Nekromanti Expedition Varulvsson - Runda 2 - Äkta TV

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Rösträkningsmaskinen är helt nybegagnad och inköpt från delstaten Florida i USA efter det senaste valet. Teknikerna som servat den är topptränade lobbyister och deras handlag har gjort att röster med otydliga ändringar har missats. Tekniken tillåter helt enkelt inte avvikningar från den standard som råder.

Orsaken till att jag inte fann Rugas ändrade röst var att den inte följde formatet för röster.
Jag vet att det ibland kan vara krångligt med tekniken på plattor och telefoner, men min bedömning kommer att vara att om man skriver en röst och postar den i fel format så är det ändå gratis att göra inlägg med enbart röst. Då kan man skriva om rösten med rätt format.

Min dom som spelledare faller så här:

Rugas röständring från Max Raven till Recca ogiltigförklaras på grund av felaktigt format. På grund av det så blir Max Raven utröstad och inte Recca.


Röstformatet SKALL vara ordet "Röst" direkt efterföljt av ett kolon och därefter mellanrum innan namnet på den man röstar på.

Exempel: Röst: Empiricus
Avvikande röster från formatet kommer inte att räknas.
Inlägg enbart innehållande röster är fortfarande gratis.
Kom ihåg inläggstaket.

Jag vill tacka Max Raven för deltagande och be om ursäkt för problemen.

Max Raven var Bybo, han tillhörde Lag Öst. Hans personliga grej var ett Munspel och sysselsättningen var Byggarbetare

På grund av att Max Raven outades av mitt misstag och på grund av failad rösträkning så kan jag inte ha honom kvar i spel. Han skeppas hem på lyxyacht och får följa upplösningen på storbildstv.

Han är den ENDA som dött denna runda.

Deltagare:
Basenanji
Brynolf
Hastfer
Konrad Kanyl
LJSLarsson
Max Raven
Mukwa
!Paxen
Pix
RasmusL
Recca
Ruga
Shaithan Anth
Trasapa
Vimes
Xyas


Nästa runda tar slut på söndag 20 oktober klockan 22.00


Lycka till, och många ursäkter från spellederiet för denna fadäs.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
1/16

SCHEISSE! Vem började fucka upp röstningarna? Den personen ska banne mig ha IG och epitetet sumprunkare i alla fall. Nu vet jag hur mycket äldsta rösten på en bybo är värd... Sorry guys. Sorry Max Raven!

Om det är väktarens förtjänst att det inte blev något nattmord så tycker jag gott att väktaren kan behålla informationen för sig själv. Outa precis innan deadline eller om vi håller på att dreva ut den personen. Att få en grön person med oss i R3 är guld värt, men det är inte värt att ha en grön person och väktaren outad i R2... eller? Kanske. Väktaren kommer ju få leva, eftersom ulvarna inte kommer chansa att nacka den personen. Då har vi två gröna den här rundan. Det kanske är bra när jag tänker på det. Nåja. Låt det åtminstone gå ett tag så att folk hinner tycka till om andra, så får vi mer info.

Röst: Basse

Du svamlade lite väl mycket i förra rundan. Hur var det nu med DTF? Vad baserar du allt snack om DTF på?
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Argh! Men... eh... Ok, vi låter Empi bestämma så klart. Det är väl typ första gången det händer, men vi måste komma ihåg att det MÅSTE vara ett kolon direkt efter "Röst", annars är rösterna omöjliga att hitta. Jag missade det också i min räkning. Jag skulle inte misstycka om Rugas röst helt enkelt förklaras ogiltig.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
Empiricus said:
Ruga said:
Jag röstade inte på Max Raven.
Mitt fel, helt rätt. Glöm det jag skrivit. Sökningen på "röst:" hittade inte din ändring. Recca hängdes. Nytt inlägg kommer.
Sånt som händer. Försöker skriva rätt men den här jäkla plattan ändrar i bland lite hipp som happ. Sen så var det lite mitt fel också. Jag noterade Brynolfs felaktiga räkning men sa inget eftersom det fick se saker och ting att se jämnare ut än det var, och jag hoppades att en ulv skulle försöka få Recca räddad. Förutsatt att hon var ulv förståss, men sen uppdaterade Vimes med rätt lista så jag trodde det var ute.
Godnatt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Brynolf said:
Argh! Men... eh... Ok, vi låter Empi bestämma så klart. Det är väl typ första gången det händer, men vi måste komma ihåg att det MÅSTE vara ett kolon direkt efter "Röst", annars är rösterna omöjliga att hitta. Jag missade det också i min räkning. Jag skulle inte misstycka om Rugas röst helt enkelt förklaras ogiltig.
Om det är anledningen tycker jag också att Raven ska ut. En ogiltig röst helt enkelt. Nu har vi ju redan fraktion på Raven så att få fraktion på en till plus att ha en grön spelare i laget vinner vi massor på. Och nollställ våra inlägg :gremsmile:
 

