolt att jag ler för mig själv och hoppas lite. :gremwink:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Nej, jag har ett Trivial pursuit-spel, vilket jag hintade om i mitt första inlägg. Hur påverkar detta din väv?
Oj, ett spel till i Syd. Kollar väven och återkommer.

Jag kör inventeringshelvete idag också men jag hoppas att jag hinner med det innan kvällningen.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
8/16

Folk att sia:

Trasapan - hela hans R1 är jättekonstig. Visst, han är upptagen med norska kunder. Men isället för att fylla ut med en massa blaj hade jag hellre sett ett seriöst "jag har inte tid nu, läser ikapp och återkommer" och sedan frånvaro. Dessutom utgår hela hans resonemang på att Hastfer är ulv, vilket jag vet är fel. Hur ser din lista ut när Hastfer visas grön?
(Vadå blaj?! de är ju du som är blaj!)

Basse - Kaosgrönt eller kaosrött, underlätter för byn att veta.

Vimes eller Mukwa - erfarna spelare.

4 ulvkandidater blandat på resonemang och magkänsla:

KK
Recca
Trasan
Brynolf

I skrivandets stund slog det mig att siar listor kanske inte är så bra? Det ger ulvarna en fördel att kunna nattmörda siaroffret. Nu är det två ulvlistor ute med min och Trasans. Hojta till om vi ska stänga listfönstret och låta siaren gå på helt eget bevåg.
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
Vad bra att xyas är med! Nu kan du dock slänga ut hela din roll, och skriva lite kommentarer när du läser eftersom. Vi behöver få all info vi kan för att du inte ska kunnna flyga under radarn mer än vad du gjort.

lista för paxen att sia? Well:
Xyas
Vimes
Mukva eller kanske ruga

Inte nödvändigtis i den ordningen.
Xyas behöver vi ha info om nu, på tok för farligt att låta honom vara. Det skulle ochså kunna vara så att han inte blivit diskat för inaktivitet för att han är ulv och det skulle bli komplicerat.
Vimes är skum. Tycker kanske inte han är så skum som vissa andra tycker, men nåt lurt är det.
Mukva då? undrar ni. Mukva måste väll vara den som gjort mest för spelet. Att pricka in honom som grön skulle inte vara fel. Inte prio ett kanske, men att få reda på att allt vettigt han gjort inte bara var rökridåer skulle vara nice.
Ruga bär huvudansvaret för raven. Om nu k.k. är den über spelare alla tror, skulle det väll inte vara mer långsökt att han har matat hastfer med halvmiller, eller fått ruga att lägga en ogiltig röst.
Jag går som sagt bara på hörsägen när det gäller k.k, men tanken på att han kommit på halvmiller och matat hastfer med det känns otrolig, och samma sak mer rugas röst.
Recca grönas lite. Det var ju k.k som drog upp hennes usla reaktion först. Det är överlag ett väldigt konstigt drag för ulvarna.
Och sorry brynolf. Jag gick tillbaka och läste, och det var inte så konstigt först (från dit håll iallafall).
Pix said:
Jag har ochså kollat upp posterna brynolf pratade om, och det var inte så dumt som det först såg ut. Han kunde ju inte veta att konstiga röster inte räknades, eller?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Pix said:
Xyas skulle kunna vara en liten superulv just nu. Bara tänk framför er att vi röstar ut ulv-k.k och xyas kommer in rundan efter. Först så kommer han hävda att han måste läsa på i x antal dagar, haka på det största dåvarande drevet, och så har han helt kommit undan i 3 hela rundor.
Jag är här. Inget superulvande inte :gremsmile:
Har bu skummat runda ett i superfart och läst runda två lite noggrannare. Och det var ju korkat. Skulle gjort tvärtom och prioriterat runda ett. Denna rundan verkar det inte hända så mycket. KKs vävsnack tände jag bra på, men det ser ju nu bara ut som fiskande efter powerroller av en ulv.

Röst: Konrad
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
Pix said:
Vad bra att xyas är med! Nu kan du dock slänga ut hela din roll
/.../
Xyas behöver vi ha info om nu, på tok för farligt att låta honom vara. Det skulle ochså kunna vara så att han inte blivit diskat för inaktivitet för att han är ulv och det skulle bli komplicerat
Det tycker jag nog inte att jag ska. Den som varit kåtast på att få alla att outa är KK, en högst trolig ulv. Pingar inte det lite varning att vi borde sansa oss tills han är ute och vi fått kvitto på hans status? Är det inte en möjlighet att vi har ett par frustrerade ulvar som trots stora mängdet outande fortfarande inte har den information de behöver och därför drar igång väv-snacket.