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,335
Location
Malmö
Max Raven sitter och stirrar in i kameran, avslappnat på ett sätt som bara någon som spelat alldeles för mycket munspel kan göra.
"Jo, man skulle ju int' va hä' om de int' va hä' om de int' va fö' dotte'ns opershion, vettö.

Dä ä ba' a'skum i sån' hä' program-"
Intervjukameran bryts plötsligt av två män stora män i vita rockar kommer inrusande i hyddan och greppar tag i Max.
"VAD GÖR NI? SLÄPP MIG! VILKA ÄR NI ENS?"
Flinkt men med stadiga grepp trär de på tvångströjan och släpar sedan den sprattlande Max ut i djungeln, öppnar en dörr vid en buske och stänger bakom sig.

Treutiger visar ett aningen forcerat(?) leende och verkar låtsas som att det regnar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
1/16

Tack för gott spel Max! Nästa gång jag är i Hässleholm får vi tröstdricka en kaffe och skåda ut i rymden! :gremsmile:

Mukwa,

det tar så mycket energi (från i nuläget viktigare diskussionsämnen) att skriva om mitt spekulerande att jag knappt ids en gång till. Du sa ju att du skulle gå genom mina poster. Gör det så får du bättre svar på dina frågor än vad jag skulle kunna skriva nu.

---

Att ingen dog kan bero på att

a) ulvgänget sumpade att skicka in nattmord
b) väktaren är en av Masters of the Universe och gjorde ett utmärkt jobb när ulvgenget försökte döda väktaren samtidigt som denne skyddade sig själv
c) det finns inga nattmord i traditionell mening i det här spelet
d) någon lyckades störa ut ulvarnas nattmördarförmåga
e) ulvgenget VILL att vi ska få huvudbry genom att LÅTA BLI att nattmörda. Det var tex så BDG dog i ett gammalt lir. KK kan uppdatera er på detaljerna.
f) ulvgenget vill alltså "störa ut" ett ev kommande väktarclaim.

Just nu tror jag på (i nämnd ordning) b, a, d, e

---

Någon/några av dem som röstade på Max Raven/Trasapa/etc gjorde det för att rädda Recca. Jag kan inte för mitt liv förstå hur en icke-miller är mer intressant att ha ihjäl än en miller som dessutom betett sig rätt mysko här och där.

---

Jag har inte släppt tanken på att några av de som tidigare röstade på Max Rääf men sedan valde Recca gjorde det för att inte dra på sig för mycket uppmärksamhet. Det såg rätt mörkt ut för Recca rätt länge och om ulvarna då resonerade som att det var kört kanske de hoppade på slutet av Recca-bandvagnen.

---

I mitt lag, lag öst så tror jag så här just nu:

Max Raven - snel hest (bevisat)
Basenanji - snel hest (ja, jag VET ju det)
Ruga - snel hest (för hennes sätt att resonera kring rösträknandet + hennes röst på Recca)
Trasapa - …

Därför vill jag börja dreva Trasan den här rundan. Chansen att han är bybo är liten om vi inte har jefligt många ulvar i något annat lag. Men lägg märke till att jag skriver drevar för ut den här rundan ska Reccs eller Hastfer UT.