Och varför skulle jag ha blivit diskad? Jag har inte brutit mot några regler.



Inlägg 3
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,603
Trasapa!

Trasapa said:
Sysselsättning känns ju menlöst eftersom det kan vara allt från snickare, skorstenstekniker till sömmerska eller uteliggare. För många möjligheter till ljug som aldrig skulle kunna kontrolleras.

Personlig pryl, känns lite likadant. Inte så svårt för en ulv som enligt PM bär med sig en luskam ljuger ihop att han har ett extra par skosnören med sig till ön. Omöjligt att kontrollera och lätt att hitta på.

Detta baserar jag på mina detaljer i mitt fluff-pm, ni som är bybor bör ju få samma tanke.
Kolla, när du skriver det här har inte många outat föremål alls.

14/10 08.56 Max Raven outar lag Öst
14/10 09.07 Trasapa skriver sitt inlägg.

Ändå verkar du rätt säker på att byborna har mundana föremål. Hur kan du veta det vid den tidpunkten?

För grejen är ju att folk kan ha vilka sysselsättningar/prylar som helst. Dessutom gör du en sorts "fjärdeklassare" igen – SL har ju faktiskt gått ut med att både sysselsättning och pryl avslöjas när någon dör eller röstas ut.

Hur tänkte du egentligen?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Ok jag måste förtydliga vissa saker som helt plötsligt missuppfattats..

Hastfer: Jag har inte utgått från att du är ulv. Men du skulle passa in i min mall av ulvgänget. Att både K.K och Vimes har varit väldigt mån om att hålla dig om ryggen är en sak, att du är halvmiller en annan och att du dessutom kör på speldubblett stärker inte din gröna nyans. Sen har du precis som vimes och KK påpekat spelat bättre stundvis än du gjort tidigare, är det för att du har en ulvakompis som viskar i ditt öra? För ibland kommer du med väldigt ohastferianska grejer för att sedan falla tillbaka till yrsel.

Sen vill jag inte att Paxen ska se våra listor som bestämmelser för hur han ska sia, det är såklart helt upp till honom och är inget som han ska meddela i förväg. Men det är bra för oss som by att få se hur folk tankegångar runt siandet ser ut, vilka misstankar finns det. Dessutom är det lite intressant att se huruvida paxen faktiskt har förhållit sig till byns önskemål i nästa runda.

Basse: Nu är du sådär kaosig igen.. Jag fattar inte riktigt vad du är ute efter här.
Jag skriver ju helt sonika att jag tror inte att varken pryl eller sysselsättning kommer hjälpa oss i jakten på ulvar och det baserar jag HELT på MINA detaljer i MITT pm, skitsamma hur många som outat, det hör inte dit eftersom jag utgår från vad jag själv vet eftersom det är det enda jag vet är sant.

Min info är alltså att jag är pilot, har med en roomba-dammsugare och är med i lag öst, inget av dessa detaljer har något sammanhäng och verkar väldigt mundan som du säger. Det får mig att tro att vi har att göra med en mängd helt olika prylar och jobb som därför är väldigt lätt att ljuga om.

På vilket sätt gör jag en fjärdeklassare? Det får du gärna förklara. Jag vet mycket väl att vi får infon när en person åker, men vad spelar det får roll i mitt resonemang? Om en ulv, som inte har någon pryl i sitt pm, ljuger om att han har med sig en sackosäck, på vilket sätt blir vi hjälpt av det? Att vi sen får veta att han inte hade en sackosäck efter att vi hängt honom vad fan spelar det för roll?

Du säger att folk kan ha vilka sysselsättningar/prylar som helst, det är ju EXAKT det jag själv säger.

Nu tar du förvirring till ny nivå Basse, t.o.m. för att vara du. Försöker du hitta skit där inget finns eller vad handlar det om?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Hastfer said:
7/16

Det är beklämmande att absolut ingen verkar se det som jag.

Trasan tar upp att det är perfekt att offra Hastfer om han är ulv för att han ställer alltid till det för sig själv förr eller senare ändå.