Röst: Trasapa
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
1/16

Ok, skönt att det kunde lösas. Trist för Räven, men jag tror det var det enda rätta.

Såå... Varför röstade folk på Max över huvud taget?

Mukwa: "Outar tidigt med egoistisk motivation, hoppar från drev till drev utan substans". Mukwa stoltserar gärna med att han hade ett "case" mot Raven, men det har jag inte sett något av. Visst, det var ett vettigt litet angrepp på Ravens tidiga outning och påföljande motivation där i början (som för övrigt Vimes var först att hugga på), men det har ju skett fler spontana outningar. Om spontana outningar är anledningen till att Mukwa hängde Raven, varför inte ge sig på tex Basse då? Och ja, Mukwa var medveten om att hans röst var äldst och ville ogärna släppa den.

Larsson: "Tidigt outande, prat om sydväst-lag, smular i stället för outar, anklagar Mukwa för dåligt underbygge" Larsson gör den mest gedigna genomgången av Ravens klavertramp. Det är mest skitsaker, men många bäckar små, antar jag. Känns ok.

Rasmus: "Lamt och trevande spel, läser tråden utan att skriva nåt". Ok, det här är ju en mindre lysande anledning att hänga någon.

(Recca: Ingen motivation, men röstar så klart på Max för att själv slippa bli hängd.)
(Ruga: Ingen motivation, men flyttade ju egentligen sin röst.)

Så... om vi har i åtanke att ulvar ogärna vill starta drev, utan hakar på lite senare så pingar ju Rasmus rätt ordentligt här. Mukwa hade visserligen första rösten, men Vimes hade redan startat ett angrepp på Raven så det är lite gränsfall där. Jag tycker inte Mukwas case är så pass bra att det var värt att medvetet behålla rösten på Max så pass länge. Så ping där också.

Röst: RasmusL
Du har flugit lågt men argt, vägrat outa, motiverat dina röster illa och hängt en bybo. Hög tid att du delger oss lite smarrigt fluff!
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Troligen stryk de jag sa i sista rundan angående min ide. Har sovit nu och vet inte om iden håller. Jävligt trolugt att den inte gör de.

Ruga är ulv och det är en superulvplan att lägga felaktiga röster!

Så känner jag lite nu.

Blajinlägg men de blir bättre sen.
Tack för spel max
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 1 av 16

Tack för gott spel Max Raven!

Vi börjar om från noll, vi får en till runda 1. Det är najs. Man kan säga att vi får 32 inlägg istället för 16 så nu läre vi ju använda oss av våra nya inlägg efter bästa förmåga.

Att inte Miller-Recca nackades är ju det vi skall reda ut så klart. Hade det inte kukat ur hade vi fått ett kvitto på Recca som kanske skulle kunna ha sagt mer om Hastfer Halvmiller. En färg på Recca hade ju gett oss betydligt mer än vad vi nu har, men vattafnuk.

Recca! Du brukar ju ha en förmåga att expa ditt spel i R2 speciellt om du blir siad av nån skön bybo och får kasta det i ansiktet på alla tvivlare. Nu må ju inte siaren ha valt dig eftersom det genererar auto-röd så nu får du steppa upp och visa din färg i spel i stället.

Basse said:
Att ingen dog kan bero på att

a) ulvgänget sumpade att skicka in nattmord
b) väktaren är en av Masters of the Universe och gjorde ett utmärkt jobb när ulvgenget försökte döda väktaren samtidigt som denne skyddade sig själv
c) det finns inga nattmord i traditionell mening i det här spelet
d) någon lyckades störa ut ulvarnas nattmördarförmåga
e) ulvgenget VILL att vi ska få huvudbry genom att LÅTA BLI att nattmörda. Det var tex så BDG dog i ett gammalt lir. KK kan uppdatera er på detaljerna.
f) ulvgenget vill alltså "störa ut" ett ev kommande väktarclaim.