Ponera att KK kör på det, "Hasse, claima halv miller och outa det. Eller vänta, du är så jävla oduglig, copypastea den här outningen"

ctrl +c ctrl + v...

Varför skulle då KK INTE göra minsta antydan till påhopp på Hastfer efter outningen?

i scenariot där jag är ulv så går jag alltså ut i runda 1, helt utanför radarn (inte aktuell för siaren eller hängning, folk påpekar att jag öppnat spelet bra, det är väl mer läge att sätta på flightmode och lågflyga fr o m mitten på runda 1, då klarar jag mig säkerligen till runda 3-4) och claimar halvmiller som ger mig galgen? och ingen av ulvarna verkar hoppa på offret för att gröna sig sjävla? Vad är det för jävla offring?

Enligt offra Hastfer logiken så är ju Recca min ulvkompanjon. Hon är den enda som försöker hitta scumtells i det jag outar! För att sedan själv outa Miller. Så då är vi två ulvar som galgen väntar på, helt på egen förtjänst.

BRA OFFRAT ULVLAGET!

Förstår ni inte hur jävla vrikat det är?

Ulv-KK går på Recca istället för Hastfer när galgen väntar på oss. På vilket sätt är det en bra ulvaplan om Hastfer är röd? Vart är logiken?

Att ingen av er som varit inloggad nu på slutet reflekterat över detta är skrämmande.

Röst: KK
Jag ser dig ju som mer grön än röd av den främsta anledningen att det är för jävla puckat att som ulv ljuga ihop halvmiller eftersom du ändå kan sias som halvmiller. Och om det är sant på riktigt att du är halvmiller så förlorar ju förmågan sin kraft om du går ut med det. Visserligen kan man föra resonemanget att ingen nånsin skulle sia Hastfer ändå, då mister ulvlaget fördelen med din förmåga för att det slumpade sig så att Hastfer fick den. Men det skulle ju ändå inte ge en anledning att gå ut med förmågan, det saknas liksom ett indicie att gå ut med det helt enkelt.

Och som du säger, K.K har inte försökt offra dig.

Det stärker din gröna färg. Samtidigt är det ju oerhört viktigt för en högprofil-ulv som K.K att spela konsekvent. Och grejen är att om det är en sak som K.K konsekvent gör i spel så är det att backa upp Hastfer.

Vidare så måste vi utgå från att ulvarna läser av spelet innan de börjar lägga även sin tyngd och press på en person - att gå in som förste person är jävligt farligt. T.ex. skulle K.K kunna se att Vimes (förutsatt att Vimes är bybo) rödar Recca tidigt, då är det ju jävligt lätt att hoppa på den bandvagnen för där sitter redan en bybo. Att skapa ett drev från noll är ju något som ulvar helst undviker, hänger du med?
(Det gör ju att Vimes ser lite mer grön ut för mig även i R1, jag får gå tillbaks och läsa igenom honom igen nu när jag inte är färgad av känslor.)

Men oavsett Hastfer så jag tror mer på din grönhet än rödhet.

Ps. Tycker det är lite sött att vi är millers ihop. :gremsmile:

___________________

Någon har dratt igång att vi ska välja vilka vi helst skulle vilja se siade. Riktigt bra.
Hastfer said:
I skrivandets stund slog det mig att siar listor kanske inte är så bra? Det ger ulvarna en fördel att kunna nattmörda siaroffret. Nu är det två ulvlistor ute med min och Trasans. Hojta till om vi ska stänga listfönstret och låta siaren gå på helt eget bevåg.
Tvärtom. Paxen är duktig på powerroller.

Jag vill se Brynolf siad. Jag har redan angett att jag misstänker honom sedan han förklarade sig i R2 kring röstdebaklet i R1. Brynolf är en sån jäkla vass spelare och en riktigt farlig ulv och jag har bara sett en liten skymt ännu av den Brynolf.

_____________

Vimes
Vimes, du har spelat upp dig sen R1 men jag saknar liksom ett resonemang från dig kring mig själv. Jag skulle vilja se en förklaring till hur du resonerar kring Recca från R1 som ledde fram till en omröstning där du ville se mig hängd, fram tills nu. Tycker du att jag är en bybo nu eller vad? Tror du att byn hade två bybor på kroken i slutet av R1?
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
9/16
För att klargöra en gång till, jag försöker INTE gröna mig. Jag letar ulvspår med mig som grön utgångspunkt.
Vi hänger KK nu. Är han ulv tycker jag hänglistan ska se ut såhär.
R2 - KK
R3 - Recca (om inte en rödsiad spelare visar sig)
R4 - Hastfer (KK sa något om att Hasse kanske visar grönt om han hängs på en grön runda, alltså hänger vi mig på en av mina ulvrundor för att helt förkasta den teorin att spåna vidare på för ulvkollegor)


Trasapa said:
Ok jag måste förtydliga vissa saker som helt plötsligt missuppfattats..

Hastfer: Jag har inte utgått från att du är ulv. Men du skulle passa in i min mall av ulvgänget. Att både K.K och Vimes har varit väldigt mån om att hålla dig om ryggen är en sak, att du är halvmiller en annan och att du dessutom kör på speldubblett stärker inte din gröna nyans. Sen har du precis som vimes och KK påpekat spelat bättre stundvis än du gjort tidigare, är det för att du har en ulvakompis som viskar i ditt öra? För ibland kommer du med väldigt ohastferianska grejer för att sedan falla tillbaka till yrsel.

Sen vill jag inte att Paxen ska se våra listor som bestämmelser för hur han ska sia, det är såklart helt upp till honom och är inget som han ska meddela i förväg. Men det är bra för oss som by att få se hur folk tankegångar runt siandet ser ut, vilka misstankar finns det. Dessutom är det lite intressant att se huruvida paxen faktiskt har förhållit sig till byns önskemål i nästa runda.
Det du säger i min kursivering är:
Paxen, siar du inte någon av de byn vill se siad så måste du ha en riktigt bra förklaring till det.

Om han inte har en enligt dig kanonförklaring, är han då ulv? Och ulvarna nu offrar KK rätt uppochner?

Med listorna kommer vi få 2-4 heta kandidater att sia. De är rätt shyssta odds för ulvarna att leta nattmord ibland.


--------------------


Hastfers varulvslirskarriär:
Ersättare som bybo åt Lilljana i ett flufflöst spel(supernojjig)
Byboavhoppare i sitt första flufflir pga tidsbrist. (Tolkade regeln "förbjudet att citera" lite väl hårt och det i kombination med tidsbrist ställde till det för mig och efterträdare Ruga)

Exp Varulvsson, flufflir med lagom tid och inläggstak. Att förutsätta att jag inte skulle kunna förmå mig att hänga med bättre och formulera mig mer förståligt med dessa förutsättningar och tidigare erfarenheter känns lite som en snuslobba i ögat.

---------------------------


Konrad Kanyl said:
Hastfer är igång och har bränt 5 inlägg på ingenting. Najs! Turligt nog hintar Hastfer om att han skall snacka lite ikväll.

Men..

Hastfer said:
Ang mina hjärnspöken kring rollpm:et så tror jag att jag outar hela den skiten ikväll.
Kommer det att gynna byn tycker jag ABSOLUT att du skall outa det ikväll. Är du osäker på om det kommer att gynna byn tycker jag inte att du skall göra det. Att du inte kommer vara särledes aktiv resten av veckan lär ju inte betyda att du hängs på torsdag för ulveri. Lixom. Du har ju gjort ditt bästa varulvsspel hittills så här långt och är ju inte direkt i närheten av en hängning så tänk igenom det hela en gång till innan du kastar ut nått.
Hittade detta nu. det fetmarkerade är väl en klassisk helgardering.

Det kursiverade är väl en uppmaning om att tänka till, har du en powerroll ska du hålla käften. Hade jag hållit käften hade nog jag nackats förra rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vilka ska sias?

Brynolf - Ja, om ni känner att ni vill det så kör hårt. Jag ser ju att jag blivit lite misstänkt under R2, vilket är ett väldigt slöseri med bybokraft.
Vimes/Mukwa - Sköna att slippa oroa sig för, och har båda några grejer i vågskålen som gör dem inte-helt-pålitliga.
Basse - Vore najs att få ett kvitto på hur allvarligt man ska ta hans teorier.

-----------

KK, i mina ögon ska ju Piloten höra till transportfacket och inte myndighetsfacket. Inte för att det gör saker och ting tydligare. Jag ser inget mönster i fluffet ännu bortsett från att själva kategorierna är rätt uppenbara. Tveksamt om "digitalpryl" är en riktig kategori dock. Men jobba vidare du, någon legacy måste du ju lämna efter dig när du hängs och vi ser att du är bybo(...)