Just nu tror jag på (i nämnd ordning) b, a, d, e
E. I den situationen såg det ju inte riktigt ut som nu, men då valde ulvarna att inte nattmörda för att stänka brunsås på BDG. Känns ju som ett rätt orimligt scenario i det här liret i det här skedet av spelet.

B. är väl det mest rimliga scenariot och där gör vi som Mukwa skriver.

Mukwa said:
Om det är väktarens förtjänst att det inte blev något nattmord så tycker jag gott att väktaren kan behålla informationen för sig själv. Outa precis innan deadline eller om vi håller på att dreva ut den personen. Att få en grön person med oss i R3 är guld värt, men det är inte värt att ha en grön person och väktaren outad i R2... eller? Kanske. Väktaren kommer ju få leva, eftersom ulvarna inte kommer chansa att nacka den personen. Då har vi två gröna den här rundan. Det kanske är bra när jag tänker på det. Nåja. Låt det åtminstone gå ett tag så att folk hinner tycka till om andra, så får vi mer info.
Grejen här är ju att det är ett perfekt vapen för oss. Väktaren skall ju hålla mun så klart och drevas den skall det outas mot slutet så att det finns tid att ändra och svaja. Är det en ulv som drevas har vi ju en möjlig riktig väktare som kan kliva in och nita en fejk-väktare som försöker ta sig undan ett knivigt drev.

Basse said:
Någon/några av dem som röstade på Max Raven/Trasapa/etc gjorde det för att rädda Recca. Jag kan inte för mitt liv förstå hur en icke-miller är mer intressant att ha ihjäl än en miller som dessutom betett sig rätt mysko här och där.
Alla dessa har ju valt att stå utanför en hängning av Miller-Recca, vissa har bidragit till att vi hängde en bybo och övriga har röstat någon annanstans än Max Raven/Recca. Ni vet ju vilka ni är så jag vill höra hur era tankar gick.

-->><<--

Röst: RasmusL

Kom och spela lite med oss. Ge oss dina tankar om R1 och varför det blev som det blev. Du är en rätt bidragande faktor till att vi hängde en bybo. Snacka igång snacket.
 

Ruga

Veteran
Joined
22 Feb 2013
Messages
137
1/15 (Försök nr 3)
Förlåt Max det var inte meningen att du skulle dö, märkte inte ens att rösten var felaktig.

Kan vi snälla hänga millern nu? Max var oskyldig.De fick en miller serverad på silverfat så varför skulle de rösta på Max med skakiga anledningar? Varrenda kotte i byn hade kunnat rösta på Recca utan att jag hade höjt på ögonbrynen.
Hade hon åkt ut och varit oskyldig så hade man sagt att det var tråkigt men hon är en miller så det gör inte så mkt speciellt inte i första rundan...Nej hon blev räddad helt enkelt. Får tänka mer på det där men just nu håller jag med Basse om att Trasapan är ett bra val.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 2 av 16

Trasapa --> Mukwa --> Vimes --> Recca

K.K --> Mukwa --> Max Raven --> Recca --> Drakbarnet --> RasmusL --> Recca

Basse --> Trasapa --> Mukwa --> Max Raven --> Recca

Max Raven --> Mukwa --> Trasapa --> Recca --> Drakbarnet --> RasmusL

Vimes --> Trasapa --> Recca --> Recca --> Hastfer --> RasmusL --> Recca --> Trasapa --> Recca

Larsson --> Trasapa --> Recca --> Drakbarnet --> Drakbarnet --> RasmusL --> Recca --> Max Raven --> Max Raven

Recca --> Basse --> Vimes --> Basse --> Vimes --> Hastfer --> Ingen --> Recca --> Vimes --> Max Raven

Brynolf --> Trasapa --> Pix --> Vimes

Mukwa --> Max Raven

Ruga --> Max Raven

Hastfer --> xyas --> Recca --> Trasapa --> Recca

Pix --> Drakbarnet --> Hastfer --> Recca --> !Paxen

RasmusL --> Max Raven

Drakbarnet anth --> Trasapa

Mmmkay.