-------------

Pix, det är fortfarande lite förvirrat från ditt håll. Naturligtvis var det en förvirrad situation, jag måste själv fundera en och två gånger när det gäller den där historien, men du utgår ju ifrån en helt spegelvänd analys.
Pix said:
Och sorry brynolf. Jag gick tillbaka och läste, och det var inte så konstigt först (från dit håll iallafall).
---
Jag har ochså kollat upp posterna brynolf pratade om, och det var inte så dumt som det först såg ut. Han kunde ju inte veta att konstiga röster inte räknades, eller?
Som sagt, det är MIN rösträkning som var fel. Är det någon som borde hojtat till så är det ju Vimes, som hade en korrekt röstlista.

------

Hastfer ser jag som sagt som grönbetonad. Att Konrad är överbeskyddande mot Hastfer har vi sett i tidigare spel och är som Recca sagt sannolikt ett försök från KKs sida att spela konsekvent.

------

Ok, vad händer nu då? Vi hänger ju så klart Konrad, och det vet han om. Det är viktigt att vi jämför Konrads poster pre/post-Paxen och håller isär dem; allt han skriver efter siandet är så klart färgat av att han vet om att han kommer ryka. Jag ska nog ta och göra det nu medsamma.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Konrads episka leverne:

R1:
KK är på Recca för att inte ha nitat Hastfer direkt med sin helmillerstatus. Jag tycker det är en lite för bra attack för att vara två ulvar emellan.

KK röstar på Recca i slutet av R1. Nu vet vi ju inte vilken rösträkning KK tittade på, men vi kan ju säga att det är 50/50 att KK trodde han var i full färd att rösta ut Recca.

Angriper Mukwa för att kasta sten i glashus angående Recca-outningsdebaklet.

Vill att det ska outas så mycket som möjligt innan rundan tar slut.

R2:
Jobbar fortfarande på modellen "det är troligt att en av millersarna är ulv", vilket lägger upp för att hänga först Recca, sedan Hastfer.

Börjar lägga fram lite om väven och vill ha mera outningar.

Allteftersom outningarna börjar trilla in, vill KK få det till att asymmetri inom lagen "skapar ulvläge". Han menar då att det är två knegare i lag Öst och två mediahoror i lag Nord. Att det ju dessutom egentligen är två transportare i lag Öst verkar han missa. Medvetet eller omedvetet? Han försöker iaf få det till att dubletter inom lagen indikerar ulvar. Tycker att Trasapa och Ruga är de som sticker ut mest.

PAXEN GÅR UT MED SIANDET

KK vill inte outa, och tror att Paxen är ulv som fruktar väven.

Outar alltihop efter påtryckningar av Basse.

Går ut med väven. Nu blir det snurrigt värre i och med att han försöker gissa sig till var folk ska in. Anth, Ruga, Larsson & Paxen är de troliga ulvarna, kommer han fram till.

--------------------------------------------

Lägger ut det här as-is. Ska nu köpa burgare och leva loppan. Återkommer när jag är mätt o gla och försöker tänka lite extra.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 7

Först lite kort om RasmusL

Folk har kommit med åsikten att Rasmus beter sig som aggressiv och nervös ulv, och jag är böjd att hålla med. Att bara lista upp folks inlägg och peka på dem som man inte gillar räcker inte som bybojobb, man måste även dra slutsatser och våga ta ställning.

Sedan lite längre om Basse

Efter att ha läst igenom dina poster skulle jag, kortfattat, beskriva din första runda så här:
* Tagit upp teorier om ifall ulvar är symmetriskt uppdelade i lagen eller inte
* Tagit upp teorier om kändisar och DTF
* Kämpat för att skall rösta ut Recca och Hastfrer för att millrar alltid måste röstas ut.

Min spontana åsikt är att du skrivit väldigt mycket och väldigt lite. Det gjorde du förra spelet också, och då var du ulv.

Sedan, din åsikt om att millrar automatiskt skall röstas ut, tror jag bara att en ulv med facit på hand skulle ha. Folk som får rollen miller slutar inte ge gröna signaler när de är bybor och röda signaler när de är ulvar, och att ha kvar dem i spel när man anser dem gröna är en risk man måste ta.

Du är oerhört tydligt med att millrar skall ut av ren princip, men du verkar väldigt ambivalent om vad du egentligen anser om Reccas spel under rundan. Låt oss kolla på ditt sjätte inlägg:

Basse (min fetmarkering) said:
Röst: Recca

Sorry, men jag vill inte ha med millers i spel. Du kan rädda ditt skinn om du går ut med hela din roll och fortsätter att med ditt a-game nita ulvar och analysera spelupplägget. Helst det senare.
Fortsätter ditt a-game? Låter inte som något man skrivet till någon man anser röd.

Men sedan tittar vi på inlägg 10:

Basse (min fetmarkering) said:
Mina favoriter i varulvstoppen just nu:

1. Recca
2. Vimes
3. Max Raven
4. Hastfer
5. LJS
6. Brynolf
Nr 1 i varulvstoppen måste betyda att du anser henne röd, men så kollar vi på inlägg 11:

Basse (min fetmarkering) said:
Recca – bästaste alltid, men nu har hon claimat en millerroll OCH är någon sorts professionell åsiktsmaskin?!? Måste ut, hur mycket jag än avskyr det.
Bästaste alltid? Här låter det som att du tycker hon är grön, men känner dig tvungen att rösta ut henne.


Skall jag sammanfatta mina tankar tror jag du är en ulv som vill att vi, utan att tänka efter, skall hänga två millers vilka antagligen är gröna. Eftersom du är ulv har du haft svårt att göra ordentliga case mot folk som du vet är gröna. Det går fortfarande att analysera deras spel och välja rätt runda att rösta ut dem, att bara rösta på den "för att" är ingen bra väg att gå.

Min röst ligger kvar på Konrad, men jag har en röst med ditt namn på sparad till nästa runda.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,748
Location
Stockholm
Lasse-Majja said:
Inlägg 7

Först lite kort om RasmusL

Folk har kommit med åsikten att Rasmus beter sig som aggressiv och nervös ulv, och jag är böjd att hålla med. Att bara lista upp folks inlägg och peka på dem som man inte gillar räcker inte som bybojobb, man måste även dra slutsatser och våga ta ställning.
Nu fattar jag faktiskt inte vad du sncakr om. "Våga ta ställning"?!? Jag har väl tagit ställning i princip hela vägen och varit tydlig med att min tidsbrist gör att jag inte kan sitta och spamma i tråden vilket kanske resulterar i att mina initativ dränks i bajsfloden. Jag tog ställning för ett lagvis outande och om KKs väv stämmer någorlunda så hade det varit ASBRA i nuläget. Jag tog tydligt ställning mot Max Rävspel. Jag vet att jag hade fel på den punkten men jag var iaf tydig med vad jag tyckte och varför (substanslöst och appologetiskt spel). Så vad dillar du om Lassemajja? Vad vill du att jag ska ta ställning till?

I denna runda har jag förvisso inte pekat ut någon ulv men jag har lagt fram en teori och utifrån den är mina ulvar just nu:

KK
anth
Bassejr
Trasapa

jag har inte tid att skriva en fet genomgång av anledningarna på vardera av dessa så det blir kortfattat: KK är siad. Något med anths spel känns off, helt känslomotiverat (vilket jag själv hatar, ska ta tag i att läsa honom ASAP). Bassejr har en massa crazy teorier men ingen game plan för hur vi ska göra. Trasa känns sjukt random oc jag har en känsla av att lirarns lir är sjukt emotsägelsefullt på många punkter. Även här ska jag gräva lite.

Grönast på banan är:

Mukwa
Vimes
Recca (jag blir mer och mer grön i synen av henne)

OM det "enklaste" scenariot är i spel, dvs vi har en väktare, det var itne paxus som blev räddad av vaktis denna rundan och paxus är faktiskt en siare, så får vi minst en runda siande till. Det ser bra ut. Jag skulle LÄTT sia bassse eller trasapa om valet var mitt.

Resten då? Brynolf och LSJSJSJmajja? Pix och Rukh? Oklart. Brynet och Majja känns som lågflygare, Piff och Puff har jag noll koll på. Det här är lågprio för mig just nu, måste prioritera.

Sammanfattning: Rösta ut KK -> sia basse/trasapa -> läsa igenom lågflygarnas inlägg från R1.
 
Top