Utifrån min sammanställning ovan (den utgår alltså från att Ruga endast har röstat på Max Raven) så kan vi ju konstatera att Mukwas röst är rätt avgörande eftersom den är den äldsta.

!Paxen och xyas har inte röstat vilket är katastrof. Båda måste ju omedelbart komma in i spel.

Pix röst är ju lika avgörande som Mukwas i det avseendet att det må vara bättre att hänga en Miller-Recca istället för någon annan. Nu har Pix alltså röstat på !Paxen och det i ett rätt sent läge. Pix fanns med in mot slutet men stod fast vid sitt val !Paxen. Kan du gå in på lite mer detaljer om varför !Paxen och varför inte Recca? Vart har du dina misstankar? Är det verkligen !Paxen? Har du hittat nått där som jag och andra har missat?

Att Max Raven röstar på RasmusL in i det sista är ju värt att spekulera i. Att lysstra till någon som är bekräftat grön kan vara bra. Nu har jag inte riktigt scoutat läget i slutet av R1 och vet inte hur och när Max Raven var delaktig. Hade han varit närvarande känns det ju rimligt att Max Raven skulle ha gjort som Recca. Det vill säga rösta på sin närmaste motståndare i antal röster för att säkra upp sin egen nacke.

anth kom ju in bra i spel men lakade ur och lämnade en röst på Trasapa åt slumpen. Vore bra om vi fick lite snack därifrån nu på morgonkvisten. Att ta upp facklan och elda på i Trasapas röv är ju fortfarande aktuellt så fram med det du har på Trasan och berätta för oss hur du ser på Miller-Recca.

Ligger Brynolfs sista röst på Vimes? Kanske. Måste kolla upp det. Brynolf är ju som bäst efter R1 så här har jag lite förhoppningar. Vilka är dina ulvar Brynolf?
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
1/16


Jag börjar där jag slutade sist - jag vill se ett vettigt inlägg av trasan.

Röst: Trasapa

Sen vill jag återigen påminna om att jag var på teater igår, ska på forumsöl idag och fest i morgon.
Jag tyckte att jag hade varit tydlig med det, men ändå ville någon att jag skulle in och ändra min röst efter kl 18 igår.
Jag har förhopningsvis någon timme över mitt på dagen på lördag, annars får anlys vänta till söndag då jag borde vara ledig.

Basse ar listat skälen till varför nattmordet uteblev och jag håller i stort sett med. Men att redan nu spekulera i varför är slöseri med tid och kraft. Vi har för lite info för att dra korrekta slutsatser.

Röststrulet gör att Recca får tre dagar till på sig att visa byn att hon är en av WRNUs skarpaste varulvsspelshjärnor.
Även om jag inte nödvändigtvis håller med, har jag full förståelse för att byn vill hänga en claimad miller.
Hastfer måste också ta sig i kragen. Ska vi rösta ut en miller tänker jag rösta på den som gjort minst för att hjälpa byn.

Jag vill även höra mer av xyas. Även om det inte är kul att krascha bilen borde vi få höra någonting. Hellre ett meddelande att xyas inte har tid än inget alls.

Även !Paxen vill jag se mer av. Helgen börjar snart så inga mer ursäkter om att behöva vara tidigt på jobbet.

Jag har INTE hunnit gå igenom första tråden ännu (gör det på söndag), stämmer nedanstående?
Är det även någon som har med alla smulningar?
Men framför allt: ni som ännu inte outat lag, vad är er ursäkt???

Max Raven - Öst – byggarbetare – munspel
Trasapa - Öst - pilot - dammsugare
Ruga - Öst - Takläggare - ?
Basenanji - Öst - cykelbud - digitalkamera

Pix - Väst - ? - ?

Recca - Nord - professionell åsiktsmaskin - ? - Miller
anth - Nord - årets bloggare - ?
RasmusL - Nord - ? - ?
Konrad Kanyl - Nord - ? - ?

Brynolf - Syd - journalist känd från TV - ?
Hastfer - Syd - Brandman - diplomacyspel - Halv-miller
!Paxen - Syd - ? - dragspel
LJS - Syd - Polis - ?

Vimes - ? - ? - ?
xyas - ? - ? - ?
Mukwa - ? - Trucker - ?

Nu tillbaka till verkligheten: all work and no play makes anth a dull boy.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Suck. (Inlägg 1)

Igår kväll hade jag förlikats med tanken på att jag åkt ut och satt i godan ro och spelade Civ V när Empi plötsligt skrev till mig på steamchatten och sa att jag var kvar i spel. Jublet uteblev. Jag borde ha åkt ut.

Misstankarna mot mig handlar om min reaktion på halvmiller-outningen. Thats pretty much it. I varulvspel kan sånt räcka, särskilt som jag är miller och ändå måste röstas ut förr eller senare. Jag tycker absolut ni ska rösta ut mig. Jag har både förlikats med tanken redan och inser såklart själv att en miller måste röstas ut. Men tills dess önskar jag att vi drevar någon annan. Dock anser jag, av naturliga skäl, att ni inte kan bygga teorier på mönster om samarbeten med Recca. Jag är inte ulv så att bygga era teorier på att folk inte röstat på mig kommer komma tillbaks och bita er i arschlet.

Nu när vi har sett ett drev på mig gå mot sitt slut så blir det väldigt viktigt att ta ut mig, det är jag den förste att fatta. Resultatet av en hängning på mig uteblev och vi fick istället en hängning på en mindre intressant kandidat (även om resultatet säkerligen kan ge någonting att analysera i röstväg). Max Raven var det väl bara ett par, tre personer som ville ha ut i R1. Mig var det väldigt många som ville ha ut. Hela R1's utröstningsdrev mot mig blir nästintill värdo att analysera på grund av att det inte finns något facit på mig.

Absolut kan det vara värt att titta på de som hoppat på drevet mot mig utan att ha några tunga anledningar för det. För ulvar väntar ju gärna på bybors teorier innan de hakar på och tar rygg. Det oavsett om jag är ulv eller bybo.

____________________
Ruga, du skrev följande angående din röständring till mig:
Ruga said:
Kanske är lite insnöad på miller men ser inget bättre tillfälle att lösa den här frågan!Den enda jag fått lite ping på är Brynolf. Men det är inte tillräckligt.Dessutom fick jag en värre ping på Recca när hon attackerade H för hans outning av halvmiller.så även utan millerskapet hade hon varit min första kandidat.
Det har ju ett tag talats om diverse pingar på mig men du menar att du har hittat en värre ping(?), kan du förklara vilken den är? Citera gärna.

Ruga said:
Den enda jag fått lite ping på är Brynolf. Men det är inte tillräckligt.
Detta är också lite sådär... Jag skulle gärna se dig resonera utifrån dina pingar på folk istället för att nämna att du har dem. Det blir väldigt safe och svåranalyserat. Inte okay.

Röst: Trasapa
Grejen är att du är bra (normalt). Men du är också en bulldog på folk. Du ger aldrig upp ett byte. Men i det här gamet har du inte fått nos på någon. Det enda du gjort är att häva ur dig lite anmärkningsvärda kaosiga inlägg. Din röst på slutet på mig var motiverad på ett sätt som sådär i slutet av rundan kändes som en "easy way out". Du skriver till och med:
Trasapan said:
Recca-miller situationen kommer nog dessutom besudla nästa runda oberoende av hennes faktiska färg. Så sorry recca, men jag röstar för byns bästa och en chans att städa upp fokus inför nästa. (det här kommer bita tillbaks om hon faktiskt är ulv, yikes)
Du tror ju inte att jag är ulv. Hur kan du i det här spelet, efter 4 dagar intensivt spel som du åtminstone måste delvis ha hängt med i, inte ha en enda misstanke på någon?? En normal bybo misstänker ju alla, men du tycks se endast bybor. Till och med rösten du till slut lägger, i syfte att hänga en person, är motiverad som om du helt saknar intresse av att se den personen hängd.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Inlägg 1

Hej då McRaven. Tack för gott spel.

Brynolf said:
Larsson: "Tidigt outande, prat om sydväst-lag, smular i stället för outar, anklagar Mukwa för dåligt underbygge" Larsson gör den mest gedigna genomgången av Ravens klavertramp. Det är mest skitsaker, men många bäckar små, antar jag. Känns ok.
Anledningen till att jag flyttade min röst till Raven är för att jag mer började få känslan av att Recca var grön, och då ville jag rösta ut den jag kände var mest röd.
Som många påpekat krävs det oerhört mycket is i magen att göra som Recca om hon är ulv. Jag har dock tagit upp att hon har is i magen, men sedan började jag tänka på att hon nästan alltid hamnar i en sådan här situation första rundan. Hon lyckas alltid få folks röda blickar på sig, surar och blir stött, och visar sig sedan vara grön i efterhand.

Vart vill jag vända blicken nu? Detta är mina tankar, utan uppbackade av tung research och lusläsande av inlägg:

Vimes:
Jag har ju tyckt att Vimes jobbat hårt och grönt. Recca ansåg jag ju röd på grund av hennes beteende mot Vimes, bland annat. Men efter Vimes gav mig komplimanger och tyckte jag var grön, vilket aldrig någonsin var hänt, kändes det konstigt. Han har dessutom pingar för andra spelare, så här kommer jag vara vaksam.

Basse:
Har också pingat för några, och fick på något kaosartat sätt en antagligen helt onödig kändis-DTF-diskussion. Nu har det ju i och för sig ploppat upp en del tv-människor, men det är för tidigt att avgöra om det kommer leda någon vart. Att kunna prata om ett nonsens-ämne istället för att ta ställning på riktigt är mumma för ulvar, så även Basse skall jag ta mig en extra titt på.

Xyas & Paxen:
Spelet blir svårt med personer som inte är aktiva och röstar och inte ber om avbytare.

Kära spelledare, går det att få ett uttalande från dig? Har dessa herrar bett om ersättare och du håller på att leta, eller antar vi att de har ambitionen att vara kvar i spel?

RasmusL:
Jag försökte få ett drev mot Herr L i förra rundan, men kunde inte uppfölja det ordentligt på grund av en resa till Blekinge (känt som Sveriges Narnia), så jag vill ta upp det igen.

RasmusL said:
@LJSL: Undrar du något särskiljt? Jag har inte jättemycket tid att bara sitta och flumma så om du vill ha en reaktion är en fråga en bra början.
RasmusL said:
LSSJanne: Hade du något du undrade över? Frågor att ställa?
Jag hade ganska klart och tydligt ställt dessa frågor till dig i mitt femte inlägg:

Larsson said:
RasmusL said:
Max Raven:
Jag ser ju att du är online och läser, varför svarar du inte? Sitter du och smider ulvplaner? Bara en lögnare måste fundera över sina inlägg.

Kan du förklara hur du tänker här? Behöver inte bybor tänka igenom sina inlägg? Jag tar själv oerhört lång tid på mig för att dubbelchecka och väga mina inlägg, och de blir ändå knäppa stup i kvarten.

Eller vi säger så här istället: Det jag helst skulle vilja ha från dig är att du delgav lite åsikter, utöver att du tycker Max är skum. Finns det några andra du tycker är skumma? Finns det några du tycker är gröna? Skulle du kunna konstruera en lista åt oss?
Så, får tydlighetens skull:

* Vad var din tanke bakom din åsikt om Max Raven och att ulvar bara tar lång tid på sig att skriva inlägg? Du var med att rösta ut en grön Raven, på väldigt lösa grunder, vilket är rödande.

* Vilka andra tycker du är skumma/röda?

* Vilka tycker du är gröna?

* Och varför svarade du inte på mina frågor i förra rundan, trots att jag ställt dem klart och tydligt till allmän beskådan?

Röst: RasmusL
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
1/16

Först och främst: vettigt beslutat av dig, Empiricus. Det enda rätta. Och! Det här visar att regeln med ordentligt formaterade röster är värd att pusha på igen. Vi lär oss något!

---

Sen. Det är åt helvete att Raven åkte. Som Brynolf radat upp var det inte som att det fanns skitabra anledningar till det. Jag tycker verkligen att alla som röstade på Raven behöver redogöra för varför. Och redogöra ordentligt. Jag fick tidigt feeling för att Raven var grön (när han hanterade den tidiga pressen like a bybo-boss), men i övrigt välspelande Larsson och Mukwa hängde Raven. Ni behöver snacka.

Sen måste vi snacka om hur vissa öppnat den här rundan.

Konrad Kanyl said:
Vi börjar om från noll, vi får en till runda 1. Det är najs. Man kan säga att vi får 32 inlägg istället för 16 så nu läre vi ju använda oss av våra nya inlägg efter bästa förmåga.
Ursäkta? På vilket sätt börjar vi om från noll? Vi är en bybo kortare och vi har faktiskt en utröstning att analysera. Det är helt barockt det du skriver. Sedan ägnar du resten av inlägget åt att diskutera väktaren? Lågvattenmärke.

Mukwa said:
SCHEISSE! Vem började fucka upp röstningarna? Den personen ska banne mig ha IG och epitetet sumprunkare i alla fall. Nu vet jag hur mycket äldsta rösten på en bybo är värd... Sorry guys. Sorry Max Raven!
Bortsett från Rugas felformaterade röst (eller Empis tabbe) var det ju i allra högsta grad DU MUKWA, som fuckade upp röstningen. Det är ju du som fäller avgörandet. I slutet av förra rundan tycks du också VÄL medveten om att din röst har legat länge på Raven. Så föreställ dig mitt höjda ögonbryn när jag ser dig försöka få det att verka som att det är NÅGON ANNAN som har ansvaret för det här debaclet.

---

Vi har en utröstning att analysera, så sluta tralla och kom in i matchen.

Såhär såg det ut vid deadline:
Recca (6) - Basse, Ruga*, Vimes, Hastfer, KK, Trasapa
Max Raven (4) - Mukwa, RasmusL, Larsson, Recca
Vimes (1) - Brynolf
Paxen (1) - Pix
RasmusL (1) - Max Raven
Trasapa (1) - Anth
Ingen röst (2) - xyas, !Paxen

(* Ruga röstade ju "egentligen" på Recca, så för syftet att analysera folks agerande är ovanstående den korrekta rösträkningen.)

Det finns tre grupper: de som röstade på Recca, de som röstade på Raven och de som inte tog ställning. Eftersom det kvitto vi fick var en bybo kan vi inte jobba med gröningar utan får istället arbeta med två primära anklagelser:

1. "Ni röstade ut en bybo!" (Mukwa, RasmusL, Larsson, Recca)
2. "Ni räddade inte en bybo!" (Brynolf, Pix, Anth, xyas, !Paxen)

(Eftersom vi inte vet Reccas fraktionstillhörighet kan vi inte säga något om de som låg i Recca-drevet.)

ALLA ovanstående behöver diskutera detta:
1. Vilka alternativ bedömde du fanns inför deadline?
2. Varför valde du att lägga sin röst där du la den?
3. Vad tjänade byn på att din röst låg där den låg?

---

Tre snabba:
1. Det är en ganska stor chunk av deltagarantalet som inte tog ställning. Om två bybor är hängningsalternativen brukar ulvar ogärna ta ställning. 2. Brynolf hade sin röst på mig vid deadline. När han la den var han en av tre som röstade på mig. Vid deadline var han ensam. Såg han mig som ett alternativ och var jag den han helst ville ha ut?
3. Pix släppte sin röst på Recca för att rösta !Paxen, tänkte hon att !Paxen var ett alternativ för utröstningen, eller ville hon bara inte rösta ut Recca?

Röst: RasmusL - Brynolf sammanfattar det rätt bra: du har lågflugit, inte outat något och nu röstat ut en bybo.
 
Top